Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Kia Rio 1.0T 120 PS 7DCT 48V

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Σειρά του Kia Rio να «εξηλεκτριστεί» και να διεκδικήσει με ακόμα περισσότερες αξιώσεις μια τιμητική θέση μέσα στην πολυπληθή κατηγορία των supermini.

Με την ηλεκτροκίνηση να αγκαλιάζει κάθε πτυχή της αυτοκινητικής δραστηριότητας και το αδελφικό, ολοκαίνουριο Hyundai i20 να έχει ήδη εισέλθει δυναμικά στον χορό των βολτ, η Kia θα ήταν αδύνατο να μην ακολουθήσει με το Rio.

Εξ αφορμής, λοιπόν, της ανανέωσης της τρέχουσας, τέταρτης γενιάς του supermini, οι Νοτιοκορεάτες είχαν ως αφετηρία τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού υπόβαθρού του: Την αναβάθμιση, δηλαδή, της κινητήριας γκάμας του, πλαισιώνοντάς την από ήπια υβριδική τεχνολογία.

Φυσικά, δεν αμέλησαν να βελτιώσουν και τις υπόλοιπες πτυχές του χαρακτήρα του μοντέλου. Φρέσκαραν το λουκ του, ενίσχυσαν τη συνδεσιμότητά του και βελτιστοποίησαν την ενεργητική του ασφάλεια. Στα χαρτιά, λοιπόν, το Kia Rio προβάλλει πιο ώριμο από ποτέ και καθόλα έτοιμο να κοντραριστεί με περισσότερες αξιώσεις με τις παραδοσιακές δυνάμεις του δημοφιλούς segment. Στην πράξη;

Νέος κινητήρας με ηλεκτρικούς παλμούς
Το ανανεωμένο Kia Rio αποκήρυξε τους κινητήρες τεχνολογίας Kappa, δείχνοντας εμπιστοσύνη στα ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα “EcoDynamics+” με τα οποία έχουμε ήδη συστηθεί κατά την δοκιμή του Kia Stonic (δείτε εδώ).

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ένας τεχνολογίας Smartstream 3-κύλινδρος 1.000αρης turbo βενζινοκινητήρας που συνδυάζεται με 48βολτο υβριδικό σύστημα, απαρτιζόμενο από μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς και ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ (Mild Hybrid Starter Generator-MHSG). Αυτό είναι συνδεδεμένο με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα του βενζινοκινητήρα και εκτελεί χρέη μίζας/ γεννήτριας ανακτώντας ενέργεια κατά την επιβράδυνση και στη συνέχεια συνδράμει στην επιτάχυνση, μειώνοντας το φορτίο του θερμικού μοτέρ.

Όπως και στον απερχόμενο Kappa, ο Smartstream αποδίδει 100 και 120 PS (έκδοση δοκιμής μας), με τη διαφορά ότι στη δεύτερη περίπτωση -εφόσον ενσωματώνεται το 7-τάχυτο αυτόματο διπλόσυμπλεκτο κιβώτιο– η ροπή είναι αυξημένη κατά 16% αγγίζοντας τα 200 Nm (από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.αλ).

Να σημειώσουμε ότι το νέας τεχνολογίας μοτέρ εφοδιάζεται με άμεσο ψεκασμό και σύστημα συνεχούς μεταβαλλόμενης διάρκειας στο άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων (CVVD- Continuously Variable Valve Duration) που σε γρήγορους ρυθμούς προσφέρει ενισχυμένες επιδόσεις και σε συνθήκες συγκρατημένης οδήγησης μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Στην πράξη
Μια ολιγόλεπτη βόλτα με το νοτιοκορεατικό supermini είναι αρκετή για να γίνουν αντιληπτά τα μεγάλα αποθέματα δύναμης του 1.000αρη τουρμπάτου βενζινοκινητήρα στο χαμηλομεσαίο φάσμα λειτουργίας του. Τα τελευταία εξαντλούνται προοδευτικά όσο πλησιάζεις στο όριο περιστροφής, όπου ο κινητήρας θα εκδηλώσει και την 3-κύλινδρη χροιά του.

Φυσικά, όσοι επιθυμούν να κινηθούν σβέλτα θα ικανοποιηθούν αποκλειστικά από το πρόγραμμα οδήγησης “Sport”, που ακονίζει την απόκριση του μοτέρ. Σε αυτή την περίπτωση καθοριστική είναι η συμβολή και του αυτόματου κιβωτίου που θα κρατήσει περισσότερο την επιλεγμένη σχέση.

Στο default mode (Normal) και το Eco, ο κινητήρας θα κρύψει μεγάλο μέρος της δύναμής του, και το κιβώτιο –που ενίοτε στις πρώτες σχέσεις είναι ελαφρώς απότομο στις αλλαγές- αποκτά πιο πυκνή κλιμάκωση, καθώς προτάσσεται η εξοικονόμηση καυσίμου. Και πάλι, όμως, τα 1.253 κιλά του supermini δεν αποτελούν υπολογίσιμο βάρος για το κινητήριο σύνολο.

Περί κατανάλωσης, η Kia ανακοινώνει 5,1 λτ./100 χλμ., με μια τιμή κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ./ώρα (μεικτή) να είναι, όμως, πιο ρεαλιστική. Χείρα βοηθείας στη διατήρησής της -σχετικά- χαμηλά προσφέρει και η λειτουργία coasting, κατά την όποια αποσυνδέεται το κιβώτιο από τον κινητήρα – στο Eco και όταν ο οδηγός δεν πατά το γκάζι.

Εν κινήσει
Η συμβίωση με το ανανεωμένο Rio καθιστά εμφανές πως πρόκειται για μια κατασκευή με σπορ προσανατολισμό. Η συγκεκριμένη αίσθηση απορρέει και από την ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός – ημιάκαμπτος πίσω) με την κάπως σφιχτή ρύθμιση, αλλά και τις 17άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (205/45) που δεν προμηνύουν τελείως άκοπη διέλευση πάνω από την ταλαιπωρημένη ελληνική άσφαλτο. Κινούμενοι γρήγορα σε συνθήκες ταξιδιού, η διείσδυση κάποιων εξωτερικών ήχων στην καμπίνα είναι αναπόφευκτη, αλλά επ’ουδενί σε ανυπόφορο βαθμό.

Εκεί που το Rio αποδεικνύεται ικανό είναι σε δαιδαλώδεις διαδρομές. Το στιβαρό πλαίσιο και η ανάρτηση παρέχουν ένα αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας. Δίχως να επιτρέπουν στο supermini να πάρει έντονες κλίσεις, με άγρυπνο φρουρό το ESP.

Πόσο (δεν) άλλαξε
Σχεδιαστικά, μην περιμένετε κάποιο extreme makeover. Οι αλλαγές, μάλιστα, είναι τόσο ανεπαίσθητες που χρειάστηκε να καταφύγουμε στο press kit για να τις εντοπίσουμε. Η επονομαζόμενη “tiger nose” είναι στενότερη, συνδυαζόμενη με έναν φαρδύτερο προφυλακτήρα και ανασχεδιασμένες εσοχές για τα φώτα ομίχλης. Ελαφρώς διαφοροποιημένα είναι και τα φώτα που –εκτός της βασικής έκδοσης GL Instyle – είναι τεχνολογίας LED.

Εμείς είχαμε στα χέρια μας την έκδοση GT Line που χαρίζει στο ανανεωμένο Rio μια πιο αθλητική εικόνα χάρη στη μαύρη γυαλιστερή μάσκα, τα φιμέ πίσω παράθυρα, τις μαύρες στιλιστικές λεπτομέρειες (π.χ. καλύμματα καθρεπτών), τις δύο εξατμίσεις στο πίσω μέρος και την υποψία αεροτομής.

Στην καμπίνα, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά την τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης οθόνης αφής 8,0” -συμβατή με συσκευές Apple και Android – και την υψηλότερης ανάλυσης οθόνη 4,2”(στάνταρ 3,5”) που ενσωματώνεται στον αναλογικό πίνακα οργάνων. Στην έκδοση GT Line κάποιοι ίσως διαμαρτυρηθούν για τον ωκεανό μαύρου χρώματος (πλην κάποιων χρωμιωμένων λεπτομερειών σε τιμόνι και ταμπλο) και το μονοπώλιο σκληρών στην αφή πλαστικών, αλλά άπαντες θα εκτιμήσουν την ικανοποιητική συναρμογή αλλά και τη σύγχρονη σχεδίαση, προεξέχοντος του carbon τύπου πλαστικού πλαισίου που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του ταμπλό.

Από την άλλη, ουδείς μπορεί να έχει χωροταξικά παράπονα με την ευρυχωρία στις πίσω θέσεις να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και ο χώρος των αποσκευών (325 λτ.) να αποδεικνύεται πολύτιμος σύμμαχος για ολιγοήμερες αποδράσεις.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στη φαρέτρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης που είναι εμπλουτισμένη με κάποιες από τις σύγχρονες τεχνολογίας της Kia, όπως η αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης με εντοπισμό πεζών και ποδηλατών, η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και η επιτήρηση τυφλών σημείων. Τα παραπάνω συστήματα, μάλιστα, προσφέρονται μόλις από τη 2η έκδοση εξοπλισμού GL Optimum.

Συμπέρασμα
Με τιμή από 19.490 € και 20.590 € στην έκδοση GT Line της δοκιμής μας, το Kia Rio διαθέτει στο οπλοστάσιό του όλα όσα οφείλει να έχει ένα σύγχρονο supermini: Εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, μοντέρνο λουκ, ψηφιοποιημένο διάκοσμο και πλούσια δέσμη συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Kia XCeed Kia Rio 1.0T 120 PS 7DCT 48V
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo βενζίνης, 1.482 cc
Ισχύς: 120 PS/ 6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm/ 2.000 – 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,3 δλ.
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,1/ 7,5 l/100 km
Εκπομπή CO2: 116 gr/km
Βάρος: 1.253 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.065 x 1.518 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών: 325 lt
Τιμή: Από 19.490€ (20.590€ η GT-Line)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρεμιέρα για το ευρωπαϊκό και PHEV Kia Sportage στο Μόναχο
Η ταχύτατη φόρτιση του νέου KIA EV6 (video)
Δοκιμή: Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto