Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

Mazda 2021

Τριάντα χρόνια ιστορίας των MX μοντέλων της Mazda

  • newsautoteam

Το πρόθεμα MX συνήθως παραπέμπει στο – παγκοσμίως- best seller roadster, ΜΧ-5, ωστόσο γνωρίζατε ότι έχει χρησιμοποιηθεί πάνω από 12 φορές στην ιστορία της Mazda;

Η ιστορία των μοντέλων της Mazda, τα οποία φέρουν το πρόθεμα MX ξεκίνησε πριν από περίπου 30 χρόνια. Τα ΜΧ «γεννήθηκαν» με σκοπό να δείξουν τη διαφορετικότητά τους σε έναν κόσμο που -ειδικά για εκείνη την εποχή- ακολουθούσε την πεπατημένη.

Αρχικά, το 1981 αποκαλύφθηκε το πρωτότυπο MX-81 και αποτελούσε το πρώτο Mazda που είχε στην ονομασία του το ΜΧ. Αυτό το φουτουριστικό σφηνοειδές hatchback δημιουργήθηκε από τον διάσημο Ιταλικό οίκο Bertone, και τα ψηλά πίσω φώτα και οι αναδιπλούμενοι προβολείς, έμελλε να κοσμήσουν στο μέλλον αρκετά μοντέλα της Mazda.

Δύο χρόνια αργότερα, η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε ακόμα ένα πρωτότυπο, το MX-02, το οποίο έκανε μεγάλη αίσθηση, χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης και Head Up Display, ενώ το concept MX-03 του 1985 προχώρησε αρκετά βήματα παραπέρα με ένα πηδάλιο αεροσκάφους αντί για κανονικό τιμόνι, ψηφιακές οθόνες, τετραδιεύθυνση, κίνηση σε όλους τους τροχούς και κινητήρα τριπλού ρότορα που απέδιδε 315 ίππους.

Για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο του 1987, το MX-04 με περιστροφικό κινητήρα διέθετε δύο σετ αφαιρούμενων πάνελ αμαξώματος από υαλοβάμβακα, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα κουπέ με γυάλινο θόλο, ή ένα ανοιχτό roadster για την παραλία. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, ήταν η σειρά του MX-5. Τα επόμενα μοντέλα με το σήμα MX ήταν μοντέλα παραγωγής: το 1992 το MX-3, ένα coupe hatchback με τον μικρότερο κινητήρα V6 στον κόσμο, και το μεγαλύτερο MX-6 προσέφερε το στυλ ενός μεγάλου κουπέ, με την τιμή ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.

Η απαγόρευση των περιστροφικών κινητήρων μετά τη νίκη του Mazda 787B στις 24 ώρες του Le Mans το 1991, δημιούργησε το πιο ριζοσπαστικό αυτοκίνητο με το σήμα MX τη δεκαετία του 1990 – το πρωτότυπο αγωνιστικό MXR-01, από το οποίο κατασκευάστηκαν μόνο πέντε κομμάτια. Δυστυχώς, η κατάργηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Sportscar το 1992, για το οποίο και κατασκευάστηκε, στέρησε από το MXR-01 την πιθανότητα επιτυχίας και έγραψε το τέλος του αγωνιστικού προγράμματος της Mazda σε παγκόσμιο επίπεδο.

Όταν παρουσιάστηκε το 1989, το MX-5 ήταν ακριβώς αυτό το είδος αυτοκινήτου – καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία είχε προ πολλού ξεχάσει την έννοια ενός προσιτού σπορ αυτοκινήτου, η Mazda, κόντρα στο κατεστημένο, δημιούργησε μια τέλεια και μοντέρνα εκδοχή του κλασικού πισωκίνητου roadster.

Πρωτότυπα με ξεχωριστές πινελιές

Το 2001, ήταν το MX-Sport Tourer. Μια ριζοσπαστική ιδέα με freestyle πόρτες (αντικρυστές) και το πρωτότυπο MX-Flexa του 2004 έδωσε στο κοινό μία πρόγευση των συρόμενων θυρών που θα εμφανιζόταν αργότερα σε μοντέλο παραγωγής όπως ήταν το Mazda5.Τα πρωτότυπα MX-Sport Runabout του 2002 και 2003, και το MX-Sportif αποτέλεσαν τη σχεδιαστική βάση για το Mazda2 δεύτερης γενιάς και το νέο Mazda3 αντίστοιχα. Το 2004 το MX-MicroSport ήταν ένα πρωτότυπο hatchback που προοριζόταν για τις ΗΠΑ, ενώ το concept MX-Crossport του 2005 άνοιξε το δρόμο για μια σειρά βραβευμένων SUV που παραπέμπουν στα σημερινά CX-5 και CX-30.

Φτάνοντας στο σήμερα

Εκτός από το νέο MX-5, το οποίο η Mazda προσφέρει τόσο με σκληρή οροφή όσο και με μαλακή, ένα μοντέλο σαν το ηλεκτρικό MX-30, είναι λογικό να φέρει στην ονομασία του το MX. Όντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Mazda, το MX-30 είναι ένα αυτοκίνητο, που αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Mazda.

Θέλετε να οδηγήσετε κάποιο από τα μοντέλα της MAZDA; Αν ναι, πατήστε εδώ : https://www.mazda.gr/Test-drive

Διαβάστε επίσης:
To Mazda RX-3 γίνεται 50 χρονών
Η Ιαπωνική αξιοπιστία της Mazda τώρα ακόμα πιο προσιτή
Mazda: Το νέο crossover θα υιοθετεί το υβριδικό σύστημα της Toyota

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto