Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Ποια μονάδα ισχύος ήταν η καλύτερη της χρονιάς;

Ελλάδα 18:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Ποια μονάδα ισχύος ήταν η καλύτερη της χρονιάς;

FORMULA 1

F1: Ποια μονάδα ισχύος ήταν η καλύτερη της χρονιάς;

FORMULA 1

Από την 1η Σεπτεμβρίου η εξέλιξη στις PU έχει παγώσει πλήρως μέχρι και το τέλος του 2025. Ποια, όμως, από τις τέσσερις μονάδες ισχύος του πρωταθλήματος ήταν η καλύτερη φέτος;

Advertisement
Advertisement

Και γράφουμε καλύτερη και όχι ισχυρότερη, επειδή η ισχύς από μόνη της δεν εξασφαλίζει νίκες. Υπάρχουν πολλοί ακόμη παράγοντες οι οποίοι παίζουν ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Αξιοπιστία, οδηγησιμότητα και οικονομία καυσίμου είναι οι πιο σημαντικοί εξ αυτών.

Έπειτα μία σύγχρονη υβριδική μονάδα ισχύος F1 δεν αποτελείται απλώς από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όπως στο παρελθόν. Υπάρχει και το ηλεκτρικό σύστημα ERS το οποίο απαρτίζεται από τους δύο ηλεκτροκινητήρες MGU-H και MGU-K καθώς και την μπαταρία. Ας δούμε, όμως, τον κάθε τομέα ξεχωριστά.

Ισχύς

Advertisement
Advertisement

Οι PU του πρωταθλήματος βρίσκονται πολύ κοντά σε ότι αφορά τις τιμές ισχύος. Όμως, φαίνεται ότι τα πρωτεία τα έχει η Ferrari. Σύμφωνα με τις Honda (RBPT) και Mercedes, η ιταλική μονάδα ισχύος είναι ισχυρότερη των δικών τους κατά περίπου 5-10 ίππους.

Η διαφορά αυτή μπορεί να μην φαντάζει τεράστια όταν μιλάμε για PU που αποδίδουν 1.000+ ίππους. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία των ομάδων, 1 ίππος παραπάνω σημαίνει μέσο κέρδος 0,016 δευτερολέπτων ανά γύρο. Συνεπώς, 10 ίπποι επιπλέον ισχύος μεταφράζονται σε 0,160 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Το πλεονέκτημα είναι σημαντικό.

Advertisement

Εδώ θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στην ομάδα του Wolf Zimmerman η οποία σχεδίασε και εξέλιξε την μονάδα ισχύος Tipo 066/7. Σύμφωνα με παραδοχή του ίδιου του Mattia Binotto η Ferrari υστερούσε κατά τουλάχιστον 20 ίππους πέρσι έναντι των ανταγωνιστριών της ομάδων.

Ωστόσο, η Scuderia κατάφερε μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα όχι απλώς να καλύψει την διαφορά αυτή αλλά και να πάρει κεφάλι. Η αρχή είχε γίνει στο τουρκικό GP του 2021 όταν και οι Ferrari είχαν χρησιμοποιήσει το βελτιωμένο ERS. Αλλά την διαφορά φαίνεται πώς έκανε ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως (ICE). Η Honda πρέπει να βρίσκεται πολύ κοντά στον τομέα της ισχύος ενώ μάλλον διαθέτει και το πιο αποδοτικό σύστημα ERS.

Advertisement

Μπορούμε να πούμε ότι η Ferrari έχει την ισχυρότερη PU με τις Honda και Mercedes να έπονται για λίγους ίππους. Λίγο πιο πίσω βρίσκεται η PU της Alpine η οποία, όμως, είναι επίσης κατά πολύ βελτιωμένη σε σχέση με εκείνην του 2021.

Αξιοπιστία

Φυσικά, αυτή η δραματική βελτίωση των επιδόσεων της Ferrari ήρθε με κάποιο κόστος. Και αυτό έγινε εμφανές στον τομέα της αξιοπιστίας. Η PU της Ferrari κόστισε δύο νίκες στον Leclerc σε Ισπανία και Αζερμπαϊτζάν. Στην πρώτη περίπτωση ήταν το turbo που παρέδωσε το πνεύμα, στην δεύτερη ο ICE. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κόστισε και στον Sainz την δεύτερη θέση στην Αυστρία.

