Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi A3 Sportback 30 TFSI MHEV S Tronic

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Η τέταρτη γενιά του Audi A3 επενδύει στην σχεδίαση, στις ηλεκτρονικές εφαρμογές και το ήπια (48V) υβριδικό σύστημα, παρά στην μηχανική εξέλιξη, για να ξεφύγει από τον ανταγωνισμό.

Mε πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση, 1.000άρη, ΤFSI mild hybrid με 110 ίππους, κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ και εκπομπές CO2 106 γρ/χλμ.

Η «μάχη» των premium μικρομεσαίων καλά κρατεί και οι στρατηγικές αποκαλύπτονται: BMW και Mercedes αλλάζουν πλατφόρμες για να προλάβουν την ηλεκτροκίνηση και να κάνουν την οδική συμπεριφορά των μοντέλων τους φιλική για όλους, ή για να αποκτήσουν χώρους. Η Σειρά 1 της BMW έχει τώρα την κίνηση εμπρός και η Mercedes A-Class απέκτησε νέο πάτωμα με το μεταξόνιο να είναι μεγαλύτερο. Η Audi; Η εταιρία από το Ίνγκολσταντ, που δημιούργησε την κατηγορία με το A3, ακολούθησε άλλη τακτική. Διατηρεί την ίδια πλατφόρμα, αλλάζει το design (χρειαζόταν) και αναβαθμίζει την τεχνολογία και τις εφαρμογές. Έτσι, το νέο Audi A3 διατηρεί το πάτωμα και το μεταξόνιο με το προηγούμενο. Η βάση αυτή είναι βελτιωμένη, ενισχυμένη και με κάποια έξτρα επιπλέον χιλιοστά (32 σε μήκος) στις διαστάσεις της. Όσο αφορά το αμάξωμα, η γραμμή του καπό είναι πιο χαμηλή, κάτι που πέρα από το μοτίβο με τις έντονες γραμμές, έφερε και σε βελτιωμένη αεροδυναμική.

Εμφάνιση με χαρακτήρα

Αν είναι κάτι που βελτιώθηκε σημαντικά στην εμφάνιση του A3 είναι ο χαρακτήρας του και έτσι κανείς δεν κατηγορεί πια τους Γερμανούς για τα… βαρετά σχήματα των προηγούμενων γενεών. Το αμάξωμα είναι δυναμικό (και ελκυστικό) χάρη στη χαμηλή γραμμή του καπό, τα χαρακτηριστικά φώτα τεχνολογίας Matrix LED, την έντονη μάσκα (Audi Singleframe), τις πλαϊνές γραμμές  και τους τονισμένους θόλους. Εντυπωσιακό ήταν και το χρώμα (μπλε Atoll μεταλλικό) του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το οποίο αναδείκνυε γραμμές και ακμές στο Audi A3 Sportback. Ναι, το νέο Α3 απέκτησε χαρακτήρα.

Αναβαθμισμένο τεχνολογικά εσωτερικό

Πολλά άλλαξαν στην καμπίνα των επιβατών για το A3 Sportback. Όχι δεν άλλαξαν οι χώροι επιβατών και αποσκευών (παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα μεταξόνιο 2636 χώρος αποσκευών 380 λίτρα ) αλλά διαφοροποιήθηκε πολύ ο σχεδιασμός από το παρελθόν και ενισχύθηκε η premium αίσθηση. Στο ταμπλό το σχήμα έγινε περισσότερο τολμηρό και έντονα οδηγοκεντρικό. Μάλιστα η θέση του οδηγού δείχνει να ορίζεται από τους αεραγωγούς, που περικλείουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,25 ιντσών).Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα και ξεκούραστα, αλλά θα θέλαμε περισσότερες ρυθμίσεις, sport εμφάνιση και υποστήριξη στο σώμα από αυτά, άλλωστε ο χαρακτήρας του μοντέλου Sportback το επιτρέπει ακόμη και αν δεν διαλέξετε το επίπεδο εξοπλισμού Sportline.

Η ποιότητα των υλικών, η λειτουργία των διακοπτών και το φινίρισμα αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία με την αίσθηση και εικόνα της πολυτέλειας να είναι εύκολα αντιληπτή. Θα θέλαμε λίγο χρώμα (ή επεξεργασμένο μέταλλο) για να «σπάει» το μαύρο χρώμα των υλικών στο ταμπλό (πάνω και κάτω) αλλά και των επενδύσεων σε καθίσματα και πόρτες.

