Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο VW Polo 1.0 TSI 95 PS

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Αφού προικίστηκε με επικαιροποιημένη εμφάνιση και πλουσιότερο ψηφιακό υπόβαθρο, το ανανεωμένο Polo δηλώνει έτοιμο να αντιμετωπίσει τους αντίζηλούς του.

Ζούμε στην εποχή της SUV-ποίησης των πάντων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να δείχνουν πρόθυμες να ανατρέψουν την καθεστηκυία τάξη, προσφέροντας χώρο στα Sports Utility Vehicles. Και η VW προβάλλει μία αυτές, όπως δείχνει και το πρόσφατο καλωσόρισμα του τρίτου της μικρού SUV, Taigo (T-Roc και T-Cross οι έτεροι εκπρόσωποι), στην γκάμα της.

Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν και μερικές σταθερές. Κάποια μοντέλα-προπύργια που δύσκολα θα καταθέσουν τα όπλα τους, μπαίνοντας αδιαμαρτύρητα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Και το Polo, με το πλούσιο βιογραφικό των 18 εκατομμυρίων πωλήσεων είναι αναμφίβολα ένα από αυτά.

Δεδομένου, λοιπόν, ότι η μπογιά του μικρού γερμανικού μοντέλου περνά ακόμα, η εταιρεία από το Βόλφσμπουργκ αποφάσισε να επιμηκύνει τη ζωή της έκτης γενιάς του, εκσυγχρονίζοντας το λουκ της, ψηφιοποιώντας την καμπίνα της και εμπλουτίζοντας το τεχνολογικό της οπλοστάσιο.

Πόσο άλλαξες…;
Ραχοκοκαλιά του ανανεωμένου Polo συνεχίζει να είναι η πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου VW, με τις πολύ καλές περγαμηνές σε ακαμψία και εξοικονόμηση βάρους. Οι διαστάσεις είναι ελαφρώς μεγαλύτερες (Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.074/1.751/1.451 mm) και με αρωγό τους κοντούς προβόλους, όπως και το γνώριμο, «κοφτό» σχήμα του αμαξώματος συνθέτουν μια σπορτίφ και δυναμική εικόνα.

Το σύνθημα του εκμοντερνισμού δίνεται από το μπροστινό μέρος, παρουσία LED κεντρικών προβολέων με διαφοροποιημένη «φωτεινή» υπογραφή. Ειδικά, όσοι επιλέξουν τα προαιρετικά IQ. Light LED matrix φώτα, θα προικίσουν το Polo τους με μια φωτιζόμενη LED μπάρα (κληρονομημένη από το Golf) που διατρέχει απ’ άκρη σ’ άκρη τη μάσκα και γεφυρώνει τα φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας ένα αισθητικά θελκτικό αποτέλεσμα. Ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας, όπως και οι εσοχές για τα διακριτικότερα πλέον φώτα ομίχλης.

Στο πλάι, τα δύο οριζόντια «νεύρα» εξακολουθούν να ορίζουν τον σπορτίφ στιλιστικό προσανατολισμό του γερμανικού supermini και να συνδυάζονται αρμονικά με τις κομψής σχεδίασης ζάντες. Στο πίσω μέρος, η εικόνα έχει υποστεί σημαντικό makeover, με κυριότερη αλλαγή τα ολοκαίνουρια φώτα που είναι για πρώτη φορά διαιρεμένα σε δύο «κομμάτια», έχουν 3D σχεδίαση, ενώ μοιάζουν να έχουν αποσπαστεί αυτούσια από το μεγαλύτερο «αδερφάκι», Golf.

Με σημαία την ψηφιοποίηση και την πρακτικότητα
Αύρα ανανέωσης κυριαρχεί και στο εσωτερικό, με το βλέμμα των ανθρώπων της VW να εστιάζει στην ψηφιοποίηση. Σε αντίθεση με το απερχόμενο, το ανανεωμένο Polo της δοκιμής μας στην έκδοση Life (Polo, Style και R-Line οι υπόλοιπες) ενσωματώνει ως στάνταρ πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit 8,0 ιντσών (Digital Cockpit Pro 10,0” στην έκδοση Style) με ικανοποιητικές επιλογές παραμετροποίησης και ευχάριστα γραφικά απεικόνισης των πληροφοριών.

Tο τμήμα σχεδιασμού της VW δεν… ίδρωσε ιδιαίτερα, διατηρώντας ακέραιο το σχεδιασμό του ταμπλό που φέρει μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του. «Ακούνητη» έμεινε και η κεντρική οθόνης αφής για το σύστημα πολυμέσων που στη βασική “Polo” και την αμέσως επόμενη, “Life”, έχει διαγώνιο 6,5”, για να αυξηθεί στις 8,0” στη “Style” και την… αθλητική “R-Line”. Στις υπηρεσίες του οδηγού μπορεί να τεθεί –για πρώτη φορά- όμως και μια μεγαλύτερη των 9,2” η οποία είναι συμβατή με το σύγχρονο σύστημα infotainment MIB3, ενσωματώνοντας μεταξύ άλλων τις online υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus. Προαιρετικά διατίθεται και σύστημα διζωνικού κλιματισμού (Climatronic) που για πρώτη φορά ελέγχεται πλήρως μέσω αφής.

Κατά τα άλλα, το ανανεωμένο Polo συνεχίζει να δίνει έμφαση στην άνεση και την ευρυχωρία, με πολύ αέρα για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών. Δύο ενήλικες θα βρουν άκοπα χώρο στη γαλαρία, την ίδια ώρα που ο όγκος φόρτωσης των 351 λτ. παραμένει από τους κορυφαίους στην κατηγορία.

Περί κινητήρων
Το γερμανικό supermini έχει εκκινήσει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά με μια ελαφρώς διαφοροποιημένη γκάμα κινητήρων βενζίνης και φυσικού αερίου. Στη βάση συναντάται ένας ατμοσφαιρικός των 80 PS/ 93 Nm, ακολουθεί ένας 1.000αρης TSI απόδοσης είτε 95 PS/175 Nm, είτε 110 PS/200 Nm και ένας TGI των 90 ίππων και 160 Nm.

Μολονότι η 3κύλινδρη φύση του μοτέρ καθιστά αναπόφευκτη την εκδήλωση της κάπως «τραχιάς» φωνής του, και η απόδοσή του γύρω στις 1.500 σ.α.λ. εμφανίζει σημάδια νωχελικότητας, η γενική εικόνα στο τέλος σε κερδίζει: Η δύναμή του ξεδιπλώνεται στρωτά μέχρι και το υψηλό φάσμα περιστροφής, εξασφαλίζοντας καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.), ενώ αποδεικνύεται και οικονομικό, με την κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να περιορίζεται στα 6,8 λτ./100 χλμ.

Θετικές εντυπώσεις χαρίζει και το 5άρι μηχανικό κιβώτιο (προαιρετικά 7τάχυτο DSG) που έχει πολύ καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση. Ποιος θα έλεγε, όμως, «όχι» σε μια επιπλέον σχέση, η οποία όχι μόνο θα αναδείκνυε περαιτέρω τις ικανότητες του 1.000αρη TSI, αλλά και θα μετρίαζε την κατανάλωση καυσίμου;

Στον δρόμο
Επωφελούμενο από τη χαρισματική MQB A0 πλατφόρμα της pro-facelift έκδοσης, το ανανεωμένο Polo κερδίζει τις εντυπώσεις με το στιβαρό του πάτημα στην άσφαλτο, και την ευστάθεια ακόμα και στις πλέον ψηλές ταχύτητες. Και μαζί με την καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) συνθέτουν ένα πολύ καλό «δίπτυχο», το οποίο ενισχύει το αίσθημα αυτοπεποίθησης του οδηγού, αποτρέποντας τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος όταν οι ρυθμοί ζωηρέψουν.

Ως επί το πλείστον γαλήνια αποδεικνύεται και η καθημερινή συμβίωση με το γερμανικό supermini, με την (γενικά σφιχτή) ανάρτησή του να φιλτράρει ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες της ελληνικής αστικής ασφάλτου. Το τιμόνι σε κερδίζει με την αίσθηση και την ακρίβειά του, ενώ τα φρένα είναι πάντα «εκεί», έτοιμα να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους, χωρίς ανεπιθύμητες χρονοτριβές.

Πλούσιος βασικός εξοπλισμός
Εκτός από αισθητικά επικαιροποποιημένο και ψηφιακά αναβαθμισμένο, το νέο Polo σερβίρει και πλούσιο εξοπλισμό. Μόλις από την έκδοση “Polo” σερβίρονται LED φώτα (εμπρός/πίσω), digital πίνακας οργάνων, κεντρικός αερόσακος, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, Start/Stop και Front Assist με αυτόνομο φρενάρισμα.

Όσοι, μάλιστα, δώσουν εμπιστοσύνης στην έκδοση “Style” θα εφοδιάσουν το Polo τους -μεταξύ άλλων- με δύο πρωτοεμφανιζόμενα στο μοντέλο συστήματα: Τους προβολείς IQ.LIGHT LED matrix, αλλά και την τεχνολογία Travel Assist που εξασφαλίζει αυτόνομη οδήγηση “Επιπέδου 2”, για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα, «παντρεύοντας» τη λειτουργία του ενεργού Cruise Control (Predictive ACC) με αυτή του Lane Assist.

Συμπέρασμα
Προικισμένο με ελκυστική εμφάνιση και πιο πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, το ανανεωμένο Polo, μοιάζει ικανό να αντιπαλέψει στα ίσια τις ανταγωνιστικές προτάσεις στην κατηγορία. Θέλει να εδραιωθεί ως μια από τις premium προτάσεις στο B-Segment και αυτό φαίνεται από την τιμή του που στην έκδοση της δοκιμής μας, με τον 1.000αρη TSI των 95 PS, ανέρχεται στα 19.250 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Νέο VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo βενζίνης, 999 cc
Ισχύς: 95 PS/ 5.000 – 5.500 rpm
Ροπή: 175 Nm/ 1.600 – 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 δλ.
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,2/ 6,8 l/100 km
Εκπομπή CO2: 118 gr/km
Βάρος: 1.253 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.074 x 1.751 x 1.451 mm
Χώρος αποσκευών: 351lt
Τιμή: 19.250 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0T 100 PS vs VW T-Cross 1.0 TSI 110 PS DSG7
Στην Ελλάδα το νέο 7θεσιο VW Tiguan Allspace (+τιμές)
Δοκιμή: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV vs VW Golf 1.0 eTSI 110 PS

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto