Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Mikaela Ahlin-Kottulinsky: Η οδηγός της Extreme E μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto (+video)

Ελλάδα 7:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mikaela Ahlin-Kottulinsky: Η οδηγός της Extreme E μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto (+video)

ΑΓΩΝΕΣ

Mikaela Ahlin-Kottulinsky: Η οδηγός της Extreme E μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto (+video)

ΑΓΩΝΕΣ

Γνήσιο ταλέντο του παγωμένου Βορρά που τα έβαζε ανέκαθεν με άνδρες. Αυτή είναι η Mikaela Ahlin-Kottulinsky, μία ταλαντούχα οδηγός-παγοθραυστικό, που ξέρει καλά πως να σπάει στερεότυπα.

Advertisement
Advertisement

Επιτυχημένη σε μέχρι πρότινος ανδροκρατούμενους θεσμούς, ανέλαβε την πρόκληση της εξέλιξης των ελαστικών της Continental για την περιπέτεια της Extreme E και πρόσφατα, ρόλο… μονομάχου στο πλευρό του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1, Jenson Button.

Η Σουηδή μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σεϊτανίδη για την πρόκληση της προετοιμασίας για αυτό το νεοσύστατο θεσμό και την έως τώρα, αξιοπρόσεκτη πορεία της σε μία εκ βαθέων συζήτηση που ξεκινά από την οικογενειακή παράδοση. Βλέπετε, η 28χρονη είναι οδηγός αγώνων… τρίτης γενιάς. Ο αδερφός της, Fredrik, τρέχει σε ράλι. Η μητέρα της, Susanne, έχει πορεία δύο δεκαετιών στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Ο μπαμπάς της, Jerry, έφτασε μέχρι και το WRC όπου σε έξι συμμετοχές κατάφερε ακόμα και να βαθμολογηθεί. Ενώ ο παππούς της, Freddy, είχε κερδίσει το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ του 1980!

Mikaela-Ahlin-Goodwood20-e1000x600

Είσαι παιδί μίας οικογένειας αφοσιωμένης στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Από ποιον παίρνεις περισσότερες συμβουλές; Τον πατέρα, τη μητέρα, τον αδερφό ή τον παππού σου;

Θα έλεγα από όλους! Όμως ο πιο αυστηρός θα έλεγα πως ήταν ο παππούς μου! Ήταν πολύ ειλικρινής. Και οι γονείς μου το ίδιο αλλά έκαναν την κριτική τους με διαφορετικό τρόπο. Ο παππούς μου ήταν πάντα πιο ευθύς: «αυτό δεν ήταν καλό» , «εκείνο δεν το έκανες σωστά». Βέβαια από την άλλη, ήταν και πιο εκδηλωτικός όταν έκανα κάτι καλά: «ήταν ωραίος ο αγώνας σου», «καλή δουλειά». Όλοι τους με βοηθούν κι αυτό είναι θετικό γιατί είναι πάντα ειλικρινείς αλλά υπάρχουν στιγμές που εκτός από κριτική, χρειάζεσαι και παρηγοριά, χρειάζεσαι εμψύχωση. Μπορώ πια να πω ότι αυτή η κριτική με βοήθησε να εξελιχθώ και να γίνω καλύτερη οδηγός. Είμαι ευγνώμων που έχω μία οικογένεια που κατανοεί την καριέρα που επέλεξα.

Advertisement
Advertisement

Mikaela-Ahlin-Extreme-E-Test-October-2019-j1000x600

Θεωρείς πως ήταν προδιαγεγραμμένο πως θα γίνεις κι εσύ αγώνων;
Όχι από την αρχή. Σίγουρα όχι. Πρέπει να σου πω ότι μικρή είχα απέχθεια για τους αγώνες, δεν μου άρεσαν καθόλου. Ήμουν έξι ετών όταν κάθισα για πρώτη φορά σε καρτ. Δεν μπορούσα να φτάσω τα πετάλια κι ο μπαμπάς μου έβαλε ένα κομμάτι ξύλο στο γκάζι για να ξεκινήσω αλλά όταν έκανα τετ α κε, το go kart δεν σταμάτησε. Χτύπησα σε έναν στύλο και αναγκάστηκα να πάω στο νοσοκομείο. Δεν είχα κάτι σοβαρό αλλά πέρασαν άλλα έξι χρόνια προτού οδηγήσω ξανά go-kart. Ουσιαστικά λοιπόν ξεκίνησα στα 12, αρκετά αργά σε σχέση με τους περισσότερους οδηγούς. Ανέκαθεν ήμουν πολύ ανταγωνιστικός χαρακτήρας. Περίπου ένα χρόνο μετά πήρα την πρώτη μου νίκη και άρχισα να συνειδητοποιώ πως ήμουν καλή. Μόνο τότε άρχισε να σιγοκαίει μέσα μου η φλόγα, η επιθυμία να γίνω οδηγός αγώνων.

