Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 130 PS vs VW T-Roc 1.0 110 PS

Ελλάδα 4:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 130 PS vs VW T-Roc 1.0 110 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 130 PS vs VW T-Roc 1.0 110 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δύο compact SUV από δύο διαφορετικές σχολές τα οποία είναι κοντά σε προδιαγραφές και τιμή αλλά εντελώς διαφορετικά σε χαρακτήρα και οδηγική ένταση. Ποιο από τα δύο κερδίζει την μεταξύ τους μάχη;

Advertisement
Advertisement

Λογική και συναίσθημα. Ένα δίπολο που σχεδόν πάντα βρίσκεται εμπρός από τις μεγάλες ή μικρότερες επιλογές της ζωής μας. Και ποιο καλύτερο πεδίο να εκφραστεί αυτό το δίλημμα αν όχι στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου; Και δη στην πιο ανταγωνιστική, την πιο ακραία πολωμένη κατηγορία της Ευρώπης, αυτή των compact SUV.

Eκεί όπου τα δύο αυτοκίνητα της συγκριτικής μας δοκιμής μάχονται μέχρις εσχάτων για την πρώτη θέση στον πίνακα των πωλήσεων, με το T-Roc να έχει τον ηγετικό “αέρα” της VW και το 2008 να έχει φέρει μία δημιουργική τρέλα που έχει πέσει σαν τυφώνας στην κατηγορία, παρασύροντας τα πάντα στο πέρασμά του. Μάχη χαρακωμάτων, μεταξύ δύο κορυφαίων εκπροσώπων της συγκεκριμένης κατηγορίας, όπου κάθε λεπτομέρεια μπορεί να κάνει την διαφορά και οι προσωπικές προτιμήσεις του καθενός με βάση την σχολή που εκπροσωπεί το κάθε αυτοκίνητο γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ ή της μιας άλλης πρότασης.

Στην δοκιμή μας φέρνουμε αντιμέτωπες δύο αρκετά αντιπροσωπευτικές εκδόσεις του αυτοκινήτου, εκείνη με τον χιλιάρη TSI της VW και τα 110 άλογα και τον 1.2 PureTech της Peugeot των 130 ίππων που για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 των 8 σχέσεων. Μία αντιπαράθεση από τις πιο “δυνατές” αυτή την στιγμή στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία η οποία αναζητά και τον επικρατέστερο υπό το πρίσμα και τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικές ασυμφωνίες

Οι δύο αντίπαλοι της συγκριτικής μας δοκιμής κάνουν αμέσως ορατές τις διαφορετικές καταβολές τους τους και την φιλοσοφία που τα συνοδεύει από τις προτεραιότητες της κάθε εταιρίας. Από τη μια το T-Roc, πιστό στην συγκρατημένη αντίληψη της VW διατηρεί ένα χαμηλό σχεδιαστικό προφίλ. χωρίς αισθητικές εξάρσεις, λίγο προβλέψιμο ως σχήμα και με προφανή την διάθεση να αρέσει σε ένα όσο πιο ευρύ κοινό γίνεται.

Advertisement

Αν εξαιρέσουμε την γραμμή της οροφής που κλίνει όμορφα το σχέδιο στο πίσω μέρος προσδίδοντας ένα πιο κουπέ χαρακτήρα, κατά τα λοιπά πρόκειται για ένα κλασικό VW, με ότι καλό συνεπάγεται αυτό. Δηλαδή ένα σχήμα οικείο με εύκολη πρόσβαση στο μέσο γούστο του καταναλωτή της κατηγορίας και σε κάθε περίπτωση μία σταθερή αξία για τους φίλους της εταιρίας και της γερμανικής σχολής εν γένει.

Απέναντί του το 2008 είναι ακριβώς το άλλο άκρο. Ένα σχέδιο που ξεχειλίζει από πρωτοτυπία και εξωστρέφεια, το οποίο ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο ανάμεσα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας του και πιστώνεται και την τεράστια εμπορική επιτυχία που σημειώνει το αυτοκίνητο σε όλη την Ευρώπη.

Advertisement

Είναι ότι πιο ξεχωριστό και δυναμικό κυκλοφορεί στην αγορά, με την πολύ φανταχτερή αλλά γεμάτη στιλ μάσκα και τις έντονες γραμμές στο πλάι να κλείνουν ιδανικά στο πίσω μέρος με ένα εξίσου μοντέρνο σύνολο φωτιστικών σωμάτων και σπορτίφ αύρας. Με μήκος στα 4,3 μέτρα αγγίζει τα δεδομένα της αμέσως επόμενης κατηγορίας, ενώ και το μεταξόνιο των 2,605 μέτρων είναι ελαφρά μεγαλύτερο από τα 2.590 χιλιοστά του T-Roc.

Διαφορετικές σχολές

Οι διαφορές που εντοπίζονται στην εξωτερική σχεδίαση γίνονται ακόμα πιο εμφανείς όταν περάσει κανείς στο σαλόνι των δύο αυτοκινήτων. Από τη μια υπάρχει το T-Roc με την κλασική εικόνα ενός τυπικού VW της κατηγορίας, στην οποία ο αγοραστής θα βρει εύκολα τα “πατήματά” του και θα προσαρμοστεί άμεσα.

Advertisement

Πολύ δε περισσότερο όταν η εταιρία έχει φροντίσει να διατηρήσει αρκετούς από τους φυσικούς διακόπτες για τις απλές καθημερινές ρυθμίσεις, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγει κανείς στην υψηλής ανάλυσης οθόνη του πολύ πληθωρικού συστήματος Infotainment των 8 ιντσών.

Από εκεί και πέρα, όλα είναι τοποθετημένα με τάξη και την γνωστή συνέπεια της VW σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής. Μοναδική και πολύ σημαντική ένσταση η εικόνα των πλαστικών, τα οποία είναι σχεδόν παντού σκληρά σε υφή, κάτι μάλλον ανεπίτρεπτο για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής. Τουλάχιστον δείχνει κορυφαίο σε συναρμολόγηση και ικανό να αντέξει στην σκληρή χρήση.

Απέναντί του το 2008 μοιάζει φερμένο από μία ανώτερη και πιο premium κατηγορία. Είναι πρακτικά αδύνατον να μην εντυπωσιαστείς από την εικόνα του σαλονιού του 2008, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων i-Cockpit να παραμένει ό,τι πιο αβανταδόρικο υπάρχει στην κατηγορία και όχι μόνο.

Το κλασικό πλέον “θέμα” με την ορατότητα του πίνακα οργάνων παραμένει και εδώ. Και απαιτεί από τον οδηγό να προσαρμοστεί στα δεδομένα της σχεδίασης ενώ και το μικρό τιμόνι θέλει εξοικείωση. Μία σχετική εξοικείωση απαιτεί και η “επικοινωνία” με το σύστημα infotainment αν και οι παροχές του σε εξοπλισμό και ψηφιακές δυνατότητες είναι ιδιαίτερα υψηλές.

Όμως αυτά είναι λεπτομέρειες μπροστά στο γεμάτο έμπνευση και προχωρημένες ιδέες σχεδίαση ταμπλό, το οποίο είναι κατασκευασμένο και από ποιοτικά μαλακά υλικά και είναι εξίσου πρακτικό με εκείνο του VW. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι σχεδόν ταυτόσημοι στα δύο αυτοκίνητα, με μοναδική ένσταση την κάπως περιορισμένη ορατότητα των πίσω λόγω της σχεδίασης των πίσω θυρών που ανασηκώνονται στο τελείωμά τους.

Στο πορτ-μπαγκάζ επικρατεί ελαφρά το T-Roc όχι μόνο στην ονομαστική του χωρητικότητα (445 λίτρα έναντι 434 του 2008), όσο και στην γενικότερη διαρρύθμιση αλλά και στο ελαφρά χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης και το πιο ευρύ άνοιγμα.

Δύο κόσμο χωριστά

Οι διαφορές που ήδη έχουν διαφανείς στην σχεδιαστική προσέγγιση της κάθε μάρκας, γίνονται όσο πιο εμφατικές μπορούν όταν αρχίζεις να οδηγείς τα αυτοκίνητα. Τότε έρχονται στην επιφάνεια όλες οι παραδοσιακές αξίες της κάθε σχολής, το κλασικό ντέρμπι Γερμανών και Γάλλων, το οποίο συνεχίζει να “κόβει εισιτήρια” και στις εποχές των ομογενοποιημένων SUV.

Ξεκινώντας από το Τ-Roc, νιώθεις αμέσως τον πυρήνα της φιλοσοφίας του από την πρώτη στιγμή που θα καθίσεις στην άνετη και ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης. Στην περίπτωσή του η κεντρική ιδέα του οδηγικού του χαρακτήρα περιστρέφεται γύρω από την άνεση και την ευκολία χειρισμού του αυτοκινήτου είτε μέσα στην πόλη είτε στο μεγάλο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας, η ανάρτηση απομονώνει σωστά τις ανωμαλίες των δρόμων, το τιμόνι, αν και κάπως αδιάφορο γύρω από την θέση της ευθείας, έχει καλή αίσθηση και επαρκή πληροφόρηση.

Προνομιακό πεδίο δράσης για το T-Roc είναι το ταξίδι, όπου χάρη και στην πολύ καλή ηχομόνωση δημιουργεί ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες, όντας παράλληλα ιδιαίτερα σταθερό και αρκετά ευθύβολο στις υψηλές ταχύτητες. Σε διαδρομές με περισσότερες στροφές και λίγο παραπάνω πίεση από την πλευρά του οδηγού θα εκδηλώσει κάποιες εμφανείς κλίσεις, χωρίς όμως να ενοχλούν, ούτε να δημιουργούν κάποιο αίσθημα ανασφάλειας.

Απλά το T-Roc σε προειδοποιεί πιο γρήγορα ότι βρίσκεσαι σε ένα ψηλό SUV και όχι σε ένα Golf για παράδειγμα, οπότε και ο ρυθμός πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα. Εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση τα φρένα βοηθούν τα μέγιστα στο να πιέσεις τον κινητήρα και να εμπιστευτείς το πολύ στιβαρό πλαίσιο.

Αφήνοντας το Τ-Roc και και μπαίνοντας στο 2008, νιώθεις αμέσως την τεράστια διαφορά που χωρίζει τα δύο αυτοκίνητα. Όλα είναι μεμιάς διαφορετικά, ξεκινώντας από την κορυφαία θέση οδήγησης η οποία είναι πιο “μέσα” στο αυτοκίνητο και σε κάνει να νιώθεις πιο κοντά σε ένα μικρό GTi παρά σε ένα τυπικό SUV αυτής της κατηγορίας. Το 2008 το “φοράς” και μπαίνεις σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο, τον κόσμο που γενιές τώρα ξέρει να δημιουργεί η Peugeot στα μικρά της αυτοκίνητα.

Η πρώτη και πιο καθοριστική εντύπωση έρχεται από το τιμόνι. Σε σχέση με το ελαφρύ σύστημα διεύθυνση του T-Roc μοιάζει σαν να έχεις μεταφερθεί σε ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, με το feedback που παίρνεις στο μικρό τιμονάκι να είναι δίχως σύγκριση για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Βαρύ και γεμάτο ένταση, το τιμόνι του 2008 σε προκαλεί να κινηθείς γρήγορα από την πρώτη κιόλας στροφή, παρέχοντας άμεση και ξεκάθαρη πληροφορία για την θέση των τροχών και ένα μοναδικό “δέσιμο” με τα όσα συμβαίνουν στον δρόμο και την τροχιά που θα χαράξεις. Στο πρόγραμμα sport βαραίνει ακόμα περισσότερο και αποκτά μία πολύ πιο brutal αίσθηση, γίνεται κοφτερό και απίστευτα άμεσο, χαρακτηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο όλη την οδηγική παρουσία του 2008.

Από εκεί και πέρα το σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων είναι ίσως το κορυφαίο της κατηγορίας του όχι μόνο σε ό,τι έχει να κάνει με την ακαμψία αλλά και το σετάρισμα της ανάρτησης. Εκεί η Peugeot έχει καταφέρει μια ιδανική ισορροπία στην απόδοση, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να περνά με άνεση πάνω από όλες τις ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς όμως από την άλλη να εκδηλώνει τις κλίσεις που υπάρχουν στο T-Roc.

Απέναντι στο SUV της VW θα σταθεί εξίσου καλά σε επίπεδο ταξιδιού (αν και με λίγο περισσότερο αεροδυναμικό θόρυβο, κυρίως από τους καθρέπτες), ενώ σε διαδρομές με περισσότερες στροφές και με έναν οδηγό που ξέρει τι θέλει και πως να το πάρει, θα θυμίσει μικρό GTi, όντας απίστευτα σβέλτο και ακριβές στην συμπεριφορά του και με μία μοναδική αίσθηση να σε προκαλεί να οδηγήσεις γρήγορα.

Οι δύο κινητήρες των εκδόσεων της δοκιμής μας, είναι ίσως τα πιο ολοκληρωμένα τρικύλινδρα μοτέρ της αγοράς. Η διαφορά στην ισχύ δεν γίνεται και τόσο εμφανής σε καθημερινή χρήση, αν και το γαλλικό θαυματάκι καταφέρνει να ξυπνά πιο νωρίς και να γεμίζει με περισσότερο τσαγανό το στροφόμετρο.

Απέναντί του το μοτέρ της VW δείχνει λίγο πιο πολιτισμένο και λιγότερο τραχύ σε θόρυβο, ενώ είναι και πιο οικονομικός, καθώς κατά την διάρκεια της δοκιμής μας έκαψε 7,2 λτ./100 χλμ. όταν ο αντίστοιχος της Peugeot χρειάστηκε κοντά στα 7,9 λτ./100 χλμ., κάτι μάλλον αναμενόμενο, μιας και μέσα στο 2008 πιάνεις τον εαυτό σου να κινείται σαφώς πιο γρήγορα και με περισσότερο κέφι.

Συμπέρασμα

Μετά από πολλές ημέρες συμβίωσης και δεκάδες χιλιόμετρα εναλλάξ στα δύο δημοφιλή compact SUV της ελληνικής αγοράς, η τελική απόφαση βγαίνει σχετικά αβίαστα. Και είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι παρά τις παραπλήσιες προδιαγραφές τους, τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικά μεταξύ τους.

Από τη μια το T-Roc είναι ένα τυπικό προϊόν της VW και της αίσθησης κυριαρχίας της μεγαλύτερης μάρκας του κόσμου. Προσεγμένο σε κάθε του λεπτομέρεια, είναι ένα αυτοκίνητο που συντηρεί στο έπακρο το status της μάρκας.

Κερδίζει σε επιμέρους τομείς όπως στην εξαιρετική άνεση που παρέχει στο ταξίδι, τους ελαφρά καλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και γενικά στην φιλικότητα που χαρακτηρίζει κάθε αυτοκίνητο της VW.

Χάνει αρκετούς πόντους σε ότι αφορά την σχεδίαση αλλά και την υποτονική -τουλάχιστον- εικόνα του σαλονιού, είναι όμως το αυτοκίνητο που θα ταιριάξει περισσότερο σε έναν αγοραστή που αναζητά έναν φιλικό και προσαρμοστικό σύντροφο για τις καθημερινές του μετακινήσεις.

Απέναντί του το 2008 είναι η επιτομή της εξωστρέφειας και της σχεδιαστικής έμπνευσης. Αδύνατον να του αντισταθείς τόσο στο αμάξωμα όσο και στο σαλόνι, συνδυάζει μία κορυφαία αίσθηση ποιότητας με μία premium ποιότητα κύλισης.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι απέναντι στο “καθώς πρέπει” T-Roc, το 2008 μοιάζει σαν να βρίσκεσαι σε ένα σπορ hatchback με την οδική του συμπεριφορά να είναι ξεκάθαρα πιο aggressive και ο χαρακτήρας του πιο συμμετοχικός.

Ο κινητήρας ακούγεται λίγο παραπάνω και καίει αρκετά περισσότερο, ενώ υπολείπεται ελαφρά και σε χώρους, όμως είναι τέτοια η σχεδιαστική και μηχανολογική του εξωστρέφεια που δύσκολα μπορείς να του αντισταθείς (κάτι που επιβεβαιώνεται και από τους πίνακες των πωλήσεων).

Oι τιμές τους στις βασικές αλλά καλά εξοπλισμένες εκδόσεις έρχονται να προσθέσουν την δική τους διάσταση στην μεταξύ τους κόντρα, με το T-Roc να ξεκινά από τα 21.400 ευρώ και το 2008 να βρίσκεται αρκετά πιο πάνω, στα 24.600 ευρώ.

Για να αποκτήσει κανείς το DSG και στο T-Roc θα πρέπει να ανέβει στον 1.5 ΤSI των 150 ίππων με την τιμή του να ξεκινά από τα 26.750 ευρώ, όταν το 2008 με τους 130 ίππους στην έκδοση Active Plus με το EAT8 και τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό ξεκινά από τα 28.700 ευρώ.. Πραγματική μάχη λοιπόν και σε επίπεδο τιμών ανάμεσα στα κορυφαία SUV της κατηγορίας τους, με το VW να έχει ένα ελαφρύ πλεονέκτημα και το Peugeot να απαντά με την συνολική του απόδοση και τον ασύγκριτο οδηγικό του χαρακτήρα.

Κάτι που μας φέρνει και πάλι στην αρχή, την ανάγκη να απαντηθεί η μόνιμη ερώτηση εμπρός σε κάθε μεγάλο ή μικρό δίλλημα (ή… συγκριτική δοκιμή) της ζωής μας. Ανάμεσα στο δίπολο της λογικής που εκπροσωπεί το T-Roc και των έντονων συναισθημάτων που προκαλεί το 2008, η επιλογή μας ήταν πάντα το δεύτερο.

Άλλωστε το συναίσθημα, σχεδόν πάντα, έχει την δική του λογική. Και αυτό, όπως φαίνεται ισχύει στο μέγιστο βαθμό με το Peugeot 2008 και την μοναδική του ικανότητα να ξεπερνά την τυπική φιλοσοφία των SUV και να γίνεται ένα αυτοκίνητο με πολλά ταλέντα και την απίστευτη ικανότητα να σε γεμίζει με οδηγική ευχαρίστηση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Κινητήρας: 1.199 cc (τρικύλινδρος)
Ισχύς: 130 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,0 lt/100 km / 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Βάρος: 1.280 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/ 1.770/ 1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Χώρος αποσκευών: 434 lt
Τιμή: Από 24.600€

Τεχνικά χαρακτηριστικά – VW T-Roc 1.0 110 PS 6MT
Κινητήρας: 999cc (τρικύλινδρος)
Ισχύς: 110 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 200 Nm/ 2.000-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,2 lt/100 km / 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 119 gr/km
Βάρος: 1.293 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.234/ 1.819/ 1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Τιμή: Από 21.400€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW T-Roc: Ελκυστική εμφάνιση, πλούσιος εξοπλισμός
Το Peugeot e-2008 είναι και εξαιρετικό οικογενειακό
Δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8