Aston Martin: Με Honda από το 2026;
FORMULA 1Aston Martin: Με Honda από το 2026;
FORMULA 1Οι διεργασίες για την νέα εποχή των κανονισμών του 2026 έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό στην F1. Και όλα δείχνουν ότι θα υπάρξουν εκπλήξεις.
Είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε τέσσερις μεγάλους κατασκευαστές PU, οι οποίοι προμήθευαν από τουλάχιστον δύο ομάδες έκαστος. Ωστόσο αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει σε λίγα χρόνια.
WHAT CAR
Οι πρώτες κινήσεις έχουν γίνει ήδη με την συμφωνία ανάμεσα σε Ford και Red Bull για τις PU του 2026. Ουσιαστικά οι μονάδες ισχύος των Red Bull και AlphaTauri θα κατασκευάζονται από την θυγατρική της πρώτης, RBPowertrains. Επιπλέον και η Alpine (δηλαδή η Renault) έχει συμφωνήσει να προμηθεύει την Andretti-Cadillac μελλοντικά.
Επιπροσθέτως η Ferrari θα προμηθεύει με κινητήρες μόνο της Haas καθώς η Audi ολοκληρώνει την εξαγορά της Sauber. Έτσι, για την ώρα το μεγάλο ερωτηματικό είναι η Honda. Οι Ιάπωνες έχουν δηλώσει συμμετοχή στους κανονισμούς των PU για το 2026. Ωστόσο δεν έχουν ακόμη κάποιον ξεκάθαρο συνεταίρο.
Δύο επιλογές διαθέτει η Honda σε αυτήν την φάση. Είτε να φτιάξει την δική της ομάδα είτε να προσδώσει σε κάποια από τις υπάρχουσες καθεστώς εργοστασιακής συμμετοχής. Το δεύτερο είναι αρκετά πιο πιθανό.
Λογικά αυτή η ομάδα θα είναι μία εκ των τριών πελατειακών της Mercedes. Δηλαδή μία εκ των McLaren, Williams και Aston Martin. Τόσο η Williams όσο και η McLaren εξετάζουν ακόμη τις επιλογές τους για το 2026. Το ίδιο και η ομάδα των Stroll η οποία κατά τη γνώμη μας έχει τις καλύτερες προοπτικές για μελλοντική αποκλειστική συνεργασία με την Honda.
Το προνόμιο της αποκλειστικότητας
Τα μεγάλα ατού της Aston Martin σε αυτήν την περίπτωση είναι δύο. Το πρώτο είναι η μεγάλη οικονομική ευρωστία της ομάδας η οποία μέχρι στιγμής έχει οδηγήσει σε σημαντικές υλικοτεχνικές επενδύσεις. Φέτος η ομάδα από το Silverstone ολοκληρώνει τη νέα αεροδυναμική της σήραγγα ενώ και η προσέλκυση τεχνικών υψηλού προφίλ -βλέπε Dan Fallows- αυξάνουν την δυναμική της.
Η Honda σίγουρα θα επιθυμεί τη συνεργασία της με μία ομάδα η οποία δεν θα διστάσει να ξοδέψει για να κατακτήσει την κορυφή. Όπως έκανε και η ίδια η Honda από το 2015 ώσπου να φτάσει το σωτήριο για εκείνην έτος 2021.
Το δεύτερο ατού της Aston Martin ακούει στο όνομα Martin Whitmarsh. Ο πρώην επικεφαλής της McLaren έχει ενταχθεί εδώ και λίγο καιρό στην ομάδα τον Stroll. Και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ήταν ο Whitmarsh εκείνος ο οποίος έκανε το deal ανάμεσα σε McLaren και Honda πίσω στο 2014.
Ασχέτως του πώς τελείωσε εκείνη η συνεργασία, ο Whitmarsh διατηρεί ακόμη άριστες σχέσεις με τους Ιάπωνες. Προσθέστε σε όλα αυτά και την μεγάλη φιλοδοξία του Lawrence Stroll και θα δείτε ότι μία συμμετοχή Aston Martin-Honda δεν θα ήταν καθόλου απίθανο σενάριο από το 2026 και μετά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Vasseur: Ιδιαίτερα επιεικής η τιμωρία της Red Bull
Alonso: Η συνέχεια δεν θα είναι εύκολη
Verstappen: Η F1 βαδίζει σε λάθος κατεύθυνση