Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 Tech: Τι έφταιξε για τη διπλή εγκατάλειψη των Red Bull

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Οι τελευταίοι γύροι του αγώνα στο Μπαχρέιν αποδείχτηκαν καταστροφικοί για τις δύο RB18. Ποια προβλήματα έθεσαν εκτός τους Verstappen-Perez;

Ένα πολλά υποσχόμενο Grand Prix εξελίχτηκε σε εφιάλτη για την αυστριακή ομάδα. Με λίγους γύρους να απομένουν οι δύο RB18 βρίσκονταν στις θέσεις 2-4. Δεν έδειχναν ικανές να κερδίσουν τις F1-75 που προπορεύονταν, αλλά σίγουρα θα μάζευαν πολύτιμους βαθμούς. Όμως, όλα θα ανατρέπονταν όταν ο Verstappen θα εγκατέλειπε στον 54ο γύρο, ενώ τρεις γύρους αργότερα θα τον ακολουθούσε και ο Sergio Perez.

Για τον Verstappen ήταν ένας αγώνας με πολλά προβλήματα. Εμπρός φρένα που υπερθερμαίνονταν με το παραμικρό και ένα τιμόνι που φαινόταν να έχει χάσει την υποβοήθησή του. Το πρώτο ζήτημα φαίνεται να είναι εγγενές στη νέα γενιά μονοθεσίων γενικότερα. Πολλές ήταν οι ομάδες που έπρεπε να κάνουν διαχείριση της θερμοκρασίας των εμπρός φρένων, ήδη από το πρώτο stint του αγώνα. Το πρόβλημα πρέπει απλά να τονίστηκε στον Verstappen λόγω του ότι βρισκόταν πολύ κοντά στον Leclerc από τους πρώτους γύρους. Λογικά, είναι κάτι για το οποίο θα βρεθεί σύντομα λύση.

Η εξήγηση της Red Bull για το «βαρύ» τιμόνι του Verstappen εξέπληξε αρκετούς. Σύμφωνα με την Αυστριακή ομάδα, αυτό προκλήθηκε από βλάβη στον πρόσθιο άξονα της RB18 κατά την τελευταία στάση του Ολλανδού. Συγκεκριμένα, όταν οι μηχανικοί της Red Bull άφησαν το μονοθέσιο στο έδαφος από τους γρύλους. Όσες φορές κι αν είδαμε την επίμαχη αυτή στάση του Verstappen δεν παρατηρήσαμε κάτι διαφορετικό από τις προηγούμενες. Μπορεί, ωστόσο, απλώς να ήταν θέμα ατυχίας.

Το καύσιμο στο ρεζερβουάρ

Σε ατυχία δεν θα μπορούσε να αποδοθεί, όμως, ο λόγος που οδήγησε τελικά τους Verstappen-Perez σε εγκατάλειψη. Το πρόβλημα παρουσιάστηκε στην τροφοδοσία, αλλά για την ακριβή αιτία που το προκάλεσε μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν για την ώρα. Φαίνεται, πάντως, ότι δεν ευθύνεται η ίδια η αντλία για αυτό αλλά τα νέας γενιάς καύσιμα Ε10. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, το μείγμα στα ρεζερβουάρ των μονοθεσίων πρέπει να αποτελείται από 90% ορυκτά καύσιμα και 10% αιθανόλη. Αυτό έχει γίνει για να μειωθούν οι εκπομπές CO2 και στα πλαίσια ενός πιο «φιλικού προς το περιβάλλον» προφίλ που θέλει να χτίσει η F1.

Όσο μικρή και αν φαίνεται αυτή η αλλαγή, όμως, έχει σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργία των μονάδων ισχύος. Η σημαντικότερη είναι πώς έχει αυξηθεί η θερμοκρασία του καυσίμου. Ιδίως κατά την φάση στην οποίαν έχει μείνει μικρή ποσότητα στο ρεζερβουάρ. Έτσι, πέραν μια τιμής θερμοκρασίας το καύσιμο εξατμίζεται, μπλοκάροντας κατά διαστήματα την παροχή στην αντλία.

Κατά συνέπεια, αυτή η «διακεκομμένη» παροχή καυσίμου φθείρει την αντλία η οποία πέραν ενός σημείου δεν μπορεί να λειτουργήσει άλλο, αφήνοντας τον βενζινοκινητήρα στεγνό. Επομένως, η Μονάδα Ισχύος «κλείνει» θεωρώντας ότι δεν υπάρχει άλλο καύσιμο. “Ξέρουμε ότι τα καύσιμα είναι ακόμη μέσα στα μονοθέσια. Οπότε πρέπει να δούμε όλο το σύστημα αναλυτικά για να βρούμε τι έφταιξε” δήλωσε ο Horner μετά το τέλος του αγώνα.

Σίγουρα, πάντως δεν είναι τυχαίο το ότι και οι δύο βλάβες στις RB18 συνέβησαν μετά το Safety Car οπότε και οι θερμοκρασίες στα μονοθέσια τείνουν να ανεβαίνουν. Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας το οποίο είχε προκληθεί από την εγκατάλειψη του Gasly λίγο νωρίτερα. Η Alpha Tauri φέρει την ίδια μονάδα ισχύος με την RB18. Ωστόσο σε εκείνην το πρόβλημα προήλθε από την MGU-K, τον έναν από τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

Γνωστό πρόβλημα

Το πρόβλημα με τα καύσιμα E10, πάντως, είχε διαπιστωθεί και από την Ferrari κατά τις χειμερινές δοκιμές προετοιμασίας.  Συγκεκριμένα στις προσομοιώσεις αγώνα που έκανε η Scuderia, εν αντιθέσει με την Red Bull. Το σύστημα τροφοδοσίας είναι κοινό για όλες τις ομάδες ενώ απαγορεύεται και η εξέλιξη στους κινητήρες. Ωστόσο, μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις για λόγους αξιοπιστίας. Έτσι, με την άδεια της FIA η ιταλική ομάδα είχε προχωρήσει σε ορισμένες αλλαγές.

Κατά πάσαν πιθανότητα, η Red Bull θα καταφέρει να βρει σύντομα λύση σε αυτό το ζήτημα. Δυστυχώς για εκείνην, όμως, ο επόμενος αγώνας είναι σε λίγες ημέρες. Οπότε θα πρέπει, ίσως, να αφιερώσει χρόνο από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ώστε να επιβεβαιώσει τις επιλογές της. Φαίνεται, πάντως, ότι η αξιοπιστία θα είναι κομβικής σημασίας φέτος. Ιδίως κατά το πρώτο μισό του πρωταθλήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Leclerc δεν άφησε το γκάζι
F1 GP Μπαχρέιν: Η προετοιμασία ανταμείβει
F1 memes: Τα καλύτερα από το Μπαχρέιν

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto