Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Grandland GSe

Ελλάδα 16:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Opel Grandland GSe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Grandland GSe

ΔΟΚΙΜΕΣ

To Grandland εναρμονίστηκε και αυτό με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Opel. Εκτός από τη νέα αισθητική, στο αμάξωμά του διαθέτει και τον λογότυπο GSe. Και από αυτό αλλάζει τα δεδομένα.

Advertisement
Advertisement

Πριν από κάποια χρόνια ένα SUV με 300 ίππους ήταν μια ουτοπική προσμονή, μια ελπίδα για κάτι απρόσμενα διαφορετικό.

Πλέον, στην Opel αυτό το έκαναν πράξη, αποδεικνύοντας ότι ένα τέτοιο όχημα έχει τη δυνατότητα να μετατραπεί σε ένα ξεχωριστό μέσο μεταφοράς.

Το Grandland GSe είναι αυτό που δίνει τη δυνατότητα σε οδηγό και επιβάτες να μετακινούνται με ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με τη μεγάλη ισχύ. Η Opel επανέφερε τον λογότυπο GSE (ή GS/E, στη δεκαετία του 1970) προσαρμόζοντάς τον στην εποχή μας.

Advertisement
Advertisement

To «Grand Sport Einspritzung» (Grand Sport Injection) μετατράπηκε μετονομαζόμενο σε «Grand Sport electric» (GSe), δείχνοντας το τεχνολογικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης έκδοσης.

To Grandland GSe είναι το ισχυρότερο αυτοκίνητο στην γκάμα της Opel. Βασιζόμενο στην αντίστοιχη πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis, διαθέτει Plug-in Hybrid σύστημα το οποίο αποτελείται από τον 1.6 υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Advertisement

Αναλυτικότερα, ο εσωτερικής καύσης αποδίδει 200 ίππους και μέγιστη ροπή 300 Nm. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας -αυτός που λειτουργεί ως γεννήτρια- έχει μέγιστη ισχύ 110 ίππους και μέγιστη ροπή 320 Nm. Ο άλλος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και κινεί τους εκεί τροχούς, κάνοντας το Grandland GSe τετρακίνητο. Η ισχύς του είναι 113 ίπποι και η ροπή του 166 Nm.

Advertisement

H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του υβριδικής διάταξης συστήματος φτάνει τους 300 ίππους και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 520 Nm, τιμές οι οποίες είναι εντυπωσιακές για ένα -κατά τα άλλα- SUV μοντέλο της κατηγορίας.

Αναφορικά με τις μπαταρίες του, η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητά τους φτάνει τις 14,6 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος βρίσκεται στον πίσω άξονα, μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο ως αμιγώς ηλεκτρικό για μια θεωρητική απόσταση 66 χλμ. σε μικτό κύκλο (κατά «WLTP») και 81 χλμ. σε κίνηση αποκλειστικά εντός πόλης (κατά «WLTP»).

Στον δρόμο με το Grandland GSe
Η Opel επανασχεδίασε το μοντέλο πριν από περίπου δύο χρόνια. Η εμφάνισή του είναι σχετικά διακριτική για τα δεδομένα της έκδοσης και σε ό,τι ισχύει στις υπόλοιπές του μοντέλου.

Advertisement

Προφανώς, το Grandland GSe διαθέτει τη μάσκα «Vizor» της Opel και εφοδιάζεται με τροχούς ειδικά σχεδιασμένους γι’ αυτό. Στο πίσω μέρος, ο λογότυπος «GSe» δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρανόησης για το τι πρόκειται.

Στο εσωτερικό του, το πρώτο στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι τα σπορ καθίσματα, με την καλή πλευρική στήριξη και την ανατομική διαμόρφωσή τους (σημ.: πιστοποίηση «AGR»). Στο ταμπλό βρίσκεται το «Opel Pure Panel», η διαμόρφωση με τις δύο έγχρωμες οθόνες οι οποίες συνυπάρχουν σε ενιαίο πλαίσιο.

Αυτή στον πίνακα οργάνων είναι διάστασης 12 ιντσών και η κεντρική (αφής) 10 ιντσών. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μια γενικότερη ψηφιακή εικόνα η οποία συμβαδίζει με την εποχή και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η επανασχεδίαση και εξοπλιστική αναβάθμιση του Grandland δεν άλλαξε την ουσία του εντός, δηλαδή τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Παραμένει ευρύχωρο για πέντε ενήλικους και τους αποσκευές τους.

Καθώς το Grandland GSe είναι η κορυφαία έκδοση του μοντέλου της Opel είναι αναμενόμενο να έχει τις κατάλληλες αλλαγές για να ανταπεξέρχεται το πλαίσιο και η ανάρτηση στη σχετικά μεγάλη ιπποδύναμη του υβριδικού συστήματος.

Η βασικότερη αλλαγή αφορά στα αμορτισέρ της ανάρτησης τα οποία είναι ενεργά καθώς έχουν την τεχνολογία «FSD» («Frequency Selective Damping») και είναι δημιούργημα της Koni. Χάρη σε αυτά, ρυθμίζεται διαρκώς η ικανότητα απόσβεσης των ταλαντώσεων, παρέχοντας είτε πιο σπορ αίσθηση στον οδηγό όταν επιλέγει να κινείται με πιο σβέλτο ρυθμό, είτε μεγαλύτερη άνεση στο ταξίδι.

Η συνολική ισχύς του Grandland GSe σε κάνει να αναμένεις σπορτίφ επιτάχυνση και επιδόσεις. Υπό συνθήκες, αυτό επιβεβαιώνεται αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα σχετικά βαρύ όχημα, όπως και ότι η τεχνολογική δομή του προτάσσει την οικονομία καυσίμου και όχι οτιδήποτε άλλο.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή αλλά επιτρέπει να μεταφέρεσαι με αρκετή άνεση, ενώ για την τελευταία συμβάλλουν και τα καθίσματα. Το σχετικά ψηλό ύψος στο οποίο κάθεται ο οδηγός τού επιτρέπει να έχει καλή ορατότητα.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή και γίνεται πιο αποτελεσματική όταν αυτός επιλέξει το πρόγραμμα «Sport» στο σύστημα παραμετροποίησης που διαθέτει το μοντέλο (συνολικά, υπάρχουν τέσσερις επιλογές: Electric, Hybrid, All-Wheel Drive και Sport).

Τo αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων («e-AT8») είναι ομαλό στις αλλαγές αυτών και μόνο στην επιλογή «Sport» συντομεύει όπως πρέπει ο ρυθμός που αυτό γίνεται.

Χρησιμοποιώντας το Grandland GSe ως αμιγώς ηλεκτρικό, με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες του, κινηθήκαμε σε απόσταση μέχρι 52 χλμ. στη μικτή διαδρομή που επιλέξαμε.

Με το υβριδικό σύστημα σε λειτουργία -και επιλέγοντας κανονικό ρυθμό μετακίνησης-, η κατανάλωση καυσίμου ήταν σχετικά μικρή για τα δεδομένα του οχήματος, φτάνοντας τα 5,8 λίτρα/100 χλμ.

To Grandland GSe είναι ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να δείξει την επάρκεια και το επίπεδο τεχνολογίας που έχουν στην Opel. Αυτός είναι ο σκοπός ύπαρξής του και γι’ αυτό θα το επιλέξει κάποιος.

Είναι σε θέση να κινηθεί με αρκετή οικονομία καυσίμου, εφόσον ο οδηγός φροντίζει να φορτίζει τις μπαταρίες του Plug-in Hybrid συστήματος, αλλά και να επιταχύνει έντονα όποτε αυτός το επιλέξει.

Μπορεί αυτή η έκδοση του SUV μοντέλου να αντιπροσωπεύει στις ημέρες μας τη σπορ εικόνα που είχε η Opel στο παρελθόν; Όχι, δεν είναι αυτός ο ρόλος του. Είναι όμως ένα σημαντικό αυτοκίνητο γι’ αυτήν, όπως επιβεβαιώθηκε και ιστορικά.

Το 2022, η γερμανική εταιρεία γιόρτασε τα 160 χρόνια από την ίδρυσή της (ως κατασκευαστής ραπτομηχανών, αρχικά), όπως και την κατασκευή 75 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, συνολικά. Το επετειακό όχημα που έφερε τον αριθμό 75.000.000 δεν ήταν άλλο από ένα Grandland GSe.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.598
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 200 PS/6.000 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 300 Nm/3.000 rpm
Ισχύς πρώτου/δεύτερου ηλεκτροκινητήρα: 110 PS/113 PS
Ροπή πρώτου/δεύτερου ηλεκτροκινητήρα: 320 Nm/166 Nm
Συνδυαζόμενη ισχύς: 300 PS
Συνδυαζόμενη ροπή: 520 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς (αυτόματη τετρακίνηση, υπό συνθήκες)
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων (e-AT8)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,1 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 1,2 lt/100 km – 5,8 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία: 63 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 27 gr/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Βάρος: 1.876 kg
Χώρος αποσκευών: 390-1.528 lt
Τιμή: Από 56.000 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έτσι θα είναι τα νέα Opel. Και μας αρέσουν πολύ!
Florian Huettl, CEO Opel: Ακόμη πιο ψηλά στην ελληνική αγορά
Το νέο Opel Grandland Hybrid έχει τις λύσεις