Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

Audi Electric & Plug-in

Πώς λειτουργούν τα Plug-in υβριδικά Audi;

  • newsautoteam

Η Audi εστιάζει σε τρεις στόχους: απροβλημάτιστη εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης, εύκολη διαχείριση φόρτισης και υψηλή χρηστικότητα στην καθημερινή οδήγηση. Ας τους δούμε πιο αναλυτικά.

Ειδικότερα, τα PHEV της Audi εξοπλίζονται με ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει έως και 105 kW (143 PS), ανάλογα με το μοντέλο.

Αυτό εξασφαλίζει πλήρως ηλεκτρική λειτουργία σε μεγάλο εύρος ταχυτήτων και σε διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης. Η εξελιγμένη διαχείριση κινητήρα των PHEV μοντέλων της Audi παρέχει τη βάση για συχνή και συνεχή ηλεκτρική οδήγηση.

Το έξυπνο σύστημα διαχείρισης κινητήρα ελέγχει την αλληλεπίδραση του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αποφασίζει πότε το αυτοκίνητο θα λειτουργεί σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία, πότε θα ανακτηθεί ενέργεια ή πότε το αυτοκίνητο θα ρολάρει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο και πότε αυτός θα ενεργοποιηθεί εκ νέου.

Η χρήση διαφόρων αισθητήρων καθώς και δεδομένων και πληροφοριών διαδρομής για τον έλεγχο κίνησης, είναι απαραίτητη για έξυπνη διαχείριση κινητήρα, μεγάλα τμήματα ηλεκτρικής οδήγησης και υψηλή ενεργειακή απόδοση. Μετρημένα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, τα PHEV μοντέλα της Audi επιτυγχάνουν ηλεκτρική αυτονομία έως και 59 χιλιόμετρα.

Η διαχείριση φόρτισης είναι ο δεύτερος πυλώνας της ανάπτυξης PHEV μοντέλων για την Audi. Η χωρητικότητα φόρτισης των μεσαίων και μεγάλων PHEV μοντέλων της Audi φτάνει έως και 7,4 kW, με την επαναφόρτιση της μπαταρίας – από άδεια – να ολοκληρώνεται σε περίπου 2,5 ώρες. Αυτή η περίοδος φόρτισης είναι ιδανική για το τυπικό προφίλ χρήστη ενός PHEV: καθιστά δυνατή την εύκολη και γρήγορη φόρτιση του αυτοκινήτου, μία ή δύο φορές την ημέρα, είτε στο σπίτι είτε στην εργασία. Εκτός από το σύστημα φόρτισης “Compact” με καλώδιο για οικιακές και βιομηχανικές πρίζες, ο βασικός εξοπλισμός όλων των μοντέλων PHEV της Audi περιλαμβάνει καλώδιο Mode-3 με βύσμα Type-2 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Η υψηλή χρηστικότητα στην καθημερινή οδήγηση προϋποθέτει τους δύο πρώτους στόχους: συχνή κίνηση σε ηλεκτρική λειτουργία και εύκολη διαχείριση φόρτισης, παράλληλα με διατήρηση των ωφέλιμων χώρων που απαιτεί ο χρήστης από το αυτοκίνητό του. Οι μηχανικοί της Audi πέτυχαν εξοικονόμηση χώρου και συμπαγή ενσωμάτωση των μπαταριών στο δάπεδο κάτω από το χώρο αποσκευών των PHEV μοντέλων της. Το δάπεδο είναι μεν ελαφρώς ανυψωμένο σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα, αλλά δεν περιλαμβάνει κάποιο ενοχλητικό σκαλοπάτι. Αυτό δημιουργεί ένα επίπεδο, πλήρως και αποτελεσματικά χρηστικό δάπεδο.

Οι εκδόσεις κινητήρα της Audi

Η Audi συνδυάζει κατά περίπτωση υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού (TFSI), είτε τρίλιτρο V6 είτε τετρακύλινδρο δίλιτρο, με έναν ηλεκτροκινητήρα. Σε όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η υβριδική μονάδα αποτελείται από τον ηλεκτροκινητήρα και έναν συμπλέκτη που συνδέει τον κινητήρα TFSI με το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο συμπλέκτης βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το κιβώτιο – τα Q5, A6 και A7 χρησιμοποιούν κιβώτια ταχυτήτων S tronic 7-σχέσεων και τα Q7 και A8 το 8-σχέσεων tiptronic.

Σε όλα τα PHEV, η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς – για μέγιστη πρόσφυση ακόμα και σε αντίξοες οδικές και καιρικές συνθήκες και για υψηλό επίπεδο ευελιξίας ακόμη και κατά τη σπορ οδήγηση. Τα εξακύλινδρα μοντέλα χρησιμοποιούν μόνιμη τετρακίνηση quattro ως βασικό εξοπλισμό, τα τετρακύλινδρα μοντέλα εξοπλίζονται με quattro ultra drive. Η ισχύς είναι 270 kW (367 PS) για τις τετρακύλινδρες εκδόσεις (A6, A7, Q5) και 335 kW (456 PS) για τις εξακύλινδρες παραλλαγές (Q7, A8). Ειδικά στην Ευρώπη, τα μοντέλα A6, A7 και Q5 διατίθενται και σε πιο μικρή έκδοση, με τον βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI, με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται σε 220 kW (299 PS).

Τα PHEV μοντέλα της Audi διαθέτουν τα συστήματα Predictive Efficiency Assistant (PEA) και Predictive Operating Strategy (POS), που εξυπηρετούν το σκοπό της μεγιστοποίησης της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου μέσω της προβλέψιμης διαχείρισης κίνησης και ανάκτησης, τροφοδοτώντας μια ποσότητα κινητικής ενέργειας πίσω στην μπαταρία.

Παράμετροι και δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και της προγνωστικής διαδρομής, όπως επερχόμενα σήματα ορίων πόλης, διασταυρώσεις, κυκλικοί κόμβοι, στροφές στο δρόμο, ανοδικά και κατηφορικά τμήματα, γνωστά όρια ταχύτητας καθώς και προηγούμενα οχήματα που συλλαμβάνονται από τον αισθητήρα ραντάρ, τροφοδοτούνται στο σύστημα με στόχο την επίτευξη ομαλής κίνησης και τη μεγιστοποίηση χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, που θεωρείται πιο «πράσινη», προκειμένου να φτάσει στον προορισμό με σχεδόν άδεια μπαταρία. Σχετικές πληροφορίες εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων και με απτική ώθηση στο πεντάλ γκαζιού, υπενθυμίζεται στον οδηγό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι ώστε να εξοικονομηθεί ενέργεια.

Ανάκτηση ενέργειας

Όσον αφορά στην ανάκτηση ενέργειας, το σύστημα κίνησης του PHEV μοιάζει με αυτό του νέου, πλήρως ηλεκτρικού Audi e-tron. Κατά τη διάρκεια της πέδησης, τα μοντέλα PHEV της Audi επανακτούν έως και 80 kW ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας χειρίζεται όλες τις μικρές επιβραδύνσεις – με άλλα λόγια, την πλειονότητα των γεγονότων φρεναρίσματος στην καθημερινή οδήγηση.

Σε μέτρια γεγονότα φρεναρίσματος, ο ηλεκτροκινητήρας μοιράζεται καθήκοντα επιβράδυνσης με τα υδραυλικά φρένα τροχών, τα οποία χρησιμοποιούνται μόνα τους μόνο μετά από ένα συγκεκριμένο επίπεδο επιβράδυνσης 0,4 g. Υπάρχει σχεδόν ανεπαίσθητη μετάβαση μεταξύ της πέδησης του ηλεκτροκινητήρα και αυτής των συμβατικών φρένων στους τροχούς, χωρίς να μεταβάλλεται η αίσθηση πίεσης στο πεντάλ φρένου.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr