Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda Jazz e:HEV

  • newsautoteam
honda jazz

Το πλάνο της Honda για εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέχρι το 2022 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την παρουσίαση έξι νέων μοντέλων, έτσι μετά το ανατρεπτικό ηλεκτρικό Honda e έρχεται η σειρά του νέου και πλέον αποκλειστικά υβριδικού Jazz e:HEV το οποίο οδηγούμε στη Φρανκφούρτη.

Μετά την γνωριμία μας πριν λίγους μήνες με το ηλεκτρικό Honda e το οποίο αποτελεί το πρώτο βήμα στην πορεία της Honda προς την νέα ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης έρχεται η ώρα για  μια πρώτη γεύση με το εντελώς νέο υβριδικό Jazz. Το Honda Jazz έχει καθιερωθεί ως ένα ολοκληρωμένο και πρακτικό supermini χαμηλών τόνων με απαράμιλλο χωροταξικό ταλέντο. Η νέα γενιά του μικρού Honda που οδηγήσαμε στη Φρανκφούρτη συνεχίζει αυτή την παράδοση προσθέτοντας όμως και το σημαντικό ατού της οικονομίας που υπόσχεται το νέο υβριδικό σύστημα ισχύος το οποίο θα είναι πλέον το μόνο διαθέσιμο.

Η φιλοσοφία του MPV αμαξώματος ενός όγκου έχει μεταφερθεί αυτούσια από την προηγούμενη γενιά δηλώνοντας εξαρχής την εστίαση του μοντέλου στην πρακτικότητα. Κάτι που γίνεται σαφές και από την διατήρηση όλων των δυνατών στοιχείων της ταυτότητας του Jazz, όπως η χωροταξική αφθονία και οι διευρυμένες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού ώστε να εξυπηρετεί κάθε είδους μεταφορικές ανάγκες. Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη στην έξυπνη διάταξη του υβριδικού συστήματος καθώς και καίριων εξαρτημάτων όπως για παράδειγμα του δοχείου καυσίμου το οποίο είναι τοποθετημένο κάτω από τα εμπρός καθίσματα δίνοντας έτσι τη δυνατότητα διατήρησης των πίσω καθισμάτων με το ευέλικτο σύστημα ανάκλησης Magic Seats. Χαρακτηριστικό είναι πως ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 298 λίτρα και φθάνει έως τα 1.203 λίτρα με δυνατότητα μεταφοράς μάλιστα αντικειμένων μεγάλου ύψους. Αυτό που έχει αλλάξει σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι το σχεδιαστικό ύφος που αποτυπώνεται στο ενός όγκου αμάξωμα καθώς από τις έντονες ακμές της προηγούμενης γενιάς η σιλουέτα του νέου Jazz έχει αποκτήσει περισσότερη ρευστότητα με πιο απαλές γραμμές και αρκετές καμπύλες. Η παιχνιδιάρικη οπτική υπογραφή των φώτων LED οι λεπτές κολώνες και οι διχρωμίες διαμορφώνουν μια αρκετά φρέσκια εικόνα.

honda jazz

Στο εσωτερικό όπου είναι παραπάνω από εμφανείς οι επιρροές από το ηλεκτρικό Honda e, κάτι που μόνο ως θετικό μπορεί να θεωρηθεί τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και ποιοτικής προσέγγισης. Το τιμόνι με τα δύο μπράτσα είναι όμοιο με αυτό του ηλεκτρικού Honda, ενώ το ταμπλό μπορεί να μην είναι από άκρη σε άκρη καλυμμένο με οθόνες όμως βασικά στοιχεία του είναι τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όσο και η μεγάλη ευκρινέστατη κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Το τελευταίο προσφέρει διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και είναι αρκετά εύχρηστο και εύκολα κατανοητό ενώ διαθέτει ενσωματωμένα τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto τα οποία ενεργοποιούνται και με ασύρματη σύνδεση με smartphone.

