Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz A 250 e

Ελλάδα 3:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Mercedes-Benz A 250 e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz A 250 e

ΔΟΚΙΜΕΣ

H Mercedes-Benz A-Class έχει τον ρόλο του εισαγωγικού μοντέλου της εταιρείας, είναι ο «Βενιαμίν» της γκάμας της. Ακόμη και μετά την διακριτική της ανανέωση, δεν παύει να είναι αγαπημένο «παιδί» της, παρότι της προκάλεσε αναταραχή.

Advertisement
Advertisement

Στην «οικογένεια» της Mercedes-Benz όλα κυλούσαν με τη δεδομένη γερμανική τακτική και την προτεσταντική ηθική.

Η κορυφή κύρους στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είχε κατακτηθεί δεκαετίες πριν, οι στόχοι επιτυγχάνονταν και όποιος ανταγωνιστής τολμούσε να αμφισβητήσει ή να καινοτομήσει περισσότερο, σύντομα λάμβανε την απάντηση σε κατασκευαστικό και τεχνολογικό επίπεδο.

Αυτή η τακτοποιημένη διαδοχικότητα ήταν δεδομένη μέχρι το 1993. Τότε η Mercedes-Benz θα παρουσίαζε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το πρωτότυπο Vision A 93, ένα όχημα παράταιρο σε σχέση με ό,τι είχε ως τότε.

Advertisement
Advertisement

Υιοθετώντας το σύνθημα «Επανεξετάζοντας το αυτοκίνητο» γι’ αυτό, τα στελέχη της θέλησαν να δείξουν ότι επιθυμούν να ξεφύγουν από την ως τότε πεπατημένη οδό τους. Και άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου…

Η μετέπειτα ιστορία είναι γνωστή, λίγο-πολύ: Η ενός όγκου A-Class, οι Σουηδοί συνάδελφοι με την αξιολόγησή τους, ένας… τάρανδος, μια απρόσμενη και εντυπωσιακή ανατροπή, ένας παγκόσμιος σάλος, η (προσωρινή) αμφισβήτηση της Mercedes-Benz, ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας με τα αρχικά ESP, ακόμα και ο αείμνηστος Νίκι Λάουντα συνέθεσαν ένα μίγμα το οποίο αποτέλεσε μια αναπάντεχη κατάσταση για τη Mercedes-Benz.

Advertisement

Τελικά, όλα ξεδιαλύθηκαν με τον γνωστό τρόπο: Με τη γερμανική τακτική (όπως και την προτεσταντική ηθική).

25 χρόνια αργότερα
…από τότε (1997) η A-Class έχει αλλάξει σημαντικά. Έχει γίνει ένα πολυτελές μικρομεσαίο hatchback (όπως και sedan) όχημα το οποίο διαθέτει την πιο σύγχρονη τεχνολογία και δεν έχει καμία σχέση με εκείνον τον «πρωτόγονο» αλλά πρωτοπόρο κατασκευαστικό πρόγονό του.

Advertisement

Η τέταρτη γενιά της επανασχεδιάστηκε τόσο λόγω συνήθειας όσο και για να επικαιροποιηθεί ο εξοπλισμός της και τα τεχνικά στοιχεία σε κάποιες εκδόσεις της. Μία από αυτές είναι η A250e, δηλαδή η Plug-in Hybrid εκδοχή.

Οι αλλαγές είναι στοχευμένες και γι’ αυτό περιορισμένες σε έκταση. Εξωτερικά, οι συγκλίνουσες γραμμές στο καπό, η αδρότερη διαμόρφωση της μάσκας («μύτη καρχαρία», όπως τη χαρακτηρίζουν στη Mercedes-Benz), η νέα γρίλια με πατρόν το αστέρι-έμβλημα της εταιρείας και τα λεπτότερα φώτα LED είναι τα νέα στοιχεία στο εμπρός μέρος.

Advertisement

Πίσω, οι αλλαγές αφορούν κυρίως στην επανασχεδίαση των φώτων (επίσης, LED), στην αναδιαμόρφωση του εκεί προφυλακτήρα και στην ενσωμάτωση αεροδυναμικού διαχύτη σε αυτόν.

Επίσης, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, το αυτοκίνητο διατίθεται και σε νέους χρωματισμούς αμαξώματος. Μάλιστα, όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να επωφεληθούν από την τεχνοτροπία βαφής του προγράμματος «Manufaktur» το οποίο έχει θεσπίσει η γερμανική εταιρεία (με το ανάλογο αντίτιμο, φυσικά).

Στο εσωτερικό, η επανασχεδιασμένη A-Class χαρακτηρίζεται από τα καλύτερα υλικά τα οποία είναι ανακυκλωμένα σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με πριν και από τις δύο οθόνες στο ταμπλό και το νέο τιμόνι.

Σε ό,τι αφορά σε αυτή στον πίνακα οργάνων είναι 7,0 ιντσών στις προσιτότερες εκδόσεις και 10,25 ιντσών στις καλύτερα εξοπλισμένες. Σε κάθε περίπτωση, η κεντρική (αφής) είναι 10,25 ιντσών.

Το Plug-in Hybrid σύστημα
Η ανανεωμένη A250e Hatchback έχει αποδοτικότερο υβριδικής διάταξης σύστημα, όπως και αυξημένη αυτονομία κίνησης ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη, συγκριτικά. Συγκεκριμένα, ο ηλεκτροκινητήρας που διαθέτει το αυτοκίνητο αποδίδει 109 ίππους (έναντι 102 ίππων πριν) και η μέγιστη θεωρητική αυτονομία (ως ηλεκτρικό) της έχει αυξηθεί στα 81 χλμ. (έναντι 71 χλμ.).

Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,33 λίτρων και τον ηλεκτροκινητήρα. Οι μπαταρίες είναι λιθίου ιόντων, βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 15,6 kWh (11,5 kWh πραγματική).

Η φόρτισή τους μπορεί να γίνει πιο γρήγορα καθώς, πλέον, δύνανται να φορτίσουν και σε παροχή έως 11 kW σε εναλλασσόμενο και σε έως 22 kW σε συνεχόμενο. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, στη δεύτερη περίπτωση ο χρόνος για την πλήρωσή τους από το 10%-80% διαρκεί 25 λεπτά της ώρας.

Στην επανασχεδιασμένη A250e Hatchback έχει βελτιωθεί και η διαχείριση της ενέργειας των συσσωρευτών με αποτέλεσμα να μειωθεί η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή της (αλλά και να αυξηθεί η αυτονομία ηλεκτροκίνησης).

Επίσης, έχει μειωθεί τόσο η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου, όπως και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, συγκριτικά.

«Άλλαξε και η οδική συμπεριφορά;»
Η A-Class 250e Hatchback έχει αυξημένο βάρος σε σχέση με τις εκδόσεις της μόνο με θερμικό κινητήρα ή και τις ήπια υβριδικές, κάτι αναπόφευκτο. Αυτό σημαίνει ότι εκ των πραγμάτων θα περιμένεις να μην είναι τόσο ευέλικτη στον δρόμο.

Κι όμως, αυτό δεν ισχύει στην πράξη, τουλάχιστον όχι στον βαθμό στον οποίο υπολογίζεις να συμβαίνει. Η A250e Hatchback είναι ευκολοδήγητη και η ανάρτησή της είναι ρυθμισμένη με τρόπο που να αντιμετωπίζει το επιπλέον βάρος αλλά και να προσφέρει σχετική άνεση.

Στην συγκεκριμένη έκδοση, η εμπρός αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Το διευκρινίζουμε επειδή στις πιο οικονομικά προσιτές εκδόσεις της A-Class πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας.

Η αίσθηση που σου δίνει η A250e Hatchback στον δρόμο είναι ότι πρόκειται για ένα σχετικά σφιχτό όχημα. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι και τα καθίσματα είναι σχετικά σκληρά.

Η θέση του οδηγού είναι καλή και ρυθμίζεται πολύ εύκολα όπως αυτός την προτιμά. Εμπρός του έχει τις δύο έγχρωμες οθόνες οι οποίες του παρέχουν πληθώρα πληροφοριών και τη δυνατότητα να επιλέγει αυτός όποιες χρειάζεται κάθε φορά.

Τα γραφικά και οι χρωματισμοί σε αυτές είναι ευδιάκριτα και σχετικά έντονοι, αντιστοίχως, Όμως, το οπτικό αποτέλεσμα είναι τόσο καλά προσαρμοσμένο ώστε δεν σε ενοχλεί, δεν σε μπερδεύει ούτε και κουράζει τα μάτια.

Συνηθίζεις γρήγορα το περιβάλλον τους (οθόνες) και συνειδητοποιείς ότι τελικά συμβάλλουν ουσιαστικά στον πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου και δεν έχουν εφαρμοστεί μόνο για να εντυπωσιάζουν. Επίσης, έχεις τη δυνατότητα να διαμορφώνεις τις ενδείξεις και τις πληροφορίες αναλόγως με την προτεραιότητα που επιθυμείς.

Το ανανεωμένο αυτοκίνητο διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων «MBUX» το οποίο έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει τι επιθυμεί να βλέπει και να ενημερώνεται ο οδηγός και να του προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία χρήστη.

Η A-Class 250e Hatchback διαθέτει το σύστημα «Dynamic Select» το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα παραμετροποίησης των δεδομένων απόδοσης της ισχύος αλλά και διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας.

Συνολικά, έχει πέντε προγράμματα μέσω των οποίων γίνεται αυτό: Τα «Electric», «Hybrid», «Battery Hold», «Sport» και «Individual». Όπως συμβαίνει σε ένα τέτοιο υβριδικής διάταξης σύστημα, στην επιλογή «Battery Hold» η υπάρχουσα ηλεκτρική ενέργεια παραμένει στις μπαταρίες για να χρησιμοποιηθεί όταν το επιλέξει ο οδηγός ή όταν χρειάζεται να κινηθεί το όχημα σε περιοχή όπου επιτρέπονται μόνο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Στον δρόμο, η επανασχεδιασμένη A250e Hatchback δεν έχει αλλάξει επί της ουσίας σε σχέση με πριν. Εκκινεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη και αθόρυβα και συνεχίζει έτσι μέχρι ο οδηγός να πιέσει περισσότερο το δεξί πεντάλ.

Τότε, η επιτάχυνση είναι εντονότερη και η εφαρμογή της ροπής στους εμπρός τροχούς κάνει το αυτοκίνητο να καλύπτει γρήγορα την απόσταση προς τα εμπρός. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει οκτώ σχέσεις οι οποίες δεν αλλάζουν πάντα με ομαλό τρόπο.

Κάποιες φορές, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μοιάζει σαν να «μπερδεύεται» και να «διστάζει»» στην επιλογή της κατάλληλης σχέσης. Πάντως, υπάρχουν και μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι για να κάνει ο οδηγός τις αλλαγές όταν το επιθυμεί.

Αυτοί, όταν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα «Electric» στο σύστημα «Dynamic Select», χρησιμεύουν επίσης για να μεταβάλλει (ο οδηγός) την αποτελεσματικότητα επαναφόρτισης των μπαταριών μέσω της αναγεννητικής πέδησης.

Κινούμενοι με την ανανεωμένη A-Class 250e Hatchback ως αμιγώς ηλεκτρική -και με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες της- καλύψαμε απόσταση 56 χλμ. τόσο εντός πόλης όσο και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, στη συγκεκριμένη διαδρομή που ακολουθήσαμε.

Με τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε ήταν 5,9 λίτρα/100 χλμ. με ήρεμο ρυθμό και 7,8 λίτρα/100 χλμ. με πιο σβέλτο και με συχνότερη τη χρήση του προγράμματος «Sport».

Με ενεργοποιημένο το τελευταίο, η A250e Hatchback μπορεί να κινηθεί γρήγορα, ιδίως στην επιτάχυνση εν κινήσει. Το τιμόνι και η ανάρτηση ανταποκρίνονται πολύ καλά όμως ως οδηγός αντιλαμβάνεσαι το αυξημένο βάρος της συγκριτικά με ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.

Ο κινητήρας έχει σχετικά αυξημένο επίπεδο παραγόμενου ήχου, ιδίως όταν επιταχύνει ο οδηγός, αλλά στο ταξίδι δεν ενοχλεί τελικά. Επίσης, κάποιοι ίσως βρουν το αυτοκίνητο λίγο πιο σκληρό σε αίσθηση από όσο θα ήθελαν.

Η επανασχεδιασμένη A-Class 250e Hatchback βελτιώθηκε σε ό,τι αφορά στα σημεία της και κυρίως αυξήθηκε η αυτονομία της όταν κινείται ως αμιγώς ηλεκτρική. Είναι το μικρότερο Plug-in Hybrid μοντέλο της Mercedes-Benz και αποτελεί έναν ακόμα τεχνολογικό «συνδετικό κρίκο» στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας.

Η ποιότητα κατασκευής, η τεχνολογία και η γενικότερη εικόνα του επανασχεδιασμένου πολυτελούς μικρομεσαίου μοντέλου είναι κορυφαία για την κατηγορία. Το αυτοκίνητο μπορεί να εκπληρώσει και τις δύο βασικές παραμέτρους για τις οποίες δημιουργήθηκε.

Δηλαδή να κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε μια ικανοποιητική απόσταση καθημερινά και είναι οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, όπως και να είναι άνετο και ευρύχωρο για τέσσερις ενήλικες.

Με δεδομένο και το κύρος της Mercedes-Benz είναι μια πολύ καλή επιλογή για κάποιον ο οποίος είναι πλεονέκτης σε αυτά που ζητά από ένα καινούργιο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και -φυσικά- έχει τα χρήματα να το αποκτήσει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mercedes-Benz A-Class 250e 218 PS
Κινητήρας: 1.332 cc, ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 163 PS/5.500 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 270 Nm/2.000-3.500 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 109 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 300 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 218 PS
Συνδυαστική ροπής: 450 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων («8G-DCT»)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 0,8-1,0 lt/100 km («WLTP») – 5,9-7,8 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία (Μικτή/Πόλη): 70 km/81 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 18 gr/km («WLTP»)
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.428×1.796×1.452 mm
Βάρος: 1.625 kg
Χώρος αποσκευών: 310-1.125 lt
Τιμή: Από 54.000 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes-Benz A-Class: Όταν η πολυτέλεια συναντά την καινοτομία!
Συγκριτική δοκιμή: BMW 330e vs Mercedes-Benz C300 e
Mercedes: To test και η «τούμπα» του Δημοσιογράφου τα άλλαξε όλα