Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

FORMULA 1

F1: Ο Adrian Newey για όλους και για όλα

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)
newey-spain17-a1000x600

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα ήταν τα όσα είπε ο Adrian Newey σε πρόσφατη συνέντευξή του. Ο Βρετανός σχεδιαστής τοποθετήθηκε επί πολλών θεμάτων που αφορούν τον ίδιο αλλά και την F1 γενικότερα. Μεταξύ αυτών, όπως αναμενόταν, και η περσινή μεγάλη μάχη των Verstappen-Hamilton.

Ο Adrian Newey δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται συστάσεις. Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull βρίσκεται ήδη στο πάνθεο με τους μεγαλύτερους σχεδιαστές που έχουν περάσει από την F1. Επτά οδηγοί και τρεις ομάδες έχουν κατακτήσει πρωταθλήματα με μονοθέσια τα οποία έχουν γεννηθεί από το “μαγικό” του χέρι.

Σήμερα, στα 63 του χρόνια, εξακολουθεί να είναι ενεργός όσο ποτέ. Η μετάβαση στους κανονισμούς του 2022 ήταν μία μεγάλη πρόκληση για εκείνον. Ακριβώς το είδος της εργασίας που, όπως παραδέχεται ο ίδιος, τον εμπνέει και τον βοηθάει να αποφεύγει την ανία στη ζωή του. Και από ότι φαίνεται μέχρι στιγμής, εκείνος και η ομάδα του τα έχουν καταφέρει περίφημα.

Σχετικά με τους νέους κανονισμούς

Όταν διάβασα για πρώτη φορά τους νέους κανονισμούς με έπιασε κατάθλιψη. Φαίνονταν υπερβολικά ρυθμιστικοί. Ωστόσο, μετά από εις βάθος μελέτη αντιλήφθηκα ότι άφηναν στους σχεδιαστές αρκετό χώρο για να κινηθούν. Ιδίως στην περιοχή των πλαϊνών και του πατώματος. Στο τέλος θα έλεγα ότι μου άρεσαν κιόλας” δήλωσε ο Newey.

Μπορεί να φαντάζει περίεργο αλλά ο Newey εκτός από τις γενικές κατευθύνσεις που δίνει στο σχεδιασμό ενός μονοθέσιου καταπιάνεται και με τον λεπτομερή σχεδιασμό ορισμένων μερών του. Στην RB18 αυτά ήταν οι εμπρός και πίσω αναρτήσεις. Ίσως όχι τυχαία η RB18 μετά από την χρήση μιας νέας πίσω ανάρτησης στο Μπαχρέιν έδειξε να απαλλάσσεται από το ενοχλητικό porpoising. Ένα φαινόμενο το οποίο ο Newey είχε λάβει υπόψη του κατά τον σχεδιασμό της νέας Red Bull.

Γνωρίζαμε ότι ήταν ένα πιθανό πρόβλημα” δήλωσε ο Newey. “Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας LMP το έχουν για πολύ καιρό, δεν είναι κάτι καινούργιο. Απλώς δεν θα ήταν αποδοτικό να σχεδιάσουμε ένα τέτοιο μοντέλο για την αεροδυναμική σήραγγα, ώστε να το μελετήσουμε επαρκώς. Υπήρχαν άλλες προτεραιότητες”. Σε μια εποχή στην οποίαν ο χρόνος που επιτρέπεται στις ομάδες να περάσουν στις αεροδυναμικές σήραγγες είναι πολύ περιορισμένος, ο Newey φαίνεται ότι πήρε την σωστή απόφαση. Και η RB18 έχει αποδειχτεί όχι μόνο ταχύτατη αλλά και αρκετά πιο “εύκολη” σε σχέση με τις προκατόχους της.

Σχετικά με τον Max Verstappen

Ο Newey έχει εκφραστεί πολλές φορές με κολακευτικά λόγια για τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Θεωρεί πώς είναι ο ιδανικός οδηγός για να καταλάβουν οι σχεδιαστές το πραγματικό δυναμικό του μονοθέσιου τους. “Όποτε μπαίνει στο αυτοκίνητο ξέρουμε ότι παίρνει το 100% από εκείνο. Αυτό ήταν κάτι ιδιαίτερα δύσκολο στις προηγούμενες Red Bull. Ιδιαίτερα η RB16B ήταν ένα εξαιρετικά γρήγορο μονοθέσιο αλλά πολύ νευρικό στις εισόδους των στροφών. Ο Max αμέσως προσαρμόστηκε σε αυτό“.

Τι πιστεύει, όμως, ο Newey και για την περσινή συγκλονιστική σεζόν; “Νομίζω ότι ο Max ίσως το παράκανε στην Βραζιλία. Στην Σαουδική Αραβία ήταν περισσότερο η απογοήτευση του που δεν τον περνούσε ο Hamilton όταν του έδινε πίσω τη θέση που προκάλεσε τα περιστατικά εκεί. Και πάλι, ωστόσο, δεν έπρεπε να φρενάρει απότομα (brake test).Όμως, δεν θα μπορούσα να μην σταθώ και στην εντελώς αντιεπαγγελματική κίνηση που έκανε ο Hamilton στο Silverstone. Δυστυχώς, όμως, ο κόσμος έχει κοντή μνήμη. Βάζει μία ταμπέλα σε κάποιον και αυτή μετά δεν φεύγει εύκολα”.

Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull απολαμβάνει την συνεργασία του με τον, κατά σαράντα χρόνια σχεδόν, νεότερό του Verstappen: “Είναι πολύ εύκολος στη συνεργασία. Το feedback που παίρνουμε από εκείνον για την συμπεριφορά του μονοθέσιου και των ελαστικών είναι εξαιρετικό. Και ποτέ δεν παραπονιέται όταν του ζητάμε να δοκιμάσει κάτι.”

Ο Newey έχει συνεργαστεί με πολλούς πρωταθλητές στο παρελθόν. Ο καθένας έχει τα δικά του κουμπιά σύμφωνα με τον Βρετανό: “Με τον Vettel το debrief κρατούσε για ώρες. Μεγάλη αναλυτική ικανότητα και τεράστια επιμονή στην λεπτομέρεια. Αντιθέτως, με τους Φιλανδούς (Hakkinen και Raikkonen) τα πράγματα ήταν πολύ πιο σύντομα. Μιλούσαν για πέντε λεπτά και αυτό ήταν! Ο Max θα έλεγα ότι βρίσκεται κάπου στη μέση“.

Σχετικά με το νέο κίνητρο που του έδωσε η Honda

“Με την αρχή της νέας υβριδικής εποχής άρχισα να χάνω το κίνητρό μου” παραδέχτηκε ο Newey. “Δεν είχα κάποιο πρόβλημα με την ομάδα μου, με την οποίαν πάντα ήμουν πολύ ικανοποιημένος. Ωστόσο είχαμε έναν μη ανταγωνιστικό κινητήρα (Renault) ο οποίος μας κρατούσε συνεχώς πίσω“.

Ο Βρετανός, μάλιστα, είχε συζητήσεις και με την Ferrari οι οποίες τελικά δεν ευοδώθηκαν. Για ένα διάστημα είχε απομακρυνθεί από την F1, απασχολούμενος στο project της Aston Martin Valkyrie. Όμως η αλλαγή του 2019 σε μονάδες ισχύος Honda για την Red Bull έδωσε νέα ώθηση στον Newey.

Το πρόβλημα με την Renault δεν ήταν τόσο η χαμηλή απόδοση της PU, όσο το ότι η ίδια η εταιρία δεν την παραδεχόταν. Κατά συνέπεια δεν έπραττε και κάτι για αυτό. Με την Honda ξέραμε ότι θα υπήρχε ένα έλλειμα απόδοσης στην αρχή. Όμως είδαμε και την αποφασιστικότητα των ανθρώπων της. Αμέσως καταλάβαμε ότι θα τα έδιναν όλα για να επιστρέψουν στην κορυφή. Αυτή ήταν και η κρίσιμη παράμετρος που άλλαξε” δήλωσε ο Newey.

Τέλος, ο Newey δήλωσε ότι όσο μεγαλώνει θα ήθελε να αναλάβει στην Red Bull έναν ρόλο παρόμοιο με εκείνο που έχει ο Rory Byrne στην Ferrari. Πιστεύει, ότι θα ήταν πιο χρήσιμος ως σύμβουλος σχεδιασμού. Άλλωστε, σύμφωνα με εκείνον, οι σχεδιαστές της Red Bull είναι παραπάνω από ικανοί για να συνεχίσουν το έργο του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 tech: Ferrari και Mercedes με αναβαθμίσεις στο Μαϊάμι
McLaren: Θα συνεχιστεί η άνοδος της;
F1: Οι οδηγοί με τους περισσότερους followers

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto