F1 GP Άμπου Ντάμπι: Νίκη Φερστάπεν με νέα ρεκόρ!
FORMULA 1F1 GP Άμπου Ντάμπι: Νίκη Φερστάπεν με νέα ρεκόρ!
FORMULA 1Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε για έναν ακόμη αγώνα και κατέκτησε την 19η φετινή του νίκη. Έτσι έσπασε το -δικό του- προηγούμενο ρεκόρ περισσότερων νικών σε μια σεζόν.
Ρεκόρ, όμως, έκανε και η Red Bull. Η αυστριακή ομάδα έκλεισε την σεζόν έχοντας κερδίσει 21 από τους 22 αγώνες!
WHAT CAR
Δηλαδή έχασε μόνο ένα GP όπως και η Mclaren το 1988. Ωστόσο καθώς οι αγώνες τότε ήταν 16, το ποσοστό επιτυχίας της Red Bull ξεπέρασε εκείνο της McLaren των Σένα και Προστ! Οι υπόλοιποι απλώς πάλεψαν για… τα ψίχουλα από το τραπέζι των Φερστάπεν και Red Bull. Τελικά η Mercedes κατάφερε να εξασφαλίσει την δεύτερη θέση στους κατασκευαστές από την Ferrari.
MAX VERSTAPPEN WINS IN ABU DHABI!!! 🏆#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/K4zozOLaZU
— Formula 1 (@F1) November 26, 2023
Η Pirelli έδινε ως εξίσου πιθανές τις στρατηγικές του ενός και των δύο pit-stops με συνδυασμό μέσης και σκληρής γόμας. Όλοι οι οδηγοί πλην των Στρολ, Σάινθ και Μπότας επέλεξαν την μέση γόμα για την εκκίνηση. Οι τρεις αυτοί οδηγοί προτίμησαν την σκληρή γόμα.
Εκκίνηση
Το αρχικό ξεκίνημα του Λεκλέρ ήταν καλύτερο από του Φερστάπεν. Ωστόσο ο Ολλανδός φρέναρε αργότερα για την στροφή 1 και παρέμεινε μπροστά. Ο Λεκλέρ θα έκανε και δεύτερη απόπειρα στο σικέιν της πίσω ευθείας. Όμως και πάλι ο Φερστάπεν ήταν πιο τολμηρός στο φρενάρισμα και κατάφερε να κρατηθεί στην πρωτοπορία.
Την ίδια στιγμή ο Νόρις είχε κερδίσει μία θέση από τον Ράσελ ενώ οι Χάμιλτον και Σάινθ ανέβαιναν κατά δύο θέσεις. Κάκιστες ήταν οι εκκινήσεις των Χούλκενμπεργκ και Άλμπον.
Ο Φερστάπεν έχοντας αποκρούσει τις αρχικές επιθέσεις του Λεκλέρ κατάφερε έπειτα από λίγους γύρους να βγάλει τον Μονεγάσκο από το DRS του. Δεν συνέβη το ίδιο, όμως, και με τους Πιάστρι-Νόρις. Ο Αυστραλός θα έχανε την τρίτη θέση από τον teammate του στον 4ο γύρο.
Σύντομα, μάλιστα, θα βρισκόταν υπό την πίεση και του Ράσελ. Μέχρι τον 9ο γύρο ο Πιάστρι θα είχε αμυνθεί δύο φορές έναντι του Ράσελ στην στροφή 9, κρατώντας έξυπνα την εσωτερική.
Η άλλη MCL60 τα πήγαινε πολύ καλύτερα και πίεζε τον Λεκλέρ για την δεύτερη θέση. Ο Μονεγάσκος με την σειρά του κρατούσε την διαφορά από τον Φερστάπεν κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα. Στον 10ο γύρο η σειρά ήταν Φερστάπεν, Λεκλέρ, Νόρις, Πιάστρι και Ράσελ.
Πρώτες στάσεις
Έναν γύρο αργότερα ο Ράσελ θα κατόρθωνε να εκτελέσει το προσπέρασμα στον Πιάστρι. Κινήθηκε έξυπνα πριν την στροφή 6 αναγκάζοντας τον Αυστραλό να χαλάσει την γραμμή του. Έτσι, στο τέλος της δεύτερης πίσω ευθείας ο οδηγός της Mercedes θα περνούσε μπροστά πριν το φρενάρισμα.
Ο Αλόνσο θα ξεκινούσε τον πρώτο γύρο pit-stops στον 13ο γύρο. Έναν γύρο μετά θα ακολουθούσε και ο Πιάστρι. Ο Αυστραλός θα κατάφερνε να αποφύγει το undercut από τον Αλόνσο με ωραία άμυνα.
Στον 15ο γύρο οι Νόρις και Ράσελ μπήκαν μαζί για να πάρουν την σκληρή γόμα. Το pit-stop των μηχανικών της McLaren δεν ήταν καλό (5,1 δευτερόλεπτα) και έτσι ο Ράσελ βγήκε μπροστά από τον Νόρις! Στον 17ο γύρο ήταν η σειρά του Φερστάπεν για πέρασμα στα hard. Ο Λεκλέρ παρέμεινε έξω όπως και οι Τσουνόντα, Πέρεζ, Γκασλί, Στρολ και Σάινθ.
Στον 18ο γύρο οι Λεκλέρ-Πέρεζ θα έκαναν κι εκείνοι pit-stops. Στην πρωτοπορία είχε περάσει ο Τσουνόντα! Δεύτερος ήταν ο Στρολ ενώ τρίτος ο Σάινθ με τους οδηγούς αυτούς να μην έχουν αλλάξει ακόμη τη σκληρή γόμα.
Ο Φερστάπεν ελέγχει τον αγώνα
Μέχρι τον 24ο γύρο όλοι οι πρωτοπόροι θα είχαν κάνει τους ανεφοδιασμούς τους. Ο Φερστάπεν είχε περάσει και πάλι πρώτος, πέντε δευτερόλεπτα μπροστά από τον Λεκλέρ. Δύο πιο πίσω ήταν ο Ράσελ με τις McLaren των Νόρις και Πιάστρι να συμπληρώνουν την πεντάδα.
Με την σκληρή γόμα οι RB19 ήταν πολύ πιο γρήγορες από τον ανταγωνισμό. Ο Φερστάπεν έλεγχε άνετα τον ρυθμό του αγώνα ενώ ο Πέρεζ είχε φτάσει γρήγορα τις McLaren. Και στον 28ο γύρο ο Τσέκο ανέβηκε πέμπτος προσπερνώντας τον Πιάστρι.
Στον 34ο γύρο ο Νόρις μπήκε για δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Αυτό ανάγκασε την Mercedes να φωνάξει στον επόμενο γύρο τον Ράσελ για να καλύψει το undercut. Στον 36ο μπήκε και ο Λεκλέρ και έτσι οι δύο Red Bull πέρασαν στο 1-2.
Lap 37/58, Fernando comes in for a set of Hard tyres. 🛞 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/KhpOTNdCMD
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 26, 2023
Θα παρέμεναν εκεί μέχρι τον 43ο γύρο οπότε και ο Πέρεζ θα έκανε τον δεύτερο ανεφοδιασμό του. Έναν γύρο αργότερα θα ακολουθούσε και ο Φερστάπεν. Έτσι, με τα pit-stops να έχουν ολοκληρωθεί ο Ολλανδός ήταν πρώτος, 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Λεκλέρ. Ακολουθούσαν οι Ράσελ, Νόρις, Πέρεζ, Τσουνόντα Πιάστρι, Σάινθ, Αλόνσο και Χάμιλτον.
Ο Τσουνόντα προσπαθούσε να βγάλει τον αγώνα με μία στάση. Από την άλλη, η Ferrari κρατούσε τον Σάινθ έξω ελπίζοντας σε κάποιο Safety-Car που θα της έδινε την ευκαιρία για δωρεάν pit-stop.
Η Mercedes δεύτερη στους κατασκευαστές
Στον 48ο γύρο ο Πέρεζ προσπέρασε τον Νόρις για την 4η θέση. Είχε προηγηθεί μία ακόμη απόπειρα έναν γύρο πριν, με τους δύο οδηγούς να ακουμπούν στην στροφή 6. Ο Πέρεζ πλησίαζε ταχύτατα και τον Ράσελ.