Mikaela-Ahlin-Goodwood20-f1000x600

Advertisement

Όταν ήσουν στο karting, υποθέτω δεν υπήρχαν πολλά κορίτσια της ηλικίας σου στους αγώνες. Πως σε αντιμετώπιζαν τα αγόρια;
(Γελάει) Μπορεί τώρα να έχω στο ενεργητικό μου καλά αποτελέσματα και να έχω γίνει πιο γνωστή, όμως τότε και στα χρόνια που ακολούθησαν, κάθε φορά που πήγαινα σε ένα νέο θεσμό, στην αρχή ήταν όλοι πολύ φιλικοί. Έρχονταν, μου έδιναν συμβουλές, όμως όταν άρχισε να τους κερδίζω, έπαψε να είναι διασκεδαστικό για εκείνους. Έψαχναν να βρουν γιατί έχαναν, νόμιζαν πως έκλεβα αλλά εγώ ήξερα πως έκανα καλά αυτό που έπρεπε να κάνω. Και στο τέλος της καριέρας μου στο karting, νομίζω πως με σέβονταν όπως κάθε άλλο οδηγό, είχαν πια αποδεχθεί την αξία μου.

Advertisement

Ήσουν η πρώτη εκπρόσωπος του όμορφου φύλλου που κέρδισε αγώνα στο STCC-TCR Scandinavia. Μπορείς να γυρίσεις το χρόνο πίσω και να μας περιγράψεις το συναίσθημα όταν πήρες εκείνη την καρό σημαία;
Ήταν φανταστικά! Είχα την pole position, είχα εκκινήσει καλά και θυμάμαι πως ήμουν πολύ ήρεμη κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πήγαινα βήμα-βήμα, στροφή με στροφή, προσπαθούσα να προφυλάξω τα ελαστικά μου. Μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο του αγώνα, είχα ανοίξει διαφορά και σκεφτόμουν πως… μάλλον θα κέρδιζα τον αγώνα. (Γελάει πονηρά). Σε εκείνο τον αγώνα ήταν μαζί μου ο αδερφός μου και θυμάμαι να σκέφτομαι πως θα είχε πολύ άγχος βλέποντάς με! Κι όταν πέρασα τη γραμμή του τερματισμού… στα λέω και ανατριχιάζω, ακόμα και τώρα. Ήταν αστείρευτη χαρά. Είχα παλέψει σκληρά εκείνη τη σεζόν για να φτάσω σε σημείο να κυνηγάω νίκη αλλά και η ομάδα είχε δουλέψει εξίσου σκληρά για να βρεθούμε σε θέση να τη διεκδικούμε. Ήμουν τόσο χαρούμενη, νομίζω πως αυτή ήταν και θα είναι μία από τις πιο ευτυχισμένες ημέρες της ζωής μου.

Θυμάσαι τα πρώτα σου λόγια; Εκτός αν είναι από αυτά που δεν λέγονται σε συνεντεύξεις…
Φώναζα «ναι, τα καταφέραμε» και γέμισα το team radio κραυγές!

Advertisement

Τη σεζόν που ακολούθησε, το 2019, ξεκίνησες με pole, νίκη, είχε βάθρα. Προφανώς δεν υπήρχε η γλύκα της πρώτης νίκης αλλά υποθέτω πως ήταν πιο σημαντικό το γεγονός πως εδραιώθηκες ως πρωταγωνίστρια του θεσμού.
Ναι, ήταν διαφορετικού είδους χαρά. Η πρώτη επιτυχία ήταν απίστευτη και φυσικά ήμουν πανευτυχής και στη δεύτερη νίκη μου, αλλά όπως λες, είχα αρχίσει να έχω αυτοπεποίθηση. Ήξερα τι έκανα, δεν αμφέβαλα για τις ικανότητές μου – πράγμα που ίσχυε τα χρόνια που είχαν προηγηθεί, διότι είχα αντιμετωπίσει δυσκολίες. Όμως το 2019 έπεισα τον εαυτό μου πως είμαι καλή οδηγός αγώνων.

Η υπόλοιπη οικογένεια εμπλέκεται περισσότερο με τα ράλι. Εσύ πως στράφηκες περισσότερο στους αγώνες πίστας;
Νομίζω στα πρώτα μου βήματα ένιωθα πιο ανταγωνιστική στην πίστα. Αν και πάντα χρειαζόμουν λίγο χρόνο εγκλιματισμού προτού πάω πραγματικά γρήγορα. Έκανα λοιπόν αγώνες πίστας και χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2014, όταν ο παλιός μου μηχανικός Joel Christofferson με ρώτησε αν ήθελα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου στο RallyCross – είχε στήσει τη δική του ομάδα στο θεσμό. Απάντησα θετικά και εκεί κατάλαβα πως όλη η εμπειρία που είχα αποκτήσει οδηγώντας στον πάγο από ηλικία 10 ετών (!), θα με βοηθούσε πολύ. Απόλαυσα την εμπλοκή μου, έτρεξα σε 7 αγώνες και η καλύτερη θέση που πήρα ήταν η 5η της κατηγορίας Supercar Lites, στον αγώνα του FIA World RX στο Höljes. Ήθελα να συνεχίσω αλλά δεν είχα το budget να συνδυάσω το rallycross με τους αγώνες πίστας. Όμως πάντα μου έλειπε και ήθελα να επιστρέψω και σε αυτό το είδος αγωνιστικής οδήγησης. Έτσι όταν προέκυψε η Extreme E, ήταν σα να γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρό μου. Και δεν με κέρδισε μόνο το κομμάτι της οδήγησης αλλά το γενικότερο project.

Mikaela-Ahlin-Extreme-E-Test-October-2019-f1000x600

Εκεί είχεις το ρόλου της οδηγού εξέλιξης των ελαστικών της Continental. Πόσο διαφορετικός είναι ο ρόλος αυτός σε σχέση με την αγωνιστική δράση;
Στους αγώνες, σε ότι αφορά στα ελαστικά, δουλεύεις με ότι έχει διαθέσιμο. Όλοι έχουν τα ίδια ελαστικά και το μόνο που μπορείς να κάνεις κάποιες φορές, είναι να αλλάζεις τις πιέσεις σε αυτά. Όμως ο δοκιμαστής πρέπει να εξελίξει τα ελαστικά. Πρέπει να μπορεί να νιώσει, να αντιληφθεί τις απαιτήσεις που θα υπάρχουν στο αγωνιστικό τερέν από το ελαστικό, τι θα πρέπει να αλλάξει στη συμπεριφορά ή την απόδοσή του, με ποιο τρόπο να το κάνει το καλύτερο δυνατό ελαστικό για την αγωνιστική σεζόν. Κι αυτή νομίζω ήταν η μεγάλη πρόκληση, το να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα ελαστικό που θα αποδίδει σε όλες τις επιφάνειες. Και στην Extreme E, υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφοροποιήσεις στις επιφάνειες σε κάθε στάση του πρωταθλήματος. Επιπρόσθετα, η παγκόσμια πανδημία έφερε αναπόφευκτα πολλούς περιορισμούς, είχαμε πολύ λίγες ημέρες δοκιμών με το Odyssey-21 και τα ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν στους αγώνες. Ευτυχώς, χάρη στην πλούσια εμπειρία της Continental σε ελαστικά για 4×4, τα ελαστικά που σχεδιάστηκαν για την Extreme E ήταν εξ αρχής πολύ αποδοτικά. Μάθαμε όμως πράγματα στην πορεία, είδαμε πως πρέπει να ενισχύσουμε τα πλευρικά τους τοιχώματα. Γενικά πιστεύω πως έχουμε πολύ καλά ελαστικά για την πρώτη σεζόν, όμως θα αξιοποιηθεί η γνώση που θα συλλεχθεί από την αγωνιστική δράση σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να τα εξελιχθεί ακόμα περισσότερο για το 2022.