Στο κέντρο του ταμπλό, «κλέβει τα βλέμματα» η οθόνη αφής 10,1” του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με επιλογές για σύνδεση συσκευών Android ή Apple. Στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνονται στάνταρ τα συστήματα ασφαλείας Audi Pre Sense Front, Active Lane Departure Warning και Collision Avoidance Assistance, ωστόσο το νέο και η ιδιαιτερότητα σε σχέση με άλλα μοντέλα είναι η υπηρεσία FoD (Functions on Demand). Αυτή επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του Α3 να προσθέσει over the air  προσωρινά ή μόνιμα μέσω της εφαρμογής «myAudi» μια σειρά από συστήματα, όπως δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, Adaptive Cruise Control, μετά την αγορά του αυτοκινήτου. Όσο για την χρηστικότητα του συστήματος, αυτή απαιτεί μία μικρή προσαρμογή αλλά όχι για πολύ. Είναι αρκετά εύκολη στο χειρισμό και το πιο σημαντικό είναι πως έχει την θέση του στο ταμπλό και δεν εξέχει πάνω του. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και λειτουργικές ενώ η θήκη για το κινητό τηλέφωνο προσφέρει και ασύρματη φόρτιση.

Κινητήρας: Με γνώμονα την οικονομία

Στις προδιαγραφές, η δύναμη του 1000άρι TFSI (110 ίπποι και 200 Nm ροπής) δείχνει λίγη επαρκής για να κινήσει το βάρους 1.355 κιλών Α3 30 TFSI (0-100 σε 10,6”). Όμως στην πράξη, η δύναμη είναι παραπάνω από ικανοποιητική γιατί είναι σωστά μοιρασμένη και έχει την βοήθεια του DSG κιβωτίου. Το καλύτερο πρόσωπό του, ο κινητήρας, το δείχνει στις μεσαίες στροφές. Δουλεύει αθόρυβα και στην κίνηση τον βοηθά πολύ, το ταχύτατο και ομαλό σε λειτουργία 7τάχυτο S-Tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πιέζοντας, η αύξηση των στροφών, φέρνει και περισσότερο θόρυβο μέσα στην καμπίνα με όχι ευχάριστη χροιά.

Το σημαντικό είναι πως η λειτουργεία συνδυάζεται με πολύ καλή κατανάλωση (γύρω στα 5 λτ./100 χλμ. έδειξε ο μετρητής του αυτοκινήτου). Εδώ μαζί με το κιβώτιο βοηθά το ήπια υβριδικό 48-βολτο σύστημα (η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού), με ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια με αυξημένη πυκνότητα ισχύος, που είναι ενσωματωμένος στο S tronic. Μάλιστα με συγκρατημένη οδήγηση και ευρεία χρήση του προγράμματος Eco οδήγησης του Drive Select, η μέση κατανάλωση πέφτει στα 4,8 πολύ κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 4,6 λτ./100 χλμ.

Στο δρόμο: Άνετο και οικονομικό

Συνδυάζοντας κινητήρα 1000 κ.εκ. και σύστημα MHEV (ήπια υβριδικό) το A3 Sportback «βγάζει» προς τα έξω έναν πρακτικό χαρακτήρα με γραμμική απόδοση/κίνηση σας εμπνέει να οδηγήσετε χαλαρά, πιέζοντας όταν χρειάζεται και μόνο για να ξεπεράσετε ένα εμπόδιο με ασφάλεια. Όχι γιατί το A3 δεν μπορεί. Η οδική συμπεριφορά εμπνέει ασφάλεια, η σταθερότητα είναι θεαματική, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ακρίβεια χωρίς να γίνεται κουραστικό. Οι αναρτήσεις έχουν προοδευτικό τρόπο, που «στρογγυλεύει» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χάρη και στις 17άρες ζάντες, που (είναι και όμορφες). Ο θόρυβος κύλισης είναι περισσότερο αισθητός από ότι περιμέναμε ιδιαίτερα στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομο και μειώνει κάπως την αίσθηση της άνεσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων εκτός από το να συμπληρώνει το σύνολο, κινητήρα/ σύστημα MHEV είναι εύχρηστο. Τα paddles για «σειριακές» αλλαγές σχέσεων σας δίνει μία αίσθηση συμμετοχής στις αλλαγές ταχυτήτων, Βέβαια το κιβώτιο «αλλάζει» τις σχέσεις όταν οι στροφές φτάνουν στο κόκκινο. Τα αποτελεσματικά φρένα και η ηλεκτρονική ομπρέλα προστασίας συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο το αίσθημα ασφάλειας στον οδηγικό χαρακτήρα του νέου Audi A3 Sportback.

Συμπέρασμα

Το μοντέλο που άνοιξε το δρόμο για την κατηγορία των premium μικρομεσαίων εξέλιξε την σχεδίαση του, την τεχνολογία και συνεχίζει να αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Audi A3 Sportback 30 TFSI MHEV S Tronic

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 110 PS/ 5500 rpm
Ροπή: 200 Nm/ 2000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,6 lt
Εκπομπές CO2: 106 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4343 x 1816 x 1449 mm
Μεταξόνιο: 2636 mm
Βάρος: 1355 kg
Χώρος αποσκευών:380 lt
Τιμή Από 25.460 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Το πεντάστερο τεστ του Audi A3 (video)

Συγκρίνουμε: Audi A3 1.5 TFSI vs BMW 118i vs Mercedes-Benz A200

Νέο Audi A3 Sportback 45 TFSI e με 245 ίππους

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr