Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda 3 e-Skyactiv-X 2.0 186 PS

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Η Mazda εμπλουτίζει τη γκάμα του «3», υποβάλλοντας σε καίριες επεμβάσεις τον ήπια υβριδικό e-Skyactiv X, τόσο σε επίπεδο ισχύος όσο και τελών κυκλοφορίας.

«Στην Ιαπωνία πιστεύουμε ότι οι τεχνίτες δίνουν πνοή σε οτιδήποτε φτιάχνουν. Πιστεύουμε ότι μια μορφή που βγαίνει με αγάπη και πολύ κόπο από ένα ανθρώπινο χέρι, έχει ψυχή», εξηγεί ο Ikuo Maeda, εμπνευστής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo της Mazda, και εμείς συντασσόμαστε μαζί του.

Μάλλον δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε και διαφορετικά καθώς το Mazda 3   της δοκιμής μας έχει σαρώσει τα βραβεία design.

Το νέο στην προκειμένη περίπτωση είναι η έλευση ενός ανανεωμένου μοτέρ, το οποίο προστίθεται στη γκάμα του τέταρτης γενιάς Mazda 3. Ο λόγος για την βελτιστοποιημένη εκδοχή του ήπια υβριδικού δίλιτρου ατμοσφαιρικού Skyactiv X (πλέον ονομάζεται e-Skyactiv X), στον οποίο αναφερθήκαμε και στη δοκιμή του crossover CX-30.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο κινητήρας αποτελεί το σημείο καμπής δύο διαφορετικών κόσμων: Της βενζίνης και του diesel. Διακρίνεται, δηλαδή, για τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, τη μειωμένη κατανάλωση και τη μεγάλη ισχύ, χωρίς να υπολείπεται σε ροπή και υψηλό βαθμό απόδοσης.

Αυτό το πετυχαίνει χάρη στην τεχνολογία Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) η οποία επιτρέπει την ανάφλεξη του μίγματος (βενζίνη/αέρας) σε δύο στάδια, δηλαδή και μέσω σπινθήρα, όπως στα βενζινοκίνητα, και μέσω αυτανάφλεξης, όπως στα diesel (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Τον κινητήρα πλαισιώνει το ήπια υβριδικό σύστημα M Hybrid που ενσωματώνει σύστημα μίζας- γεννήτριας με ιμάντα (ΙSG) και μπαταρία ιόντων λιθίου των 24V.  Αυτό συνεισφέρει στον περαιτέρω μετριασμό της κατανάλωσης καυσίμου και υποβοηθά τον κινητήρα και κατά τη λειτουργία start/stop.

Η Mazda εξέλιξε περαιτέρω τον e-Skyactiv X, αυξάνοντας την ιπποδύναμη κατά 6 PS και τη ροπή κατά 16 Nm. Πλέον, το Mazda 3 e-Skyactiv X έχει 186 ίππους στις 6.000 rpm και 240 Nm ροπής στις 4.000 rpm, ενώ διατίθεται είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς είτε με το σύστημα τετρακίνησης i-Active. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο ισάριθμων σχέσεων. Εμείς δοκιμάζουμε το προσθιοκίνητο «3άρι» με το χειροκίνητο.

Στο πεδίο των επιδόσεων, δεν συναντάμε μεγάλες διαφορές συγκριτικά με την προηγούμενη εκδοχή του μοτέρ. Η διαδικασία του 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,0 sec (αντί 8,2), με την τελική να διατηρείται στα 216 km/h, νούμερα που δείχνουν λογικά και αναμενόμενα.

Ένας τομέας που πρέπει να δοθούν τα εύσημα στη Mazda είναι αυτός της κατανάλωσης, καθώς με λελογισμένη χρήση δύσκολα ξεπερνά τα 8,0 lt/100 km (μεικτή), κάτι που δεν συναντάς συχνά σε βενζινοκίνητο δίλιτρο μοντέλο.

Στην πράξη, ο κινητήρας –όπως και ο προκάτοχός του- παρουσιάζει μια εντυπωσιακή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές. Δείχνει πρόθυμος να επιταχύνει ακόμα και όταν ο δείχτης του στροφόμετρου πέσει στις περίπου 1.000 rpm, θυμίζοντας diesel.

Σεβόμενος την ατμοσφαιρική φύση του, επιδεικνύει απόλυτα γραμμική λειτουργία, με τα ξεσπάσματα να απουσιάζουν πλήρως. Είναι, όμως, γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών, με τις αρετές του να ξεδιπλώνονται στη μεσαία περιοχή του στροφομέτρου και ακόμα πιο ψηλά. Παράλληλα, χαρίζει χαμόγελα  με την αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία του που σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση της καμπίνας και την κορυφαία κύλιση εγγυώνται ένα ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι.

Πολύ καλές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με την πολύ καλή αίσθηση, τις μικρές διαδρομές μεταξύ των σχέσεων και την καλή κλιμάκωση (πυκνή στις πρώτες σχέσεις, πιο αραιές οι μεγαλύτερες).

Από τα πρώτα λεπτά συνύπαρξης με το Mazda 3 ο οδηγός διακατέχεται από ένα αίσθημα εμπιστοσύνης και ασφάλειας, χάρη στο στιβαρό και καλοζυγισμένο πλαίσιο. Με αρωγό τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και το καλορυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης το Mazda 3 εκτελεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού σε δρόμους με στροφές, ενώ στην υπερβολή οι κλίσεις του αμαξώματος δεν θα τρομάξουν. Το σπορ στήσιμο της ανάρτησης δεν λειτουργεί εις βάρος της άνεσης, με τις μοναδικές αναπηδήσεις να εμφανίζονται σε δρόμους με έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.

Μίνιμαλ και εργονομική καμπίνα

Στην καμπίνα είναι διάχυτη η φιλοσοφία “Less is More” της μάρκας, με τη μινιμαλιστική και απόλυτα εργονομική προσέγγιση, παρουσία ιδιαίτερα ποιοτικών και μαλακών στην υφή υλικών. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και έχει στο οπτικό του πεδίο μια οθόνη αφής 8,8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Σε αυτή, πέρα από τις συνήθεις λειτουργίες, οι οποίες ρυθμίζονται από τα μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας, προσφέρονται χρήσιμες πληροφορίες και σχετικά με τη ροή ενέργειας του ήπια υβριδικού συστήματος.

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, αυτή γίνεται ακόμα πιο ελκυστική στο χρώμα Polymetal Gray της δοκιμής μας.

Οι χώροι στα πίσω καθίσματα -αλλά και του πορτπαγκάζ (351 lt)- μπορεί να μην συγκαταλέγονται στους κορυφαίους της κατηγορίας, αλλά δύο ενήλικες μεσαίου αναστήματος δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν με άνεση.

Τέλος, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στις εκπομπές CO2, οι οποίες έχουν μειωθεί στα 120 gr/km (από 125), απαλλάσσοντας τον κάτοχο από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.

Συμπέρασμα
Με αδιαμφισβήτητα ξεχωριστή εμφάνιση, απόλυτα ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και ακόμα πιο εξελιγμένο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης, το Mazda 3 κοιτάζει στα μάτια πιο premium προτάσεις. Μπορεί η αρχική τιμή του (27.677 ευρώ) να βάζει σε δεύτερες σκέψεις τον υποψήφιο αγοραστή, αλλά αυτές ίσως ξεπεραστούν αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mazda 3 e-Skyactiv-X 2.0 lt 186 PS
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 186 PS/6.000 rpm
Ροπή: 240 Nm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.0 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.4 l/100 km (εργοστασιακή κατά WLTP) – 8,0 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 κατά WTLP: 120-121 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 27.677 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda MX-5: Χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία του
Mazda MX-5: Η ιστορία του σε ένα βίντεο 71 δευτερολέπτων
Τριάντα χρόνια ιστορίας των MX μοντέλων της Mazda

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto