Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG EHS

Ελλάδα 11:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MG EHS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG EHS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρέπει να το καταλάβουμε το συντομότερο δυνατόν. Η MG Motor δεν αστειεύεται. Πλέον, η εμπορική δυναμική της αφορά και στην υποκατηγορία των SUV με Plug-in Hybrid κινητήριο σύστημα. Το EHS μάς το αποδεικνύει σαφώς.

Advertisement
Advertisement

Η MG Motor έχει συμπληρώσει τρίμηνη εμπορική παρουσία στη χώρα μας. Μικρό χρονικό διάστημα ίσως σκεφτούμε. Όμως, έχει ήδη καταφέρει να αποκτήσει τον δικό της «ζωτικό χώρο» και να δείχνει τη δυναμική της να τον επεκτείνει με γρήγορο ρυθμό.

Η ενσωμάτωσή της στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει επαναπροσδιορίσει την εμπορική τακτική των ανταγωνιστών της. Φυσικά, αυτό συνέβη και σε όσες άλλες ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες προηγήθηκε η αντιπροσώπευσή της.

Advertisement
Advertisement

Και τα στοιχεία από τις πωλήσεις της εκεί είναι ενδεικτικά τόσο της προτίμησης από τους πελάτες της όσο και των πλεονεκτημάτων που έχουν τα αυτοκίνητά της.

Τα στελέχη της SAIC Motor έχουν μάθει από τους Βρετανούς. Αυτό που διδάχτηκαν είναι ότι «στη Ρώμη πρέπει να φέρεσαι σαν Ρωμαίος».

Με το πέρασμα των ετών (από το 2007), οι Κινέζοι κατάλαβαν ότι για να επιτύχουν με την MG Motor είναι απαραίτητο να προσαρμοστούν αυτοί στα δεδομένα της και όχι το αντίθετο.

Advertisement

Φυσικά, για να συμβεί αυτό χρειάστηκε τουλάχιστον μία δεκαετία. Τώρα όμως όλοι είναι σε θέση να χαίρονται για το αποτέλεσμα που επετεύχθη και να ορίζουν νέα επιχειρηματικά σχέδια για το μέλλον.

Για το EHS
Το δεδομένο της επιτυχίας των SUV μοντέλων και στην Ευρώπη ήταν η ουσιαστική αιτία για την εξέλιξη και δημιουργία του HS. Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 2020 και ήταν σύγχρονο σε κάθε τομέα του. Κυρίως, η βάση του, δηλαδή η πλατφόρμα η οποία στην οποία βασίζεται.

Advertisement

Αυτή εξελίχθηκε για μπορεί να υποστηρίζει και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις του και το EHS είναι η καλύτερη απόδειξη. Πρόκειται για την plug-in hybrid εκδοχή του HS.

Έτσι, η MG Motor προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές της και αυτή την επιλογή η οποία συμπληρώνει το διαθέσιμο τεχνολογικό χαρτοφυλάκιό της.

Advertisement

Το EHS είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία της το οποίο διαθέτει σύστημα PHEV και αυτό έχει δημιουργηθεί με το βλέμμα προς την ευρωπαϊκή αγορά, κυρίως.

Η υβριδική διάταξή του αποτελείται από τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 162 ίππους και από τον ηλεκτροκινητήρα των 122 ίππων.

Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού συστήματος φτάνει τους 258 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 370 Nm, τιμές οι οποίες είναι αξιοπρεπέστατες και ανταποκρίνονται στα δεδομένα τα οποία χαρακτηρίζουν άλλα ευρωπαϊκά, ιαπωνικά ή νοτιοκορεατικά SUV μοντέλα αντίστοιχης τεχνολογίας.

Οι μπαταρίες του συστήματος είναι ιόντων λιθίου της «CATL» και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 16,6 κιλοβατωρών. Ο ενσωματωμένος στο αυτοκίνητο φορτιστής είναι ισχύος μόνο 3,7 kW, κάτι που δεν είναι ανταγωνιστικό, πλέον.

Σύμφωνα με την MG Motor για την πλήρη φόρτιση των συσσωρευτών χρειάζονται 4,5 ώρες σε σχετική παροχή AC.

«Made for Europe»
Αυτή είναι η φράση που χρησιμοποιούν συχνά τα στελέχη της εταιρείας για το EHS και το διαπιστώνεις από την πρώτη στιγμή. Το αμάξωμά του είναι σχετικά ογκώδες (σύμφωνο με τα δεδομένα της κατηγορίας) και η σχεδίαση του πληροί τα κριτήρια της ευρωπαϊκής κουλτούρας.

Τα εντυπωσιακότερα στοιχεία του εντοπίζονται στο εμπρός μέρος του με τα φωτιστικά σώματα και την ευρεία μάσκα με το ενσωματωμένο ευμέγεθες εταιρικό έμβλημα. Στη γενικότερη εικόνα του συμβάλλουν και οι χρωμιωμένες προσθήκες, κυρίως στη μάσκα και χαμηλά στα πλαϊνά του οχήματος.

Στο πίσω μέρος, το EHS διακρίνεται για τη μορφοποίηση των εκεί φώτων του, όπως και του προφυλακτήρα. Άλλο χαρακτηριστικό του είναι τα φιμέ κρύσταλλα τα οποία συμβάλλουν στην εικόνα του μοντέλου και δίνουν την αίσθηση ότι είναι ακόμα μεγαλύτερο μήκος από αυτό που έχει.

Περιεργαζόμενος το EHS εξωτερικά σχηματίζεις την εντύπωση ότι έχεις να κάνεις με ένα ποιοτικό και καλοκατασκευασμένο αυτοκίνητο. Αυτό επιβεβαιώνεται όταν μπεις εντός του.

Καταρχάς, αυτό που προκαλεί αμέσως έκπληξη είναι ο διαθέσιμος ωφέλιμος χώρος για τους επιβάτες. Ακόμα και πέντε ενήλικοι θα μετακινηθούν με μεγάλη άνεση, χωρίς να αισθάνονται ότι περιορίζονται.

Η έκπληξη συνεχίζεται με την ποιότητα των υλικών που υπάρχουν στην καμπίνα και της συναρμογής. Το ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών, η επένδυση στην οροφή του οχήματος αποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι της MG Motor έχουν φροντίσει και επιδιώξει να μην αφήνουν τίποτε στην τύχη.

Στο ταμπλό υπάρχουν δύο έγχρωμες οθόνες, μία διαγωνίου 12,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων και μία αφής 10,1 ιντσών στο κέντρο.

Αυτή στον πίνακα οργάνων έχει ευδιάκριτες ενδείξεις και πολλές δυνατότητες πληροφόρησης του οδηγού για ό,τι θέλει να γνωρίζει. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μπορεί να ενημερώνεται και από όργανα αμπερόμετρου και βολτόμετρου!

Η κεντρική οθόνη παρέχει τη δυνατότητα να βλέπει τις επιθυμητές πληροφορίες και να χειρίζεται με σχετική ευκολία, αν και για κάποιες ενδείξεις πρέπει να κάνει περισσότερες κινήσεις στα σχετικά μενού για να τις δει, συγκριτικά με ό,τι ισχύει σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ευμεγέθη και στηρίζουν σχετικά καλά το σώμα των εκεί επιβατών. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι εύχρηστες και πρακτικές και μπορούν να χωρέσουν πολλά από αυτά.

Τo επίπεδο εξοπλισμού στο EHS είναι καλό και δεν υπολείπεται από το αντίστοιχο των άμεσων εμπορικών ανταγωνιστών του. Το ίδιο ισχύει και για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει ακόμα και στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού του.

Οδηγικές εντυπώσεις
Με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σύστημα Plug-in Hybrid αναμένεις το EHS να έχει τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος αυτής της τεχνολογίας. Προφανώς, αυτό ισχύει, χωρίς να υπάρχει κάποιο θέμα.

Η εκκίνηση του γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα και ο θερμικός θα ενεργοποιηθεί όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες. Δεν υπάρχει σύστημα παραμετροποίησης των δεδομένων λειτουργίας του PHEV συστήματος ή του τρόπου μετάδοσης της ροπής στους εμπρός τροχούς.

Ο οδηγός μπορεί μόνο να επιλέγει εάν θέλει να κινηθεί (το αυτοκίνητο) ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, μέσω του σχετικού διακόπτη που βρίσκεται πλησίον του μοχλού ταχυτήτων.

Καθώς αναφερθήκαμε σε αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η ροπή μεταφέρεται στους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου δέκα σχέσεων. Το τελευταίο ακούγεται εντυπωσιακό αλλά, ουσιαστικά πρόκειται για άθροισμα παρά για μηχανολογικό σύνολο.

Όταν το EHS κινείται με το υβριδικό σύστημα αυτό συμβαίνει μέσω των έξι σχέσεων του κιβωτίου. Όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, αυτό προσομοιώνει τη λειτουργία κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων.

Κινούμενοι μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα -και με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες του συστήματος PHEV- διανύσαμε 37 χλμ. για τη συγκεκριμένη διαδρομή που ακολουθήσαμε, συμπεριλαμβανομένου και μιας σχετικά μικρής απόστασης σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

Με το υβριδικό σύστημα, η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε επηρεάζεται έντονα από τον ρυθμό που επιλέγει ο οδηγός κάθε φορά. Όταν αυτός ήταν ήρεμος σημειώσαμε 5,3 λίτρα/100 χλμ. Με πιο σβέλτο ρυθμό, η τιμή της αυξήθηκε στα 8,3 λίτρα/100 χλμ.

Στον δρόμο, το EHS επιταχύνει με ικανοποιητικό τρόπο, ιδίως σε ό,τι αφορά τη ρεπρίζ. Ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να καλύψει την όποια υστέρηση του υπερτροφοδότη και η εφαρμογή τής ροπής είναι πάντα καλή και αρκετά γραμμική, ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.

Το κιβώτιο λειτουργεί άμεσα και οι επιβάτες έχουν την αίσθηση απρόσκοπτης επιτάχυνσης. Όμως, ο κινητήρας είναι σχετικά θορυβώδης στη λειτουργία του ιδίως εάν η ένδειξη στο στροφόμετρο ξεπεράσει τις 2.500 σ.α.λ.

Το πεντάλ του φρένου έχει σχετικά μέτρια αίσθηση και κάποιες φορές ο οδηγός χρειάζεται να το πατήσει ακόμα περισσότερο απ’ όσο υπολογίζει αρχικά για να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Μέτρια, επίσης, είναι και η αίσθηση του τιμονιού.

Η ανάρτηση του είναι σχετικά μαλακή, γεγονός που συμβάλλει στην άνεση των επιβατών αλλά δεν απορροφά πάντα όπως πρέπει τις ταλαντώσεις όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης.

Επιπλέον, το EHS γέρνει λίγο περισσότερο προς το εξωτερικό μιας στροφής σε σχέση με ό,τι ισχύει με ανταγωνιστικά του μοντέλα. Πάντως, το τελευταίο είναι εμφανές στον εξωτερικό παρατηρητή και όχι τόσο στον οδηγό ή τους επιβάτες.

Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή. Το βάρος του αυτοκινήτου ξεπερνά τα 1.700 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού) αλλά το γενικότερο στήσιμο της ανάρτησης είναι τέτοιο που να μην «φανερώνει» τον όγκο του οχήματος.

Θετικά στην οδική συμπεριφορά του (αλλά και του οδηγού και των επιβατών) συμβάλλει και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα «XDS» το οποίο προσομοιώνει τη λειτουργία διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Έτσι, το EHS διατηρεί την πορεία του χωρίς φαινόμενο υποστροφής. Πέραν αυτού, υπάρχει και σύστημα «Hill Descent Control».

Η MG Motor έχει ξεκινήσει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά και εσχάτως και στη χώρα μας. Αυτό οφείλεται στα μοντέλα της και σε αυτά που προσφέρουν. Τo ίδιο ισχύει και για το EHS.

Παρότι «κινεζικής υπηκοότητας» αποτελεί ένα πραγματικό δημιούργημα της Γηραιάς Ηπείρου. Η έκπληξη που αισθάνεσαι όταν βρεθείς κοντά του, το οδηγήσεις ή μετακινηθείς με αυτό σε κάνει να παραδεχτείς ότι SAIC Motor και MG Motor έχουν βρει έναν αποτελεσματικό τρόπο συνεργασίας.

Το EHS, η Plug-in Hybrid έκδοση του HS, είναι η τεχνολογική κορωνίδα του μοντέλου. Συνιστά ένα αρκετά σύγχρονο SUV το οποίο είναι ενδιαφέρον ως πρόταση αγοράς στη σχετική υποκατηγορία οχημάτων.

Είναι πρακτικό, ευρύχωρο, με καλό επίπεδο εξοπλισμού και πρακτικό. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό του δεν έχει το ίδιο τεχνολογικό βάθος στο σύστημα PHEV όπως σε ένα ευρωπαϊκό, ιαπωνικό ή νοτιοκορεατικό αυτοκίνητο. Επίσης, δεν μπορεί να καλύψει αντίστοιχη απόσταση ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο όπως αυτά.

Επιπλέον, η τιμή πώλησής του ίσως φαντάζει σχετικά υψηλή για ένα μοντέλο μιας εταιρείας η οποία ουσιαστικά κάνει μια νέα αρχή στην αγορά. Όμως, το κόστος του είναι πιο συμφέρον από αυτό των αντίστοιχων ανταγωνιστών του.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε και την επταετή εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει η εταιρεία και η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία της.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MG Motor EHS Plug-in Hybrid 258 PS

Κινητήρας: 1.490 cc, ηλεκτροκινητήρας.
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 162 PS/5.500 rpm.
Ροπή βενζινοκινητήρα: 250 Nm/1.700-4.300 rpm.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 122 PS/3.700 rpm.
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (εμπρός/πίσω): 230 Nm.
Συνδυαστική ισχύς: 258 PS.
Συνδυαστική ροπής: 370 Nm.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς.
Κιβώτιο: Αυτόματο, δέκα σχέσεων (6 για θερμικό + 4 για ηλεκτροκινητήρα).
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,6 sec.
Τελική ταχύτητα: 190 km/h.
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 1,8 lt/100 km – 5,3-8,3 lt/100 km.
Ηλεκτρική αυτονομία («WLTP»): 52 km.
Εκπομπές CO2: 43 gr/km.
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.574/1.876/1.664 mm.
Μεταξόνιο: 2.720 mm.
Βάρος: 1.737 kg.
Χώρος αποσκευών: 448-1.375 lt.
Τιμή: Από 40.500 ευρώ («Exclusive»).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: MG4 Excite 51 kWh
Δοκιμή: MG ZS 1.5 VT-i (video)
MG Motor: Στόχος μόνο η κορυφή! (+video)