Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Ελλάδα 17:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Honda Jazz προσφέρεται αποκλειστικά με υβριδική “καρδιά”, ενώ έκπληξη αποτελεί η έκδοση Crosstar, που δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους.

Advertisement
Advertisement

Το Honda Jazz έχει καθιερωθεί ως το μικρό μοντέλο με τους χώρους και την πρακτικότητα ενός… MPV. H χαρακτηριστική του σιλουέτα και τα μοναδικά Magic Seats, παραμένουν στα στοιχεία που ενισχύουν το χωροταξικό του ταλέντο, αλλά -ταυτόχρονα- προσθέτονται ακόμα περισσότερα προτερήματα από πλευράς τεχνολογίας και design. Το αποτέλεσμα; Ένα μικρό, που… βάζει τα γυαλιά σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτή την εποχή.

Στη νέα γενιά, το Honda Jazz έρχεται αποκλειστικά με υβριδικό σύνολο, το οποίο -κατά τη δοκιμή μας- πλησιάζει την καλύτερη απόδοση που έχουμε δει μέχρι σήμερα στην κατηγορία. Παράλληλα, η ήσυχη και ποιοτική κύλιση, καθώς και η ευχάριστη αίσθηση που προσφέρει στους επιβάτες του είναι στοιχεία άξιας αναφοράς και το… κερασάκι στην τούρτα; Η έκδοση Crosstar, η οποία δίνει στο Jazz μια πιο δυναμική και crossover πινελιά.

Advertisement
Advertisement

Μοντέρνο και…  Jazz
Ξεκινώντας όμως από εξωτερικά, οι σχεδιαστές κατάφεραν να “εκμοντερνίσουν” την εμφάνιση του νέου Honda Jazz, χωρίς να χάσει καθόλου από την ταυτότητα του. Η φιλοσοφία του πολυμορφικού αμαξώματος μεταφέρθηκε αυτούσια από την προηγούμενη γενιά, ενώ η Crosstar έκδοση ξεχωρίζει από το ελάχιστα πιο αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (+29 mm, συνολικά 152 mm), από τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αυτοκινήτου καθώς και από τις ράγιες οροφής.

Ακόμα, αλλαγές έχουμε στις επιφάνειες του μοντέλου, οι οποίες έρχονται αρκετά πιο στρογγυλεμένες, αφήνοντας στο παρελθόν τις έντονες ακμές. Το φρέσκο σύνολο ολοκληρώνουν τα ιδιαίτερα παιχνιδιάρικα γραφικά των εμπρός φώτων ημέρας LED και η έντονη διχρωμία. Οι διαστάσεις του παραμένουν compact, με το μήκος του να είναι στα 4,09 μέτρα και το πλάτος στα 1,72 μέτρα.

Advertisement

Cockpit νέας εποχής
Περνώντας στο εσωτερικό συναντάμε ριζικές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η εικόνα πλέον παραπέμπει σε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με επιρροές από τη νέα εποχή. Εξού και οι πολλές ομοιότητες με το Honda e. Αρχικά, το τιμόνι είναι “δανεισμένο” από το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της φίρμας, με μεγάλα “ανοίγματα” ώστε να μην εμποδίζει καθόλου την οπτική επαφή με τη ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών, που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων. Από εκεί ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί βασικές πληροφορίες, οι οποίες ελέγχονται από τα χειριστήρια του τιμονιού.

Advertisement

Υψηλή ποιότητα και σύγχρονες τεχνολογίες
Από πλευράς ποιότητας, η Honda χρησιμοποίησε σκληρά πλαστικά, ωστόσο το κέντρο του ταμπλό επενδύθηκε με ύφασμα -διαφορετικής απόχρωσης- προσφέροντας μια πιο “ζεστή” και φιλόξενη αίσθηση στους επιβάτες. Η συναρμογή είναι σε κορυφαίο επίπεδο και δεν υπάρχει ίχνος ψεγαδιού.

Στην κορυφή της κονσόλας -ανάμεσα από τους δύο κεντρικούς αεραγωγούς- υπάρχει η ευκρινέστατη οθόνη αφής Honda Connect 9 ιντσών. Το λογισμικό που “τρέχει” είναι απλό στην εξοικείωση και γρήγορο χάρη σε νέους επεξεργαστές, ενώ η αναβαθμισμένη πλοήγηση -σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας- είναι αξιοσημείωτη.

Advertisement

Η ταχύτητα απόκρισης των εντολών του χρήστη έχουν εκμηδενιστεί και ταυτόχρονα οι δυνατότητες συνδεσιμότητας έχουν αυξηθεί, κάτι που γίνεται  εύκολα κατανοητό από τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, τα οποία ενεργοποιούνται και με ασύρματη (!) σύνδεση. Το Honda Personal Assistant που ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, μπορεί να διατηρήσει μια φυσική συνομιλία, χρησιμοποιώντας κατανόηση βάσει περιεχομένου, ώστε να μάθει πώς να προσφέρει σχετικές συστάσεις. Έτσι, αν επιθυμεί κανείς να ενημερώνεται για τον καιρό ή να βρει την αγαπημένη του μουσική ή κάποιο εστιατόριο, ο προσωπικός ψηφιακός βοηθός είναι πάντα εκεί για να εξυπηρετήσει.

Υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με το Jazz, εξ αποστάσεως, μέσω της εφαρμογής μας My Honda+, η οποία, μεταξύ άλλων, επιτρέπει το απομακρυσμένο κλείδωμα και ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και την αποστολή διαδρομών στο σύστημα πλοήγησης.

Ενδιαφέρον έχει και η ταμπέλα στην άκρη του εμπρός καθίσματος, η οποία αναφέρει ότι υπάρχει μεσαίος αερόσακος προστασίας, φτάνοντας συνολικά τους 10. Το νέο Jazz είναι το πρώτο από τα μοντέλα της μάρκας στην Ευρώπη, και το πρώτο στην κατηγορία του, που προσφέρει στάνταρ τη νέα τεχνολογία εμπρόσθιου-μεσαίου αερόσακου, εκτοξεύοντας την ασφάλεια των εμπρός επιβατών στα ύψη.

Το Jazz διαθέτει προηγμένη νέα δομή αμαξώματος και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και βοηθημάτων του οδηγού στο βασικό εξοπλισμό του. Αυτός ο συνδυασμός έξυπνα ενσωματωμένων χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας ενισχύουν το κύρος του μοντέλου ως ενός από τα ασφαλέστερα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Πρακτικό, “έξυπνοι χώροι” και Magic Seats
Οι χώροι στην καμπίνα είναι παραπάνω από επαρκής για τους επιβάτες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι πολλές και πρακτικές. Η Honda ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας και πρακτικότητας με τα Magic Seats, τα οποία αφορούν το ξεχωριστό μηχανισμό που διαθέτουν τα πίσω καθίσματα. Με την αναδίπλωσή τους, το κάθισμα κατεβαίνει ένα “σκαλοπάτι”, ώστε η πλάτη να τοποθετηθεί επάνω του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το ενιαίο και επίπεδο χώρο αποσκευών, χωρίς το ενοχλητικό “σκαλοπάτι”. Μιλώντας για το πορτμπαγάζ, ο όγκος του ξεκινάει από τα 298 λίτρα, ενώ φτάνει μέχρι και τα 1.205 λίτρα.

Ένας, αλλά… Υβριδικός!
Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται μόλις από ένα υβριδικό και πολύ προηγμένο σύνολο, με τη Honda να το ονομάζει e:HEV. Κάτω από το καπό του Honda Jazz Crosstar φωλιάζει ένας 1.500άρης ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα.

Η συνολική ισχύς είναι 109 ίπποι και 253 Nm ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 9,9 sec. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 173 χλμ./ώρα. Σίγουρα οι παραπάνω τιμές δεν συγκινούν, αλλά δεν είναι άλλωστε ο στόχος του Honda Jazz Crosstar να βάζει… φωτιά στην άσφαλτο.

“Αστεία” κατανάλωση
Ο πρωταρχικός σκοπός του υβριδικού συνόλου είναι ότι θέλει να σας… ταξιδεύει κυρίως με ρεύμα, προστατεύοντας το περιβάλλον αλλά και την τσέπη σας. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του υβριδικού συστήματος είναι πως ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί κυρίως ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας και την τροφοδοσία του βασικού ηλεκτροκινητήρα ενώ μόνο σε ορισμένα σενάρια κίνησης και σε συγκεκριμένο εύρος ταχύτητας εμπλέκεται απευθείας στην κίνηση του οχήματος μέσω της ενεργοποίησης ενός ηλεκτρικά ελεγχόμενου συμπλέκτη. Όλη αυτή η διαδικασία φαίνεται απευθείας από τη μέση κατανάλωση, που στην πράξη πλησιάζει ακόμα και την εργοστασιακή τιμή!

Η Honda ανακοινώνει την κατανάλωση των 4,8 lt./100 km (WLTP) σε έναν μικτό κύκλο, ενώ εμείς κυκλοφορούσαμε για πάνω από 200 χιλιόμετρα “καίγοντας” από 4,9 έως και 5,1 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Μάλιστα, με τα μόλις 40 λίτρα του ρεζερβουάρ και τη μπαταρία του συστήματα e:HEV, αγγίξαμε την αυτονομία των 900+ χιλιομέτρων, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του trip computer. Εντυπωσιακά καλή τιμή για τα σημερινά δεδομένα, γεγονός που μαρτυρά πόσο σωστή δουλειά έχει γίνει από το μηχανολογικό τμήμα της ιαπωνικής εταιρείας.

Η προηγμένη τεχνολογία e:HEV είναι ικανή να ελέγχει διαρκώς την απόδοση και την οικονομία του Jazz για να προσφέρει την πιο κατάλληλη πηγή ενέργειας. Έτσι, παρέχει τη βέλτιστη ενέργεια στο αυτοκίνητο ομαλά και απρόσκοπτα, αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: engine drive, hybrid drive και του πλήρως ηλεκτρικού EV drive.

Χαίρεσαι να το οδηγείς
Στον δρόμο το νέο Honda Jazz Crosstar είναι απολαυστικό και ευχάριστο. Μόλις κάθεσαι στη θέση του οδηγού, η υψηλή ποιότητα είναι αυτό που θα σε κυριεύσει, αλλά εξίσου εντυπωσιακή και συμπαγής είναι η κύλισή του, άμεσα αντιληπτό από τα πρώτα μέτρα. Ειδικά αν αυτά είναι ηλεκτρικά, τότε το ιαπωνικό μοντέλο κυλάει αθόρυβα και ευέλικτα.

Η θέση οδήγησης είναι στο σωστό ύψος, παρέχοντας την καλύτερη περιμετρική ορατότητα. Αυτό ενισχύεται και από τις λεπτές κολώνες Α, χαρίζοντας αυτοπεποίθηση στον οδηγό μιας και υπάρχουν λιγότερα τυφλά σημεία. Οι compact διαστάσεις, ο μικρός κύκλος στροφής και ο υβριδικός χαρακτήρας καθιστά το Jazz (Crosstar) τον ιδανικό σύντροφο για εντός αστικού ιστού.

Στο μεγαλύτερο διάστημα κινείται με ηλεκτρική ενέργεια, αλλά όταν “παίρνει ζωή” ο 1.5 βενζινοκινητήρας, δεν ενοχλεί ιδιαίτερα την “νιρβάνα” που ίσως να βρίσκονται οι επιβάτες. Εάν όμως ο οδηγός πιέσει παραπάνω το δεξί πεντάλ, τότε ο θόρυβος στις υψηλές στροφές οφείλεται στο γνώριμο eCVT κιβώτιο της φίρμας. Είναι ξεκάθαρο ότι οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στην άνεση με την ανάρτηση να λειτουργεί εξαιρετικά, ακόμα και σε δρόμο με κακοτεχνίες. Στην έκδοση Crosstar βέβαια, η ανάρτηση είναι λίγο πιο μαλακή.

Τιμή: Ναι μεν, αλλά…
Το νέο Honda Jazz είναι το καλύτερο μικρό μοντέλο αυτή τη στιγμή στην αγορά, το οποίο χαρίζει όσα αναζητά ο οδηγός στην καθημερινότητά του. Είναι πρακτικό, άνετο, ποιοτικό και φυσικά δεν “καίει”. Η καμπίνα είναι ευχάριστη και μοντέρνα, ενώ διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες. Παράλληλα, φέρει υψηλή ασφάλεια γεγονός που επιβεβαιώνεται από το Euro NCAP, στο οποίο απέσπασε 5 αστέρια, ενώ ο περιπετειώδης χαρακτήρας στην έκδοση Crosstar που είχαμε στην διάθεσή μας είναι λίγα ακόμα από τα προτερήματα του μικρού υβριδικού Ιάπωνα.

Σε αυτή τη ζωή, ό,τι πληρώνεις… παίρνεις, λέει το γνωστό ρητό, κάτι που ταιριάζει γάντι στην περίπτωση μας. Συνεπώς, όλα τα παραπάνω κοστολογούνται, στην ελληνική αγορά, έναντι 28.650 ευρώ για το Crosstar και στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Executive, ενώ από 22.450 ευρώ για την απλή έκδοση Jazz.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 109 PS στις 6400 rpm
Ροπή: 253 Nm 4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: eCVT
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 110 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.090 x 1.725 x 1.556 mm
Μεταξόνιο: 2520 mm
Βάρος: 1253 kg
Χώρος αποσκευών: 298 lt
Τιμή: Από €28.650 (έκδοση 2-tone: 29.250 ευρώ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Video: Το Honda C-V Hybrid κυκλοφορεί και αμιγώς… ηλεκτρικά
Η καυτή σχεδίαση του ολοκαίνουριου Honda Civic (video)
Το νέο Honda HR-V θα είναι υβριδικό