Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Audi Q4 e-tron: Σημείο αναφοράς για το εσωτερικό του

Ελλάδα 9:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Audi Q4 e-tron: Σημείο αναφοράς για το εσωτερικό του

Mobility

Audi Q4 e-tron: Σημείο αναφοράς για το εσωτερικό του

Mobility

Head-up display, και εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, μαζί με μία νέα γενιά τιμονιού με λειτουργία αφής αλλά και υψηλής ευκρίνειας οθόνη MMI έως 11,6 ίντσες. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του εσωτερικού για το Q4 e-tron. Η ευρυχωρία του συμπαγούς ηλεκτρικού μοντέλου της Audi ξεπερνά τα δεδομένα για το εσωτερικό ενός μοντέλου παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Η ευρυχωρία του ηλεκτρικού συμπαγούς SUV υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια της κατηγορίας και προσφέρει χώρο ανάλογο με αυτόν που προσφέρεται στις μεγάλες  κατηγορίες. Η εφαρμογή στις οθόνες πληροφοριών αποκτά μια νέα διάσταση: Η οθόνη head-up επαυξημένης πραγματικότητας φέρνει κοντά τον πραγματικό και τον εικονικό κόσμο και η οθόνη MMI φτάνει τις 11,6 ίντσες. Όμως δεν είναι μόνο η εμφάνιση αλλά και τα λειτουργικά συστήματα όπως το τιμόνι νέας γενιάς με λειτουργία αφής, που δείχνει την πορεία του νέου ηλεκτρικού μοντέλου στο μέλλον. Όσον αφορά την λειτουργικότητα, οι θήκες αποθήκευσης στο Audi Q4 e-tron φτάνουν περίπου τα 25 λίτρα.

Νέο και εξελιγμένο

Με το Q4  e-tron, η Audi παρουσιάζει έναν αληθινό all-rounder – ένα σύντροφο για την καθημερινή ζωή και τον ελεύθερο χρόνο. Με μήκος 4.590 χιλιοστά, πλάτος 1.865 χιλιοστά και ύψος 1.613 χιλιοστά, οι εξωτερικές διαστάσεις του Q4  e-tron το τοποθετούν στο μεγαλύτερο συμπαγές τμήμα των SUV. Η αρχιτεκτονική του αρθρωτού ηλεκτρικού συστήματος κίνησης (MEB) στο οποίο βασίζεται επιτρέπει μια εντελώς νέα κατανομή του χώρου. Το μεταξόνιο μετρά γενναιόδωρα 2,76 μέτρα, το οποίο είναι ακόμη περισσότερο από ό, τι ένα μεσαίου μεγέθους SUV. Το εσωτερικό που προκύπτει έχει μήκος 1,83 μέτρα, το οποίο είναι παρόμοιο με ένα μεγάλο SUV.

Advertisement
Advertisement

Άνετη είσοδος και ευρυχωρία

Ακόμη και η είσοδος στο Audi Q4  e-tron είναι μια άνετη εμπειρία: Οι πόρτες έχουν μεγάλο άνοιγμα αι τα καθίσματα είναι άνετα και αμφιθεατρικά τοποθετημένα. Ο οδηγός και έως και τέσσερις επιβάτες απολαμβάνουν ένα γενναιόδωρα ευρύχωρο εσωτερικό, που ενισχύεται από το επίπεδο πάτωμα (λείπει φυσικά το κεντρικό τούνελ). Η θέση του καθίσματος στη δεύτερη σειρά είναι σχεδόν επτά εκατοστά υψηλότερη από ό, τι στο μπροστινό μέρος, ενώ εξακολουθεί να προσφέρει άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα. Όσον αφορά την ευρυχωρία, το συμπαγές ηλεκτρικό SUV της Audi ξεπερνά τους άμεσους ανταγωνιστές του στην κατηγορία premium.

