Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi A3 Sportback 40 TFSI e 204 PS

Ελλάδα 21:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Audi A3 Sportback 40 TFSI e 204 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi A3 Sportback 40 TFSI e 204 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Audi A3 Sportback διατίθεται και σε plug-in hybrid έκδοση, εξασφαλίζοντας μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία και εξαιρετική οικονομία -ειδικά- στις καθημερινές μετακινήσεις.

Advertisement
Advertisement

Το νέο Audi A3 Sportback 40 TFSI e είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της plug-in υβριδικής γκάμας της γερμανικής φίρμας, αποτελώντας μέρος της επιθετικής στρατηγικής “εξηλεκτρισμού” όλων των αυτοκινήτων της.

Στην προκειμένη περίπτωση, το μικρομεσαίο μοντέλο με το υβριδικό σύνολο απόδοσης 204 ίππων και 350 Nm ροπής, μπορεί να “συνδεθεί” με παροχή ρεύματος και να χαρίσει έως και 78 “ηλεκτρικά” χιλιόμετρα, χωρίς να καταναλώσει ούτε μία σταγόνα βενζίνη και ταυτόχρονα να μην ρυπαίνει καθόλου το περιβάλλον.

Όλα τα παραπάνω είναι εφικτά, συνδυάζοντας τη γνώριμη σπορ οδηγική συμπεριφορά του premium hatchback. Υπάρχει όμως τελικά κάτι που “χάνει” το δημοφιλές Α3 λόγω του plug-in υβριδικού του χαρακτήρα;

Advertisement
Advertisement

Γνώριμη εμφάνιση και premium καμπίνα

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το Audi A3 plug-in hybrid δεν διαφέρει καθόλου από το ελκυστικό και άμεσα αναγνωρίσιμο A3 Sportback. Η σημαντικότερη διαφορά διακρίνεται στο εμπρός αριστερό φτερό του αυτοκινήτου, όπου υπάρχει η θύρα φόρτισης. Η επιβλητική εξαγωνική μάσκα και η δυναμική σιλουέτα είναι στοιχεία που -ανέκαθεν- ξεχώριζαν στο hatchback μοντέλο, ενώ τα νέα φώτα με Matrix LED τεχνολογία αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα. Στην έκδοση S-Line που είχαμε στη διάθεσή μας, ενισχύεται ακόμα περισσότερο ο σπορ χαρακτήρας, χωρίς υπερβολές, καμουφλάροντας καλά τη σβέλτη συμπεριφορά που έχει το εν λόγω μοντέλο στον δρόμο. Το σπορ look συμπληρώνουν και οι 18 ιντσών δίχρωμες ζάντες αλουμινίου, οι οποίες βρίσκονται στον προαιρετικό κατάλογο έναντι 1.215 ευρώ.

Advertisement

Οι διαστάσεις του Audi A3 plug-in hybrid είναι ίδιες με του συμβατικού μοντέλου, δηλαδή το μήκος παραμένει στα 4,34 μέτρα και το μεταξόνιο είναι 2.630 mm, προσφέροντας μια αρκετά ευρύχωρη καμπίνα. Εκεί, τα βλέμματα τραβούν φυσικά οι οθόνες, πιο συγκεκριμένα τόσο το Virtual Cockpit όσο και του συστήματος πολυμέσων. Αρχικά, πίσω από το σπορ flat-bottomed τιμόνι (επίπεδο στο κάτω μέρος της στεφάνης), υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος εμπλουτίστηκε με ειδικά μενού που σερβίρουν -με όμορφα γραφικά- τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός από ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Εκτός από τους μετρητές ισχύος, το Virtual Cockpit απεικονίζει την κατάσταση της μπαταρίας, καθώς και τη συνολική αυτονομία του Α3. Η Audi φυσικά τοποθέτησε μαλακά πλαστικά και στην plug-in hybrid έκδοση, χαρίζοντας την premium αύρα που αρμόζει στο συγκεκριμένο μοντέλο.

Advertisement

Τεχνολογίες που σου “λύνουν” τα χέρια

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη ΜMI 10,1 ιντσών, απ’ όπου υπάρχουν αμέτρητες επιλογές τόσο για τη ρύθμιση των συστημάτων ασφαλείας και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου, όσο και πρακτικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο οδήγησης, της ροής ενέργειας και των δυνατοτήτων προγραμματισμού φόρτισης. Ακόμα, αυτό που “λύνει τα χέρια” είναι η σύνδεση του smartphone με Apple CarPlay και Android Auto ασύρματα, ενώ σε συνδυασμό με τη μεγάλη θέση (τοποθετείται άνετα iPhone 12 Pro Max με θήκη) για ασύρματη φόρτιση λέτε μια και καλή αντίο στα καλώδια. Βέβαια, υπάρχουν και θύρες USB-C για φόρτιση συσκευών, που δεν υποστηρίζουν την ασύρματη φόρτιση.

Advertisement

Αξίζει να αναφερθεί ο μίνιμαλ επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και τα προαιρετικά καθίσματα της σειράς S-Line, τα οποία φέρουν alcantara επένδυση με σπορ μπάκετ χαρακτηριστικά. Η Audi προσφέρει εντελώς δωρεάν την εφαρμογή MyAudi, από την οποία μπορει ο ιδιοκτήτης να ελέγχει εξ’αποστάσεως το όχημα του, όπως για παράδειγμα την ελέγχου κατάστασης (κλειδωμένο/ξεκλείδωτο), τον κλιματισμό, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, την αυτονομία και άλλα. Χωροταξικά, οι 4 ενήλικοι επιβάτες μπορούν να βρουν τη θέση τους, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ωστόσο η μπαταρία του υβριδικού συστήματος “κλέβει” χώρο από το πορτμπαγκάζ με αποτέλεσμα η τιμή να ξεκινάει από τα 280 λίτρα και να φτάνει τα 1.100 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Κινητήριο σύνολο

Το νέο Audi A3 Sportback 40 TFSI e εφοδιάζεται με έναν turbo 4κύλινδρο κινητήρα 1.4 TFSI απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και η συνολική ιπποδύναμη αγγίζει τους 204 ίππους και τη ροπή των 350 Nm. Ακόμα, φέρει αυτόματο κιβώτιο S tronic 6 σχέσεων, το οποίο -σύμφωνα με την εταιρεία- είναι πιο ελαφρύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά (Audi A3 e-tron). Η ισχύς μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα και το premium hatchback μπορεί να επιταχύνει από στάση και να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,6 δευτερόλεπτα. Η τιμή αυτή είναι αρκετά χαμηλή για ένα αυτοκίνητο συνολικού βάρους 1.635 κιλών και με μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 1.4 lt./100 km. Στην πράξη και σε σχεδόν 200 χιλιόμετρα μεικτής χρήσης, το trip computer έδειξε περίπου 3 λτ./100 χλμ. Μάλιστα, αυτή η τιμή περιλαμβάνει καθημερινές φορτίσεις, ενώ δεν δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ. Ο τελευταίος ήταν και ο σημαντικότερος λόγος που “ξεμέναμε” από ρεύμα και αυτόματα το σύστημα ενεργοποιούσε τον θερμικό κινητήρα. Να σημειωθούν στα θετικά οι χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2, με το plug-in υβριδικό μοντέλο να έχει 59 γρ./χλμ. σε WLTP δοκιμές, επομένως επωφελείται από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Ηλεκτρισμός και προγράμματα οδήγησης

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, ο τρόπος οδήγησης συνδέεται άμεσα και με το πόσο γρήγορα θα τελειώσει η ηλεκτρική του αυτονομία. Η μπαταρία Li-Ion των 13 kWh βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα, στο πίσω μέρος του μοντέλου, εξασφαλίζοντας -σύμφωνα με το εργοστάσιο- 78 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας (NEDC). Στη χρήση και βάσει με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το σύστημα της Audi, με μια πλήρη φόρτιση αγγίξαμε σχεδόν τα 60 ηλεκτρικά χιλιόμετρα.

Κινούμενο μόνο ηλεκτρικά, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 140 χλμ./ώρα (κανονικά φτάνει έως και τα 227 χλμ./ώρα). Σε χαμηλές ταχύτητες, παράγεται ο υποχρεωτικός πλέον τεχνητός ηλεκτρονικός ήχος ώστε να αντιλαμβάνονται οι πεζοί ότι πλησιάζει ηλεκτρικό όχημα.

Υπάρχει δυνατότητα επιλογής, μέσω του λειτουργικού συστήματος MMI, των καταστάσεων «Battery hold» και «Battery charge». Στην πρώτη, η διαθέσιμη φόρτιση μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο. Στη δεύτερη, παρέχεται όσο το δυνατόν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια στην μπαταρία.Προκειμένου να επιτευχθεί μεγιστοποίηση του βαθμού απόδοσης, επιλέγεται ο ελεύθερος τροχασμός του αυτοκινήτου με απενεργοποιημένο τον κινητήρα TFSI στις περισσότερες περιπτώσεις κατά την επιβράδυνση, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα.

Το Audi A3 Sportback 40 TFSI e διαθέτει στάνταρ το Audi drive select. Στην επιλογή του δυναμικού προφίλ και όταν το S tronic έχει ρυθμιστεί στη θέση S, η υβριδική μονάδα δείχνει το σπορ δυναμικό της χαρακτήρα. Όταν ο οδηγός βυθίζει το πεντάλ στο πάτωμα μέσω kick down, απελευθερώνει την πλήρη ροπή ώθησης για έως και δέκα δευτερόλεπτα. Μόλις σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού, ο ηλεκτρικός κινητήρας μεταβαίνει σε ανάκτηση ενέργειας. Η επιβράδυνση που προκύπτει δημιουργεί μια αληθινή αίσθηση οδήγησης με ένα μόνο πεντάλ, για επιτάχυνση και επιβράδυνση.

Κατά το φρενάρισμα, η επιβράδυνση εκτελείται μόνο από τον ηλεκτρικό κινητήρα, για έως περίπου 0,3 g, καλύπτοντας έτσι τη συντριπτική πλειονότητα όλων των πεδήσεων στην καθημερινή οδήγηση. Τα φρένα των τροχών ενεργοποιούνται μόνο εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ πιο δυνατά. Η μετάβαση είναι σχεδόν απαρατήρητη και η ανάκτηση ενέργειας παραμένει ενεργή. Κατά το φρενάρισμα, ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να ανακτήσει έως και 40 kW ενέργειας.

Φόρτιση και οδήγηση

Η φόρτιση γίνεται είτε μέσω μιας οικιακής πρίζας είτε μέσω ενός ταχυφορτιστή. Mε πρίζα ισχύος 3,7 kW, ο χρόνος είναι σχεδόν 4 ώρες για να φτάσει από το 0% έως 100% το επίπεδο της μπαταρίας, ενώ σε μια κοινή οικιακή πρίζα χρειάζεται περίπου 6 ώρες.

Η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά, γι’ αυτό και απουσιάζει οποιοσδήποτε κραδασμός και θόρυβος, κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα, αλλά στον δρόμο “προκαλεί” με την καλή ρύθμιση της ανάρτησης. Όταν λέμε προκαλεί, αναφερόμαστε στο σφιχτό setup που χαρίζει στον οδηγό μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, κάτι που πλησιάζει το Audi S3. Από πλευράς πέδησης, το A3 PHEV φρενάρει αποτελεσματικά και το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει άψογη πληροφόρηση στον οδηγό. Ο χαρακτήρας του μοντέλου όμως είναι να λειτουργεί κυρίως ηλεκτρικά και εφόσον χρειαστεί να επεμβαίνει ο turbo 1.4 κινητήρας. Με αυτόν το τρόπο μηδενίζεται η καύση της βενζίνης για τις καθημερινές σας μετακινήσεις.

Το Audi A3 Sportback 40 TFSI e είναι το μικρομεσαίο premium μοντέλο που διαθέτει όλα όσα χρειάζεται κάποιος. Οικονομία, ευελιξία, καλή οδηγική συμπεριφορά, υψηλή τεχνολογία και δύναμη όταν αυτή ζητηθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που στο ταμείο θα πρέπει να καταβληθεί το ποσό των 42.670 ευρώ για την έκδοση Basic. Το “δικό” μας A3 με το εξοπλιστικό πακέτο S-Line ξεκινάει από τα 47.380 ευρώ, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί ιδανική επιλογή για εταιρικούς χρήστες μιας και η λιανική τιμή προ φόρων είναι κάτω από 40.000 ευρώ με αποτέλεσμα να απαλλάσσονται από τη σχετική φορολογία εισοδήματος.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.4 TFSI + Ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 350 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 227 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 1,4 lt
Εκπομπές CO2: 59 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4343 x 1816 x 1449 mm
Μεταξόνιο: 2635 mm
Βάρος: 1635 kg
Χώρος αποσκευών:280 lt
Τιμή Από 42.670 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής: από 47.380 ευρώ)

Διαβάστε επίσης:
Audi Q4 e-tron: Σημείο αναφοράς για το εσωτερικό του
Η έκδοση Plus του Audi RS e-tron GT έχει άγριες διαθέσεις
Video: Το plug-in υβριδικό Audi A3 με 78 km ηλεκτρικής αυτονομίας