honda jazz

Η σημαντικότερη αλλαγή του Jazz σε σχέση με το παρελθόν αφορά τη νέα υβριδική μονάδα e:HEV η οποία αποτελείται από έναν θερμικό βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας από αυτούς έχει την ευθύνη της μετάδοσης ισχύος στους εμπρός τροχούς μέσω μετάδοσης μονής σχέσης και ο δεύτερος λειτουργεί ως γεννήτρια, ενώ τη υβριδική μονάδα συμπληρώνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του υβριδικού συστήματος είναι πως ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί κυρίως ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας και την τροφοδοσία του βασικού ηλεκτροκινητήρα ενώ μόνο σε ορισμένα σενάρια κίνησης και σε συγκεκριμένο εύρος ταχύτητας εμπλέκεται απευθείας στην κίνηση του οχήματος μέσω της ενεργοποίησης ενός ηλεκτρικά ελεγχόμενου συμπλέκτη. Η συνολική ισχύς του υβριδικού συστήματος φθάνει τους 109 ίππους και τα 25,8 χλγμ. ροπής επιτρέποντας στο Jazz να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,4’’ και να φθάνει την τελική ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα τη στιγμή που η μέση κατανάλωση στον κύκλο WLTP διαμορφώνεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 102 gr/km. Πρακτικά η φιλοσοφία λειτουργίας πλησιάζει περισσότερο αυτή ενός ηλεκτρικού μοντέλου με range extender. Η υβριδική μονάδα έχει τρία προγράμματα λειτουργίας: το αμιγώς ηλεκτρικό EV Drive στο οποίο ο βασικός ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί με ενέργεια από τις μπαταρίες, το υβριδικό Hybrid Drive στο οποίο ο θερμικός κινητήρας μέσω της γεννήτριας παράγει ηλεκτρική ενέργεια με τον οποία τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης και τέλος το πρόγραμμα Engine Drive στο οποίο με το αυτόματο κλείσιμο ενός συμπλέκτη ο θερμικός κινητήρας συνδέεται απευθείας στην μετάδοση και τους κινητήριους τροχούς. Οι εναλλαγές μεταξύ των προγραμμάτων γίνονται αυτόματα και με βασικό στόχο την βέλτιστη ενεργειακή απόδοση ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες κίνησης.

honda jazz

Στην πράξη σε χαμηλές ταχύτητες πόλης το Jazz κινείται το μεγαλύτερο διάστημα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια ενώ όσο ο οδηγός είναι απαλός στο πάτημα του γκαζιού ακόμα και όταν ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές και είναι αρκετά ήσυχος. Το επίπεδο θορύβου του αυξάνεται σημαντικά μόνο όταν απαιτηθεί μεγάλο ποσοστό ισχύος και σε αυτή την περίπτωση ο τρόπος λειτουργίας είναι πρακτικά αντίστοιχος με αυτόν σε αυτοκίνητο με κιβώτιο CVT. Η ουσία είναι πως η υπόσχεση για χαμηλή κατανάλωση δεν είναι θεωρητική καθώς οδηγώντας το Jazz όχι μόνο σε κατοικημένες περιοχές αλλά και σε επαρχιακό δίκτυο γύρω από την Φρανκφούρτη είδαμε εύκολα την ένδειξη της κατανάλωσης να πέφτει κάτω από τα 5 λιτ./100 χλμ. Από εκεί και πέρα ο γνώριμος ολοκληρωμένος αλλά ήπιος οδηγικός χαρακτήρας του Jazz έχει μεταφερθεί και στη νέα γενιά με τους ανθρώπους της Honda να έχουν δουλέψει αρκετά στην αναβάθμιση των στοιχείων που συνδέονται με την άνεση. Η κύλιση είναι πολύ ποιοτική και συμπαγής ενώ η ανάρτηση τα καταφέρνει περίφημα ακόμα και σε οδόστρωμα με πολλές κακοτεχνίες. Η άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες τονίζεται ακόμα περισσότερο από τα πολύ ξεκούραστα καθίσματα νέας σχεδίασης καθώς και από την εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα που διευκολύνει την οδήγηση και αναβαθμίζει την ασφάλεια. Ο τελευταίος είναι ένας τομέας στον οποίο το νέο Jazz επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία καθώς είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του πακέτου Honda SENSING το οποίο έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη μιας νέας εμπρόσθιας ευρυγώνιας κάμερας ενώ διαθέτει και συνολικά 10 αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου και του νέου εμπρόσθιου κεντρικού αερόσακου.

honda jazz

Το νέο Jazz κρύβει όμως και μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη καθώς είναι διαθέσιμο και στην έκδοση Crosstar με crossover χαρακτήρα. Το Jazz Crosstar διαφοροποιείται αισθητικά από την ανασχεδιασμένη μάσκα και το πακέτο των προστατευτικών πλαστικών ποδιών του αμαξώματος και φυσικά από το αυξημένο κατά 29 χιλ. ύψος από το έδαφος, όμως έχει την ίδια υβριδική μονάδα e:HEV με το συμβατικό Jazz και συνοδεύεται από το κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού Executive.Το νέο Jazz και το Jazz Crosstar αναμένονται στη Ελλάδα στα μέσα του φθινοπώρου ενώ οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει με το Jazz να ξεκινά από τις 21.700 ευρώ και το Jazz Crosstar από τις 29.000 ευρώ.

honda jazz

Διαβάστε επίσης

Honda NSX Type R και Spider το 2021

Το μυστηριώδες concept της Honda

Έξυπνα αξεσουάρ για το ηλεκτρικό Honda e

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto