Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda MX-5 RF 1.5

Ελλάδα 18:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mazda MX-5 RF 1.5

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda MX-5 RF 1.5

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα σήμανε και την επιστροφή στις επιλογές μας του MX-5, ενός από τα τελευταία αυτοκίνητα/παιχνίδια. Η 4η γενιά του ιαπωνικού roadster είναι διαθέσιμη σε εκδόσεις Soft Top (με την υφασμάτινη οροφή), RF (με targa σκληρή οροφή) κινητήρες βενζίνης 1500 και 2000 κ.εκ.

Advertisement
Advertisement

 

Όπως και αν το αποκαλείτε: MX Five, Εμ Εξ Πέντε, Μουχουδάκι, Miata ακόμη και Eunos Roadster (το αντιαισθητικό όνομα με τις Ελληνικές ρίζες με το οποίο κυκλοφόρησε στην Αγγλία) το ανοιχτό sport αυτοκίνητο της Mazda, ήταν και παραμένει ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, που εκφράζει το αίσθημα και την ευχαρίστηση της οδήγησης. Το MX-5 ξεκίνησε ως μία καλή ιδέα τριών φίλων (με ισχυρές θέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία της Mazda) ακολούθησε το δρόμο, που άνοιξαν τα roadster από την Αγγλία της δεκαετίας του ’60 και εξέλιξε την συνταγή τους. Το αποτέλεσμα ήταν και παραμένει επιτυχημένο και έχει αποκτήσει εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον κόσμο.

Advertisement
Advertisement

Αιωνίως νεανίας

Η Mazda μας έλειψε και πιο πολύ μας έλειψε το MX-5. Η επιστροφή της φέρνει και την συνέχεια στην παράδοση, που θέλει την ολοκαίνουρια τέταρτη γενιά του μοντέλου να προσπαθεί να περάσει την ιδεολογία του διασκεδαστικού αυτοκινήτου προσαρμοσμένη στην νέα εποχή της οικονομίας καυσίμου, των αυστηρών μετρήσεων WLTP για τους ρύπους και της ψηφιακής συνδεσιμότητας.

Advertisement

Έτσι στο νέο MX-5 θα βρείτε: Κινητήρες 1500 και 2000 κ.εκ. με τεχνολογία SkyActiv, κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων (για λιγότερους ρύπους και οικονομία) και οθόνη (έστω και μικρή) για infotainment/συνδεσιμότητα. Επιπλέον έχουμε ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας αλλά και ζάντες ελαφρού κράματος 16” (Bright Dark G132,) σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα «BOSE» με 9 ηχεία, smart keyless entry (είσοδο, λειτουργία χωρίς κλειδί) και σύστημα ανίχνευσης νεκρού σημείου (BSM).

Πρώτη δοκιμή: Νέο Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS

Advertisement

Εμφάνιση Bad boy

«Κακή» ή καλύτερα θυμωμένη εμφάνιση με εμπρός μέρος «Bad Boy» (έτσι αποκαλούν το καπό που σχεδόν καλύπτει τα φώτα) με τους στενούς, εμφατικούς προβολείς Matrix LED (προαιρετικά) να αναδεικνύουν την εμφάνιση Roadster του Mazda MX-5 και να του δίνουν έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα. Στο πίσω μέρος είναι αισθητά κάποια JDM (Japanese Domestic Market) χαρακτηριστικά, τα οποία πολλοί ιδιοκτήτες προσέθεταν στα αυτοκίνητά τους. Τα πίσω τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα αλλά και οι διπλές στενές σε διάμετρο εξατμίσεις δικαιώνουν, τους ιδιοκτήτες των παλαιότερων μοντέλων που κατέφευγαν σε after market τέτοια αξεσουάρ για να κάνουν την εμφάνισή του αυτοκινήτου ξεχωριστή. Τελικά έγιναν trend και για την Mazda.

Advertisement

Παρατηρώντας το νέο MX-5 οι περισσότερο έμπειροι θα καταλάβουν πως είναι μικρότερο. Αυτό ήταν και η αιτία διαφωνίας στο www.newsauto.gr και οι προδιαγραφές δικαίωσαν αυτόν με την μεγαλύτερη παρατηρητικότητα. Ναι είναι μικρότερο σε μήκος  πιο χαμηλό, ενώ έχει επίσης και 15 mm μικρότερο μεταξόνιο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Μειωμένο είναι επίσης και το βάρος (έως -100 κιλά συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά παρά τον πλουσιότερο εξοπλισμό ασφάλειας). Στην έκδοση RF, η ζυγαριά φτάνει τα 1.015 κιλά.

Δοκιμή: Lexus UX 250 h 4WD

Μικρότερο; Ναι. Διατηρεί όμως την ισορροπία στις αναλογίες και στην κατανομή βάρους (50:50, εμπρός/πίσω) και (θα ακουστεί περίεργο) δεν έχει οπτικές ομοιότητες με τις 3 προηγούμενες γενιές. Αυτό που φαίνεται αμέσως, είναι  οι τροχοί μικρής διάστασης. Ίσως έχουμε συνηθίσει στη θέα των ζαντών 19 και 20 ιντσών που είναι πλέον mainstream επιλογή ακόμη και σε μικρομεσαία sportive 1600ρια και εδώ οι 16 ιντσών, δείχνουν μικρές.

Περάστε κύριε

«Μπορείτε να περάσετε κύριε» μου είπε ο νεαρός στην Mazda που φροντίζει τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα και από τον οποίο παρέλαβα το MX-5. Είμαι σίγουρος πως στάθηκε λίγο για να δει πως μπήκα στο εσωτερικό του roadster και σκέφτηκε, πως μάλλον θα έπρεπε να πάρω SUV για δοκιμή σύμφωνα με τις διαστάσεις και την ηλικία μου. Το πέρασμα στο εσωτερικό μας θύμισε (εδώ στο newsauto.gr) πως έχουμε μεγαλώσει αρκετά και πως πρέπει να ξεκινήσουμε δίαιτα. Μόλις όμως βρήκαμε την θέση μας και νοιώσαμε άνετα πήραμε την πρώτη δόση νεότητας.

Στο MX-5 μην περιμένετε πολυτέλειες. Η σχεδίαση είναι λιτή και έχει ως κέντρο τον οδηγό. Το στροφόμετρο παραμένει αναλογικό σε εμφάνιση είναι στο κέντρο και το τιμόνι (ρυθμιζόμενο) γίνεται προέκταση των χεριών σας. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι στη σωστή θέση και θα σας ενθουσιάσει με την ακρίβεια των αλλαγών. Ξαφνικά δεν ψάχνετε για οθόνες και συνδεσιμότητα. Παραλίγο να ξεχνούσαμε πως το ηχοσύστημα είναι της Bose. Βέβαια η Mazda για να είναι σύμφωνη με το πνεύμα της εποχής έβαλε στο «Mουχουδάκι» μια οθόνη 7’’ που προσφέρει πληροφορίες, ψυχαγωγία και την απαραίτητη συνδεσιμότητα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, τα υλικά επένδυσης σκληρά και ναι έχει και θήκες για μικροπράγματα. «Τσέπες» στις πόρτες, 2 ποτηροθήκες αρκετά πίσω στην κεντρική κονσόλα (τόσο πίσω που βάζετε το μπουκάλι νερού και το ξεχνάτε) και ένα ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα. Το μικρό πορτμπαγκάζ των 127 λίτρων στην έκδοση RF της δοκιμής μας χωρά  δύο μαλακές βαλίτσες ταξιδιού (sac de voyage) και η χωρητικότητα του δεν επηρεάζεται από το αν η οροφή είναι κλειστή ή ανοιχτή. Η τελευταία ανοίγει το πάνω μέρος της (σε 13 δεύτερα) αφήνοντας τις πίσω κολόνες και το τζάμι στη θέση τους.

Δεκατρία δευτερόλεπτα. Τόσο χρειάζεται για να ανοίξει η οροφή αλλά και μία… πόρτα προς την ελευθερία. Δύσκολη ημέρα στο γραφείο; Στο σπίτι; Μπαίνετε στο ανοιχτό Mazda, με ένα κουμπί ανοίγει η οροφή και οδηγείτε προς το βουνό, την θάλασσα ή το κέντρο, της πόλης που κατοικείτε. Άλλωστε όπως έγραψε ο Κωνσταντίνος Καβάφης: «Πάντα στον νου σου να ‘χεις την Ιθάκη.Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου. Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι διόλου. Προορισμός δεν είναι ο σκοπός.»