extreme-e-continental-tires-a1000x600

Στο μυαλό μου φαντάζει μεγάλη πρόκληση η δημιουργία ενός ελαστικού που θα αποδίδει με τον ίδιο τρόπο στον πάγο και στην έρημο. Είναι τεράστια η αντίθεση!
Πράγματι, είναι δύσκολο. Γι’ αυτό και με βοήθησε τόσο η ειδίκευση που είχαν οι τεχνικοί της Continental. Εγώ μπορώ οδηγώντας, να μεταφέρω την αίσθηση και τις εντυπώσεις μου και να τονίσει τι άλλο χρειάζομαι από το ελαστικό. Αλλά αυτό είναι το ένα μέρος – το άλλο έρχεται από τη τεχνογνωσία που υπάρχει ήδη.

Mikaela-Ahlin-Goodwood20-d1000x600

Πόσο θεωρείς πως βελτίωσε κι εσένα ως οδηγό αυτός ο ρόλος; Είχες διαφορετικά ερεθίσματα απ’ ότι έως τώρα.
Αρκετά. Διαφοροποιείται και ο τρόπος σκέψης σου, η προσέγγισή σου. Επίσης ήταν ένας ρόλος με μεγάλες απαιτήσεις καθώς το πρώτο μας τεστ, ήταν και το πρώτο για το αυτοκίνητο. Έπρεπε λοιπόν να μάθω γρήγορα τα μυστικά και τη συμπεριφορά του, συνδυάζοντας αυτή την ταχεία εκμάθηση με την προσπάθεια συλλογής πληροφοριών και για την απόδοση των ελαστικών. Σου είπα νωρίτερα πως από τo karting ακόμα, χρειαζόμουν λίγο χρόνο να βρω ρυθμό. Εδώ έπρεπε να είμαι γρήγορη εξ αρχής, να πιέσω στο όριο.

Mikaela-Ahlin-Extreme-E-Test-October-2019-a1000x600

Είχες εμπειρία από ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν το Odyssey-21;
Ναι! Η ομάδα με την οποία έτρεχα τα τελευταία χρόνια στη Σουηδία είχε εξελίξει ένα 100% ηλεκτρικό Touring Car και ήταν μάλιστα η πρώτη παγκοσμίως που έβγαλε στην πίστα ένα όχημα τέτοιας κατηγορίας, το Φθινόπωρο του 2018. Αν και η πρώτη μου εμπειρία με ηλεκτρικά ήταν τρία χρόνια νωρίτερα, όταν είχα ένα ηλεκτρικό σκούτερ. Αλλά με αγωνιστικό, η πρώτη μου επαφή ήταν όταν οδήγησα το E-PWR 001. Η αίσθηση όταν οδηγείς όχημα με ηλεκτρικό κινητήρα είναι φοβερή. Κανένας δεν μπορεί να καθίσει πίσω από το τιμόνι ηλεκτρικού αγωνιστικού οχήματος, να πατήσει το γκάζι και να μην εντυπωσιαστεί από τη δύναμή του.

Η Extreme E είναι ένας θεσμός που έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Πως νιώθεις για την εμπλοκή σου για ένα τόσο σημαντικό project;
Όταν άκουσα πρώτη φορά για αυτό το project, μου φάνηκε τρελό. Αναρωτιόμουν αν θα ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί αλλά ένιωθα πως ήταν κάτι ιδανικό για μένα, διότι πάντα νοιαζόμουν για το περιβάλλον, έκανα από μικρή ανακύκλωση και ήξερα πως πρέπει να προχωρήσουμε σε αλλαγές. Ξέρεις, υπάρχει πολύς κόσμος που αναρωτιέται: «σιγά, τι θα αλλάξει στον κόσμο αν εγώ κάνω μία μικρή κίνηση;». Αν όμως την κάνουμε όλοι μας; Αυτός ο θεσμός θα ευαισθητοποιήσει σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Ο κόσμος γνωρίζει την ύπαρξη του προβλήματος αλλά αν μέσω ενός σπορ, το ευρύ κοινό εκπαιδευτεί να κάνει τις μικρές αλλαγές που κάνουν οι ομάδες και οι αγαπημένοι του οδηγοί, αν όλοι μας κάνουμε τις μικρές μας αλλαγές, τότε στο τέλος θα συμβάλλουμε σε μία γενικότερη, μεγάλη αλλαγή. Πιστεύω αλήθεια πως είναι ένας θεσμός που μπορεί να βοηθήσει να αλλάξουμε τον κόσμο προς το καλύτερο.

 

extremeE-2021-Rd1-Saudi-Ahlin-Button-a1000x600

Και μέσω ενός θεσμού στον οποίο εμπλέκονται σπουδαία ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είτε ως οδηγοί είτε ως ιδιοκτήτες ομάδων. Πόση προσοχή πιστεύεις πως θα προσελκύσουν;
Στην αρχή δεν πίστευαν πολλοί σε αυτό το εγχείρημα. Όταν έλεγα πως θα έχω αυτό το ρόλο στη Continental ήταν δύσπιστοι σχετικά με το αν θα γίνει τελικά το πρωτάθλημα. Γι’ αυτό είμαι πολύ περήφανη βλέποντας τη συμμετοχή προσωπικοτήτων όπως ο Lewis Hamilton και ο Nico Rosberg, βλέποντας πως πιστεύουν στο project (σ.σ. όταν πραγματοποιήθηκε η συνέντευξη δεν είχε ανακοινωθεί ακόμα η συμμετοχή της με τη JBXE).

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σου;
Φιλοδοξώ να γίνω η πρώτη γυναίκα παγκόσμια πρωταθλήτρια σε αγωνιστικό θεσμό με ηλεκτρικά οχήματα. Πιστεύω στην ηλεκτροκίνηση. Και φυσικά, να αγωνιστώ στην Extreme E και να κερδίσω.

button-ahlin-b1000x600

Βλέπουμε επιτέλους το motorsport πιο ανοιχτό στη διαφορετικότητα, τις γυναίκες να έχουν περισσότερες ευκαιρίας, βλέπουμε μία γενικότερη αλλαγή. Πως κρίνεις το γεγονός πλέον, πως ο μηχανοκίνητο αθλητισμός δεν είναι μόνο για άνδρες;
Η Extreme E θα είναι ο πρώτος θεσμός στην ιστορία των αγώνων όπου η αναλογία ανδρών και γυναικών οδηγών θα είναι 50/50. Και είναι μία σημαντική κίνηση γιατί όπως είπες, οι αγώνες είναι ανδροκρατούμενοι εδώ και πολλά χρόνια. Κοιτώντας στατιστικές, οι άνδρες έχουν την τάση να προσλαμβάνουν άνδρες άρα όντας ένα ανδροκρατούμενο σπορ, οι άνδρες επικεφαλής ομάδων, θα προσλαμβάνουν άνδρες οδηγούς. Όμως αυτό το format δίνει σε γυναίκες την ευκαιρία να μάχονται σε κορυφαίο επίπεδο, κόντρα σε κορυφαίους αντιπάλους. Είναι μία σπουδαία πλατφόρμα. Γι’ αυτό λατρεύω όσα πρεσβεύει η Extreme E. Περνάει το μήνυμα της ισότητας, τις κλιματικής αλλαγής, ενσωματώνει την τεχνολογία του αύριο. Αντίστοιχα νιώθω περήφανη για την εμπλοκή μου στην Extreme E με την Continental, καθώς τα ελαστικά θα προέρχονται 100% από ανακυκλώσιμα υλικά.

extremeE-2021-Rd1-Saudi-Ahlin-Button-b1000x600

Μετά από μία επιτυχημένη σεζόν, το W Series στο οποίο το grid αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες, θα λαμβάνει χώρα στο περιθώριο των Grand Prix της Formula 1. Θεωρείς πως ήρθε η ώρα να δούμε ξανά μία γυναίκα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού;
Νομίζω ναι. Η πρωταθλήτρια του W Series, Jamie Chadwick, είναι καλή μου φίλη και πραγματικά εύχομαι τόσο εκείνη, όσο και κάποια άλλη οδηγός, να βρει το δρόμο για την F1 (μπορείτε να διαβάσετε αποκλειστική συνέντευξη της Chadwick πατώντας εδώ). Ήρθε η ώρα μία γυναίκα να έχει την ευκαιρία να εξελιχθεί και να οδηγήσει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δεν λέω πως πρέπει να συμβεί δίχως αυτό να δικαιολογείται αγωνιστικά αλλά ανυπομονώ για τη στιγμή που θα γίνει πραγματικότητα.

 

Mikaela-Ahlin-Goodwood20-b1000x600

Νομίζω ήρθε η ώρα να σπάσουν τα στερεότυπα. Και δεν είναι μόνο το θέμα άνδρες/γυναίκες. Δεν μπορώ να δεχθώ πως στα 70 χρόνια της F1, δεν υπήρξε άλλος έγχρωμος οδηγός, πλην του Hamilton, που να έχει την ικανότητα να βρεθεί εκεί. Όλα αυτά όμως πρέπει να αλλάξουν και εδώ έχουμε ρόλο και εμείς, τα media, να περάσουμε το σωστό μήνυμα στο κοινό…
Ακριβώς έτσι είναι. Κοιτώντας πάλι τις στατιστικές, όταν ξεκίνησα να κάνω karting, ήμασταν 5 κορίτσια και 75 αγόρια. Από μόνη της αυτή η αναλογία εξασφαλίζει πως τα αγόρια είχαν πολύ περισσότερες πιθανότητες να αναρριχηθούν στις διάφορες αγωνιστικές βαθμίδες. Όμως θα έπρεπε ένα κορίτσι να μπορεί, να έχει το δρόμο ώστε να γίνει οδηγός αγώνων, να γίνει μηχανικός, μάνατζερ μίας ομάδας ή οτιδήποτε άλλο ονειρεύεται. Ίσως κάποτε να έχουμε παντού το 50/50 που θα έχουμε φέτος στην Extreme E.

 

Extreme-E-Test-October-2019-chateaudelastours-a1000x600

Μα αυτό πρέπει να είναι και το μήνυμα που πρέπει να περάσει στη νέα γενιά, σε νεαρά κορίτσια, που θέλουν να εμπλακούν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και είναι σημαντικό να ξέρουν πως το φύλο τους δεν θα αποτελεί εμπόδιο…
Είμαι πολύ περήφανη που θεωρούμαι πρόσωπο που επηρεάζει νεότερες γενιές. Είχαμε πέρυσι μία εκδήλωση στο πλαίσιο της οποία ξεναγούσα παιδιά σε αυτά που κάναμε στην πίστα και ήταν ένα μικρό κορίτσι που φώναζε στον μπαμπά της: «Μπαμπά, όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω οδηγός αγώνων, όπως η Mikaela». Αυτό με έκανε πολύ χαρούμενη γιατί τα παιδιά δεν γνωρίζουν από περιορισμούς και φράγματα. Δεν σκέφτονται πως υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούν να κάνουν. Για εκείνη ήταν φυσιολογικό να βάλει στόχο να γίνει οδηγός αγώνων. Η νέα γενιά βλέπει όσα κάνουμε, βλέπει την εμπλοκή μου με τους αγώνες και δεν βλέπουν κάποιο φράγμα λόγω φύλου. Αφού το κάνω εγώ, ξέρουν πως μπορούν να το κάνουν κι αυτές.

 

extremeE-2021-Rd1-Saudi-Ahlin-Button-c1000x600

Ας μιλήσουμε για αγωνιστικούς ήρωες. Ξέρω πως στην κορυφή της λίστας σου βρίσκεται η μητέρα σου…
Ναι…

Εκτός οικογένειας; Υπήρχαν οδηγοί που να σε ενέπνευσαν;
Σίγουρα ο Michael Schumacher αποτέλεσε ίνδαλμα μου. Μάλιστα όταν ήμουν μικρή, συμμετείχε μαζί με την οικογένειά μου σε κάποια χειμερινά events. Περνούσαμε λοιπόν χρόνο μαζί, οδηγούσαμε μαζί στον πάγο. Σίγουρα τον ξεχωρίζω.

Τι θυμάσαι από αυτόν;
Μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός πως είχαν πολλά σκυλιά. Ήμουν 4 ή 5 ετών και με είχε ενθουσιάσει αυτό. Είχαμε πάει στο σπίτι που είχαν στο Trysil (σ.σ. βόρεια του Όσλο) και θυμάμαι έπαιζα με τα σκυλιά, παίζαμε με τα παιδιά του… Μου έχει μείνει μία εικόνα, ένα τεράστιο κόκκινο χαλί που είχαν στο σπίτι και πάνω στο οποίο παίζαμε. Υπήρχαν όμως και γυναίκες που αποτέλεσαν πρότυπα, αν και από άλλα σπορ. H Anja Parson που είναι κορυφαία σκιέρ και η Annika Sorenstam που παίζει γκολφ. Η δεύτερη, ξεκίνησε αγωνιζόμενη σε τουρνουά για γυναίκες αλλά στην πορεία ήταν τόσο καλή που άρχισε να ανταγωνίζεται κορυφαίους άνδρες του σπορ. Είναι ένα πρόσωπο που θαυμάζω. Για τη νοοτροπία της, τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τις δυσκολίες, τα επιτεύγματά της.

