Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Νίκη Φερστάπεν με νέα ρεκόρ!

Ελλάδα 3:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Νίκη Φερστάπεν με νέα ρεκόρ!

FORMULA 1

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Νίκη Φερστάπεν με νέα ρεκόρ!

FORMULA 1

Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε για έναν ακόμη αγώνα και κατέκτησε την 19η φετινή του νίκη. Έτσι έσπασε το -δικό του- προηγούμενο ρεκόρ περισσότερων νικών σε μια σεζόν.

Advertisement
Advertisement

Ρεκόρ, όμως, έκανε και η Red Bull. Η αυστριακή ομάδα έκλεισε την σεζόν έχοντας κερδίσει 21 από τους 22 αγώνες!

Δηλαδή έχασε μόνο ένα GP όπως και η Mclaren το 1988. Ωστόσο καθώς οι αγώνες τότε ήταν 16, το ποσοστό επιτυχίας της Red Bull ξεπέρασε εκείνο της McLaren των Σένα και Προστ! Οι υπόλοιποι απλώς πάλεψαν για… τα ψίχουλα από το τραπέζι των Φερστάπεν και Red Bull. Τελικά η Mercedes κατάφερε να εξασφαλίσει την δεύτερη θέση στους κατασκευαστές από την Ferrari.

Advertisement
Advertisement

Η Pirelli έδινε ως εξίσου πιθανές τις στρατηγικές του ενός και των δύο pit-stops με συνδυασμό μέσης και σκληρής γόμας. Όλοι οι οδηγοί πλην των Στρολ, Σάινθ και Μπότας επέλεξαν την μέση γόμα για την εκκίνηση. Οι τρεις αυτοί οδηγοί προτίμησαν την σκληρή γόμα.

Εκκίνηση

Το αρχικό ξεκίνημα του Λεκλέρ ήταν καλύτερο από του Φερστάπεν. Ωστόσο ο Ολλανδός φρέναρε αργότερα για την στροφή 1 και παρέμεινε μπροστά. Ο Λεκλέρ θα έκανε και δεύτερη απόπειρα στο σικέιν της πίσω ευθείας. Όμως και πάλι ο Φερστάπεν ήταν πιο τολμηρός στο φρενάρισμα και κατάφερε να κρατηθεί στην πρωτοπορία.

Advertisement

Την ίδια στιγμή ο Νόρις είχε κερδίσει μία θέση από τον Ράσελ ενώ οι Χάμιλτον και Σάινθ ανέβαιναν κατά δύο θέσεις. Κάκιστες ήταν οι εκκινήσεις των Χούλκενμπεργκ και Άλμπον.

Advertisement

Ο Φερστάπεν έχοντας αποκρούσει τις αρχικές επιθέσεις του Λεκλέρ κατάφερε έπειτα από λίγους γύρους να βγάλει τον Μονεγάσκο από το DRS του. Δεν συνέβη το ίδιο, όμως, και με τους Πιάστρι-Νόρις. Ο Αυστραλός θα έχανε την τρίτη θέση από τον teammate του στον 4ο γύρο.

Σύντομα, μάλιστα, θα βρισκόταν υπό την πίεση και του Ράσελ. Μέχρι τον 9ο γύρο ο Πιάστρι θα είχε αμυνθεί δύο φορές έναντι του Ράσελ στην στροφή 9, κρατώντας έξυπνα την εσωτερική.

Advertisement

Η άλλη MCL60 τα πήγαινε πολύ καλύτερα και πίεζε τον Λεκλέρ για την δεύτερη θέση. Ο Μονεγάσκος με την σειρά του κρατούσε την διαφορά από τον Φερστάπεν κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα. Στον 10ο γύρο η σειρά ήταν Φερστάπεν, Λεκλέρ, Νόρις, Πιάστρι και Ράσελ.