LAP 47/58
Battle for P4 💥 Contact between Perez and Norris forces the McLaren wide at Turn 6 #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/iIlSGVguLD
— Formula 1 (@F1) November 26, 2023
Με 10 γύρους να απομένουν η Mercedes κέρδιζε την δεύτερη θέση στους κατασκευαστές από την Ferrari. Όμως ο Ράσελ θα έπρεπε να κρατήσει τον Πέρεζ πίσω του μέχρι την καρό σημαία. Την προσπάθεια της Mercedes θα βοηθούσε η ποινή 5 δευτερολέπτων που πήρε ο Πέρεζ για την επαφή του με τον Νόρις!
Lap 50/58: This fight for P2 is going to go all the down to the final lap… 🫣
George is running in P4, with Checo closing in fast. Lewis is P9, chasing after Yuki and Alonso 🦈 pic.twitter.com/4l8tppAI8d
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 26, 2023
Ο Μεξικανός θα περνούσε τον Ράσελ ενώ ο Λεκλέρ θα έκανε στην άκρη σκεπτόμενος στρατηγικά και ελπίζοντας ο Πέρεζ να ανοίξει διαφορά μεγαλύτερη των 5 δευτερολέπτων από τον Βρετανό. Ωστόσο στο τέλος ο Τσέκο δεν θα έκανε… το χατίρι στη Ferrari. Έτσι η Mercedes κατάφερε να εξασφαλίσει την δεύτερη θέση.
A FOURTH VICTORY IN ABU DHABI!! 🏆 @Max33Verstappen WINS the #AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/HpN04uXKXC
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 26, 2023
Στην κορυφή ο Φερστάπεν πήρε την καρό σημαία και το γιόρτασε δεόντως με τα καθιερωμένα doughnuts στην ευθεία των pits. Έπειτα από την ποινή στον Πέρεζ, οι Λεκλέρ και Ράσελ συμπλήρωσαν το podium.
Η τελική κατάταξη του GP στο Άμπου Ντάμπι
Θέση | Οδηγός | Χρόνος | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | 1:27:02.624 | 26 | |
2 | +17.993s | 18 | |
3 | +20.328s | 15 | |
4 | +21.453s | 12 | |
5 | +24.284s | 10 | |
6 | +31.487s | 8 | |
7 | +39.512s | 6 | |
8 | +43.088s | 4 | |
9 | +44.424s | 2 | |
10 | +55.632s | 1 | |
11 | +56.229s | 0 | |
12 | +66.373s | 0 | |
13 | +70.360s | 0 | |
14 | +73.184s | 0 | |
15 | +83.696s | 0 | |
16 | +87.791s | 0 | |
17 | +89.422s | 0 | |
18 | DNF | 0 | |
19 | +1 lap | 0 | |
20 | +1 lap | 0 |
Η τελική βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών
Θέση | Οδηγός | Αυτοκίνητο | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 575 | |
2 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 285 | |
3 | MERCEDES | 234 | |
4 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 206 | |
5 | FERRARI | 206 | |
6 | MCLAREN MERCEDES | 205 | |
7 | FERRARI | 200 | |
8 | MERCEDES | 175 | |
9 | MCLAREN MERCEDES | 97 | |
10 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 74 | |
11 | ALPINE RENAULT | 62 | |
12 | ALPINE RENAULT | 58 | |
13 | WILLIAMS MERCEDES | 27 | |
14 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 17 | |
15 | ALFA ROMEO FERRARI | 10 | |
16 | HAAS FERRARI | 9 | |
17 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 6 | |
18 | ALFA ROMEO FERRARI | 6 | |
19 | HAAS FERRARI | 3 | |
20 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 2 | |
21 | WILLIAMS MERCEDES | 1 | |
22 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 |
Η τελική βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 860 |
2 | MERCEDES | 409 |
3 | FERRARI | 406 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 302 |
5 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 280 |
6 | ALPINE RENAULT | 120 |
7 | WILLIAMS MERCEDES | 28 |
8 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 25 |
9 | ALFA ROMEO FERRARI | 16 |
10 | HAAS FERRARI | 12 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χάμιλτον: Ο Χόρνερ μου έστειλε πρώτος μήνυμα!
F1 GP Άμπου Ντάμπι: Η τελευταία pole της χρονιάς στον Φερστάπεν
Φερστάπεν: Πώς κέρδισε τον Λεκλέρ για την pole (+video)