F1 GP Ιταλίας: Θρίαμβος της Red Bull στην Monza!
FORMULA 1F1 GP Ιταλίας: Θρίαμβος της Red Bull στην Monza!
FORMULA 1Οι Ferrari προσπάθησαν πολύ για την εντός έδρας νίκη. Ωστόσο ο Φερστάπεν και η Red Bull βρήκαν και πάλι τρόπο να επικρατήσουν.
Ο Σάινθ αμύνθηκε σκληρά στο πρώτο μέρος του αγώνα. Όμως ο Φερστάπεν κατάφερε τελικά να τον ωθήσει στο λάθος και έπειτα να… χαθεί στον ορίζοντα.
WHAT CAR
Τον θρίαμβο της Red Bull ολοκλήρωσε ο δεύτερος Πέρεζ. Οι Σάινθ και Λεκλέρ τερμάτισαν στις θέσεις 3 και 4 μονομαχώντας μέχρι τέλους οριακά. Η διαχείριση των Pirelli ήταν και πάλι προβληματική για την SF-23. Αυτή ήταν η 10η συνεχής νίκη του Φερστάπεν που αποτελεί νέο ρεκόρ στην F1. Ένα κατόρθωμα ασύλληπτο για ένα σπορ τόσο ανταγωνιστικό. Ακόμη και σε περίοδο κυριαρχίας μίας ομάδας, όπως συμβαίνει τελευταία με την Red Bull.
Πριν τον αγώνα η Pirelli έδινε ως ιδανική στρατηγική εκείνη της μίας στάσης στα pits. Είτε με συνδυασμό medium-hard είτε με soft-hard. Εναλλακτική στρατηγική ήταν εκείνη των δύο pit-stop με συνδυασμό soft-medium-medium. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο οι οδηγοί των Red Bull και Ferrari είχαν από ένα σετ φρέσκιας hard γόμας για τον αγώνα.
Εκκίνηση
Όλοι οι οδηγοί πλην των Χάμιλτον, Μπότας και Μάγκνουσεν επέλεξαν την μέση γόμα για το πρώτο stint. Οι τρεις προαναφερθέντες οδηγοί προτίμησαν την σκληρή γόμα. Οι επιλογές αυτές έδειχναν -τουλάχιστον αρχικά- ότι όλοι οι οδηγοί θα επιχειρούσαν να βγάλουν τον αγώνα με ένα pit-stop.
Εκείνος, όμως, που δεν θα προλάβαινε καν να φτάσει στο grid μετά τον δοκιμαστικό γύρο ήταν ο Τσουνόντα. Η PU της Honda παρουσίασε πρόβλημα και ο Ιάπωνας αναγκάστηκε να παρκάρει την AlphaTauri του πριν την Parabolica. Έγινε δεύτερος γύρος σχηματισμού. Ωστόσο οι κριτές δεν πρόλαβαν να απομακρύνουν εγκαίρως το μονοθέσιο καθώς το κβώτιό του είχε κολλήσει σε ταχύτητα.
Επιπλέον παρουσιάστηκε πρόβλημα και με τα φώτα στο grid. Έτσι το race control έδωσε νεό δεκάλπετο προετοιμασίας στις ομάδες. Έπειτα από αρκετή καθυστέρηση άναψαν τα πράσινα φώτα για τον τρίτο γύρο σχηματισμού.
Ο Σάινθ έκανε πολύ καλή εκκίνηση κρατώντας την πρωτοπορία. Τις θέσεις τους κράτησαν και οι υπόλοιποι τέσσερις οδηγοί πίσω του. Αντιθέτως οι Άλμπον και Χάμιλτον έχασαν από μία θέση από τις McLaren των Πιάστρι και Νόρις αντίστοιχα.
Ο Άλμπον πήρε αμέσως πίσω την 6η θέση, όταν στον δεύτερο γύρο προσπέρασε όμορφα τον Πιάστρι στην Roggia. Με την ενεργοποίηση του DRS ο Φερστάπεν μπήκε αμέσως σε εκείνο του Σάινθ. Το ίδιο έπραξε και ο Πέρεζ με τον Ράσελ.
Οι Red Bull στην επίθεση
Στον 6ο γύρο ο Φερστάπεν επιχείρησε το προσπέρασμα στον Σάινθ από την εξωτερική του πρώτου σικέιν. Ο Ισπανός αμύνθηκε σκληρά σε μία φάση που θύμησε την μάχη του Ολλανδού με τον Χάμιλτον το 2021 στο ίδιο σημείο. Ευτυχώς αυτή τη φορά χωρίς σύγκρουση.
Ο Φερστάπεν παρέμενε στο DRS του Σάινθ. Εντούτοις και ο Λεκλέρ είχε καταφέρει να μπει στο DRS της Red Bull. Οι δύο Red Bull παρέμειναν στην επίθεση. Ωστόσο ο Σάινθ μπορούσε να κρατάει τη θέση του χάρη στην πολύ υψηλή τελική της SF-23 στις ευθείες. Ο Φερστάπεν παρά το DRS δεν έβρισκε τρόπο να περάσει την Ferrari του Σάινθ ο οποίος αμυνόταν έξυπνα.
Στον 14ο γύρο ο Πέρεζ προσπάθησε και πάλι να προσπεράσει τον Ράσελ αλλά δεν πρόλαβε να φρενάρει σωστά για το πρώτο σικέιν. Έναν γύρο αργότερα, όμως, ο Φερστάπεν θα τα κατάφερνε ωθώντας τον Σάινθ σε λάθος στο ίδιο σημείο. Ο Ολλανδός θα ολοκλήρωνε την κίνησή του στην Roggia παίρνοντας της πρωτοπορία. Στον 16ο γύρο ο Πέρεζ θα μιμούταν τον teammate του στην στροφή 1.
Στάσεις στα pits
Με τις Red Bull να έχουν κερδίσει από μία θέση η σειρά ήταν Φερστάπεν, Σάινθ, Λεκλέρ, Πέρεζ, Ράσελ, Πιάστρι, Νόρις και Χάμιλτον. Ο Σάινθ είχε φθείρει πολύ τα ελαστικά του καθώς αμυνόταν από τον Φερστάπεν στους πρώτους γύρους. Έτσι πολύ γρήγορα θα δεχόταν την πίεση και του Λεκλέρ.
Έτσι στον 20ο γύρο ο Ισπανός θα έμπαινε στα pits για πέρασμα στην σκληρή γόμα. Το ίδιο έπραξε και ο Ράσελ. Εν τω μεταξύ ο Πέρεζ είχε φτάσει και τον Λεκλέρ με τον Μονεγάσκο να μπαίνει κι εκείνος για την δική του αλλαγή στον 21ο γύρο, όπως και ο πρωτοπόρος Φερστάπεν.
Ο Πέρεζ σταμάτησε και εκείνος έναν γύρο μετά. Όμως οι δύο Ferrari κατάφεραν να τον περάσουν χάρη στους πολύ καλούς γύρους εξόδου τους. Ο Σάινθ είχε καταφέρει κι εκείνος με τη σειρά του να βγει μπροστά από τον Λεκλέρ.
Εν τω μεταξύ ο Ράσελ πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω του ότι στην έξοδό του από τα pits έκοψε το πρώτο σικέιν για να περάσει τον Οκόν. Οι McLaren είχαν κάνει κι εκείνες τις δικές τους στάσεις με τον Νόρις να βγαίνει μπροστά από τον Πιάστρι. Οι δυο τους είχαν μάλιστα και μικρή επαφή στο πρώτο σικέιν.
Ο Χάμιλτον έχοντας ξεκινήσει με την σκληρή γόμα ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που δεν είχε σταματήσει ακόμη. Αυτό δεν εμπόδισε τον Φερστάπεν από το να τον φτάσει και να τον προσπεράσει γρήγορα παίρνοντας έτσι και την τυπική πρωτοπορία του Grand Prix. Ο Βρεανός θα έμπαινε τελικά τελευταίος από όλους στα pits στον 28ο γύρο.
Υπό έλεγχο
Με την ολοκλήρωση των στάσεων ο αγώνας είχε έρθει στα μέτρα της Red Bull. Ο πρώτος Φερστάπεν απομακρυνόταν αργά αλλά σταθερά από τις Ferrari με τον τέταρτο Πέρεζ να ασκεί συνεχή πίεση στον Λεκλέρ. Ο Μεξικανός θα προσπερνούσε την Ferrari στον 32ο γύρο ανεβαίνοντας τρίτος.
Η Ferrari έφθειρε περισσότερο τα ελαστικά της σε σχέση με την Red Bull. Σύντομα ο Πέρεζ θα έφτανε στο DRS και του Σάινθ. Παράλληλα ο Χάμιλτον πίεζε τον Πιάστρι για την όγδοη θέση. Οι δύο οδηγοί θα είχαν επαφή στην Roggia στον 41ο γύρο καθώς ο Χάμιλτον προσπερνούσε τον Αυστραλό.
Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν -σωστά- τον Χάμιλτον με 5 δευτερόλεπτα για την επαφή. Ο Βρετανός μπορεί να ήταν μπροστά αλλά δεν άφησε χώρο στον Πιάστρι που ήταν δίπλα του. Εν τω μεταξύ ο Σάινθ κατάφερνε με νύχια και με δόντια να μένει μπροστά από τον Πέρεζ.
Εν τέλει ο Μεξικανός θα έκανε το προσπέρασμα στον 46ο γύρο. Οι Red Bull ήταν πια στο 1-2 μέσα στην έδρα της Ferrari. Οι οποίες Ferrari είχαν ξεκινήσει να μονομαχούν μεταξύ τους για το τρίτο σκαλί του podium. Τελικά ο Σάινθ θα κέρδιζε την εσωτερική μάχη έπειτα από αρκετές στιγμές παρολίγον σύγκρουσης των δύο μονοθέσιων. Όλα αυτά, όμως, δεν απασχόλησαν πολύ τον Φερστάπεν. Πήρε άνετα την καρό σημαία με τον δεύτερο Πέρεζ να ολοκληρώνει τον θρίαμβο της Red Bull.
Η κατάταξη του ιταλικού GP
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών
Θέση | Οδηγός | Αυτοκίνητο | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 364 | |
2 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 219 | |
3 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 170 | |
4 | MERCEDES | 164 | |
5 | FERRARI | 117 | |
6 | FERRARI | 111 | |
7 | MERCEDES | 109 | |
8 | MCLAREN MERCEDES | 79 | |
9 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 47 | |
10 | ALPINE RENAULT | 37 | |
11 | MCLAREN MERCEDES | 36 | |
12 | ALPINE RENAULT | 36 | |
13 | WILLIAMS MERCEDES | 21 | |
14 | HAAS FERRARI | 9 | |
15 | ALFA ROMEO FERRARI | 6 | |
16 | ALFA ROMEO FERRARI | 4 | |
17 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 | |
18 | HAAS FERRARI | 2 | |
19 | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
20 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
21 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
22 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 583 |
2 | MERCEDES | 273 |
3 | FERRARI | 228 |
4 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 217 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 115 |
6 | ALPINE RENAULT | 73 |
7 | WILLIAMS MERCEDES | 21 |
8 | HAAS FERRARI | 11 |
9 | ALFA ROMEO FERRARI | 10 |
10 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χάμιλτον: Είχα πιο δύσκολους teammates από ότι ο Φερστάπεν
F1 GP Ιταλίας: Η τελευταία γραμμή άμυνας (+video)
Φερστάπεν: Ο Χάμιλτον ζηλεύει