Πρώτες στάσεις

Έναν γύρο αργότερα ο Ράσελ θα κατόρθωνε να εκτελέσει το προσπέρασμα στον Πιάστρι. Κινήθηκε έξυπνα πριν την στροφή 6 αναγκάζοντας τον Αυστραλό να χαλάσει την γραμμή του. Έτσι, στο τέλος της δεύτερης πίσω ευθείας ο οδηγός της Mercedes θα περνούσε μπροστά πριν το φρενάρισμα.

Ο Αλόνσο θα ξεκινούσε τον πρώτο γύρο pit-stops στον 13ο γύρο. Έναν γύρο μετά θα ακολουθούσε και ο Πιάστρι. Ο Αυστραλός θα κατάφερνε να αποφύγει το undercut από τον Αλόνσο με ωραία άμυνα.

Στον 15ο γύρο οι Νόρις και Ράσελ μπήκαν μαζί για να πάρουν την σκληρή γόμα. Το pit-stop των μηχανικών της McLaren δεν ήταν καλό (5,1 δευτερόλεπτα) και έτσι ο Ράσελ βγήκε μπροστά από τον Νόρις! Στον 17ο γύρο ήταν η σειρά του Φερστάπεν για πέρασμα στα hard. Ο Λεκλέρ παρέμεινε έξω όπως και οι Τσουνόντα, Πέρεζ, Γκασλί, Στρολ και Σάινθ.

Στον 18ο γύρο οι Λεκλέρ-Πέρεζ θα έκαναν κι εκείνοι pit-stops. Στην πρωτοπορία είχε περάσει ο Τσουνόντα! Δεύτερος ήταν ο Στρολ ενώ τρίτος ο Σάινθ με τους οδηγούς αυτούς να μην έχουν αλλάξει ακόμη τη σκληρή γόμα.

Ο Φερστάπεν ελέγχει τον αγώνα

Μέχρι τον 24ο γύρο όλοι οι πρωτοπόροι θα είχαν κάνει τους ανεφοδιασμούς τους. Ο Φερστάπεν είχε περάσει και πάλι πρώτος, πέντε δευτερόλεπτα μπροστά από τον Λεκλέρ. Δύο πιο πίσω ήταν ο Ράσελ με τις McLaren των Νόρις και Πιάστρι να συμπληρώνουν την πεντάδα.

Με την σκληρή γόμα οι RB19 ήταν πολύ πιο γρήγορες από τον ανταγωνισμό. Ο Φερστάπεν έλεγχε άνετα τον ρυθμό του αγώνα ενώ ο Πέρεζ είχε φτάσει γρήγορα τις McLaren. Και στον 28ο γύρο ο Τσέκο ανέβηκε πέμπτος προσπερνώντας τον Πιάστρι.

Στον 34ο γύρο ο Νόρις μπήκε για δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Αυτό ανάγκασε την Mercedes να φωνάξει στον επόμενο γύρο τον Ράσελ για να καλύψει το undercut. Στον 36ο μπήκε και ο Λεκλέρ και έτσι οι δύο Red Bull πέρασαν στο 1-2.

Θα παρέμεναν εκεί μέχρι τον 43ο γύρο οπότε και ο Πέρεζ θα έκανε τον δεύτερο ανεφοδιασμό του. Έναν γύρο αργότερα θα ακολουθούσε και ο Φερστάπεν. Έτσι, με τα pit-stops να έχουν ολοκληρωθεί ο Ολλανδός ήταν πρώτος, 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Λεκλέρ. Ακολουθούσαν οι Ράσελ, Νόρις, Πέρεζ, Τσουνόντα Πιάστρι, Σάινθ, Αλόνσο και Χάμιλτον.

Ο Τσουνόντα προσπαθούσε να βγάλει τον αγώνα με μία στάση. Από την άλλη, η Ferrari κρατούσε τον Σάινθ έξω ελπίζοντας σε κάποιο Safety-Car που θα της έδινε την ευκαιρία για δωρεάν pit-stop.

Η Mercedes δεύτερη στους κατασκευαστές

Στον 48ο γύρο ο Πέρεζ προσπέρασε τον Νόρις για την 4η θέση. Είχε προηγηθεί μία ακόμη απόπειρα έναν γύρο πριν, με τους δύο οδηγούς να ακουμπούν στην στροφή 6. Ο Πέρεζ πλησίαζε ταχύτατα και τον Ράσελ.

Με 10 γύρους να απομένουν η Mercedes κέρδιζε την δεύτερη θέση στους κατασκευαστές από την Ferrari. Όμως ο Ράσελ θα έπρεπε να κρατήσει τον Πέρεζ πίσω του μέχρι την καρό σημαία. Την προσπάθεια της Mercedes θα βοηθούσε η ποινή 5 δευτερολέπτων που πήρε ο Πέρεζ για την επαφή του με τον Νόρις!

Ο Μεξικανός θα περνούσε τον Ράσελ ενώ ο Λεκλέρ θα έκανε στην άκρη σκεπτόμενος στρατηγικά και ελπίζοντας ο Πέρεζ να ανοίξει διαφορά μεγαλύτερη των 5 δευτερολέπτων από τον Βρετανό. Ωστόσο στο τέλος ο Τσέκο δεν θα έκανε… το χατίρι στη Ferrari. Έτσι η Mercedes κατάφερε να εξασφαλίσει την δεύτερη θέση.

Στην κορυφή ο Φερστάπεν πήρε την καρό σημαία και το γιόρτασε δεόντως με τα καθιερωμένα doughnuts στην ευθεία των pits. Έπειτα από την ποινή στον Πέρεζ, οι Λεκλέρ και Ράσελ συμπλήρωσαν το podium.


Η τελική κατάταξη του GP στο Άμπου Ντάμπι

Θέση Νο Οδηγός Αυτοκίνητο Γύροι Χρόνος Βαθμοί
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 58 1:27:02.624 26
2 16 Charles Leclerc FERRARI 58 +17.993s 18
3 63 George Russell MERCEDES 58 +20.328s 15
4 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 58 +21.453s 12
5 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 58 +24.284s 10
6 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 58 +31.487s 8
7 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 58 +39.512s 6
8 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 58 +43.088s 4
9 44 Lewis Hamilton MERCEDES 58 +44.424s 2
10 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 58 +55.632s 1
11 3 Daniel Ricciardo ALPHATAURI HONDA RBPT 58 +56.229s 0
12 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 58 +66.373s 0
13 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 58 +70.360s 0
14 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 58 +73.184s 0
15 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 58 +83.696s 0
16 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 58 +87.791s 0
17 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 58 +89.422s 0
18 55 Carlos Sainz FERRARI 57 DNF 0
19 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 57 +1 lap 0
20 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 57 +1 lap 0

Η τελική βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Βαθμοί
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 575
2 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 285
3 Lewis Hamilton MERCEDES 234
4 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 206
5 Charles Leclerc FERRARI 206
6 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 205
7 Carlos Sainz FERRARI 200
8 George Russell MERCEDES 175
9 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 97
10 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 74
11 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 62
12 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 58
13 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 27
14 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 17
15 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 10
16 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 9
17 Daniel Ricciardo ALPHATAURI HONDA RBPT 6
18 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 6
19 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 3
20 Liam Lawson ALPHATAURI HONDA RBPT 2
21 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 1
22 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 0

Η τελική βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 860
2 MERCEDES 409
3 FERRARI 406
4 MCLAREN MERCEDES 302
5 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 280
6 ALPINE RENAULT 120
7 WILLIAMS MERCEDES 28
8 ALPHATAURI HONDA RBPT 25
9 ALFA ROMEO FERRARI 16
10 HAAS FERRARI 12

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χάμιλτον: Ο Χόρνερ μου έστειλε πρώτος μήνυμα!
F1 GP Άμπου Ντάμπι: Η τελευταία pole της χρονιάς στον Φερστάπεν
Φερστάπεν: Πώς κέρδισε τον Λεκλέρ για την pole (+video)