Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG4 Excite 51 kWh

Ελλάδα 1:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MG4 Excite 51 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG4 Excite 51 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς είναι το κινεζικό ηλεκτρικό. Ακόμη και στην μικρότερη του έκδοση.

Advertisement
Advertisement

Τα μάθατε τα νέα; Η MG έχει επιστρέψει! Όχι εκείνη που ξέρατε από παλιά, την εγγλέζικη, αλλά η νέα, από την Κίνα!

Η MG είναι η πρώτη κινεζική εταιρία που έχει μπει στην αγορά με το κοντέρ της να γράφει περίπου 200.000 πωλήσεις στην Ευρώπη. Και μιλάμε μόνο για το τρέχον έτος, με την MG να έχει αποκτήσει μία κεκτημένη ταχύτητα και να κερδίζει συνεχώς έδαφος στις πωλήσεις έναντι του ανταγωνισμού.

Και γιατί όχι, αν κρίνουμε τόσο από το φτηνότερο SUV της αγοράς, το MG ZS, όσο και από το MG4 στη μεγάλη του έκδοση. Και τώρα έφτασε στα χέρια μας και η μικρότερη και φτηνότερη με την μπαταρία των 51 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 170 ίππων.

Advertisement
Advertisement

Η εν λόγω έκδοση ονομάζεται Excite και πολύ δύσκολα θα την αναγνωρίσετε σε σχέση με τη μεγαλύτερη. Επειδή πολύ απλά δεν διαφέρει σχεδόν σε τίποτα με το αμάξωμα να δείχνει το ίδιο ελκυστικό χάρη στην αιχμηρή σχεδίαση του μπροστινού μέρους με τους λεπτούς προβολείς LED, αλλά και το μπάνικο πίσω μέρος με το ιδιαίτερο φωτεινό ίχνος.

Advertisement

Αλλά και στο εσωτερικό δεν θα βρείτε σημαντικές διαφορές, ούτε εκπτώσεις σε ποιοτικό επίπεδο. Τα πλαστικά μπορεί να είναι σκληρά σε ορισμένα σημεία, αλλά έχουν πολύ καλό φινίρισμα, όπως ισχύει και για τη στεφάνη του τιμονιού (που δεν έχει δερμάτινη επένδυση).

Γενικότερα, ο διάκοσμος σου δείχνει πως οι Κινέζοι δεν έχουν αφήσει τίποτε στην τύχη και αυτό το αντιλαμβάνεσαι και από το χρηστικό μενού της οθόνης αφής 10,25 ιντσών με τα όμορφα shortcuts.

Advertisement

Τα γραφικά είναι εξαιρετικά και η απόκρισή της ταχύτατη. Αυτό που θα ήθελα ήταν να μειώνεται περισσότερο η φωτεινότητα του ψηφιακού πίνακα των 7,0 ιντσών, που κατά τα υπόλοιπα είναι πληρέστατος σε πληροφόρηση.

Στο τιμόνι υπάρχουν δύο μικρά χειριστήρια τύπου joystick αλλά θεωρώ πως οι πιεζοπεριστροφικές ροδέλες είναι πιο πρακτικές. Σημειώστε πως υπάρχει μια πρακτική θέση για smartphone (η ασύρματη φόρτιση ανήκει στην πλουσιότερη έκδοση Luxury) για το κινητό σου, ενώ οι θύρες USB-C και -Α είναι χαμηλά τοποθετημένες.

Όσο για τους χώρους είναι πραγματικά εντυπωσιακά άνετοι και ειδικότερα για τους πίσω επιβάτες (έστω και αν ο μεσαίος πρέπει να κάνει παραχωρήσεις). Η θέση οδήγησης είναι βολική και θα ήταν ακόμη περισσότερο αν υπήρχε και ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη.

Advertisement

Όσον αφορά τις αποσκευές, το πορτμπαγκάζ προσφέρει 363 λίτρα (1.177 με διπλωμένες τις πλάτες) που ακούγονται μία σχετικά μέτρια τιμή, ενώ σημειώστε πως δεν υπάρχει frunk, το οποίο θα ήταν χρήσιμο για την αποθήκευση των καλωδίων.

Περιττούς διακόπτες δεν θα βρεις αφού σχεδόν τα πάντα επιλέγονται και ρυθμίζονται από την touch-screen. Ακόμη και τα προφίλ οδήγησης (υπάρχει και επιλογή για λειτουργία one-pedal) ή ακόμη και το ρεύμα που θα φορτίζει η μπαταρία λιθίου φωσφορούχου σιδήρου (LFP).

Η οποία έχει χωρητικότητα 51 kWh, προσφέρει θεωρητικά 350 χιλιόμετρα (πρακτικά υπολογίστε τουλάχιστον 300) και φορτίζει μέχρι τα 6,6 kW σε ρεύμα AC και έως τα 88 kW σε ρεύμα DC.

Οι τιμές αυτές επηρεάζουν αντίστοιχα τους χρόνους φόρτισης αφού μια πλήρης σε AC διαρκεί 8 ώρες για το 10%-80%, ενώ σε DC περίπου 40 λεπτά για το 20%-80%.

Πώς πάει στον δρόμο το μικρότερο ενεργειακά MG4;
Σχεδόν, όπως και το μεγαλύτερο. Στο θέμα των επιδόσεων δε γίνεται αισθητή και τόσο η διαφορά ισχύος με τους 170 ίππους (το μεγαλύτερο έχει 204) να υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις. Μάλιστα, το «0-100» είναι και λίγο πιο σβέλτο.

Όσο για την άνεση της ανάρτησης αυτά κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και ισοπεδώνει τις ανωμαλίες του δρόμου. Μόνο στα πολύ έντονα και αλλεπάλληλα νεροφαγώματα θα νιώσεις κάποιες ταλαντώσεις με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων να κάνει μια χαρά τη δουλειά της.

Η υπερστροφή καταπνίγεται στη γένεσή της από τα ηλεκτρονικά και μόνο στο βρεγμένο θα ξεφύγει για λίγο, ενώ το ABS ακούγεται λίγο περισσότερο και είναι και λίγο πιο ευαίσθητο. Στο στεγνό και στο σπορ πρόγραμμα η πίσω κίνηση γίνεται περισσότερο αντιληπτή και όταν το παρακάνεις η ουρά θα γλιστρήσει για μερικές μοίρες. Αλλά μέχρι εκεί, έτσι για λίγο να χαρείς.

Πολύ καλή πληροφόρηση παρέχει το τιμόνι, ενώ τα φρένα θα κουραστούν μόνο μετά από ένα απαιτητικό ανέβα-κατέβα στην Πεντέλη. Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι η κάπως χρονοβόρα διαδικασία εκκίνησης. Όπως στα VW ID., δεν χρειάζεται να πατήσεις κάποιο διακόπτη. Πατάς φρένο και επιλέγεις την κίνηση από το περιστροφικό χειριστήριο. Αλλά χρειάζεται περισσότερος χρόνος ενώ πρέπει να πατήσεις βαθιά το πεντάλ του φρένου.

Συμπερασματικά, το μικρότερο MG4 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε στήσιμο, χώρους και άνεση από τη μεγαλύτερή του έκδοση. Ακόμη και η μέση κατανάλωση είναι περίπου ίδια, υπολογίστε στις περίπου 18-20 kWh για μεικτές συνθήκες. Εκεί όμως που υπάρχει διαφορά είναι στην ισχύ φόρτισης, όπως προ είπαμε.

Από την άλλη, η διαφορά στην τιμή (το μικρό MG4 ξεκινά από τις 32.250 ευρώ, το μεγάλο από τις 36.750 ευρώ, τιμές χωρίς επιδότηση) ίσως είναι αρκετή για να κάνετε λίγη παραπάνω υπομονή κατά τη φόρτιση. Αν πάλι όχι και αν σας περισσεύει και ένα ταληράκι, τότε η έκδοση με την μπαταρία 64 kWh (ΑC: 11 kW, DC: 135 kW) είναι αυτή που σας ταιριάζει περισσότερο.

Tεχνικά χαρακτηριστικά – MG4 Excite 51 kWh
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, πίσω κίνηση
Ισχύς: 170 PS
Ροπή: 250 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 51,0 kWh, τύπου LFP
Ισχύς φόρτισης: 6,6 kW (AC), 88 kW (DC)
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 17 kWh / 100 km, 18,5 kWh / 100 km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.287×1.836×1.504 mm
Μεταξόνιο: 2.705 mm
Βάρος: 1.730 kg
Χώρος αποσκευών: 363-1.177 lt
Τιμή: Από 32.250 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: MG4 Exclusive 64 kWh 204 PS
Δοκιμή: Jeep Avenger
Δοκιμή: Tesla Model S Plaid