Advertisement

Επίσης πολλά προβλήματα έχουν αντιμετωπίσει και οι πελατειακές ομάδες της Ferrari. Ωστόσο, με τις παρεμβάσεις για λόγους αξιοπιστίας να επιτρέπονται έπειτα από ειδική άδεια της ομοσπονδίας, θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι η αξιοπιστία δεν θα είναι σε λίγο καιρό ζήτημα για την Ferrari. Λιγότερα προβλήματα αξιοπιστίας αντιμετώπισε η PU της Alpine. Συγκεκριμένα σε Σαουδική Αραβία και Ιταλία ο Alonso είχε εγκαταλείψει λόγω PU.

Τα προβλήματα που είχε αντιμετωπίσει η Red Bull στην αρχή της σεζόν είχαν να κάνουν με το σύστημα τροφοδοσίας και όχι με την PU της Honda. Οι δύο βλάβες σε αγώνα της ιαπωνικής μονάδας ισχύος ήρθαν για τoυς Gasly και Tsunoda σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία αντίστοιχα. Έκτοτε, όμως, η PU της Honda ήταν εξαιρετικά ανθεκτική.

Ασφαλώς, η πιο αξιόπιστη μονάδα ισχύος ανήκει στην Mercedes. Ο μόνος αγώνας στον οποίον η γερμανική PU παρουσίασε πρόβλημα ήταν εκείνος της Monza. Όμως, οι ομάδες που χρησιμοποιούν τις μονάδες ισχύος της Mercedes έχουν πάρει τα λιγότερα επιπλέον στοιχεία PU από την αρχή της χρονιάς.

Οι υπόλοιποι παράγοντες

Οι ομάδες δεν ανακοινώνουν, φυσικά, τις επιδόσεις των PU τους. Έτσι, είμαστε αναγκασμένοι να εξάγουμε τα συμπεράσματά μας από τα όσα βλέπουμε στην πίστα. Και ο τρόπος αυτός δεν είναι πάντα ο ασφαλέστερος για την αξιολόγηση μιας PU.

Παραδείγματος χάριν η Red Bull είχε από την αρχή της σεζόν το ταχύτερο μονοθέσιο στις ευθείες. Το γεγονός αυτό, όμως, ήταν αποτέλεσμα της συνολικής λειτουργείας του πακέτου της RB18 και όχι αποκλειστικά θέμα της PU. Μελετώντας τα στοιχεία από την τηλεμετρία παρατηρούμε ότι αυτό το πλεονέκτημα έρχεται προς το τέλος των ευθειών, όταν τα μονοθέσια έχουν ήδη αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες.

newey-spain17-a1000x600

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και την αεροδυναμική. Η ομάδα του Adrian Newey έχει καταφέρει να σχεδιάσει το πιο αποδοτικό αεροδυναμικά μονοθέσιο. Οι κανονισμοί του 2022, με πολλά στοιχεία ground effect, ταίριαξαν γάντι στην Red Bull και κυρίως στον τεχνικό της διευθυντή ο οποίος έχει πολύ μεγάλη εμπειρία με τέτοιου είδους μονοθέσια από τα Indy Lights των 80s. Η δε διπλωματική διατριβή του Newey ήταν ακριβώς πάνω στο… ground effect.

Εν τέλει αυτό που μετράει είναι το συνολικό πακέτο σε ένα μονοθέσιο και όχι τα επιμέρους στοιχεία. Ωστόσο για τους λάτρεις των… πολλών αλόγων θα επιχειρήσουμε να δώσουμε μία απάντηση στο αρχικό μας ερώτημα. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα φαίνεται ότι η ισχυρότερη PU είναι της Ferrari, η πιο αξιόπιστη της Mercedes αλλά η συνολικά καλύτερη της Honda. Διαφωνήστε ελεύθερα…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Αυτό είναι το πιο καυτό grid της σεζόν
Ferrari: Δεν έχουμε κατανοήσει ακόμη πλήρως τα μονοθέσια του 2022
Horner: Ο Toto επηρέαζε συνεχώς τους αγωνοδίκες (+video)