Στο… ταξίδι το όχημα είναι το διθέσιο Mazda. Ισορροπία, ζύγισμα, ακρίβεια, είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας. Το μικρό Mazda πατάει στο δρόμο με σιγουριά την οποία μεταδίδει στον οδηγό και εκείνος αποκτά αυτοπεποίθηση και διατηρεί τον έλεγχο. Σημαδεύετε την στροφή με το τιμόνι, ρυθμίζετε την τροχιά με το γκάζι και το MX-5 ακολουθεί. Τα φρένα έχουν δύναμη και αντοχή. Η άνεση, όσο και αν σας φαίνεται παράξενο είναι αρκετά καλή, ακόμη και όταν πιέζετε χάρη στην ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).

Zoom zoom

Το παλαιό διαφημιστικό σποτ της Mazda όπου επαινούσε την sportive οδική συμπεριφορά κάποιων μοντέλων ταιριάζει στον ατμοσφαιρικό 1.500άρη SKYACTIV με τους 132 ίππους. Είναι ελαστικός και ζωηρός επιταχύνοντας δυνατά το ιαπωνικό roadster, χωρίς να καταναλώνει καύσιμο (μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,0 lt/100 km – εργοστασιακή τιμή. Για την επιτάχυνση αλλά και την διασκέδαση, πρέπει να δουλέψετε πολύ με το εξάρι  χειροκίνητο κιβώτιο, Όταν απενεργοποιήσετε το ESP για να παίξετε και να χαρείτε την πίσω κίνηση, ανακαλύπτετε  πως ο 1.500σάρης χρειάζεται επιπλέον δύναμη (μήπως ένα μπλοκέ, βοηθούσε;).

Στο εσωτερικό του ακούγονται όλα. Ο κινητήρας η κύλιση, ο άνεμος. Από την στιγμή όμως που θα επιλέξετε το MX-5 νομίζουμε πως μάλλον δεν σας απασχολεί πολύ αυτό. Θυμηθείτε πως αν οι μηχανικοί είχαν προσθέσει μονωτικά υλικά θα ανέβαζαν το βάρος του. Το παράπονό μας είναι ο ήχος του κινητήρα. Αφού τον ακούμε θα θέλαμε να είναι πιο sportive και σίγουρα με περισσότερο χαρακτήρα, αφού τώρα μοιάζει περισσότερο με… θόρυβο παρά με ήχο. Ίσως πάλι να γεράσαμε και να γίναμε εκλεκτικοί και στους ήχους.

Πρώτη δοκιμή: Νέο Renault Clio 1.0 TCe

Το τέρμα

«Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξίδι/Χωρίς αυτήν δεν θα ‘βγαινες στον δρόμο». Είναι αλήθεια όσο είχαμε το Mazda MX-5, η μετακίνηση ήταν απλά μία δικαιολογία για βόλτα και αυτό είναι το μεγαλύτερο από τα πλεονέκτημά του. Στην τέταρτη γενιά του, το roadster της Mazda, δεν ψάχνει στο παρελθόν του για λύσεις ώστε να κερδίσει την νέα γενιά αγοραστών. Ακόμα και με τον μικρό 1.500άρη κινητήρα είναι γρήγορο και ευχάριστο και συνεχίζει να εκφράζει την ανόθευτη οδηγική αίσθηση.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1496 cc

Ισχύς: 132 ps/ 7000 rpm

Ροπή: 15,2 kgm/4000 rpm

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,3 sec

Τελική ταχύτητα: 203 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 6,3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 143 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 265 €

Βάρος: 1015 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.915/1.735/1.225 mm

Μεταξόνιο: 2.310 mm

Χώρος αποσκευών: 127lt

Τιμή: από 32.251€

 

Διαβάστε επίσης: Mazda: Στήριξη των ιδιοκτητών MX-5 πρώτης γενιάς

Το Mazda MX-30 εγκαινιάζει το ηλεκτρικό κεφάλαιο της Mazda

Δοκιμή: Mazda 6 2.2 SkyActiv-D 184 PS