Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoCHOICE: Crossover

ΑΓΩΝΕΣ

Αποκλειστικό: O δύο φορές νικητής του Ντακάρ, Toby Price, μιλάει στο NewsAuto

  • Συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη (instagram.com/SeitanF1)
price-prerace-dakar2021-c1000x600

Ο Toby Price είναι αναμφίβολα ένας από τους σύγχρονους θρύλους του Ράλι Ντακάρ, έχοντας στο ενεργητικό του δύο νίκες: το 2016 και το 2019.

Όμως πέραν από αυτές, όποτε φτάνει στη γραμμή του τερματισμού του πιο απαιτητικού ράλι στον κόσμο, είναι πάντα σε θέσεις βάθρου! Ήταν τρίτος στο ντεμπούτο του το 2015, τρίτος το 2018, τρίτος το 2020 ενώ μετρά μόνο μία εγκατάλειψη, το 2017 όταν και χτύπησε άσχημα το πόδι του.

Ο Αυστραλός αναβάτης είχε μιλήσει αποκλειστικά στο NewsAuto και τον Πάνο Σεϊτανίδη μετά την πρώτη του επιτυχία στην αγωνιστική Οδύσσεια του Ντακάρ, ήρθε η ώρα να μοιραστούμε και τον… επαναληπτικό.

Εκεί ο 33χρονος μιλάει για το τρίτο κεφάλαιο του φημισμένου αγώνα, στη Σαουδική Αραβία, την αναπάντεχη δεύτερη νίκη του παρότι έτρεχε τραυματίας, τους αγωνιστικούς του ήρωες αλλά και το ενδεχόμενο μετακόμισης του Ράλι Ντακάρ στη χώρα των καγκουρό!

price-Dakar21-s2-c1000x600

Πάνος Σεϊτανίδης: Toby, μίλησε μας για τη νέα μορφή του αγώνα, στα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας. Πόσο μοιάζει με την πρόκληση της Νότιας Αμερικής;

Toby Price: Παρότι είμαστε σε άλλη χώρα και άλλο κομμάτι του κόσμου, παραμένει παρόμοια και μεγάλη πρόκληση. Η έρημος, είναι έρημος.

price-panos-a1000x600
Συναντήσαμε τον Toby Price στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, εφαλτήριο της περιπέτειας του Ράλι Ντακάρ

ΠΣ: Το 2019 έκανες ένα μικρό θαύμα, αφού πήγες στο Ράλι Ντακάρ τραυματίας κι όχι απλά συμμετείχε κι έβγαλες τον αγώνα, πήρες και τι νίκη!

TP: Σίγουρα ήταν ξεχωριστή η ιστορία αυτή, καθώς αγωνιζόμουν με σπασμένο σκαφοειδές στον καρπό μου. Στην αρχή σκεφτόμουν να καταφέρω να τρέξω έστω 3 ή 4 ημέρες, κυνηγώντας μερικούς καλούς χρόνους και μετά να τα μαζέψω και να γυρίσω σπίτι. Όμως κάθε μέρα που περνούσε, βρισκόμουν και σε πολύ καλή θέση στην κατάταξη κι όλα έλεγα να συνεχίσω για μία ημέρα ακόμα. Ώσπου έφτασα μέχρι τέλους και μάλιστα νικητής. Ήταν απίστευτο. Ακόμα το σκέφτομαι και μοιάζει σαν ψέμα. Όμως στο τέλος της ημέρας, αυτό το όνειρο δεν τελειώνει ποτέ, πάντα θες κι άλλο.

price-dakar20-ss4-a1000x600

ΠΣ: Πως μπορείς να απομονώσεις τον πόνο;

TP: Εξαρτάται από το τι έχεις ανάμεσα στα αυτιά σου κι εγώ μάλλον δεν έχω πολύ μυαλό (γέλια). Όταν αγαπάς κάτι τόσο πολύ και είσαι παθιασμένος με αυτό, όσο εγώ με το να καβαλάω μοτοσυκλέτες, τότε το μυαλό είναι ικανό να μπλοκάρει κάθε τι ανεπιθύμητο. Ακόμα και αφόρητους πόνους. Το Ντακάρ λαμβάνει χώρα μόνο μία φορά το χρόνο. Αν είχαμε 2-3 το χρόνο, ίσως να φερόμουν πιο έξυπνα και να τα παρατούσα εξ αρχής. Όμως υπάρχει μεγάλη αναμονή μέχρι τον επόμενο και πρέπει να προσπαθείς όσο γίνεται πιο σκληρά. Υπό αυτή την έννοια, σίγουρα η υπομονή μου απέδωσε καρπούς. Αν όμως δεν τα είχα πάει καλά, αν είχα τερματίσει δέκατος-πέμπτος, θα ήμουν απογοητευμένος.

price-dakar2020-trophy1000x600

ΠΣ: Το Ράλι Ντακάρ είναι ένας μαραθώνιος όπου όλα μπορούν να πάνε στραβά. Έχοντας κερδίσει δύο φορές, ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

TP: Η αλήθεια είναι πως προσπαθείς να είσαι απόλυτα προσηλωμένος, για να μην κάνεις λάθος στην πλοήγηση. Πρέπει να έχεις καθαρό μυαλό, να ξεχνάς ότι κι αν έχει συμβεί τις προηγούμενες ημέρες, αν είχαν κυλήσει καλά ή αν είχαν πάει όλα στραβά. Πρέπει να προσεγγίζεις κάθε μέρα, αυτόνομα, ως μοναδική. Να είσαι ήρεμος, προσεκτικός και υπομονετικός, έχοντας ως πρώτο στόχο το να φτάσεις στον τερματισμό κάθε ειδικής διαδρομής. Να κάνεις κάθε μέρα να μετράει.

price-Dakar21-s2-a1000x600

ΠΣ: Πως είναι η αίσθηση εκεί έξω, στην έρημο; Στη μέση του πουθενά;

TP: Όταν τα πράγματα πάνε καλά, έχεις σωστό προσανατολισμό, πετυχαίνεις τα waypoints, είναι το καλύτερο συναίσθημα! Αν όμως έχεις χαθεί, το συναίσθημα είναι απαίσιο. Νιώθεις ολομόναχος ακόμα κι αν βλέπεις να περνούν άλλοι αναβάτες.

ΠΣ: Μετά την Αφρική και τη Νότια Αμερική, από πέρυσι το Ράλι Ντακάρ διεξάγεται στη Μέση Ανατολή. Άραγε το τέταρτο κεφάλαιο του αγώνα, θα είναι στα δικά σου μέρη; Στην Αυστραλία;

TP: Ωραία θα ήταν! Σίγουρα πιέζω από την πλευρά μου ώστε να σκεφτούν ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Απ’ όταν ξεκίνησα την καριέρα μου στο Ντακάρ, πάντα σκεφτόμουν πόσο φοβερό θα ήταν να δούμε αυτόν τον αγώνα στην Αυστραλία. Ίσως μετά την πενταετία εδώ στη Σαουδική Αραβία και τη Μέση Ανατολή να πάμε εκεί. Θα ήταν φοβερό να κερδίσω στην πατρίδα μου.

price-panos-d1000x600

ΠΣ: Πρωταθλητής λένε πως γεννιέσαι, δεν γίνεσαι. Εσύ σε ποια ηλικία κατάλαβες τι δρόμο ήθελες να ακολουθήσεις; Να γίνεις αναβάτης και ειδικά να εμπλακείς με το rally raid;

TP: Ξεκίνησα να καβαλάω μηχανάκια από 4 ετών. Και από νωρίς κατάλαβα πως αυτό ήθελα να κάνω και ήθελα να τρέχω και σε αγώνες. Όμως χρειάστηκε να περάσουν μερικά χρόνια ώσπου να συνειδητοποιήσω πως αυτό θα μπορούσε να εξελιχθεί σε… επαγγελματική καριέρα. Είμαι πολύ ευτυχισμένος, νιώθω πολύ τυχερός που μπορώ να κάνω όσα κάνω. Αν και συχνά αυτή η καριέρα περιλαμβάνει πόνο και σκληρή δουλειά. Ειδικά για το rally-raid, ουσιαστικά στράφηκα εκεί το 2014 όταν έτρεξα και τον πρώτο αγώνα. Ήταν ένα χρόνο νωρίτερα όταν είχε αρχίσει να μου κινεί το ενδιαφέρον, κάποιοι φίλοι έτρεχαν εδώ και ουσιαστικά μου άνοιξαν τα μάτια, μου έδειξαν ένα νέο αγωνιστικό κόσμο. Κι από τότε που ξεκίνησα να τρέχω στο Ράλι Ντακάρ, όποτε τερματίζω είναι σε πολύ καλή θέση: είτε πρώτος, είτε τρίτος! Ελπίζω να συνεχίσω το σερί μου φέτος.

price-Dakar21-s2-d1000x600

ΠΣ: Ας μιλήσουμε όμως και για αγωνιστικούς ήρωες. Ποιους θαύμαζες στο ξεκίνημα της καριέρας σου;

TP: Παρακολουθούσα διάφορες μορφές αγώνων. Motocross, supercross, dirt track. Είχα ως ήρωες αναβάτες όπως ο Jeremy McGrath, o Ricky Carmichael, o Travis Pastrana αλλά και κάποιοι Αυστραλοί, όπως ο Mick Doohan και ο Jason Cramp, αναβάτης Speedway. Τύποι σαν κι αυτούς ξεχώριζαν πάντα και ήθελα να τους μοιάσω. Και είναι σπουδαίο που έχω καταφέρει κατά κάποιο τρόπο να γράψω τη δική μου ιστορία. Ελπίζω με μερικά ακόμα κεφάλαια, προτού κρεμάσω το κράνος μου, πράγμα που υπολογίζω σε 4 με 7 χρόνια από τώρα.

ΠΣ: Αφού πρώτα τρέξεις στο Ράλι Ντακάρ της Αυστραλίας…

TP: (Γέλια) Ακριβώς, μετά από αυτό!

price-prerace-dakar2021-b1000

Διαβάστε ακόμα:
Ο Βασίλης Ορφανός μιλάει στο NewsAuto για το Ράλι Ντακάρ 2021

To Road-Book του Ράλι Ντακάρ 2021

Το Ράλι Ντακάρ 2021 σε αριθμούς

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr