Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda MX-5 of 100th  Anniversary Special Edition

Ελλάδα 15:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Mazda MX-5 of 100th Anniversary Special Edition

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda MX-5 of 100th Anniversary Special Edition

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όλη η γκάμα της Mazda απέκτησε την «100th Anniversary Special Edition» για κάθε μοντέλο της, γιορτάζοντας τα 100 χρόνια από την ίδρυση της. Από τις επετειακές εκδόσεις δεν λείπει φυσικά και το θρυλικό MX-5.

Advertisement
Advertisement

Η Mazda γιορτάζει τα 100 χρόνια της με μία ειδική έκδοση του φημισμένου της Roadster.

Η Mazda αποκάλυψε μία καινούργια έκδοση που είναι αφιερωμένη στον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση της. H 100th Anniversary Special Edition, έχει για εμάς πρωταγωνιστή το MX-5 με την ανοιχτή (Roadster με υφασμάτινη οροφή).

Η έκδοση για τα 100 χρόνια της εταιρίας εμπνευσμένη από το πρώτο επιβατικό της ιαπωνικής εταιρείας. Το R360 Coupe. Έτσι, το χρώμα του αμαξώματος είναι λευκό περλέ, και συνδυάζεται με μπορντό επένδυση καθισμάτων και επενδύσεων στο εσωτερικό αλλά και στο ύφασμα της κουκούλας.

Advertisement
Advertisement

Πέρα από αυτά, το επετειακό MX-5 διαθέτει μία σειρά από στοιχεία που θα αναδεικνύουν τη διαφορετικότητα του. Όπως το σήμα 100th Anniversary στο εσωτερικό, στο κλειδί, αλλά και στα προσκέφαλα των καθισμάτων. Το ίδιο σήμα υπάρχει τόσο στο κέντρο των τροχών όσο και στο προφίλ των μοναδικών αυτών εκδόσεων.

Μην περιμένετε μηχανικές βελτιώσεις ή επιπλέον επιλογές στη γκάμα των μοντέλων. Ούτε μπλοκέ διαφορικό, ούτε και αλλαγές στις αναρτήσεις. To Mazda MX-5 της 100th Anniversary Special Edition είναι το 1.500άρι με τους 132 ίππους. Βέβαια όπως σε κάθε MX-5 δεν είναι οι τιμές των επιδόσεων που το κάνουν  να ξεχωρίζει. Είναι η αίσθηση της ελευθερίας όταν η οροφή ανοίξει ή καλύτερα όταν  μία… πόρτα προς την ελευθερία ανοίξει. Δύσκολη ημέρα στο γραφείο; Στο σπίτι; Μπαίνετε στο μικρό Mazda, ανοίγετε την  οροφή και οδηγείτε προς το βουνό, την θάλασσα ή το κέντρο, της πόλης που κατοικείτε. Μάλιστα δεν είναι ανάγκη να κάνετε την βόλτα με το… πλάι. Επιλέξτε την αγαπημένη σας μουσική και ξεκινήστε.

Advertisement

Ισορροπία, ζύγισμα, ακρίβεια, είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας. Το μικρό Mazda πατάει στο δρόμο με σιγουριά την οποία μεταδίδει στον οδηγό και εκείνος αποκτά αυτοπεποίθηση και διατηρεί τον έλεγχο. Σημαδεύετε την στροφή με το τιμόνι, ρυθμίζετε την τροχιά και το MX-5 ακολουθεί. Η δύναμη των 132 ίππων, δεν βάζει… φωτιά στο δρόμο, αλλά όταν το οδόστρωμα γλιστρά, τότε κάνετε το ίδιο με το γκάζι  Τα φρένα έχουν δύναμη και αντοχή. Η άνεση, όσο και αν σας φαίνεται παράξενο είναι αρκετά καλή, ακόμη και όταν πιέζετε χάρη στην ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).

 

Advertisement

Το παλαιό διαφημιστικό σποτ της Mazda με το σύνθημα Zoom zoom όπου επαινούσε την sportive οδική συμπεριφορά κάποιων μοντέλων ταιριάζει στον ατμοσφαιρικό 1.500άρη SKYACTIV με τους 132 ίππους. Είναι ελαστικός και ζωηρός επιταχύνοντας δυνατά το ιαπωνικό roadster, χωρίς να καταναλώνει καύσιμο (μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,0 lt/100 km – εργοστασιακή τιμή. Για την επιτάχυνση αλλά και την διασκέδαση, πρέπει να δουλέψετε πολύ με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, Όταν απενεργοποιήσετε το ESP για να παίξετε και να χαρείτε την πίσω κίνηση, ανακαλύπτετε πως ο 1.500σάρης χρειάζεται επιπλέον δύναμη (μήπως ένα μπλοκέ, βοηθούσε;).

Στο εσωτερικό του ακούγονται όλα. Ο κινητήρας η κύλιση, ο άνεμος. Από την στιγμή όμως που θα επιλέξετε το MX-5 νομίζουμε πως μάλλον δεν σας απασχολεί πολύ αυτό. Θυμηθείτε πως αν οι μηχανικοί είχαν προσθέσει μονωτικά υλικά θα ανέβαζαν το βάρος του. Το παράπονό μας είναι ο ήχος του κινητήρα. Αφού τον ακούμε θα θέλαμε να είναι πιο sportive και σίγουρα με περισσότερο χαρακτήρα, αφού τώρα μοιάζει περισσότερο με… θόρυβο παρά με ήχο. Ίσως πάλι να γεράσαμε και να γίναμε εκλεκτικοί και στους ήχους.

Advertisement

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την οδική συμπεριφορά και την αίσθηση του MX-5 είχαμε δοκιμάσει το RF αλλά και το Roadster  και έτσι είπαμε να διαφοροποιηθούμε στην επετειακή έκδοση και συγκεντρώσαμε μερικά… μυστικά του MX-5.

Τι κρύβεται πίσω από το… MX-5 

  1. To roadster της Mazda χρησιμοποιεί τη διάταξη κινητήρας εμπρός- κίνηση πίσω (κλασική συνταγή σπορ αυτοκινήτου), αν και αρχικά η Mazda είχε σχεδόν καταλήξει στη διάταξη κινητήρας και κίνηση εμπρός. Φανταστείτε πόσο διαφορετικό θα ήταν.
  2. Με εξαίρεση τα face-lift, το MX-5 έχει τέσσερις διαφορετικές γενιές μοντέλων: NA, NB, NC & ND.
  3. Τα πρώτα μοντέλα πωλήθηκαν με πολλά διαφορετικά ονόματα ανάλογα με την αγορά. Στην Ιαπωνία ονομάστηκε Eunos Roadster, ενώ οι Αμερικανοί το ονόμαζαν Mazda Miata.
  4. Το όνομα Eunos προήλθε από το αρχαίο ελληνικό «eu» (ευ) που σημαίνει «καλό» και «nos», μια συντομογραφία των «αριθμών» στα αγγλικά, που σήμαινε έναν αριθμό ή μια ποικιλία καλών πραγμάτων. Το Miata ανακαλύφθηκε, πως είχε γερμανικές ρίζες από την λέξη Miete («ενοίκιο») ενώ οι Βρετανοί υποστήριξαν πως προέρχεται από τη δική τους σπάνια λέξη meed («επιβράβευση, μισθός»).
  5. Το MX-5 έχει σχεδόν τέλεια αναλογία κατανομής βάρους 50:50.
  6. Είναι το σπορ αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, κερδίζοντας μια θέση στο  Guinness Book of World Records  το 2000. (531.890 μονάδες)
  7. Το πρωτότυπο MX-5 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Chicago Auto Show  το Φεβρουάριο του 1989.
  8. Η Mazda χρησιμοποιεί μια φιλοσοφία σχεδιασμού για το MX-5, που ονομάζεται Jinba Ittai, η οποία μεταφράζεται σε: Rider and horse as one (Άλογο και Αναβάτης ένα) .
  9. Οι Takao Kijima & Toshihiko Hirai ήταν οι πρωταγωνιστές πίσω από το MX-5, που εργάστηκαν για τη σχεδίαση και την δημιουργία του μοντέλου στις αρχές της δεκαετίας του ’80, αν και η ιδέα για το μοντέλο προήλθε αρχικά από τον δημοσιογράφο Bob Hall.
  10. Η Mazda ήθελε να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο το βάρος. Σε τέτοιο βαθμό, ώστε ακόμα και οι βάσεις των  πεντάλ έχουν τρύπες, μια προσέγγιση η οποία είναι γνωστή σήμερα ως στρατηγική Gram.
  11. Το MX-5 έφτασε τα 1 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν παγκοσμίως τον Απρίλιο του 2016.
  12. Ένας από τους λίγους διάσημους ιδιοκτήτες του MX-5 ήταν ο ηθοποιός Simon Pegg. Το αυτοκίνητο του έχει χρώμα British Racing Green, το οποίο έκανε ένα πέρασμα cameo στην τηλεοπτική σειρά  Spaced.
  13. Οι εσωτερικές λαβές των θυρών στις Aston Martin DB7 κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90 προέρχονταν από τα MX-5 πρώτης γενιάς.
  14. Ο κινητήρας 1.500 κ.εκ., που φοράς το τρέχον μοντέλο είναι αυτός από το Mazda 2 Hatchback, είναι επίσης ο μικρότερος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε MX-5, αλλά είναι πιο δυνατός από τον προηγούμενο κινητήρα 1.800 κ.εκ.
  15. Το MX-5 έκανε το ντεμπούτο του σε video game,στο ιαπωνικό arcade παιχνίδι Super Chase: Criminal Termination το 1992.
  16. Το MX-5 κατασκευάστηκε αρχικά στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας.
  17. Το όνομα «MX-5» προέρχεται από το «Mazda Experiment» και ήταν το νούμερο 5 πείραμα, ωστόσο το μοντέλο επρόκειτο αρχικά να ονομαστεί RX-5, αλλά τα μοντέλα «R» πήραν το όνομά τους από τον περιστροφικό κινητήρα τους, τον οποίο τα MX-5 δεν έχουν.
  18. Από την πρώτη εμφάνιση των μοντέλων, υπήρχαν συνολικά 85 διαφορετικές επιλογές χρωμάτων διαθέσιμες για το MX-5.
  19. Τα πιο σπάνια χρώματα στα MX-5 ανήκουν στα αυτοκίνητα πρώτης γενιάς και είναι έξι: Raspberry Metallic, Medium Blue, Yellow Metallic, Teal Green Metallic, Light Green Metallic και Orange (“Sunkist”).
  20. Ο σχεδιασμός του Mazda MX-5 εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από το Lotus Elan.
  21. Αρχικά, το χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων που χρησιμοποιήθηκε στο MX-5 ήταν από το Mazda RX-7.
  22. Το MX-5 που κυκλοφορεί έχει μήκος 33 mm λιγότερο από το μοντέλο πρώτης γενιάς, αν και είναι επίσης ελαφρώς ευρύτερο.
  23. Χρειάζονται 12 δευτερόλεπτα για να ανασηκωθεί η αναδιπλούμενη οροφή.
  24. Στην ταινία Disney/ Pixar Cars, οι χαρακτήρες «Mia» και «Tia» βασίζονται και οι δύο στο MX-5. Αν ψάξετε αρκετά, τα δύο ονόματά τους μοιάζουν με «Miata».
  25. Το MX-5 έχει τη δική του σειρά αγώνων, το Παγκόσμιο Κύπελλο MX-5.
  26. Ένα από τα πιο σπάνια μοντέλα είναι το Mazda MX-5 NB Coupe. Πουλιόταν αποκλειστικά στην Ιαπωνία και κατασκευάστηκε μόνο σε 200 μονάδες.
  27. Η πρώτη γενιά του MX-5 είναι η μοναδική που διαθέτει αναδιπλούμενους προβολείς, καθώς από τη δεύτερη γενιά και μετά η Mazda τους αφαίρεσε για λόγους ασφάλειας των πεζών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.496 cc
Ισχύς: 132 PS/ 7.000 rpm
Ροπή: 150 Nm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,3 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 143 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 99,5 €
Βάρος: 1.015 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.915/1.735/1.225 mm
Μεταξόνιο: 2.310 mm
Χώρος αποσκευών: 127 lt
Τιμή: από 35.950 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda MX-5 με V12 μοτέρ και μοναδικούς τροχούς (video)
Mazda MX-5 με εμφάνιση Lamborghini
Mazda MX-5: Ένας σύγχρονος θρύλος