Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Volkswagen Golf GTI vs Golf GTD

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Από το νέο Golf GTI δεν περιμένεις τίποτα λιγότερο από όσα προσδοκάς. Πιστό στην παράδοσή του εξακολουθεί να είναι ένα από τα αυτοκίνητα που τα «φοράς» καθημερινά όπου και αν πας. Το GTD από την πλευρά του έχει έναν πιο ταξιδιάρικο χαρακτήρα.

Δεν θα σας κουράσω εξυμνώντας τις αρετές του νέου Golf, τις ξέρετε ήδη από τις σχετικές δοκιμές μας. Μπαίνω κατευθείαν στο ψητό ξεκινώντας με το GTI. Και για να σας βάλω μονομιάς στο θέμα, το νέο GTI είναι ίσως αυτό που ονειρεύεται κάθε σβέλτος οδηγός για all-day χρήση. Ένα GTI που να σε πηγαίνει ανθρώπινα και δίχως να ταλαιπωρείσαι στο γραφείο ή για ψώνια… Ένα GTI που να σε γεμίζει με ικανοποίηση όταν θες να ξεδώσεις τόσο στις στροφές όσο και στον αυτοκινητόδρομο…

Αν ξέρεις από αυτοκίνητα με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι πως κάτι τρέχει με αυτά τα Golf. Παρότι η καρδιά τους είναι διαφορετική και τα δύο από μπροστά έχουν ίδια μάσκα με τα LED (προαιρετικά τα Matrix) να γεφυρώνει μια στάνταρ φωτεινή μπάρα και πιο κάτω να υπάρχει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα. Ίδιες είναι και οι ζάντες των 19 ιντσών (στάνταρ οι 17άρες), ενώ πέρα από τα λογότυπα ένα εμφανές σημείο διαφοροποίησης είναι οι δύο ξακρισμένες απολήξεις στο GTI όταν στο GTD υπάρχει μια διπλή πίσω αριστερά.

Στο εσωτερικό οι διάκοσμοι υπερθεματίζονται από τα σπορ καθίσματα με την χαρακτηριστική καρό επένδυση, τα σχετικά λογότυπα σε διάφορα σημεία, τα σπορ πεντάλ κ.α. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει εμπλουτιστεί με θεματικές GTI/ GTD ενότητες και ανάλογα τονισμένες λειτουργίες (από το στροφόμετρο μέχρι χρονόμετρο και g-meter).

Θα σταθώ λίγο παραπάνω στην επιλογή των οδηγικών προφίλ που αποκτούν μεγαλύτερη σημαντικότητα χάρη στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Dynamic Chassis Control). H Volkswagen τα διαθέτει προαιρετικά -ως μέρος της ανάρτησης DCC και στην τιμή των 640 ευρώ και δίχως δεύτερη κουβέντα θα τα επέλεγα καθως στο Comfort διασφαλίζουν την άνεση που θέλεις και στο Sport σφίγγουν για καλύτερο έλεγχο στις στροφές. Φυσικά, μέσω της επιλογής Individual (υπάρχουν οι προεπιλεγμένες Eco, Comfort, Sport) μπορείς να διαμορφώσεις ανεξάρτητα την κάθε ρύθμιση, ενώ μπορείς να προσαρμόσεις τον βαθμό εμπλοκής του ESP.

Κάτω από το καπό του κόκκινου GTI δεν υπάρχει καμία εξηλεκτρισμένη επιρροή, αλλά ο αναβαθμισμένος δίλιτρος TSI της σειράς EA888 με τους 245 ίππους. Ο οποίος για την περίσταση έχει δεχθεί αρκετές βελτιώσεις, όπως μεταξύ άλλων ο νέος άμεσος ψεκασμός με την πίεση να έχει αυξηθεί από τα 200 στα 350 bar. Βελτιώσεις έχουν γίνει στην μείωση των εσωτερικών τριβών, στο turbo, καθώς και στο καταλυτικό σύστημα με φίλτρο GPF.

Σχετικά με το γκρι GTD η δύναμη του πηγάζει από έναν δίλιτρο diesel των 200 ίππων που έχει αποκτήσει ένα νέο καταλυτικό σύστημα Dual SCR με διπλό ψεκασμό AdBlue. To Golf GTD έρχεται στάνταρ με το αυτόματο διπλόδισκο DSG-7, ενώ το GTI έχει στην βασική του έκδοση το χειροκίνητο εξάρι (και το DSG προαιρετικό).

Στο δρόμο

Όπως είναι φυσικό το GTI έχει τον πρώτο λόγο. Δεν είναι μόνο επειδή είναι πιο δυνατό, αλλά είναι και ο τρόπος με τον οποίο το μοτέρ απλώνει την ροπή του προσφέροντας μια αδιάκοπη απόδοση της ισχύος. Και πέρα του ότι έχει μία πολύ στρωτή λειτουργία σου δίνει την εντύπωση πως τα άλογα είναι περισσότερα, κάτι που πιστώνεται και στο πολύ καλό σε κλιμάκωση κιβώτιο με τις αστραπιαίες αλλαγές του. Κάτι που μπορεί να μην αρέσει στους πιο «γρήγορους» είναι πως σε κανένα πρόγραμμα το κιβώτιο δεν κρατά την σχέση του και την αλλάζει λίγο πριν τον κόφτη.

Παρά ταύτα το GTI στρίβει με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.  Όπως κάθε GTI. Αν θελήσεις να παίξεις με το τιμόνι πάνω στην στροφή και το ESP στην θέση off, τότε το πίσω μέρος θα γλιστρήσει μετά δυσκολίας δε αλλά κοντρολαρισμένα και γλυκά. Όσο για το εμπρός μέρος, η υποστροφή περιορίζεται σημαντικά χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Ακόμη και έτσι δε θα κρύψω πόσο μου λείπει το κλασικό χειρόφρενο (τι πες τώρα;). Την συνολική εξαιρετική εικόνα συμπληρώνει το εξαιρετικό σε πληροφόρηση τιμόνι, ενώ τα φρένα δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης ακόμη και σε μια γρήγορη ανάβαση/ κατάβαση στο βουνό της Πεντέλης.

Όπως είπαμε το Golf GTI είναι ένα αυτοκίνητο που το «φοράς». Το ίδιο ισχύει και για το Golf GTD με την μικρότερη ισχύ του να έχει αντίκτυπο σε όλα τα υπόλοιπα. Τι εννοώ; Στην σβέλτη οδήγηση το πιο περιορισμένο φάσμα των σ.α.λ. σου στερεί ένα μέρος της ικανοποίησης, αλλά αυτό που κάνει ακόμη πιο αισθητή την διαφορά είναι πως νιώθεις την δύναμη να είναι περισσότερο συγκεντρωμένη στις μεσαίες σ.α.λ. και όχι απλωμένη όπως στο GTI.

Στον ανοιχτό δρόμο όμως το GTD είναι αυτό που έχει το πάνω χέρι. Όχι τόσο από πλευράς επιδόσεων. Ούτε στο θέμα της κύλισης και της σταθερότητας, αφού και με τα δύο Golf ταξιδεύεις άνετα και ταχύτατα. Απλά όταν μετά από μια εξαντλητική οδηγικά μέρα γυρίζεις και βλέπεις το δείκτη καυσίμου του GTI να φλερτάρει με το κόκκινο και του GTD λίγο κάτω από το μισό, φτάνεις στο σημείο να ανακαλύπτεις ένα σοβαρό λόγο για να σου αρέσει το diesel. Αλλά ήδη έχεις ήδη λίγους περισσότερους για να μην θες να αποχωριστείς το κάθισμα του GTI…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen Golf GTI DSG-7
Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 245 PS στις 5.000-6.200 rpm
Ροπή: 370 Nm στις 1.600-4.300 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: DSG-7 διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,3 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 7,4 / 10,5 λίτρα/100 km
Εκπομπή CO2: 168 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.287 x 1.789 x 1.478 mm
Μεταξόνιο: 2.627 mm
Βάρος: 1.463 kg
Χώρος αποσκευών: 374 lt
Τιμή: Από 36.450 € (38.225 € με το DSG-7)

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen Golf GTD
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 200 PS στις 3.600 rpm
Ροπή: 400 Nm στις 1.750-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: DSG-7 διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,1 sec
Τελική ταχύτητα: 245 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 5,2 / 8,5 λίτρα/100 km
Εκπομπή CO2: 137 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.287 x 1.789 x 1.478 mm
Μεταξόνιο: 2.627 mm
Βάρος: 1.463 kg
Χώρος αποσκευών: 374 lt
Τιμή: Από 37.000 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική Δοκιμή: Citroen C5 Aircross Hybrid vs Volkswagen Tiguan eHybrid
Δοκιμή: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV vs VW Golf 1.0 eTSI 110 PS
Συγκριτικό: Volkswagen Golf GTI vs Honda Civic Type R

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto