Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Η μάχη των αναβαθμίσεων

Ελλάδα 14:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Η μάχη των αναβαθμίσεων

FORMULA 1

F1: Η μάχη των αναβαθμίσεων

FORMULA 1

Το πρώτο τρίτο του πρωταθλήματος έχει περάσει και οι ομάδες έχουν ήδη φέρει τις πρώτες μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια τους. Ποιος κερδίζει μέχρι στιγμή την μάχη των αναβαθμίσεων;

Advertisement
Advertisement

Όπως είναι φυσικό το μέτρο σύγκρισης για όλες τις ομάδες θα είναι η Red Bull RB19. Το φετινό μονοθέσιο της πρωταθλήτριας έχει θέσει τον πήχη πολύ ψηλά για φέτος ήδη από το τεστ του Μπαχρέιν.

Έκτοτε όλοι οι υπόλοιποι προσπαθούν να φτάσουν τους Max Verstappen και Sergio Perez. Μία από τις δύο RB19 έχει κερδίσει σε κάθε έναν από τους επτά αγώνες μέχρι στιγμής. Όποτε δεν υπήρξαν τεχνικά προβλήματα ή λάθη, στο δεύτερο σκαλί του podium ανέβηκε και πάλι ένας οδηγός της Red Bull.

Advertisement
Advertisement

Η αυστριακή ομάδα έχει κι εκείνη κάνει τις δικές της αναβαθμίσεις από την αρχή της σεζόν. Όλες μέχρι στιγμής έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες. Λογικά η Red Bull θα συνεχίσει να εξελίσσει την RB19 μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα. Έπειτα θα στραφεί προς το project του 2024.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η RB19 είναι όχι μόνο το ταχύτερο αλλά και το πιο ισορροπημένο μονοθέσιο. Υπό την έννοια ότι αποδίδει εξίσου καλά σε κατατακτήριες αλλά και αγώνα. Τα υπόλοιπα εννιά μονοθέσια του grid δεν έχουν την ίδια ομοιογένεια στην απόδοσή τους.

Τα αστέρια του Σαββάτου

Σε αυτήν την κατηγορία θα πρέπει να βάλουμε τις Ferrari και Alpine. Τα τρία αυτά μονοθέσια αποδίδουν πολύ καλύτερα στον έναν γρήγορο γύρο. Ο Λεκλέρ πήρε στο Μπακού την μόνη pole της χρονιάς που δεν πήγε στις Red Bull φέτος.

Advertisement

Μέχρι στιγμής η SF-23 έχει συνολικά την μικρότερη διαφορά απόδοσης στο grid από την RB19 σε κατατακτήριες. Ωστόσο στους αγώνες το σενάριο αλλάζει. Η φετινή Ferrari δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να κρατήσει επαφή με την Red Bull στα 300+ χιλιόμετρα ενός Grand Prix. Προβλήματα διαχείρισης ελαστικών ταλανίζουν την Scuderia ήδη από πέρσι και αυτό δεν έχει αλλάξει ούτε με την SF-23.

Advertisement

Επιπλέον οι πρώτες μεγάλες αναβαθμίσεις της ομάδας στην Βαρκελώνη δεν εντυπωσίασαν. Οι άνθρωποι της Ferrari περίμεναν χρονικό κέρδος της τάξεως των 3 δέκατων ανά γύρο σε σχέση με τις Red Bull. Ωστόσο σύμφωνα με το χρονόμετρο η SF-23 έχασε χρόνο, δεν κέρδισε.

Το ίδιο συνέβη και με την Alpine. Η A523 τα πήγε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα εξαιρετικά στις κατατακτήριες της Βαρκελώνης. Στον αγώνα, όμως, οι Γκασλί και Οκόν έσβησαν γρήγορα από τον χάρτη. Η διαφορά της αναθεωρημένης Alpine σε σχέση με την Red Bull ήταν -όπως και της Ferrari- αυξημένη στο Μοντμελό.

Aston Martin ή Mercedes;

Advertisement

Οι υπόλοιπες ομάδες αποδίδουν καλύτερα υπό συνθήκες αγώνα. Εξ αυτών η Aston Martin είχε δείξει αρχικά ότι βρίσκεται πλησιέστερα στην Red Bull. Όμως στο ισπανικό GP είχαμε την μεγάλη αντεπίθεση της Mercedes που άλλαξε τα δεδομένα.

Οι W14 πετούσαν στον αγώνα ενώ ο Χάμιλτον δεν τα είχε πάει καθόλου άσχημα και στις κατατακτήριες. Επιπλέον, ο Ράσελ μπόρεσε να ανακάμψει πολύ εύκολα από την 12η θέση εκκίνησης στο τρίτο σκαλί του podium.

Εκείνο που εντυπωσίασε κυρίως ήταν η ευκολία με την οποίαν η W14 μπορούσε να κρατήσει την C3 γόμα της Pirelli στην αρχή του αγώνα. Αυτή ήταν και η κρίσιμη παράμετρος που της έδωσε το μεγάλο πλεονέκτημα απόδοσης έναντι της Aston Martin.

Εάν πάρουμε το γυρολόγιο του ισπανικού GP τοις μετρητοίς τότε η Mercedes μοιάζει να έχει κερδίσει σχεδόν 3 δέκατα ανά γύρο από την Red Bull. Εντούτοις πιστεύουμε ότι ένα τέτοιο συμπέρασμα είναι ακόμη επισφαλές.

Δύο είναι οι λόγοι για αυτό. Αρχικά η Red Bull -και ο Φερστάπεν- δεν πίεσαν πολύ στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Αντιθέτως ο Χάμιλτον έχοντας να προσπεράσει τον Στρολ και έπειτα να εξασφαλιστεί έναντι του Σάινθ, οδήγησε πολύ πιο επιθετικά στο πρώτο μισό.

Όταν αποφάσισαν στο τέλος του αγώνα οι Φερστάπεν και Χάμιλτον προσπαθήσουν για τον ταχύτερο γύρο, η πραγματική διαφορά τους (καθώς ο Χάμιλτον στον γύρο του χρησιμοποίησε DRS) ήταν μεταξύ 6 και 7 δέκατων.

Η στιγμή της αλήθειας

Ο δεύτερος λόγος είναι η παραδοσιακή… έφεση της Mercedes στην πίστα της Βαρκελώνης. Ακόμη και πέρσι η προβληματική W13 τα είχε πάει πολύ καλά. Από την άλλη η Aston Martin πρέπει να έκανε και λάθος επιλογές set-up για τον αγώνα, πράγμα που ίσως αδίκησε το πραγματικό δυναμικό της AMR23.

Η Aston Martin ετοιμάζει ένα ειδικό πακέτο για το προσεχές καναδικό GP. Ο Αλόνσο, μάλιστα, ισχυρίζεται μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι χάρη σε αυτό θα… διαλύσουν τον ανταγωνισμό. Δεν γνωρίζουμε εάν θα είναι τόσο εύκολο κάτι τέτοιο.

Ωστόσο είναι σίγουρο ότι οι Αλόνσο και Στρολ θα είναι πολύ πιο κοντά στις Red Bull στο Μόντρεαλ. Εάν, όμως, οι Χάμιλτον-Ράσελ είναι και εκεί μέσα στο παιχνίδι του podium τότε θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι η Mercedes αναδεικνύεται σιγά σιγά σε δεύτερη δύναμη του πρωταθλήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Ισπανίας: Έκλαμψη ή αρχή ανάκαμψης; (+video)
F1: Η Bridgestone υποψήφιος προμηθευτής ελαστικών για το 2025;
McLaren: Σημαντική μεταγραφή από την Red Bull!