Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Προεπισκόπηση

Ελλάδα 8:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP Ιταλίας: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

Η ευρωπαϊκή σεζόν της F1 ολοκληρώνεται, όπως συμβαίνει παραδοσιακά, στην Monza με το ιταλικό GP.

Advertisement
Advertisement

Δύο από τις τρεις ιταλικές ομάδες του grid έχουν ετοιμάσει ειδικούς χρωματισμούς για τον εντός έδρας αγώνα τους. Οι δύο SF-23 θα έχουν όπως και πέρσι αρκετούς κίτρινους τόνους στον συνήθη χρωματισμό τους.

Το livery των δύο Ferrari θα μοιάζει πολύ με εκείνο της 499P της Scuderia που κατέκτησε το Λε Μαν φέτος. Προσαρμοσμένες στον ειδικό χρωματισμό θα είναι και οι αγωνιστικές φόρμες των Λεκλέρ και Σάινθ. Εκείνο που καίει περισσότερο, όμως, τους Ιταλούς είναι μία δυνατή εμφάνιση στην Monza.

Advertisement
Advertisement

Βλέπετε η Ferrari είναι μόλις 4η στην βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών έπειτα από μία αρκετά μέτρια σεζόν μέχρι στιγμής. Θα καταφέρουν οι άνθρωποι της Scuderia να κάνουν την ανατροπή στην Monza;

Ειδικό χρωματισμό, όμως, έχει ετοιμάσει για το ιταλικό GP και η Alfa Romeo. Τα μονοθέσια των Μπότας και Ζου θα είναι καλυμμένα με την ιταλική σημαία με τους δύο οδηγούς να ευελπιστούν σε τερματισμούς εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας.

Advertisement

Φυσικά η Red Bull θα είναι και πάλι φαβορί στην Monza, με την McLaren να είναι μάλλον η κοντινότερη αντίπαλός της. Τουλάχιστον στις κατατακτήριες γιατί στον αγώνα έχουμε δει ότι ο Φερστάπεν μεταπηδά σε διαφορετικό επίπεδο από τους υπόλοιπους.

Advertisement

Το μόνο που μπορεί να λειτουργήσει κατά του Ολλανδού είναι η… κατάρα της Monza. Μία ιδιότυπη παράδοση που θέλει τον νικητή της Monza από το 2019 να εγκαταλείπει στον αγώνα της επόμενης σεζόν. Άραγε θα σπάσει και αυτήν την παράδοση ο Ολλανδός;

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το τρίτο παλαιότερο σικρουί στον κόσμο κατασκευάστηκε το 1922 και έχει φιλοξενήσει έκτοτε αμέτρητους αγώνες διαφόρων κατηγοριών. Στην Formula 1 όλα τα ιταλικά Grand Prix, εκτός από εκείνο του 1980, έχουν διεξαχθεί εκεί. Η Monza είχε κατά το παρελθόν τρεις διαφορετικές διαδρομές -μία εκ των οποίων ήταν οβάλ αλλά η 5,793 χιλιομέτρων χάραξη που χρησιμοποιείται σήμερα είχε λάβει την οριστική μορφή της το 2000. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 53 γύρους.

Advertisement

Πρόκειται για την ταχύτερη πίστα στο πρόγραμμα. Δεν είναι τυχαίος, άλλωστε, ο χαρακτηρισμός “Ναός της ταχύτητας” που της προσδίδεται. Το πέρασμα από τα δύο αργά σικέιν της πίστας δοκιμάζει την μηχανική ευστάθεια των αυτοκινήτων, ενώ οι δύο Lesmo με την Parabolica την αεροδυναμική. Ιδιαίτερα τεχνικό είναι το πέρασμα από την Ascari ενώ η μεγάλη πρόκληση για τους οδηγούς είναι να επιτύχουν υψηλές ταχύτητες εντός των στροφών ενώ φέρουν πολύ λίγο φτερό.

Όμως, η Monza ήταν ανέκαθεν το σιρκουί για τους κινητήρες. Η πίστα-δυναμόμετρο στην οποίαν μία ισχυρή PU μπορεί να σε βάλει στην διεκδίκηση της νίκης. Δεν είναι λίγες οι φορές που είχαμε νικητές-έκπληξη στην Ιταλία. Πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι εκείνα των Gasly και Ricciardo το 2020 και 2021 αντίστοιχα.

Ελαστικά

Οι γόμες που φέρνει η Pirelli στην Ιταλία είναι οι πιο μαλακές του φάσματος. Ο λόγος είναι πως στην Ιταλία θα δοκιμαστεί για δεύτερη φορά φέτος η εναλλακτική κατανομή ελαστικών. Δηλαδή κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 11 αντί 13 σετ για όλο το τριήμερο. Επιπλέον στις κατατακτήριες οι οδηγοί θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν και τις τρεις γόμες ξεκινώντας με την σκληρή στο Q1 και καταλήγοντας στην μαλακή στο Q3.

Πρώτη φορά που δοκιμάστηκε αυτή η λύση φέτος ήταν στην Ουγγαρία με αρκετά ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Βέβαια στην Monza τα ελαστικά καταπονούνται πολύ κατά τη διάρκεια των έντονων φρεναρισμάτων από τις πολύ υψηλές ταχύτητες.

Επιπλέον, καθώς τα set-up των αυτοκινήτων είναι χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, τα ελαστικά ταλαιπωρούνται περισσότερο και στις αλλαγές διεύθυνσης. Συνήθως, ο αγώνας βγαίνει με μία στάση στα pits. Ωστόσο λόγω των πιο μαλακών γομών φέτος, πιθανότερη στρατηγική φαντάζει εκείνη των δύο στάσεων. Δεν αποκλείεται και το τριήμερο της Ιταλίας να επηρεαστεί από πιθανές βροχοπτώσεις.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ΑΝΤ1 (μόνο ο αγώνας) και τον ΑΝΤ1+ (όλο το τριήμερο). Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 01/09
    14:30: FP1
    18:00: FP2
  • Σάββατο 02/09
    13:30: FP3
    17:00: Κατατακτήριες δοκιμές
  • Κυριακή 03/09
    16:00: Αγώνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Ολλανδίας: Αποκλειστικός νικητής (+video)
Λώσον: Στην AlphaTauri μέχρι νεωτέρας
Σάινθ: Τον έχει προσεγγίσει η Audi