Advertisement

Ως αληθινό οικογενειακό όχημα, το Audi Q4  e-tron έχει γενναιόδωρη ποσότητα αποθηκευτικών χώρων, οι οποίοι φτάνουν έως και 24,8 λίτρα. Η κεντρική κονσόλα ενσωματώνει δύο θήκες, ένα διαμέρισμα αποθήκευσης 4,4 λίτρων με κάλυμμα, δύο (ή τέσσερις προαιρετικά) υποδοχές USB τύπου-C και θέση για κινητό τηλέφωνο. Οι πόρτες διαθέτουν θήκες για μπουκάλια έως και ένα λίτρο και είναι πολύ εύκολα προσβάσιμες. Ο χώρος αποσκευών του Audi Q4  e-tron παρέχει χώρο αποθήκευσης 520 λίτρων. Αναδιπλώνοντας τις πλάτες, των καθισμάτων (αναλογία 40:20:40), δημιουργεί μια σχεδόν επίπεδη επιφάνεια 1.490 λίτρων.

Advertisement

Πλήρως ψηφιακή απεικόνιση

Όπως και σε όλα τα μοντέλα της, η Audi βασίζεται σε μια πλήρως ψηφιακή ιδέα λειτουργίας και οθόνης στο Q4  e-tron. Αυτή χωρίζεται σε τέσσερα επίπεδα: Το σύμπλεγμα ψηφιακών οργάνων, την κεντρική οθόνη αφής MMI , το φωνητικό έλεγχο εντολών και την προαιρετική οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, ένα νέο πρωτοποριακό κομμάτι της τεχνολογίας.

Μια νέα διάσταση: η οθόνη head-up της επαυξημένης πραγματικότητας

Advertisement

Με την προαιρετική head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας (δυναμικών ενδείξεων) στο Q4  e-tron , η Audi, αντικατοπτρίζει σημαντικές πληροφορίες μέσω του παρμπρίζ σε δύο ξεχωριστά επίπεδα. Αυτό της κανονικής ροής πληροφοριών και την ενότητα επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Οι πληροφορίες από την τελευταία εμφανίζονται δυναμικά. Εμφανίζονται να… επιπλέουν σε φυσική απόσταση περίπου δέκα μέτρων εμπρός από τον οδηγό. Ανάλογα με την κατάσταση, εμφανίζονται αρκετά πιο κοντά σε ορισμένες περιπτώσεις. Το αποτέλεσμα είναι οδηγός μπορεί να κατανοήσει τις οθόνες πολύ γρήγορα χωρίς να μπερδεύεται ή να αποσπάται η προσοχή του και είναι εξαιρετικά χρήσιμες σε συνθήκες κακής ορατότητας.

Η τεχνική καρδιά της προβολής επαυξημένης πραγματικότητας είναι η μονάδα δημιουργίας εικόνων (PGU), η οποία βρίσκεται μέσα στον πίνακα οργάνων. Σε μια εμφανή απόσταση δέκα μέτρων, ή ακόμα πιο μακριά, ανάλογα με την κατάσταση, ο οδηγός βλέπει τα σύμβολα τόσο καθαρά όσο το πραγματικό τους περιβάλλον. Η αρχική οθόνη της επαυξημένης πραγματικότητας δείχνει τα πλεονεκτήματά της με έναν ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο στο πλαίσιο της πλοήγησης. Στο δρόμο, αυτό που είναι γνωστό ως drone – ένα βέλος δυναμικής κατεύθυνσης – δείχνει το επόμενο σημείο στη διαδρομή. Είναι δυναμικό: Για παράδειγμα, όταν πλησιάζετε σε μια διασταύρωση, το βέλος ανακοινώνει πρώτα τον ελιγμό στροφής. Εάν η διαδρομή συνεχίσει ευθεία μπροστά, το drone κινείται μπροστά και εξαφανίζεται για να επανεμφανιστεί με αρκετό χρόνο πριν από το επόμενο σημείο της διαδρομής.

Audi virtual cockpit

Το ψηφιακό ταμπλό οργάνων είναι 10,25 ιντσών και λειτουργεί μέσω του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Ο μετρητής ισχύος, ο οποίος βρίσκεται δίπλα στο ταχύμετρο στην οθόνη, συνοψίζει όλες τις σημαντικές πληροφορίες για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, αλλά και την ανάκτηση. Το Audi virtual cockpit είναι το πρώτο επίπεδο επιλογής. Ενσωματώνει τον χάρτη πλοήγησης και τον έλεγχο ψυχαγωγίας και μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ δύο προβολών. Το virtual cockpit Audi plus είναι η κορυφαία έκδοση της γκάμας. Προσφέρει τις επιλογές «classic», «sport» και «e-tron». Πολλές οθόνες μπορούν να διαμορφωθούν ελεύθερα μέσω του MMI εδώ.

Η κεντρική οθόνη αφής MMI 11,6”

Η οθόνη αφής MMI με την εφαρμογή acoustic feedback είναι 10,1 ιντσών με ανάλυση 1.540 x 720 pixel. Διαμορφώνεται ως ραδιόφωνο MMI (με λήψη DAB ως στάνταρ) και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας καθώς και για διάφορες λειτουργίες άνεσης. Στην προαιρετική μεγάλη έκδοση, η οθόνη έρχεται με διαγώνιο 11,6 ιντσών και ανάλυση 1.764 x 824 pixel. Είναι η μεγαλύτερη οθόνη στην γκάμα των Audi μέχρι σήμερα. Ο φωνητικός έλεγχος, ο οποίος ενεργοποιείται με τις λέξεις-κλειδιά «Hey Audi», είναι το τρίτο επίπεδο ελέγχου στο Audi Q4 e-tron . Κατανοεί πολλές καταχωρήσεις και αιτήματα στην καθημερινή γλώσσα, για παράδειγμα «Πού είναι ο πλησιέστερος σταθμός φόρτισης;»

Προοδευτικό και ευάερο: η εσωτερική διακόσμηση

Η νέα εποχή τεχνολογίας της Audi αντικατοπτρίζεται επίσης στο εσωτερικό του Q4  e-tron. Ο πίνακας οργάνων παρουσιάζει προοδευτική κομψότητα και υπογραμμίζει την αίσθηση ευρυχωρίας. Στο Q4  e-tron, οι οθόνες αποτελούν λειτουργικό κομμάτι της σχεδίασης. Μάλιστα σχηματίζουν ένα διαμάντι, πιο κοντό στην αριστερή πλευρά, το οποίο ενσωματώνει έναν αεραγωγό. Επεκτείνεται μέχρι την πόρτα του συνοδηγού και ενσωματώνει τους αεραγωγούς, της πλευράς αυτής. Η κεντρική οθόνη αφής MMI , η οποία εμφανίζεται καθαρή και ελαφριά, καταλαμβάνει τον χώρο μπροστά της. Είναι κεκλιμένη προς τον οδηγό και σε καλή θέση για εργονομική προσβασιμότητα.

Η επιλογή των επιφανειακών υλικών για το πάνελ ανάμεσα στις δύο οθόνες περιλαμβάνει ξύλο ή αλουμίνιο σε δύο διαφορετικά σχέδια και πλαστικό. Ένα τεχνικό υβριδικό ύφασμα που κατασκευάζεται μερικώς από ανακυκλωμένο υλικό θα είναι διαθέσιμο για την ένθεση της σειράς S Line. Ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού, τα περιγράμματα του ταμπλό, έχουν σχεδιαστεί σε διάφορους ασημί και γκρι τόνους. Ακριβώς κάτω από αυτό, επίσης μπροστά στον οδηγό, βρίσκεται η λειτουργική μονάδα για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Το μέλλον στα χέρια μας: Τιμόνι με λειτουργία αφής

Το τιμόνι στο Audi Q4  e-tron προετοιμάζουν επίσης την πορεία για το μέλλον της κινητικότητας. Με το σχεδιασμό τους (δύο ακτίνες) ανήκουν σε μια νέα γενιά. Τα τέσσερα δαχτυλίδια στον κέντρο τους διαθέτουν επίπεδη σχεδίαση και η κάτω ακτίνα φέρει το λογότυπο e-tron . Οι άνω ακτίνες διαθέτουν επιφάνειες αφής των οποίων οι λειτουργικές περιοχές είναι φωτιζόμενες για να υποδείξουν τα αντίστοιχα ενεργά κουμπιά. Οι ελαφρές προεξοχές τις χωρίζουν μεταξύ τους, καθιστώντας τις ευκολότερες στη χρήση και τα κουμπιά παρέχουν απαλή ανάδραση όταν πατηθούν. Όπως και σε smartphone, δεν υπάρχουν μόνο κινήσεις αφής αλλά και κινήσεις σάρωσης, για παράδειγμα για κύλιση σε λίστες.

Εμπρός καθίσματα: Ασφάλεια και άνεση

Τα μπροστινά καθίσματα στο Q4 e-tron αντιπροσωπεύουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά την ασφάλεια. Σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης, αυτό που είναι γνωστό ως κεντρικός αερόσακος ξεδιπλώνεται από το δεξιό στήριγμα του καθίσματος του οδηγού εκτός από τους πλευρικούς αερόσακους για να διασφαλιστεί ότι ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν συγκρούονται μεταξύ τους. Η θέρμανση καθισμάτων, η ηλεκτρική ρύθμιση και η ηλεκτρική υποστήριξη οσφυϊκών στηλών διατίθενται προαιρετικά. Τα καθίσματα διατίθενται σε βασική έκδοση και σπορ έκδοση με ενσωματωμένα προσκέφαλα. Όσον αφορά τα εσωτερικά χρώματα, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μαύρο, γκρι (στο χρώμα του μετάλλου), καφέ Santos ή μπεζ χρώματος. Το σύνολο των εννέα επιλογών customizing  περιλαμβάνει πέντε πακέτα για τη βασική έκδοση, ενώ τα άλλα τέσσερα είναι διαθέσιμα για το εσωτερικό της σειράς S-Line. Όλα τα προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού για το εσωτερικό περιλαμβάνουν λευκό φωτισμό LED ή, εναλλακτικά, το πολύχρωμο πακέτο φωτισμού περιβάλλοντος.

Dinamica and Puls: Επένδυση καθισμάτων από ανακυκλωμένο πολυεστέρα

Το εσωτερικό του πακέτου S-Line έχει επίσης πολλά να προσφέρει από την άποψη των υλικών ταπετσαρίας. Οι πελάτες που προτιμούν παραδοσιακά υλικά μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα μείγμα δέρματος / τεχνητού δέρματος και το δέρμα Nappa. Ο συνδυασμός τεχνητού δέρματος και του υλικού μικροϊνών Dinamica είναι μια άλλη νέα παραλλαγή. Μοιάζει και έχει τη ίδια υφή με το σουέτ, αλλά είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο πολυεστέρα 45%, ο οποίος προέρχεται από υφάσματα και φιάλες PET, για παράδειγμα. Η ταπετσαρία Puls, επίσης σε συνδυασμό με τεχνητό δέρμα, είναι μια επιπλέον επιλογή για την S-Line. Χρησιμοποιούνται επίσης δευτερεύουσες πρώτες ύλες: Μέχρι και το 50% των υφασμάτων που χρησιμοποιούνται αποτελούνται από ανακυκλωμένες φιάλες ΡΕΤ, οι οποίες μετατρέπονται σε νήματα με μια περίπλοκη διαδικασία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα υλικό που έχει τα ίδια πρότυπα ποιότητας όσον αφορά την εμφάνιση και την αίσθηση με τη συμβατική ταπετσαρία υφασμάτων. Για να δημιουργηθούν τα καθισμάα για το Q4  e-tron , χρειάζονται 26 πλαστικά μπουκάλια του 1,5 λίτρου.

Audi-Q4-Sportback-e-tron-concept-c1000x600

Διαβάστε επίσης:

Audi Q4 e-tron: Επέκταση της ηλεκτρικής γκάμας

Το Audi Q4 E-Tron Sportback δοκιμάζεται σε ακραίες συνθήκες

Τελευταίες δοκιμές για το Audi Q4 E-tron