Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Leclerc εναντίον Red Bull

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Ο Charles Leclerc κατάφερε να κατακτήσει την δεύτερη φετινή του pole στο GP Αυστραλίας. Ο τελευταίος του γύρος στο Q3 ήταν αψεγάδιαστος και η Ferrari F1-75 φαίνεται πώς και στον αγώνα θα μπορέσει να διατηρήσει κορυφαίο ρυθμό. Όμως η νίκη για τον Leclerc δεν θα έρθει εύκολα αύριο. Οι δύο Red Bull πίσω του καιροφυλακτούν.

Το τριήμερο του GP Αυστραλίας εξελίσσεται προς ώρας ολίγον ανορθόδοξα. Μπορεί σε γενικές γραμμές η ισορροπία δυνάμεων να παραμένει ίδια με εκείνην των προηγούμενων δύο αγώνων. Ωστόσο, πρόκειται για μία δυναμική και όχι στατική ισορροπία η οποία μπορεί πολύ εύκολα να ανατραπεί με την αλλαγή μερικών παραμέτρων.

Αυτό αποδείχτηκε από τα αρκετά απρόοπτα που είχαμε σε FP3 και κατατακτήριες. Αρχικά ήταν η κατάργηση της 3ης από τις 4 ζώνες DRS στην πίστα. Η επίσημη δικαιολογία έκανε λόγο για θέματα ασφαλείας, κάτι που βγάζει νόημα σε μεγάλο βαθμό. Από την άλλη, όμως, υπήρχε αναμφίβολα και ο φόβος της μετατροπής του GP Αυστραλίας σε… φεστιβάλ DRS με μονοθέσια να αλλάζουν συνέχεια θέσεις μεταξύ τους, ακόμη και στη διάρκεια του ίδιου γύρου.

Η αλλαγή αυτή στη μέση του αγωνιστικού τριημέρου δυσκόλεψε κυρίως τις ομάδες που ανήκουν στο στρατόπεδο της Ferrari. Για πρώτη φορά φέτος καμία εκ των Alfa Romeo και Haas δεν κατόρθωσε να βρεθεί στο Q3. Και η εργοστασιακή ομάδα, όμως, φάνηκε να προβληματίζεται ιδιαιτέρως στο FP3. Υπό αυτό το πρίσμα, η σημερινή pole του Leclerc και κυρίως η διαφορά του από τον δεύτερο Verstappen θα πρέπει να θεωρηθούν μικρές εκπλήξεις.

Μαεστρικός γύρος

“Δεν περίμενα τόσο υψηλή απόδοση στο Q3, όμως ήταν μία ευχάριστη έκπληξη” θα δήλωνε ο Leclerc στο τέλος της ημέρας. Η δήλωση αυτή δεν περιέχει ίχνος μετριοφροσύνης παρά εκφράζει την πραγματικότητα. Η pole δεν ήρθε εύκολα για τον Μονεγάσκο. Σε όλη τη διάρκεια των δοκιμαστικών οποιοσδήποτε από τους οδηγούς των Ferrari και Red Bull έμοιαζε ικανός για την πρώτη θέση.

Ο Charles έπρεπε να κάνει τον ιδανικό γύρο για να επικρατήσει. Και τα κατάφερε, όντας ο μόνος από τους οδηγούς που συνδύασε τους τρεις καλύτερους τομείς του στον τελευταίο του γύρο. Όπως και στο Μπαχρέιν. Έτσι, ήταν και ο μοναδικός που έπεσε κάτω από το 1:18′ , εξασφαλίζοντας διαφορά 0,286 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Verstappen.

Ο Ολλανδός κατάφερε κι εκείνος στο τέλος να κάνει έναν εξαιρετικό γύρο. Χρειάστηκε, όμως, να προσπαθήσει πολύ περισσότερο για να “δαμάσει” την δύστροπη RB18, στις αργές στροφές του σιρκουί. Αυτό αποδεικνύεται από τα αρκετά μικρά λάθη που έχει κάνει μέχρι στιγμής στη διάρκεια του τριημέρου. Τελικά, όμως, κατάφερε στο Q3 να περάσει φανταστικά από τις στροφές 9-10 και 11. Απλώς, ο Leclerc σήμερα πέτυχε τον απόλυτο γύρο που θα μπορούσε με την F1-75.

“Δοκιμάζουμε πράγματα στον προσομοιωτή πριν τους αγώνες και όταν οδηγώ στην πίστα μοιάζουν τελείως διαφορετικές οι συνθήκες” δήλωνε ο Max. Ο πρωταθλητής θεωρεί πώς ακόμη δεν έχουν βρει τα κουμπιά της νέας Red Bull και αυτό ίσως πάρει χρόνο. Όμως, το μονοθέσιο είναι γρήγορο. Και με την μικρότερη κλίση στις πτέρυγες που φέρει θα είναι ακόμη καλύτερο σε συνθήκες αγώνα.

Δύο εναντίον ενός

Ένα άλλο πλεονέκτημα για τον Verstappen είναι πώς θα έχει ακριβώς πίσω του τον ομόσταβλό του. Έπειτα από μία σχετικά άχρωμη εμφάνιση στο Μπαχρέιν, ο Checo έχει παρουσιαστεί εξαιρετικά ανταγωνιστικός όχι μόνο στους αγώνες αλλά και στα δοκιμαστικά. Σήμερα είχε άλλη μία μεγάλη εμφάνιση παρά το ότι αναγκάστηκε να κάνει τον γύρο του με περισσότερο καύσιμο -είχε στρατηγική 2 γύρων προετοιμασίας- λόγω της κόκκινης σημαίας στο Q3.

Από την άλλη η 9η θέση εκκίνησης για τον Sainz αποτελεί πρόβλημα για την Ferrari. Ο Ισπανός ήταν εξαιρετικά άτυχος καθώς ο πρώτος του γύρος στο Q3 ακυρώθηκε λόγω της εξόδου του Alonso. Με την επανέναρξη της διαδικασίας η Ferrari αντιμετώπισε πρόβλημα με την εκκίνηση της μονάδας ισχύος. Έτσι, έχασε περίπου 3 λεπτά και δεν μπόρεσε να προετοιμάσει ιδανικά τα ελαστικά του. Ο Carlos μετά τον αγώνα ήταν φανερά απογοητευμένος.

Ο Leclerc πρέπει οπωσδήποτε να στρίψει πρώτος μετά την εκκίνηση εάν επιθυμεί να νικήσει αύριο. Οι δύο RB18 θα είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστούν σε άμεση μονομαχία, λόγω της υψηλότερης τελικής που απολαμβάνουν. Όσο έξυπνα και αν χειριστεί η Ferrari την στρατηγική, η μόνη ρεαλιστική επιλογή που έχει ο Leclerc είναι να ελέγξει απόλυτα τον ρυθμό του αγώνα με μια διαφορά ασφαλείας.

Ποιος προηγείται στο midfield;

“Νομίζω ότι μπορούσαμε να παλέψουμε για την Pole σήμερα” δήλωνε ο Alonso μετά από ένα ακόμη πρόβλημα αξιοπιστίας της Alpine. Όντως, ο ρυθμός του Ισπανού ήταν εξαιρετικός. Μπορούσε όμως αλήθεια να βρεθεί στην pole position;

Η απάντηση είναι πως μάλλον όχι. Ο Alonso ήταν ταχύτερος όλων στον δεύτερο τομέα ενώ και ο πρώτος του τομέας ήταν εξαιρετικός. Το πέρασμα του, δε, από την πρώτη στροφή ήταν συγκλονιστικό παρά το ότι έφερε λίγο φτερό αναλογικά. Αλλά το πρόβλημα για την Alpine αυτό το τριήμερο ήταν πάντα ο τρίτος τομέας. Εκεί όπου η Ferrari κέρδιζε τους πάντες με ευκολία.

Εάν η A522 δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα υδραυλικά, ο Ισπανός σίγουρα θα ήταν ο ταχύτερος μετά τις Red Bull και Ferrari. Άρα η 5η θέση εκκίνησης ήταν το μέγιστο που θα μπορούσε να πάρει υπό ιδανικές συνθήκες για όλους. Ακόμη κι έτσι η άνοδος της Alpine είναι εντυπωσιακή. Περιμένουμε να δούμε αν οφείλεται στα χαρακτηριστικά των δύο τελευταίων σιρκουί ή είναι κάτι που θα επαναληφθεί και σε άλλες πίστες.

Εξαιρετικός ήταν ο Norris με την McLaren στην 4η θέση. Ο Βρετανός απέδειξε και πάλι ότι με το σωστό μονοθέσιο μπορεί να επιτύχει μεγάλα πράγματα. Στον αγώνα, όμως, οι Mercedes θα είναι δύσκολος αντίπαλος. Η πρωταθλήτρια ομάδα κατάφερε να ανακάμψει σημαντικά από τις δυσκολίες της Παρασκευής. Βοηθήθηκε οπωσδήποτε και από την κατάργηση της ζώνης DRS. Πέτυχε όμως και ένα εξαιρετικό set-up -τηρουμένων των αναλογιών- με το οποίο λειτούργησε και η C5 γόμα στην W13.

Ποινές

Τέλος, σε ότι αφορά την αυριανή σειρά εκκίνησης, τελευταίοι θα ξεκινήσουν οι Stroll και Albon. Ο πρώτος λόγω υπαιτιότητας στην σύγκρουση με τον Latifi. Ο δεύτερος εκτός από την ποινή 3 θέσεων που φέρει από τον προηγούμενο αγώνα ακυρώθηκε και από τις σημερινές κατατακτήριες. Αιτία ήταν πώς στην Williams δεν είχε μείνει η απαιτούμενη ποσότητα του ενός λίτρου καυσίμου που χρησιμοποιείται για τον τεχνικό έλεγχο στο τέλος της διαδικασίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Αυστραλίας: Στην κόψη του ξυραφιού
F1 GP Αυστραλίας: Πρώτος ο Norris στο FP3!
F1 GP Αυστραλίας: Ο Leclerc την pole!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto