Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Βαλένθια: Οδηγούμε το νέο Honda E

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Αμιγώς ηλεκτρικό και με σχεδίαση για… φίλημα, το Honda E βάζει δυναμικά την ιαπωνική μάρκα στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

Αυτό είναι το Honda E. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Honda. Όμως, εκτός από αυτό, το νέο ιαπωνικό μοντέλο είναι και ένα από τα πιο όμορφα των διαστάσεών του, αφού οι Ιάπωνες προσέδωσαν στο μικρό τους ηλεκτρικό μια σχεδίαση που ακροβατεί επιτυχημένα μεταξύ του ρετρό και του μοντέρνου, ρίχνοντας κλεφτές ματιές στο παρελθόν της Honda και ιδίως στην πρώτη γενιά του Civic.

Ξεχωρίζουμε στοιχεία όπως τα μαύρα «καθαρά» πάνελ στο εμπρός και πίσω μέρος που περικλείουν τα στρογγυλά LED φώτα, τα πλαϊνά παράθυρα χωρίς πλαίσια, τις εμπρόσθιες πλαϊνές χειρολαβές που αναδύονται από το αμάξωμα όταν ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο, αλλά και τις πίσω πλαϊνές χειρολαβές που κρύβονται αισθητικά όντας τοποθετημένες στη βάση των κολόνων.

«Χτυπητό» hi-tech στοιχείο του αυτοκινήτου αποτελούν οι πλαϊνές κάμερες που αντικαθιστούν τους πλευρικούς καθρέπτες και οι οποίες προβάλουν την εικόνα από τα πλαϊνά σε δύο οθόνες 6 ιντσών στο εσωτερικό. Στοιχείο καλής εργονομίας αποτελεί το γεγονός ότι οι οθόνες αυτές είναι τοποθετημένες ψηλά στο ταμπλό, για να βοηθήσουν στην καλύτερη ορατότητα του οδηγού.

Μιλώντας για το εσωτερικό, εκεί συναντούμε μια αρκετά εντυπωσιακή διάταξη με οριζόντιο ταμπλό, πάνω στο οποίο εδράζεται ένα ενιαίο πάνελ 5 οθονών, οι δύο εκ των οποίων απεικονίζουν ό,τι προβάλλεται από τις πλαϊνές κάμερες, η μια είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (8,8 ιντσών), ενώ οι άλλες δύο, αφής και με διαγώνιο 12,3 ιντσών η κάθε μια, χρησιμεύουν για το σύστημα πολυμέσων, συνδεσιμότητας και πληροφόρησης του αυτοκινήτου.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα αρμόζουν σε premium κατασκευές, όπως είναι για παράδειγμα το συνθετικό ξύλο που ντύνει όλο το περβάζι του ταμπλό, οι ειδικές υφασμάτινες επενδύσεις για τα καθίσματα και το εσωτερικό των θυρών με την «παχιά» γέμιση, αλλά και τα υπόλοιπα μαλακά πλαστικά που συναντούμε σε διάφορα σημεία του εσωτερικού.

Από πλευράς χώρων, το μήκους 3,895 μέτρων Honda E διαθέτει ένα αυστηρά 4θέσιο εσωτερικό, με ενιαίο πίσω κάθισμα που μπορεί να φιλοξενήσει με παραχωρήσεις 2 ενήλικες επιβάτες. Τα καθίσματα στο εμπρός μέρος είναι πλατιά και πολύ άνετα, βολεύοντας στην καθημερινή χρήση. Η στήριξη του σώματος είναι ικανοποιητική.

Το πορτ-μπαγκάζ, λόγω της τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος διαθέτει μικρή χωρητικότητα 171 λίτρων, η οποία αυξάνεται αναδιπλώνοντας την πλάτη του πίσω καθίσματος (δημιουργείται ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο).

Το Honda E αντλεί ισχύ για την κίνησή του από έναν ηλεκτροκινητήρα, που όπως είπαμε βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, στέλνοντας τη δύναμή του στους πίσω τροχούς. Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο εκδόσεις ισχύος, μια με 136 και μια με 154 ίππους (αμφότερες έχουν ροπή 315 Nm).

H ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα αποθηκεύεται σε μπαταρία χωρητικότητας 35,5 kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του οχήματος, κάτω από τα καθίσματα. Σε σχέση με άλλα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα η χωρητικότητά της είναι μικρότερη (π.χ. το Peugeot e-208 και το Corsa-e έχουν μπαταρία 50 kWh), κάτι που έχει αντίκτυπο στην αυτονομία. Η Honda ανακοινώνει ανώτατη αυτονομία βάσει WLTP, 222 km (210 km στην ανώτερη έκδοση με τους 17 ιντσών τροχούς).

Όσο για τους χρόνους φόρτισης, μέσω ταχυφορτιστή το Honda E γεμίζει τη μπαταρία του σε 30 λεπτά (80%), ενώ σε φορτιστή AC απαιτεί 4,1 ώρες.

Το πάτωμα πάνω στο οποίο βασίζεται το ηλεκτρικό μοντέλο της Honda είναι νέο και φέρει ανεξάρτητες αναρτήσεις με Γόνατα ΜακΦέρσον και στους τέσσερις τροχούς. Πολύ δουλειά έχει γίνει από τους μηχανικούς της εταιρείας για να κρατηθεί η κατανομή βάρους στους δύο άξονες στο 50:50, ενώ έχει χαμηλώσει και το κέντρο βάρους.

Πώς είναι όμως στην πράξη το νέο Honda E; Κατ’ αρχάς πολύ εύκολο στους ελιγμούς. Με διάμετρο κύκλου στροφής μόνο 8,6 μέτρα, το Honda E ελίσσεται παντού στην πόλη και παρκάρει με ευκολία. Αρωγός του οδηγού στην καθημερινή κίνηση αποτελεί και η αμεσότητα της ροπής του ηλεκτροκινητήρα (στην έκδοση των 154 ίππων που οδηγήσαμε), ο οποίος κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το E.

Εκτός πόλεως, το Honda E ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμάς. Το μικρό ηλεκτρικό της Honda ταξιδεύει με πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό του, διατηρώντας παράλληλα έναν ισορροπημένο χαρακτήρα στις στροφές που δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει πολλές κλίσεις. Είναι χαρακτηριστικό το πως αντιδρά το πίσω μέρος ακόμη και σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς, κρατώντας πεισματικά «κάτω» το αυτοκίνητο, χωρίς να βγάζει κάποια ενοχλητική τάση υπερστροφής. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι μιλάμε για ένα άκρως ασφαλές μικρό αυτοκίνητο, που θα ικανοποιήσει απόλυτα τον οδηγό του και σε διαδρομές εκτός πόλεως, χωρίς πάντως αυτές να είναι το κύριο πεδίο δράσης του.

Παράλληλα, σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η προσφερόμενη άνεση, αφού παρά το έξτρα βάρος των μπαταριών, η καλορυθμισμένη ανάρτηση έχει τη δυνατότητα να αμβλύνει με ευκολία τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να τις μεταφέρει στο εσωτερικό.

Περισσότερο βέβαια για τα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου Honda E θα έχουμε όταν διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα μαζί του στη χώρα μας. Το πρώτο ηλεκτρικό της ιαπωνικής μάρκας είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει τη διάθεσή του στην Ελλάδα τον προσεχή Οκτώβριο. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι τιμές του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ισχύς: 136/154 PS
Ροπή: 32.1 kgm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.0/8.3 sec
Τελική ταχύτητα: 145 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Χωρητικότητα μπαταρίας: 35.5 kWh
Αυτονομία: 222/222 km (210 km με 17 ιντσών ζάντες)
Βάρος: 1.514/1.527 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.895/1.750/1.512 mm
Μεταξόνιο: 2.530 mm
Χώρος αποσκευών: 171 lt

Δημοφιλή στο Protothema.gr