Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 250e vs Peugeot 3008 Hybrid

Ελλάδα 18:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 250e vs Peugeot 3008 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 250e vs Peugeot 3008 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Υβριδικά και με σύγχρονη τεχνολογία ασφαλείας, αλλά και διασκέδασης, τα δύο Sport Utility Vehicles προέρχονται από δύο διαφορετικούς κόσμους, αλλά έχουν ένα κοινό: Βρίσκονται και τα δύο στον κύκλο των premium μοντέλων. Ποιο ξεχωρίζει;

Advertisement
Advertisement

Τα δύο SUV έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς και plug-in υβριδική τεχνολογία με συνδυαστική ισχύ 225 ίππων για το Peugeot (από 1.600 κ.εκ.) και 218 για την Mercedes (από τα 1.332 κ.εκ.)

Μην ψάξετε νικητή στην σύγκριση της εξωτερικής τους εμφάνισης. Όσοι θεωρούσαν όμορφο και μοντέρνο το Peugeot έλεγαν πόσο χαμηλού προφίλ είναι η Mercedes. Από την άλλη πλευρά όσοι εύρισκαν όμορφη την GLA 250e, χαρακτήριζαν το 3008 ως πιο θορυβώδες σχεδιαστικά. Και τα δύο πάντως δεν δείχνουν έντονα την υβριδική τους ταυτότητα, παρά μόνο στα διακριτικά τους και στα σημεία που ανεφοδιάζονται με ρεύμα

Mercedes GLA

Advertisement
Advertisement

Η GLA έχει περισσότερα SUV χαρακτηριστικά (μεγαλύτερη και ψηλότερη). Η προοδευτική σχεδίαση της χαρίζει  δυναμισμό και κομψότητα που αναδεικνύονται από τις τονισμένες επιφάνειες. Βέβαια δεν είναι τετρακίνητη αλλά ας το παραδεχτούμε: Κανείς δεν αγοράζει ένα αστικό SUV για να ανεβεί ένα χιονισμένο αλπικό πέρασμα.

Peugeot 3008

Advertisement

Το Peugeot 3008, έχει κυκλοφορήσει πολύ, αλλά πάντα μας εντυπωσιάζει όταν το βλέπουμε να κινείται ή όταν είναι σταθμευμένο. Η ανανεωμένη του εμφάνιση έχει ακόμη πιο εντυπωσιακό στυλ, ωθεί σε νέα διάσταση τις καθιερωμένες φόρμες των SUV. Σε κάποια σημεία είναι έντονο και τολμηρό με στοιχεία όπως η μάσκα, τα χαρακτηριστικά, επιμηκυμένα LED φώτα ημέρας ή η πίσω κολώνα και τα τρισδιάστατα πίσω φώτα.

Εσωτερικό με Γαλλική υπεροχή

Advertisement

Δεν είναι μόνο το σχήμα και ο σχεδιασμός αλλά και η αίσθηση cocooning που κάνουν το Peugeot να ξεχωρίζει. Σε σύγκριση με την Mercedes δίνει την αίσθηση του καθιστικού στο σπίτι, παρά ενός αυτοκινήτου και αυτό, μαζί με τους χώρους του εξασφαλίζει ένα προβάδισμα. Στην GLA κάθεστε ψηλά έχετε την θέση οδήγησης του SUV αλλά όχι και αυτή την cool αίσθηση.

Mercedes GLA

Advertisement

Μπορείτε να πείτε ότι οι Γερμανοί επένδυσαν στο στυλ, Οχημάτων Ελεύθερου Χρόνου όχι μόνο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά. Η υψηλή θέση οδήγησης, δίνει μία εποπτεία στο δρόμο και ενισχύει το αίσθημα… über alles που ήδη έχετε. Τα καθίσματα στον εξοπλισμό AMG της δοκιμής μας είναι σπορ (οπτικά) ενώ είναι αρκετά άνετα.

Η αύξηση του ύψους έχει χρησιμοποιηθεί για την αύξηση του εσωτερικού ύψους σε σημείο που θυμηθήκαμε τον Konrad Adenauer και τα καπέλα, που φορούσε ακόμη και μέσα στην υπηρεσιακή Mercedes. Αυτό όμως δεν βολεύει τους πάντες -οι κυρίες πάντως το βλέπουν θετικά- ενώ αυτό που μας άρεσε ήταν το πίσω κάθισμα, το οποίο έχει όγκο και μέσω της έξυπνης κατασκευής η GLA κέρδισε τουλάχιστον 12 εκατοστά επιπλέον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το φως και την ορατότητα στην εικόνα δίνουν τα μεγάλα παράθυρα.

Υπάρχουν δύο θήκες μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων και υπάρχει χώρος αποθήκευσης για μεγάλα μπουκάλια σε κάθε πόρτα. Θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλοί περισσότεροι χώροι, αν είχαν καταργήσει το “mousepad” και το “στήριγμα βραχίονα” πίσω από αυτό -μοιάζει περισσότερο με επιλογέα ταχυτήτων- που στην πράξη πλέον δεν χρειάζεται.

Και αυτό γιατί η μεγάλη (και όμορφη) οθόνη αφής 10,25 ιντσών κάνει τα πάντα μέσω της αφής, ενώ λειτουργεί επίσης με φωνητικές εντολές και απτική ανάδραση (εντολές με νεύματα) κάνοντας το όλο να μοιάζει ιδιαίτερα με iPad. Το σύστημα MBUX (για τα πολυμέσα) θέλει την προσοχή σας και το χρόνο σας για να το μάθετε. Η συνολική αίσθηση της ποιότητας και της τεχνολογίας τονίζεται τη νύχτα όταν ανάβει ο ambient φωτισμός (με χρώμα της επιλογής σας). Ψηφιακός, επίσης με διαγώνιο έως και 10,25 ιντσών είναι και ο πίνακας οργάνων.

Όσο για το χώρο αποσκευών έχει χωρητικότητα 420 λίτρα.

Peugeot 3008

Το 3008 δεν είναι μόνο όμορφο, αλλά και έξυπνα διαμορφωμένο.  Στο εσωτερικό του τα βλέμματα συγκεντρώνει το i-Cockpit, που εξακολουθεί να είναι μοντέρνο και έξυπνο. Το τιμόνι (το οποίο είναι μικρό) είναι τοποθετημένο χαμηλά και  πάνω από αυτό θα δείτε ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αν θέλετε το τιμόνι ψηλά θα χάσετε λίγες από τις πληροφορίες, ενώ αν το τοποθετήσετε χαμηλά θα έχετε όλη την εικόνα.

Η άνεση και η αίσθηση στο εσωτερικό του 3008, όπως διαβάσατε παραπάνω, είναι ένα ιδιαίτερο συναίσθημα. Η άνεση είναι κορυφαία, όπως και τα υλικά αλλά και το φινίρισμά τους, το οποίο το αισθάνεστε και στην αφή. Υπάρχει λίγο σκληρό πλαστικό κάτω από τη μέση του ταμπλό, αλλά η ποιότητα του είναι ιδιαίτερα καλή.

Πολλά γαλλικά αυτοκίνητα έχουν λάθος ποτηροθήκες (χαμηλές και με μικρές σε διάμετρο), αλλά το 3008 μάλλον ακολούθησε προδιαγραφές… Αμερικής. Διαθέτει θήκες καλής διαμέτρου μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, θέσεις για μπουκάλια και στις τέσσερις πόρτες και ένα κεντρικό υποβραχιόνιο (ανάμεσα στα πίσω καθίσματα) με αναδιπλούμενο κάτω μέρος και επίσης αποθήκευση ποτηριών. Επιπλέον, υπάρχει μία τεράστια θήκη στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, με πολύ μεγαλύτερο βάθος από ό, τι φαίνεται. Τέλος υπάρχει ένα σημείο αποθήκευσης μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων που είναι και ασύρματη θέση φόρτισης τηλεφώνου.

Η οθόνη στο infotainment (αφής 10,0 ιντσών με Apple CarPlay και Android Auto) θέλει μία περίοδο προσαρμογής για να την χειρίζεστε γρήγορα. Από την άλλη όμως υπάρχουν ακριβώς από κάτω τα πολύ πρακτικά πλήκτρα άμεσης πρόσβασης σε λειτουργίες χωρίς τη χρήση του μενού.

Το πίσω κάθισμα έχει αρκετό χώρο για επιβάτες άνω του μεσαίου αναστήματος με χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Το επίπεδο δάπεδο στο πίσω μέρος κάνει την μεταφορά τρίτου επιβάτη σαφώς πιο εύκολη. Υπάρχουν κατευθυντικοί αεραγωγοί, δύο θύρες USB για φόρτιση και ένα ζευγάρι… τσέπες στις πόρτες για τους πίσω επιβάτες. Τέλος ο χώρος αποσκευών έχει εδώ χωρητικότητα 395 λίτρων. 

Κινητήρας και μετάδοση: Το Peugeot κερδίζει

Δεν είναι μόνο η επιπλέον δύναμη (225 έναντι των 218 ίππων) αλλά ο τρόπος, που αποδίδεται και η συνεργασία με το κιβώτιο ταχυτήτων που κερδίζουν την εμπιστοσύνη και την προτίμησή μας. Επίσης για την πρωτιά μετρά και η ομαλή λειτουργεία κάτι για το οποίο και τα δύο αυτοκίνητα μπορούν να είναι υπερήφανα. Στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση υπερέχει στην τιμή η Merc με 63 χλμ έναντι 56 του Peugeot.

Peugeot 3008

Το γαλλικό SUV διατίθεται με δύο εκδόσεις (τετρακίνητη με 300 ίππους και προσθιοκίνητη με 225). ανάλογα με τις ανάγκες του καταναλωτή, μια κίνηση ιδιαίτερα έξυπνη από την πλευρά της Peugeot. Στην «απλή» Hybrid (αυτή της δοκιμής μας) ο βενζινοκινητήρας PureTech των 1,6 λίτρων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 81 kW στον εμπρός άξονα με τη συνδυαστική απόδοση να φθάνει τους 225 ίππους.

Η μπαταρία με την οποία εφοδιάζεται είναι ενεργειακής χωρητικότητας 13,2 kWh και είναι τοποθετημένη έξυπνα στο δάπεδο έτσι ώστε να μην περιορίζει τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Η αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία φτάνει τα 56 χιλιόμετρα για την έκδοση Ηybrid. Οι τιμές αυτές είναι ανταγωνιστικές, καθώς καλύπτουν μία μέση αστική χρήση.

Mercedes GLA 250e

Το μοντέλo συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων των 160 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 101 ίππων και ένα πακέτο μπαταριών 15,6 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 218 ίππους και τα 450 Nm στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Η αυτονομία του ρεύματος είναι περίπου 63 χιλιομέτρων σύμφωνα με τα νέα πρότυπα μετρήσεων WLTP.

Στον δρόμο, με γαλλική ευγένεια

Ένας ακόμη λόγος, που επιλέγουμε το Peugeot είναι η οδική του συμπεριφορά. Το γαλλικό SUV διατηρεί μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά (εντάξει κλίνει λίγο περισσότερο προς την άνεση). Αφήνει τους θορύβους έξω και έχει καλές επιδόσεις παραμένοντας λειτουργικό.

Peugeot 3008

Επιλέξτε ένα από τα προφίλ οδήγησης (Drive Mode), Electric,Hybrid, και Sport, πιέστε το κουμπί εκκίνησης και ξεκινήστε Στο πρώτο το 3008 PHEV χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα. Στο Hybrid, συνεχίζει να έχει τον πρώτο λόγο η ηλεκτροκίνηση, με το θερμικό μοτέρ να επιστρατεύεται σε μεγάλες ταχύτητες. Στο Sport αξιοποιείται η ισχύς και των δύο κινητήρων.

Αυτό, που παρατηρήσαμε κινούμενοι με όλα τα προφίλ οδήγησης, είναι πως στο μεγαλύτερο ποσοστό προτάσσεται η κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια. Οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται χωρίς να ξοδεύεται σταγόνα βενζίνης, αν επαναφορτίζετε την μπαταρία στο σπίτι (π.χ. το βράδυ) ή κατά τις ώρες γραφείου. Εκτός πόλης με τον κινητήρα βενζίνης να «μπαίνει στο παιχνίδι», η κατανάλωση καυσίμου περιορίστηκε στα 4,9 lt/100 km.

Χωρίς παράπονο μας άφησε και το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 που αλλάζει βελούδινα τις σχέσεις, ενώ επιδεικνύει γρήγορα αντανακλαστικά σε φάσεις kickdown. Μιας και μιλήσαμε για kickdown ν’ αναφέρουμε πως μόνο τότε ακούσαμε τον θερμικό κινητήρα, ο οποίος στο πρόγραμμα Sport μοιάζει να αποκτά μια έντονη τεχνητή «χροιά». Σε κάθε διαφορετική περίπτωση, όμως, το θερμικό μοτέρ είναι πραγματικό ήσυχο, και σε συνδυασμό με την πολύ ποιοτική κύλιση και ηχομόνωση εξασφαλίζει ένα γαλήνιο ταξίδι.

Mercedes GLA 250e

Πιέζεται το κουμπί της εκκίνησης και… δεν γίνεται (ούτε ακούγεται κάτι) επιλέγετε το D και η GLA e ξεκινά με τον ηλεκτρικό κινητήρα, οπότε δεν υπάρχει κανένας θόρυβος εξάτμισης ή κινητήρα. Στο πρόγραμμα κίνησης «Eco», χρησιμοποιείτε την δύναμη από το πακέτο μπαταριών 15,6 kWh.

Η ηλεκτρική λειτουργία κυριαρχεί με τον βενζινοκινητήρα περιορισμένο στο ελάχιστο, με ήσυχη και χαλαρή κίνηση ιδανική για αστικές διαδρομές. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη μπορείτε να κάνετε τις βασικές εβδομαδιαίες μετακινήσεις σας: Δουλειά-σπίτι-school run- έξοδο. Η μέγιστη ταχύτητα στην ηλεκτροκίνηση είναι περιορισμένη στα 140 χλμ./ ώρα, αλλά είναι η άμεση δύναμη που θα σας δώσει την αίσθηση της ροπής.

Η αλλαγή στο σύστημα «Sport» εκτός από την πιο άμεση αντίδραση στην δύναμη, έχει και περισσότερο βάρος στο τιμόνι. Εδώ για την κίνηση φροντίζουν οι συνδυασμένες προσπάθειες του κινητήρα καύσης και του ηλεκτροκινητήρα.

Από την άλλη πλευρά το πρόγραμμα «Normal» την κίνηση φροντίζει ο ηλεκτροκινητήρας και όπου χρειάζεται συνεργάζεται και ο θερμικός. Η συνδυασμένη δύναμη του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτρικού κινητήρα είναι ομαλή και κάνει τα ταξίδια παιχνίδι (ησυχίας και ηρεμίας) το κιβώτιο είναι προγραμματισμένο να κρατά χαμηλά την κατανάλωση και έτσι δεν πιέζει κανένα από τα δύο μοτέρ. Μόλις χρειαστεί να επιταχύνετε και ο βενζινοκινητήρας ανεβάζει στροφές και βγάζει ένα τραχύ ήχο, ενώ ακούγεται έντονα στην καμπίνα των επιβατών. Μαζί με τον… ήχο ανέβηκε και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία έφτασε τα 5,2 λίτρα, τιμή που και πάλι είναι χαμηλή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Peugeot 3008 HYBRID 225 PS
Κινητήρας: Βενζίνης 1.598 cc 181 PS, εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS πίσω
Ισχύς: 225 PS (συνδυασμένη)
Ροπή: 350 Nm (συνδυασμένη)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,7 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση: 1,2 lt/100 km (δοκιμής 4,9 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 31 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.835 kg
Χώρος αποσκευών: 395lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: Από 46.000 ευρώ

Tεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes GLA 250 e PHEV

Κινητήρας: 1.332cc
Ισχύς: 218 PS (συνδυασμένη)
Ροπή: 450 Nm (συνδυασμένη)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,1 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μέση κατανάλωση: 1,6 lt/100 km (δοκιμής 5,2 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 38 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.410 x 1.834 x 1.611 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Βάρος: 1.480 kg
Χώρος αποσκευών: 420lt
Τιμή: Από 45.316 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
newsautoChoice: Plug-in Hybrid και Full Hybrid
Video: H Mercedes GLA 250 e με ηλεκτρική αυτονομία 63 km
Peugeot 3008 Hybrid: Τα premium SUV στα καλύτερά τους