Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Κάρλος ο… τιμωρός!

Ελλάδα 8:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κάρλος ο… τιμωρός!

FORMULA 1

Κάρλος ο… τιμωρός!

FORMULA 1

Από το Άμπου Ντάμπι του 2022 μία Red Bull παίρνει σχεδόν συνέχεια πρώτη την καρό σημαία στα GP. Και όταν δεν συμβαίνει αυτό, ο Κάρλος Σάινθ είναι εκεί για να κερδίσει!

Advertisement
Advertisement

Εντάξει, τα παραπάνω έχουν μία δόση υπερβολής. Εξάλλου το σενάριο των τελευταίων αγώνων δεν είναι τύπου: Η Red Bull εναντίον του Σάινθ. Ωστόσο το ότι ήταν ο Σάινθ και όχι ο Λεκλέρ εκείνος που κατάφερε να φέρει τη νίκη όταν η Red Bull ήταν ευάλωτη έχει τη σημασία του.

Πάνω από όλα πιστοποιεί το πόσο έχει ωριμάσει ο Κάρλος τα τελευταία χρόνια στην Ferrari. Θυμηθείτε για λίγο το GP της Αυστραλίας πριν από δύο χρόνια. Η Ferrari είχε ένα μονοθέσιο ικανό για τη νίκη και ο Λεκλέρ το εκμεταλλεύτηκε. Ο Σάινθ από την άλλη είχε ατυχία στις κατατακτήριες που τον είχε καταδικάσει σε σχετικά χαμηλή θέση εκκίνησης.

Πώς είχε αντιδράσει ο Ισπανός στην πρόκληση που είχε να αντιμετωπίσει. Όπως έχουν κάνει πολλοί οδηγοί στο παρελθόν, ο Κάρλος είχε μπει σε… full attack mode για τον αγώνα. Δεν άργησε να το πληρώσει μετά από μερικούς γύρους. Τότε είχε προσπαθήσει «να περάσει μέσα από τον τοίχο» και όχι να τον αποφύγει.

Advertisement
Advertisement

Fast forward δύο χρόνια μετά και ο Σάινθ βρισκόταν και πάλι στη Μελβούρνη με ένα μονοθέσιο ικανό για τη νίκη. Ωστόσο είχε να διαχειριστεί πολύ πιο σοβαρές προκλήσεις από ένα χαλασμένο τιμόνι φέτος. Επί της ουσίας ο Κάρλος έχει απολυθεί από την Ferrari ενώ μόλις δύο εβδομάδες πριν έχασε και έναν αγώνα λόγω της επέμβασης σκωληκοειδίτιδας που έπρεπε να κάνει.

Ακόμη χειρότερα για εκείνον, ο νεαρός Μπέρμαν είχε έναν εξαιρετικό αγώνα στην Τζέντα. Κατά συνέπεια πολλοί άρχισαν να συγκρίνουν τον νεαρό Βρετανό με τον Κάρλος. Έναν rookie με έναν πολύπειρο οδηγό που έχει κερδίσει δύο GP. Πώς αντιμετώπισε, λοιπόν, αυτές τις πολύ πιο μεγάλες προκλήσεις ο Κάρλος;

Κρύο αίμα

Για να το θέσουμε απλά, ο Κάρλος είχε το καλύτερο τριήμερο της καριέρας του στην Μελβούρνη. Δεν επέτρεψε στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα να τον επηρεάσει. Έχτισε με ψυχραιμία το set-up της SF-24 από την Παρασκευή με απόλυτη ψυχραιμία και χωρίς να πιέσει υπερβολικά τον εαυτό του.

Advertisement

Δεν προσπάθησε να οδηγήσει όπως ο Σαρλ, αλλά όπως ο Κάρλος. Και όταν έφτασε η στιγμή της κρίσης στις κατατακτήριες, ήταν ο Σαρλ που έκανε το σημαντικό λάθος και όχι ο Κάρλος. Εκεί ακριβώς ήταν που ο Σάινθ κέρδισε στην ουσία τον αγώνα.

Είχε πιάσει την καλύτερη θέση για να εκμεταλλευτεί το όποιο πρόβλημα θα παρουσιαζόταν, ενδεχομένως, στην Red Bull με τον αριθμό 1. Όπερ και εγένετο. Το κολλημένο πίσω δεξιά δισκόφρενο στην RB20 του Φερστάπεν άνοιξε τον δρόμο στον Σάινθ για την τρίτη νίκη της καριέρας του.

Advertisement

Και ο Ισπανός ανταποκρίθηκε στο έπακρο με μία πλήρως κυριαρχική εμφάνιση. Αυτή ήταν μία «επαγγελματική» νίκη, χωρίς δράματα. Χωρίς να αμφισβητηθεί σε κανένα σημείο η υπεροχή του. Από τον δεύτερο γύρο μέχρι και την καρό σημαία ο Κάρλος είχε τον απόλυτο έλεγχο.

Το μέλλον

Εάν το σκεφτεί κανείς, αυτό το στιλ διαχείρισης των αγώνων ταιριάζει γάντι στην προσωπικότητα του Σάινθ. Ο Ισπανός με την μεγάλη αναλυτική ικανότητα που διαθέτει είναι ένας στρατηγός μέσα στο κόκπιτ. Όχι ότι δεν είναι γρήγορος. Μάλλον το αντίθετο.

Μπορεί ο Κάρλος να μην έχει το φυσικό χάρισμα του Μαξ ή του Σαρλ. Ωστόσο έχει άλλα χαρίσματα. Χαρίσματα τα οποία σίγουρα θα συγκινήσουν κάποια κορυφαία ομάδα για το 2025. Το ερώτημα είναι που θα συνεχίσει ο Σάινθ την καριέρα του.

Advertisement

Οι δύο καλύτερες επιλογές για εκείνον θα ήταν οι Mercedes και Audi. Ξεκινώντας από την δεύτερη, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι εκεί υπάρχει το ρίσκο της απειρίας. Σίγουρα ο Κάρλος θα έχει ηγετικό ρόλο εκεί. Ωστόσο θα θελήσει να αφιερώσει τα καλύτερα χρόνια της καριέρας του στο χτίσιμο μιας νέας ομάδας;

Αντιθέτως η επιλογή της Mercedes φαντάζει πολύ πιο δελεαστική. Φυσικά, η γερμανική ομάδα είναι πίσω σε εξέλιξη, όπως απέδειξε και το κακό race pace της W15 στο Άλμπερτ Παρκ. Επιπλέον θα έχει να αντιμετωπίσει τον «αγαπημένο» του Βολφ, Τζορτζ Ράσελ.

Ωστόσο ο Κάρλος είχε ανέκαθεν δύσκολους teammates. Από το 2015 έχει αντιμετωπίσει τους Φερστάπεν, Νόρις και Λεκλέρ σε ίδια μονοθέσια. Και δεν τα πήγε καθόλου άσχημα απέναντί τους. Ίσως καθώς ο Κάρλος περνάει στην πιο ώριμη φάση της καριέρας του, είναι έτοιμος για να αποδώσει σε ένα πολύ υψηλότερο επίπεδο. Και ιδανικά να βγει από την σκιά του Φερνάντο Αλόνσο. Όσο αντίξοες και εάν είναι οι συνθήκες που θα συναντήσει.