Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona N Line 1.6T 198 PS 4WD

Ελλάδα 18:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Hyundai Kona N Line 1.6T 198 PS 4WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona N Line 1.6T 198 PS 4WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τετρακίνηση, πιο σπορ στήσιμο και εξαγριωμένη όψη, το Kona N Line επιδεικνύει μια αθλητική προσωπικότητα που δεν είχαμε συνηθίσει. Και προετοιμάζει το έδαφος για την άφιξη του pure hardcore Kona N.

Advertisement
Advertisement

Με τα μικρά SUV να αποτελούν μια πελώρια δεξαμενή κέρδους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επιχειρούν στην Ευρώπη, η Hyundai, το 2017, αποφάσισε να απεκδυθεί το ρόλο του «παρατηρητή» και να διεκδικήσει κομμάτι από την πίτα. Και… πέτυχε διάνα μέσω του Kona, το οποίο αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς.

Πριν από λίγους μήνες, οι Νοτιοκορεάτες αποφάσισαν να ανανεώσουν τη σχέση τους με το αυτοκινητικό κοινό, αναβαθμίζοντας κάθε πτυχή του B-SUV. Μάλιστα, προήγαγαν τη θέση του, παρουσιάζοντας το Kona N, ένα μοντέλο που αναμένεται να κονταροχτυπηθεί με τα Ford Puma ST, VW T-Roc R και Audi SQ2.

Προτού, ωστόσο… ρίξουν στη μάχη το πρώτο «καυτό» SUV τους, φρόντισαν να προλειάνουν το έδαφος με μια πιο συγκρατημένη βερσιόν του. Ο λόγος για το Kona N Line που υπόσχεται να δώσει μια σπορτίφ αύρα στην καθημερινότητα των κατόχων του. Ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση με τον 1.600αρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 198 ίππων, την οποία δοκιμάζουμε.

Advertisement
Advertisement

Εξαγριωμένη εμφάνιση
Μια ματιά είναι αρκετή προκειμένου να αντιληφθεί κανείς, πως… κάτι περίεργο παίζει με το συγκεκριμένο Kona. Προπάντων, το πακέτο N Line σηματοδοτεί την αποτίναξη των σκουρόχρωμων πλαστικών προστατευτικών που ντύνουν τον αμάξωμα στις υπόλοιπες εκδόσεις. Αυτά πλέον είναι στο χρώμα του αμαξώματος και χαρίζουν στο Kona μια πιο hardcore εμφάνιση. Στο μπροστινό μέρος, το σύνθημα της εξαγρίωσης δίνουν οι τρεις οριζόντιες σχισμές στο ρύγχος, η μετατόπιση του λογότυπου στο κέντρο μιας ανασχεδιασμένης μάσκας που φιλοξενεί και το έμβλημα N Line (βρίσκεται και πάνω από τα φτερά των μπροστινών τροχών), οι μεγάλες ψευδο-εισαγωγές αέρα κάτω ακριβώς από τους LED προβολείς, αλλά και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, παρουσία splitter.

Στο προφίλ, η ομοχρωμία αμαξώματος και θόλων τροχών παρέχει πεδίο έκφρασης στις εντυπωσιακής σχεδίασης 18άρες αλουμινένιες ζάντες, όταν οι προεκτάσεις των μαρσπιέ δίνουν την ψευδαίσθηση πως το Kona έχει έρθει πιο κοντά στο έδαφος. Το «πολεμικό» λουκ συνεχίζεται και στο πίσω μέρος, με τις διπλές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, τον μεγάλο διαχύτη και τα fake αεροδυναμικά πτερύγια. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το χρώμα Ignite Red του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, που καθ’ όλη τη συμβίωσή μας μαζί του, δεν σταμάτησε να γίνεται αποδέκτης επιφωνημάτων θαυμασμού. 

Advertisement

Εσωτερικό… με άρωμα Kona N
Το κόκκινο χρώμα δίνει το «παρών» και εντός της καμπίνας, βάζοντας τέλος στο μονοπώλιο σκουρόχρωμων επιφανειών στο ταμπλό. Και συναντάται υπό τη μορφή διακοσμητικών λεπτομερειών στους αεραγωγούς, στο τιμόνι, στον λεβιέ ταχυτήτων και στα καθίσματα, συνοδεία λογότυπων “N”. Τα καθίσματα έχουν υφασμάτινη επένδυση, είναι άνετα και, όταν εντείνονται οι ρυθμοί οδήγησης, παρέχουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Από την άλλη, τόσο ο επιλογέας όσο και το τιμόνι (ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και τηλεσκοπικά) ενσωματώνουν δερμάτινα ένθετα, προσφέροντας μια σπορτίφ απτική εμπειρία.

Advertisement

Κατά τα άλλα, η εικόνα είναι γνώριμη, με τους ανθρώπους της Hyundai να δίνουν έμφαση στο πεδίο της ψηφιοποίησης μέσω δύο υψηλής ευκρίνειας και άμεσης απόκρισης οθονών για το σύστημα πολυμέσων (10,25”) και τον πίνακα οργάνων (10,25”). Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις, οι χώροι παραμένουν άνετοι για 4 επιβάτες, με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων να κλέβει 13 λτ. από τον χώρο αποσκευών (361 λτ., αντί 374).

Κινητήρας: Γεμάτος και πολιτισμένος
Το Kona N Line συνδυάζεται με δύο κινητήρες: Τον 3κύλινδρο βενζίνης 1.0 T-GDi των 120 PS, πλαισιωμένο από 6άρι μηχανικό κιβώτιο (στη συμβατική έκδοση) και μηχανικό iMT ισάριθμων σχέσεων με ηλεκτρονικό συμπλέκτη (στην ήπια υβριδική) και τον 4κύλινδρο τούρμπο 1.600αρη βενζίνης, απόδοσης 198 PS, που συνδυάζεται με αυτόματο 7DCT και κίνηση είτε στους εμπρός είτε στους τέσσερις τροχούς. Όπως προαναφέραμε, η τελευταία, τετρακίνητη έκδοση, είναι και αυτή της δοκιμής μας.

Advertisement

Οι προδιαγραφές του τετρακύλινδρου 1.600αρη T-GDi δεν μας είναι άγνωστες, δεδομένου ότι τον γνωρίσαμε μόλις λίγες μέρες πριν, όταν καθίσαμε πίσω από το τιμόνι της δικίνητης παραλλαγής, με το πακέτο εξοπλισμού Distinctive. Με τη μέγιστη ισχύ του να αποδίδεται στις 6.000 σ.α.λ. και τα 265 Nm ροπής να είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.600 σ.α.λ., το μοτέρ είναι γεμάτο σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, ζωηρεύει από αρκετά χαμηλά και εκτελεί γρήγορες επιταχύνσεις. Οι τελευταίες έρχονται κυρίως εν κινήσει και όχι από στάση, με την ευθύνη να αποδίδεται μερικώς στην «ατσούμπαλη» λειτουργία του κιβωτίου στο «ανέβασμα» από πρώτη σε δευτέρα.

Εξαιρουμένου αυτού του μικρού παραπτώματος, ο οδηγός θα μείνει ικανοποιημένος από το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο ως επί το πλείστον αλλάζει ομαλά τις σχέσεις, όπως και από τη «φωνή» του κινητήρα, η οποία εκδηλώνεται μόνο κατά τη βύθιση του ποδιού στο δεξί πεντάλ.

Σε απόλυτους αριθμούς, το 4WD Kona με τους 198 ίππους χρειάζεται 0,4 δευτερόλεπτα περισσότερα για την ολοκλήρωση του σπριντ «0-100», συγκριτικά με το προσθιοκίνητο «αδελφάκι» του, λόγω των 75 κιλών (1.504 kg, αντί 1.49) που προσθέτει το σύστημα τετρακίνησης.

Στο δρόμο
Η ειδοποιός διαφορά της έκδοσης που δοκιμάζουμε είναι η ενσωμάτωση του συστήματος αυτόματης τετρακίνησης H-TRAC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Στα προγράμματα οδήγησης Comfort και Eco, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στέλνεται στους εμπρός τροχούς, ενώ στο Sport η κατανομή εμπρός-πίσω μπορεί να φτάσει το 50-50% Σημειώστε δε πως υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος 50/50 σε μικρές ταχύτητες. Παράλληλα, έχει εγκαταλειφθεί ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας και τη θέση του έχει πάρει η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, παρουσία ξεχωριστού υποπλαισίου στήριξης και αντιστρεπτικής ράβδου.

Οι παραπάνω τεχνολογίες, σε συνδυασμό με τα ελαστικά 235/45 R18 ενισχύουν σημαντικά τη δυναμική συμπεριφορά του Kona, όταν αυτό κληθεί να κινηθεί σβέλτα σε μέτριες καμπές. Οι υποστροφικές τάσεις έχουν μειωθεί σημαντικά σχεδόν σε όλη την κλίμακα οδηγικών σεναρίων και θα εμφανιστούν μόνο σε συνθήκες έντονης πίεσης, για να εξαλειφθούν από το προηγμένο σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης Στροφής (Advanced Traction Cornering Control) που συνεργάζεται με την τεχνολογία τετρακίνησης και το ESP. Το τιμόνι, μολονότι δεν διακρίνεται για την αυξημένη ανάδραση και την πληροφόρηση που μεταφέρει στον οδηγό, φέρει διαφορετική χαρτογράφηση και έτσι βελτιώνει την κατευθυντική σταθερότητα του αυτοκινήτου. Σε επαγρύπνηση βρίσκονται και τα φρένα – με μεγαλύτερα αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός (17”, αντί 16”) –  που αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά και συνδράμουν στο… παιχνίδι.

Ο σπορ προσανατολισμός του Kona N Line δεν συνεπάγεται εκπτώσεις στο πεδίο της άνεσης, με την ποιότητα κύλισης να είναι σε υψηλά επίπεδα και τους ήχους να μεταφέρονται στην καμπίνα αποκλειστικά κατά την κίνηση σε τραχύ οδόστρωμα. Εντός του αστικού ιστού, το σφιχτό set-up της ανάρτησης δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες, παρά μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.

Περί κατανάλωσης καυσίμου, η Hyundai αναφέρει πώς αυτή περιορίζεται στα 7,3 λτ./100 χλμ. (βάσει WLTP), όταν εμείς καταγράψαμε ένα νούμερα γύρω στα 8,5.

Φυσικά, από το πακέτο εξοπλισμού N Line δεν θα μπορούσαν να απουσιάζει και η πλήρης οικογένεια συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης “SmartSense” της Hyundai, με 12 τεχνολογίες, όπως: Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης με ανίχνευση πεζών, Σύστημα Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας και Σύστημα Προειδοποίησης Εκκίνησης Προπορευόμενου Οχήματος.

Συμπέρασμα
H Hyundai ικανοποιεί τις σπορτίφ ανησυχίες των φίλων του Kona, εμπλουτίζοντας την γκάμα του μοντέλου με μια έκδοση με «επιθετικό» λουκ που δεν φοβάται να ανεβάσει ένταση όταν της ζητηθεί. Και παράλληλα, προσφέρει μια πρώτη γεύση για όσα θα ακολουθήσουν με το λανσάρισμα του ακόμα πιο ικανού και καθαρόαιμου “hot” Kona N.  Για το πιο προσιτό Kona N Line (1.0Τ 120 PS 6MT), η εταιρεία αξιώνει 21.090 ευρώ, όταν για την τετρακίνητη έκδοση με τους 198 ίππους και το αυτόματο 7DCT το κόστος φτάνει τα 28.090 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Kona Ν Line 1.6T 198 PS 4WD
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 198 PS/6.000 rpm
Ροπή: 265 Nm/1.600-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7-DCT)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 7,3 l/100 km / 8,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 160-167 gr/km
Βάρος: 1.395-1.504 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.215/ 1.800/ 1.575 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 112 ευρώ
Τιμή: Από 28.090€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Νέο Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT
Επίσημο: Hyundai Kona N (+video)
Hyundai Kona N: Εξαγριωμένο (video)