Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Kia Stonic 1.0Τ 120 PS 7DCT 48V

Ελλάδα 1:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Νέο Kia Stonic 1.0Τ 120 PS 7DCT 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Kia Stonic 1.0Τ 120 PS 7DCT 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πέρα από κάποιες μικρές στιλιστικές αλλαγές, το ανανεωμένο Kia Stonic έχει ενισχυθεί αισθητά και στον τομέα της συνδεσιμότητας, ενώ, πλέον, διαθέτει και ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα.

Advertisement
Advertisement

Τρία χρόνια και κάτι μετά την πρώτη εμφάνιση του Kia Stonic, και έχοντας καταγράψει πάνω από 150.000 πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για το… απαραίτητο φρεσκάρισμά του.

Η εμφάνισή του ενισχύεται με κάποιες μοντέρνες στιλιστικές πινελιές, στο εσωτερικό τοποθετείται μια μεγαλύτερη οθόνη αφής (8,0 ιντσών) που ενσωματώνει νέες λειτουργίες, ενώ ο οδηγός επωφελείται από περισσότερα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης.

Παράλληλα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, μέσω της προσθήκης και ήπια υβριδικών κινητήριων συνόλων που συνδυάζουν τον 1.0 lt. T-GDi (100 ή 120 ps) με μια 48βολτη μπαταρία και μίζα/γεννήτρια. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση με τους 120 ίππους, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 7DCT και είναι η ισχυρότερη της γκάμας.

Advertisement
Advertisement

Μικροαλλαγές στην εμφάνιση

Σχεδιαστικά, οι αλλαγές συγκριτικά με το προηγούμενο είναι μικρές και περιορίζονται στους πιο «αιχμηρούς» LED κεντρικούς προβολείς με επανασχεδιασμένη οπτική υπογραφή, αλλά και στις νέες ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση Optimum). Στο πίσω μέρος, η μοναδική διαφορά έγκειται στα λογότυπα “EcoDynamics+” και “48 V hybrid”στο δεξί μέρος της πόρτας, οι οποίες μαρτυρούν την υβριδική φύση του μοντέλου. Επιπροσθέτως, προσφέρονται περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης χάρη στη διεύρυνση της χρωματικής παλέτας , αλλά και στους 20 συνδυασμούς διχρωμίας.

Advertisement

Ψηφιοποίηση και ασφάλεια

Advertisement

Περιορισμένες είναι οι αλλαγές και στην καμπίνα όπου συναντάμε τον ίδιο διάκοσμο. Τα πλαστικά εξακολουθούν να είναι σκληρά στην υφή τους, αλλά έχουν καλή συναρμογή και ως ενιαίο σύνολο έχουν μοντέρνα αισθητική. Έμφαση δόθηκε, κυρίως, στην ψηφιοποίηση, η οποία προβάλλει ενισχυμένη μέσω της ενσωμάτωσης μιας μεγαλύτερης οθόνης αφής 8,0 ιντσών (από τη βάση της γκάμας), τα κουμπιά της οποίας δεν είναι τοποθετημένα κάθετα στις δύο άκρες της, όπως στην προηγούμενη, αλλά για εργονομικούς λόγους βρίσκονται στη βάση της.

Επίσης, η κεντρική οθόνη συνδυάζεται με το νέο σύστημα διασύνδεσης Phase II UVO Connect, το οποίο προσφέρει τις λειτουργίες Android Auto και Apple Car Play (αμφότερες με ασύρματη σύνδεση) και παρέχει ενημέρωση στον οδηγό για την κίνηση στους δρόμους, την πρόγνωση του καιρού, τη διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης, τις τιμές καυσίμου, αλλά και για διάφορα σημεία ενδιαφέροντος. Διαφοροποιημένος είναι και ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του οποίου δεσπόζει μια πιο ευκρινής οθόνη των 4,2 ιντσών.

Στο πεδίο των χώρων, φιλοξενούνται βολικά τέσσερις επιβάτες, ενώ, παρά την προσθήκη των υβριδικών εξαρτημάτων η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει διατηρηθεί στα 352 λίτρα.

Advertisement

«Οικονομικό» και σβέλτο

Σε αντίθεση με τη σχεδίαση και τον διάκοσμο, που παρέμειναν λίγο έως πολύ τα ίδια, η εικόνα… κάτω από το καπό είναι αρκετά διαφορετική. Η Kia αντικατέστησε τον 1.000αρη τούρμπο της οικογένειας Kappa με τον ίδιου κυβισμού, επίσης υπετροφοδοτούμενο, βενζινοκινητήρα Smartstream. Η απόδοση ναι μεν παραμένει στους 100 και 120 ίππους, το νέο μοτέρ, όμως, είναι πιο αποδοτικό και… οικονομικό. Ο πρώτος λόγος έγκειται στην τεχνολογία Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Χρονικής Διάρκειας των Βαλβίδων (Continuously Variable Valve Duration- CVVD), η οποία επιτυγχάνει βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως 5%.

Το τελευταίο ποσοστό αυξάνεται περαιτέρω χάρη στην παρθενική -σε Stonic- εμφάνιση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, η οποία απαρτίζεται από μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου και μια μίζα/γεννήτρια που ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Καθοριστικό ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου διαδραματίζει και η λειτουργία coasting (ρολαρίσματος) που ενσωματώνει το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η οποία λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 125 χλμ./ώρα και αποκλειστικά στο πρόγραμμα οδήγησης Eco (Normal & Sport τα άλλα δύο). Σημειώνεται πως η διαδικασία απεμπλοκής του κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης (όπως και η επανασύνδεση) είναι ανεπαίσθητη. Κατά τη συμβίωσή μας με το Stonic σε πόλη και αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση που καταγράψαμε δεν ξεπερνούσε τα 7,5 λτ./100 χλμ. (5,7 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με την Kia).

Όπως αναφέραμε, η έλευση του Smartstream βενζινοκινητήρα δεν επέφερε αλλαγές στην ισχύ. Δεν θα λέγαμε το ίδιο, όμως, και για την παραγόμενη ροπή, η οποία στην έκδοση της δοκιμής μας είναι αυξημένη κατά 16%, φτάνοντας στα 200 Nm (από 172 Nm). Προς όφελος των επιδόσεων λειτουργούν και οι επιπλέον δόσεις… Nm που προσφέρει κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης ο μικρός ηλεκτροκινητήρας (της μίζας/γεννήτριας). Όπως αναφέρει η μάρκα, το Stonic της δοκιμής μας, ολοκληρώνει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 sec (όπως και το προηγούμενο μη εξηλεκτρισμένο μοντέλο), ενώ η τελική ταχύτητα αποτυπώνεται σε 185 χλμ./ώρα.

Στην πράξη

Ο 1.000αρης Smartstream των 120 ίππων επιτρέπει στο μοντέλο να επιταχύνει από τις χαμηλές στροφές (ειδικά στη λειτουργία Sport) αλλά και να διατηρεί υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι. Παράλληλα, είναι αρκετά πολιτισμένος, ακόμα όταν ασκηθεί μεγάλη πίεση στο γκάζι. Αυτός που κάνει πιο… αισθητή -χωρίς να ενοχλεί- την παρουσία του είναι ο θόρυβος κύλισης σε τραχύ οδόστρωμα και σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα. Εκτός από τον κινητήρα, θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (όπως αναφέραμε, είναι η μοναδική επιλογή στην ήπια υβριδική έκδοση με τους 120 ps) το οποίο είναι αρκετά άμεσο στις αντιδράσεις του, με την κλιμάκωση του να είναι «κοντή».

Το Stonic μεταφέρει στον οδηγό μια σπορτίφ αίσθηση, η οποία οφείλεται, επίσης, στη χαμηλή θέση οδήγησης, που παραπέμπει σε hatchback, αλλά και στη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Η τελευταία, βέβαια, δεν λειτουργεί εις βάρος της άνεσης, καθώς καταφέρνει να απορροφά ικανοποιητικά τους κραδασμούς, ενώ κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα παρατηρούνται μόνο στις έντονες λακκούβες. Το Stonic, τέλος, δείχνει ευέλικτο κατά την κίνησή του εντός της πόλης, χάρη στις διαστάσεις του, το ελαφρύ τιμόνι και τον μικρό κύκλο στροφής, ενώ τα φρένα του εντυπωσιάζουν με την αποτελεσματικότητά τους.

Συμπερασματικά

Η ανανεωμένη εκδοχή του Kia Stonic εισέρχεται δυναμικά στην ελληνική αγορά με μικρές αισθητικές αλλαγές, σημαντική ψηφιακή αναβάθμιση και με τιμή εκκίνησης στα 14.490 ευρώ (1.2 84 PS). Η ισχυρότερη έκδοση της γκάμας, με τον σπιρτόζο 1.000αρη Smartstream των 120 ίππων, ξεκινά από 19.990 ευρώ, μια τιμή ιδιαίτερα λογική, καθώς συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία, αυτόματο κιβώτιο 7DCT και πληθώρα συστημάτων που διευκολύνουν τον οδηγό και ενισχύουν την ασφάλεια των επιβατών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Kia Stonic 1.0Τ 120 PS 7DCT 48V

Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 120 PS/6.000 rpm
Ροπή: 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων (7DCT)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,7/100 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 107 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.140 mm  x 1.760 mm x 1.520 mm (με τροχό 17″)
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Βάρος: 1.260 kg
Χώρος αποσκευών: 352 lt
Τιμή: Από 19.990 ευρώ

Διαβάστε επίσης:
Αυτό είναι το Hummer της Kia
Kia: Πέτυχε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην ιστορία της
Επίσημο: Το νέο ηλεκτρικό της Kia θα ονομάζεται EV6 (video)