Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 186 hp

Ελλάδα 17:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 186 hp

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 186 hp

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όταν όλοι οι κατασκευαστές μειώνουν τον κυβισμό των μοντέλων τους, στην Mazda, διατηρούν τον δίλιτρο κινητήρα στο κορυφαίο Crossover τους και υπόσχονται μειωμένη κατανάλωση και ρύπους.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί ένα μοτέρ 2000 κ.εκ. να αποδώσει κορυφαίες τιμές κατανάλωσης, μειωμένων ρύπων σε ένα SUV; Σύμφωνα με την Mazda o κινητήρας «e-Skyactiv» μπορεί.

Πρωταγωνιστής λοιπόν στο ανανεωμένο CX-30 της δοκιμής μας είναι το (mild hybrid) μοτέρ e-Skyactiv Χ, που αποδίδει περισσότερους ίππους (186), λιγότερους ρύπους (128 γρ/χλμ) και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου (5,7 λίτρα). Για να κάνουμε την εφαρμογή πιο δύσκολη δοκιμάζουμε αυτό το μοτέρ στο SUV CX-30 με κίνηση εμπρός και το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο Skyactiv-Drive. Έχουμε δει το Mazda CX-30 στις εκδόσεις 1.8 SKYACTIV-D116 PS αλλά και στην έκδοση SkyActiv-X G180 AWD ,  έτσι ξεκινάμε την περιγραφή μας και εστιάζουμε στο κινητήριο σύνολο και ανακαλύπτουμε πως στην εποχή που το downsizing των κινητήρων είναι πια… παράδοση η Mazda εξοπλίζει το Crossover της με ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ, το οποίο ακολουθεί τα ήθη και τα έθιμα της εποχής: Τεχνολογία για χαμηλότερη κατανάλωση και πάνω από όλα την μείωση των ρύπων.

Η θεωρία του «e-Skyactiv»…

Advertisement
Advertisement

Στη Mazda έχουν συνδυάσει ουσιαστικά την ανάφλεξη μέσω σπινθήρα με αυτήν μέσω αυξημένης συμπίεσης, μια τεχνολογία που η εταιρεία έχει ονομάσει «SPCCI» (Spark Plug Controlled Compression Ignition). Αρχικά ψεκάζεται στον κύλινδρο ένα πολύ φτωχό μείγμα, το οποίο θα ήταν αδύνατον να αναφλεγεί μέσω σπινθήρα. Ο ειδικά σχεδιασμένος αυλός εισαγωγής το στροβιλίζει έντονα, ωθώντας το προς τα τοιχώματα του κυλίνδρου, την ώρα που ένας δεύτερος ψεκασμός πλουσιότερου μείγματος γίνεται στην περιοχή του μπουζί. Η ανάφλεξη της δεύτερης δόσης δημιουργεί ένα κύμα πίεσης κόντρα στη φορά του εμβόλου, το οποίο αναφλέγει το αρχικό φτωχό μείγμα, αλλά μέσω της αύξησης της πίεσης.

…και η πράξη

Advertisement

Αφήνοντας την θεωρία και τα μηχανολογικά βλέπουμε πως το αποτέλεσμα είναι η βελτίωση της δύναμης κατά 6 ίππους και της ροπής κατά 16 Nm. Το CX-30 e-Skyactiv X, (όπως αυτό της δοκιμής μας) αποδίδει τώρα 186 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Τον κινητήρα συμπληρώνει το ήπιο υβριδικό σύστημα της εταιρείας, που αποτελείται από μία μπαταρία 24V, 600 KJ, ιόντων λιθίου, και από μία γεννήτρια με ιμάντα, ενώ μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο κιβώτιο (στάνταρντ προσφέρεται ένα 6άρι χειροκίνητο) και κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά και τετρακίνηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη.

Advertisement

Οδηγώντας το Mazda CX-30, θα παρατηρήσετε μετά από αρκετά χιλιόμετρα και με πολύ προσοχή μία βελτίωση της δύναμης και της ροπής, όχι με κάποια ένταση η ξέσπασμα, αλλά   σε όλο το φάσμα των στροφών. Μάλιστα θα την καταλάβετε ειδικά στην επιτάχυνση από χαμηλές στροφές. Στον τομέα των επιδόσεων, το 0-100 έρχεται σε 8,6 δλ. και τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα για ένα αυτοκίνητο βάρους 1.368 κιλών. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,3 με 6,7 λίτρα/100 χλμ., όταν το εργοστάσιο αναφέρει 5,7 λίτρα ως μέση και 128 γρ./χλμ. εκπομπές CO2. Το κιβώτιο ταχυτήτων βοηθά πολύ τον κινητήρα και μαζί με το ήπια υβριδικό σύστημα καλύπτει τα κενά πριν τα αντιληφθείτε. Μάλιστα στην χειροκίνητη λειτουργεία (μπορείτε να κάνετε αλλαγές από τα paddles πίσω από το τιμόνι) κρατούσε τις στροφές του κινητήρα, ως τον κόφτη, αυξάνοντας σας την συμμετοχή στην οδήγηση. Βέβαια με το παιχνίδι ανεβαίνει και η κατανάλωση και σύντομα επιστρέφουμε στην αυτόματη μετάδοση.

Η ανάρτηση κρατά μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την sportive οδική συμπεριφορά. Ελέγχει τις αντιδράσεις του αμαξώματος και το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει σωστή και άμεση πληροφόρηση ενώ οι ρυθμίσεις του ημιάκαμπτου άξονα (πίσω) θυμίζουν περισσότερο ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το ιαπωνικό Crossover έχει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης σε  διαδρομές με καλό οδόστρωμα και εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια, ενώ το ίδιο γίνεται και σε βρεγμένη άσφαλτο. Καλή είναι και η απόδοση των φρένων του CX-30, (αεριζόμενοι δίσκοι, διαμέτρου 295 χλστ. εμπρός και 265 χλστ. πίσω).

Advertisement

Η άνεση;

Δεν ξεχνάμε πως το Crossover CX-30 είναι μια ποιοτική κατασκευή με όμορφο εσωτερικό, minimal αισθητικής, με καλά υλικά, πολύ καλή και άνετη θέση οδήγησης. Τα καθίσματα στηρίζουν πολύ σωστά το σώμα σε κάθε περίπτωση, ενώ, παρά το ύψος από το έδαφος (175 χλστ.), δεν έχετε την αίσθηση οδήγησης SUV αλλά κανονικού αυτοκινήτου. Φυσικά οι χώροι είναι αρκετά μεγαλύτεροι με το πορτ-μπαγκάζ να είναι στα 430 λίτρα (με πεσμένα τα πίσω καθίσματα (60:40) και υπολογίζοντας και το χώρο κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών φτάνει τα 1.406 λίτρα).

Ο τιμοκατάλογος του Mazda CX-30 στην Ελλάδα ξεκινά από τις 24.796 ευρώ για την έκδοση με τους 186 ίππους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τον πλούσιο εξοπλισμό, κοστίζει 37.346 ευρώ, ενώ με το χρώμα «Soul Red Crystal» 38.273 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 186 PS/6.000 rpm
Ροπή: 220 Nm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,6 sec
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Βάρος: 1.368 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.395/1.795/1.540 mm
Μεταξόνιο: 2.655 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τιμή: από 28.159 ευρώ