Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Ο Leclerc παίρνει τον έλεγχο

Ελλάδα 4:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Αυστραλίας: Ο Leclerc παίρνει τον έλεγχο

FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Ο Leclerc παίρνει τον έλεγχο

FORMULA 1

Ο Leclerc κέρδισε στην Μελβούρνη με μία κυριαρχική εμφάνιση. Ο Verstappen και η Red Bull χτυπήθηκαν και πάλι από ζητήματα αξιοπιστίας. Είναι ακόμη νωρίς να θεωρήσουμε πώς ο Leclerc παίρνει τον έλεγχο του πρωταθλήματος;

Advertisement
Advertisement

Τα στοιχεία λένε πώς όχι. Αυτό δεν σημαίνει πώς Leclerc και Ferrari έχουν ήδη τα πρωταθλήματα στο τσεπάκι. Αλλά η διαφορά των 46 βαθμών που έχει αποσπάσει ο Μονεγάσκος στους τρεις πρώτους αγώνες μόνο αμελητέα δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Με αναγωγή στο παρόν σύστημα βαθμολόγησης παρατηρούμε ότι ιστορικά μόνο έξι φορές έχει καλυφθεί αντίστοιχη η μεγαλύτερη βαθμολογική διαφορά σε πρωτάθλημα Formula 1. Πιο πρόσφατες περιπτώσεις ήταν εκείνες του Raikkonen το 2007 και του Vettel το 2010 και 2012.

Advertisement
Advertisement

Όμως η φετινή σεζόν δεν φαίνεται, μέχρι στιγμής, να έχει πολλά κοινά με τις προαναφερθείσες. Η Red Bull δεν διαθέτει, προς ώρας, την ανωτερότητα που απολάμβανε το 2010 και το 2012 έναντι της Ferrari. Αλλά και η εντός της Scuderia κατάσταση δεν θυμίζει σε τίποτε την αυτοκαταστροφική ατμόσφαιρα της McLaren το 2007. Για την ώρα.

Ένα τραυματικό τριήμερο

Σίγουρα ο Carlos Sainz Jr θα θέλει να ξεχάσει το συντομότερο δυνατόν το GP Αυστραλίας. Ο Ισπανός είχε έρθει στην Μελβούρνη με βλέψεις, όχι άδικα, για το υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Και όλα έβαιναν καλώς μέχρι την έξοδο του συμπατριώτη του, Fernando Alonso στο Q3.

Αρχικά οι κόκκινες σημαίες ακύρωσαν τον πρώτο γύρο του Carlos. Επιπλέον, κατά την επανέναρξη της διαδικασίας, η F1-75 παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα εκκίνησης. Αυτό κόστισε χρόνο στον Ισπανό με αποτέλεσμα ο μοναδικός του γύρος να γίνει χωρίς την απαραίτητη προετοιμασία ελαστικών. Ο καταποντισμός στην 9η θέση εκκίνησης ήταν γεγονός.

Advertisement

Όμως, αυτή ήταν μόνο η αρχή των προβλημάτων του Sainz. Λίγες στιγμές πριν την εκκίνηση το τιμόνι της Ferrari του παρουσίασε πρόβλημα που οδήγησε στην αντικατάστασή του. Στο νέο τιμόνι δεν ήταν αποθηκευμένες οι προεπιλογές του Carlos και αυτό σε συνδυασμό με την περιορισμένη πρόσφυση της hard γόμας οδήγησαν στην χείριστη εκκίνηση του. Το σύστημα anti-stall ενεργοποιήθηκε κοστίζοντάς του 5 θέσεις.

Advertisement

Σπασμωδική αντίδραση

Στο σημείο αυτό η περίφημη ψυχραιμία του Carlos τον εγκατέλειψε. Ο Chili προσπάθησε απεγνωσμένα να κερδίσει πίσω τις χαμένες θέσεις, χωρίς να φροντίσει να φέρει τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία. Δεν άργησε να το πληρώσει.

Ήδη στον δεύτερο γύρο θα έχανε την είσοδο της 9 στην παρακινδυνευμένη του προσπάθεια να περάσει τον Schumacher. Η F1-75 βρέθηκε στο γρασσίδι και εκεί ο Sainz πίστεψε πώς μάλλον το DNA του πατέρα του θα τον έσωζε. Αντί να αφήσει απλώς το γκάζι και να κάνει υπομονή, προσπάθησε να επανέλθει γρήγορα στην πίστα. Το αποτέλεσμα ήταν το χειρότερο δυνατό.

Advertisement

Μετά την Μελβούρνη, ο Sainz βρίσκεται 38 βαθμούς πίσω από τον Leclerc. Μέχρι στιγμής ο Charles έχει οδηγήσει την F1-75 ταχύτερα αλλά και εξυπνότερα από εκείνον σε όλες τις κρίσιμες στιγμές. Ο Ισπανός δεν κρατάει, πια, την μοίρα του στα χέρια του. Θα χρειαστεί την συνδρομή της τύχης ώστε να μην υποβιβαστεί σε δεύτερο ρόλο πριν το μέσο της σεζόν.

Ανεπάρκεια Red Bull

Τι μπορούμε να γράψουμε, όμως, και για τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα αξιοπιστίας της RB18; Ο Verstappen εγκατέλειψε για δεύτερη φορά φέτος με πρόβλημα το οποίο σχετίζεται, μάλλον, ξανά με το σύστημα τροφοδοσίας. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για διαρροή καυσίμου. Ακόμη 18 πόντοι χάθηκαν μέσα από τα χέρια του Max. Μπορεί να απομένουν 20 αγώνες για το τέλος της σεζόν. Κι έτσι, όμως, τέτοιες απώλειες δεν είναι καθόλου εύκολο να καλυφθούν.

Το τριήμερο της Red Bull συνολικά δεν ήταν καλό. Αντιμετωπίζοντας την Παρασκευή πρόβλημα με την φθορά των πίσω ελαστικών αναπροσάρμοσαν το set-up του ανάλογα. Όμως, η εξέλιξη της προσφερόμενης πρόσφυσης από την πίστα το Σάββατο και την Κυριακή τους πρόδωσε. Το graining που εμφάνισε στο εμπρός αριστερό ελαστικό η RB18 απαγόρευε στον Verstappen να ακολουθήσει τον ρυθμό του Leclerc.

Επιπλέον ήταν και εκείνη η στροφή 13. Η κλειστή αριστερή πριν την είσοδο των pits όπου μόνο η Ferrari έμοιαζε να είναι γρήγορη. Όλοι οι υπόλοιποι συνδυασμοί την βρήκαν τόσο ζημιογόνο που αναγκάστηκαν να αλλάξουν το συνολικό στήσιμο των μονοθέσιων τους ώστε να μην χάνουν πολύ χρόνο εκεί. Η Red Bull δεν αποτέλεσε εξαίρεση.

Η αξιοπιστία δεν έχει κατακτηθεί ακόμη

Πριν την εκκίνηση και ο Verstappen αντιμετώπισε προβλήματα με το μονοθέσιό του. Τα ψυγεία είχαν αλλαχτεί προληπτικά και στις δύο RB18. Σε εκείνη με το νούμερο 1, μάλιστα, αλλάχτηκαν και στοιχεία από το υδραυλικό κύκλωμα. Φαίνεται, όμως, ότι το πρόβλημα δεν είχε λυθεί. Ήδη μετά το πρώτο pit-stop ο Max λάμβανε ανησυχητικά μηνύματα από το τιμόνι σχετικά με την υγεία της PU.

Οι φόβοι εκείνου και της Red Bull επιβεβαιώθηκαν τελικά, με την δεύτερη θέση του Perez να προσφέρει μικρή παρηγοριά. Ο ίδιος ο Max το συνόψισε εξαιρετικά: “Ναι θα μπορούσαμε (σ.σ. να κλείσουμε την διαφορά από την Ferrari) αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να είμαστε και ταχύτεροι αλλά και να τερματίζουμε τους αγώνες. Αυτήν την στιγμή τίποτε από τα δύο δεν ισχύει”.

Ονειρικό ξεκίνημα

Ο ίδιος ο Leclerc δεν πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να φανταστεί καλύτερο ξεκίνημα στη χρονιά του. Ο Charles έχει επιτέλους ένα μονοθέσιο αντάξιο του ταλέντο του. Όλη η σκληρή δουλειά που έχει κάνει τα προηγούμενα χρόνια μπορεί τώρα να δικαιωθεί. Για την ώρα έχει την πρωτοκαθεδρία εντός της Ferrari ενώ ο κύριος αντίπαλός του έχει εγκαταλείψει ήδη δύο φορές.

Φυσικά, το πρωτάθλημα έχει δρόμο ακόμη. Αν, όμως, ο Charles οδηγήσει με την ταχύτητα και -κυρίως- την σύνεση των πρώτων τριών Grand Prix μπορεί να αισιοδοξεί για το μέλλον. Οι επιλογές που έχει είναι περισσότερες από των αντιπάλων του. Δεν χρειάζεται να ρισκάρει όσο εκείνοι και μπορεί να επιλέγει τις μάχες του. Θα συνεχιστεί η άνοδός του;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Αυστραλίας: Ο Leclerc την pole!
F1 GP Αυστραλίας: Leclerc εναντίον Red Bull
F1 GP Αυστραλίας: Ο Leclerc κυρίαρχος!