Mikaela-Ahlin-Extreme-E-Test-October-2019-i1000x600

Ο παππούς σου έχει κερδίσει το Ράλι Ντακάρ, το 1980. Η Extreme E ίσως αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Θα μπορούσε αυτή η θρυλική δοκιμασία να αποτελέσει κάποια στιγμή προορισμό για σένα;
Ποιος ξέρει; Πρόσφατα είχα την πρώτη μου εμπειρία και σε ράλι και γενικά εξερευνώ δυνατότητες. Μερικές φορές, μπορεί να έχεις ορίσει μία πορεία όπως εγώ με τους αγώνες πίστας, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να διευρύνεις τους ορίζοντές σου και να μη δοκιμάζεις άλλα πράγματα. Μη παρεξηγηθώ, δεν θέλω να σταματήσω τους αγώνες πίστας αλλά δεν θα έλεγα όχι και στο Ντακάρ.

Ποιο είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχεις οδηγήσει και γιατί;
Αν αφήσουμε στην άκρη το Odyssey-21 που με εντυπωσίασε γιατί μπορεί να πάει κυριολεκτικά παντού, θα επιλέξω ένα παλιό, κόκκινο, Volkswagen Beetle που οδήγησα πριν από μερικά χρόνια. Ήταν πολύ cool!

 

Extreme-E-Test-October-2019-chateaudelastours-b1000x600

Πως είναι η Mikaela ως οδηγός στην καθημερινότητά της;
Πολύ ήρεμη. Έχω την ευκαιρία να κάνω drifting όταν οδηγώ στον πάγο και να πάω πολύ γρήγορα όταν είμαι στην πίστα. Δεν έχω την ανάγκη λοιπόν να κινηθώ γρήγορα σε ένα δημόσιο δρόμο. Ξέρεις, στην πίστα οδηγούν όλοι προς την ίδια κατεύθυνση. Όμως στους δημόσιους δρόμους υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι να προκληθεί ένα ατύχημα! Δεν ξέρεις και τι μπορεί να κάνει ένας άλλος οδηγός, είναι λοιπόν σημαντικό να είμαστε ήρεμοι και να έχουμε αποστάσεις ασφαλείας. Οι δημόσιοι δρόμοι δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να οδηγείς γρήγορα.

Εσείς στη Σκανδιναβία είστε πολύ τυχεροί γιατί έχετε την ευκαιρία να οδηγείτε πάνω σε παγωμένες λίμνες και σε εντυπωσιακά σκηνικά…
Αυτό είναι αλήθεια. Πρέπει να σου πω ότι με το πρώτο χιόνι, πηγαίνω σε αχανή πάρκινγκ και εφόσον δεν υπάρχουν αυτοκίνητα, κάνω ατελείωτο drifting. Κάθε Χειμώνας είναι πραγματικά απολαυστικός από οδηγικής πλευράς. Κάθε χρόνο ξαφνιάζω εαυτόν βλέποντας πόσο απολαμβάνω το drifting στον πάγο. Είναι φανταστικά.

Mikaela-Ahlin-Goodwood20-g1000x600

Εντάξει λοιπόν ως οδηγός. Ως συνοδηγός, πως είσαι;
(Χαμογελά και βάζει τα χέρια στο πρόσωπό της σκύβοντας). Ωωωωω… πολύ κακή. Αν ρωτήσεις το αγόρι μου θα σου πει πως είμαι η χειρότερη δυνατή συνοδηγός! Πρέπει επίσης να σου πω ότι προσέχω πολύ το αυτοκίνητό μου. Δεν θέλω να πάθει τίποτα, είναι το μωρό μου. Άρα, επειδή δεν θέλω να μου πάθει κάτι, όταν περνάω στη θέση του συνοδηγού, μιλάω συνέχεια και υποδεικνύω εν δυνάμει κινδύνους! Ξέρω πως αυτό που κάνω είναι πολύ ενοχλητικό και πως είναι κάτι που πρέπει να βελτιώσω αλλά το παραδέχομαι: έτσι είμαι!

Αντιλαμβάνομαι πως μία οδηγός αγώνων, έχει καλύτερες ενστικτώδεις αντιδράσεις όταν συμβεί κάτι ακόμα και σε δημόσιο δρόμο, συμφωνείς;
Ναι, ισχύει αυτό.

Mikaela-Ahlin-Extreme-E-Test-October-2019-d1000x600

Κατά πόσο θα μπορούσαν οι τοπικοί φορείς να εκμεταλλευτούν τους οδηγούς αγώνων, ώστε να «εκπαιδεύσουν» τους οδηγούς της καθημερινότητας;

Φυσικά! Κάθε Χειμώνα συμμετέχω σε προγράμματα ασφαλούς οδήγησης. Για παράδειγμα επικεντρωνόμαστε στην πέδηση και την πέδηση σε περίπτωση που υπάρχει και εμπόδιο μπροστά, στο πως θα ελαττώσουμε ταχύτητα αλλά ταυτόχρονα θα το αποφύγουμε. Αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα βοηθούν πολύ! Πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν καν το πως πρέπει να φρενάρουν. Δεν αρκεί να πατάς το φρένο σε μία έκτακτη ανάγκη, πρέπει να κλωτσήσεις ουσιαστικά το πεντάλ για να ενεργοποιηθεί άμεσα το ABS. Επίσης, είναι σημαντικό να έχουμε τα σωστά ελαστικά και ελαστικά που είναι σε καλή κατάσταση. Όπως είπες, αν εξασκηθείς σε αυτό, αν αποτυπωθεί στο μυαλό σου, θα γίνεις πιο ασφαλής οδηγός. Θα ξέρεις πως να αντιδράσεις όταν χρειαστεί.

 

Extreme-E-Test-October-2019-chateaudelastours-c1000x600

Μίλησε μου για τη συνεργασία με τη Continental...
Ξεκίνησα να συνεργάζομαι με τη Continental Σουηδίας το 2018, στο κυνήγι ενός παγκοσμίου ρεκόρ που γινόταν με τη Red Bull. Θα οδηγούσα στον πάγο και χρειαζόμασταν πολύ καλά ελαστικά που να μην έχουν καρφιά. Και κάπου εκεί ξεκίνησε η συνεργασία μας. Νιώθω πως η Continental εναρμονίζεται με όλες τις αξίες που διακρίνουν κι εμένα. Είναι σαν μία μεγάλη οικογένεια, της οποίας είμαι περήφανη που είμαι μέλος.

Τέλος, αληθεύει πως μπορείς να περπατήσεις με τα χέρια σου;
Κι όμως! Ήμουν αθλήτρια της ενόργανης γυμναστικής. Από τα 5 έως τα 18 μου! Έκανα διπλά back flip!

Αφού έχεις λοιπόν εμπειρία και από back flip αλλά και από κυνήγι ρεκόρ, υπάρχει περίπτωση να δοκιμάσεις κάτι ανάλογο και με αυτοκίνητο; Να κάνεις stunts;
Δεν το έχω σκεφτεί. Ίσως. Αυτό που σίγουρα έχω θέσει ως στόχο και θέλω να το κάνω, είναι το ρεκόρ ταχύτητας με ηλεκτρικό όχημα πάνω σε παγωμένη επιφάνεια. Το ορόσημο που πρέπει να σπάσω είναι τα 275 km/h. Αυτό είναι το όνειρό μου!

H Extreme E πατάει γκάζι αυτό το Σαββατοκύριακο, με το Desert X Prix να λαμβάνει χώρα στη Σαουδική Αραβία. Μπορείτε να μάθετε όσα πρέπει να ξέρετε για αυτό το συναρπαστικό θεσμό, στο μεγάλο αφιέρωμα του NewsAuto που μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ!

Διαβάστε επίσης:
Ο νικητής του Ράλι Ντακάρ, Kevin Benavides, μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

H αναβάτρια του Dakar, Laia Sanz, μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

Αποκλειστικό: O δύο φορές νικητής του Ντακάρ, Toby Price, μιλάει στο NewsAuto