Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Live από Λονδίνο: Ο Nelson Piquet jr πήρε τον πρώτο τίτλο στη Formula E!

Ελλάδα 20:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Live από Λονδίνο: Ο Nelson Piquet jr πήρε τον πρώτο τίτλο στη Formula E!

ΑΓΩΝΕΣ

Live από Λονδίνο: Ο Nelson Piquet jr πήρε τον πρώτο τίτλο στη Formula E!

ΑΓΩΝΕΣ

Έγραψε ιστορία στους δρόμους του Λονδίνου ο Nelson Piquet Jrt, καθώς έγινε ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula E.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στο Λονδίνο: Τάκης Πουρναράκης

Βρεθήκαμε στη Βρετανική πρωτεύουσα καλεσμένοι της Michelin για να παρακολουθήσουμε τον μεγάλο τελικό του νεοσύστατου πρωταθλήματος. Η Michelin προμηθεύει με ελαστικά και τις 10 ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Το ελαστικό είναι 18 ινστών, φέρει χάραξη στο πέλμα και χρησιμοποιείται ανεξαρτήτως συνθηκών (σ.σ: με κρύο, ζέστη ή βροχή). Το σημερινό ήταν ένα ήσυχο μουντό απόγευμα στο πάρκο Battersea του Λονδίνου ήταν το σημερινό. Ακόμη και η εκκίνηση των 20 μονοθεσίων της Formula E στην όχθη του Τάμεση δε στάθηκε ικανή να διαταράξει την σιέστα μιας ομάδας από πάπιες που κάθονταν νωχελικά στα λασπωμένα νερά. Βλέπετε τα μονοθέσια είναι ηλεκτρικά και το μόνο που ακούγεται κατά τη διάρκεια της κίνησής τους είναι η αναστροφή του ηλεκτροκινητήρα σε γεννήτρια στη φάση του ρολαρίσματος και της πέδησης όπου ανακτάται ενέργεια. Χτες η νίκη του Sebastian Buemi (σ.σ: ίσως τον θυμάστε από τη θητεία του στην Toro Rosso) όχι μόνο έδωσε τον τίτλο στην ομάδα του EDAMS – Renault αλλά έβαλε και τον ίδιο δυνατά ξανά στο παιχνίδι του τίτλου με τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Nelson Piquet jr.  Πλήρες ρεπορτάζ για τη χθεσινή μέρα μπορείτε να διαβάσετε εδώ…

28 6d4

Advertisement
Advertisement

H Williams κατασκευάζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που βρίσκονται στην πλάτη του οδηγού. Τα αμορτισέρ εδράζονται πάνω στο 5αρι κιβώτιο ενώ ψηλά στην εισαγωγή αέρα βρίσκεται ο εναλλάκτης. Ο κινητήρας είναι στο κέντρο των μπαταριών και συνδέεται απευθείας με την μετάδοση του πίσω άξονα για ελαχιστοποίηση των απωλειών.

Σήμερα στο δεύτερο αγώνα στο Battersea Park ο Piquet κατάφερε να πάρει τον τίτλο μ’ έναν μόλις βαθμό διαφορά από το Buemi παρότι είχε καταταχθεί και εκκινούσε από την 16η θέση. Ο Ελβετός σχεδόν μέχρι το φινάλε ήταν εν δυνάμει πρωταθλητής αλλά ο Piquet πέρασε τον Duran λίγο πριν το τέλος και βρέθηκε δυο θέσεις πίσω από το Buemi εξασφαλίζοντας τον τίτλο.  Νικητής του αγώνα ήταν ο Bird για λογαριασμό της Virgin.
 Η ομάδα της Ε.DAMS- Renault έγραψε ιστορία στο Battersea Park του Λονδίνου κατακτώντας το πρώτο πρωτάθλημα κατασκευαστών στην ιστορία της Formula E. Συνιδιοκτήτης της ομάδας είναι ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Alain Prost ενώ ένας από τους δυο οδηγούς της ομάδας είναι ο γιος του Νicolas Prost.  Μιλώντας για την κατάκτηση του τίτλου στους κατασκευαστές ο Prost ανέφερε: ” Είναι σχεδόν σαν όνειρο ότι πήραμε το πρωτάθλημα κατασκευαστών παρότι το πρωτάθλημα οδηγών είναι ακόμη ανοικτό για τον τελευταίο αγώνα. Αισθάνομαι όπως ακριβώς την εποχή που αγωνιζόμουν, το να παραμένει ανοιχτό το πρωτάθλημα ως τον τελευταίο αγώνα είναι το καλύτερο κίνητρο”.

2014/2015 FIA Formula E Championship. London e-Prix, Battersea Park, London, UK. Saturday 27 June 2015. World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic/Formula E. ref: Digital Image _W2Q0381

O Prost πανηγυρίζει έχοντας δίπλα του τον Branson.

Η ομάδα του Prost, η Ε.DAMS- Renault ήταν η πιο πετυχημένη της πρώτης χρονιάς για την ηλεκτρική Formula E με τρεις νίκες για το Buemi (Πούντα ντε Εστέλ, Μονακό, Λονδίνο) και μια για το Nicolas Prost στο Μαϊάμι. Επιπλέον η ομάδα πήρε 5 από τις 10 pole της φετινής χρονιάς. Παρακολουθώντας δια ζώσης αγώνα της Formula E έχεις την αίσθηση πως βλέπεις τον αγώνα του μέλλοντος. Σε 20 χρόνια οι θεατές δε θα μπορούν να φανταστούν πως μπορεί να είναι το πέρασμα από την Copse στο Silverstone με 6η και 250km/h χωρίς ν’ αφήνει ο οδηγός (σ.σ: έχω δει το M.Schumacher αλλά και το Hakkinen να το κάνουν). Τα αθόρυβα ηλεκτρικά μονοθέσια που ανακτούν ενέργεια, επιταχύνουν εντυπωσιακά (σ.σ: σε 3 sec 0-100km/h) και γλιστρούν στην έξοδο λόγω ροπής θα είναι ότι πιο ακραίο έχουν δει. Για να είμαστε δίκαιοι η διαδρομή μέσα στο Battersea Park που βρίσκεται στο κέντρο του Λονδίνου στην όχθη του Τάμεση ήταν αρκετά στενή και με πολλές αναπηδήσεις καθώς δεν πρόκειται για πίστα αλλά για δρόμους πάρκου που δεν προσφέρονταν για πραγματικές μάχες, μπαταρία με μπαταρία ή έστω ρόδα με ρόδα. Έτσι λοιπόν τα προσπεράσματα ήταν ελάχιστα μόνο αν κάποιος έκανε λάθος ή από τους οδηγούς (σ.σ: 3 σε κάθε αγώνα) που είχαν το fan boost. Πρόκειται για μια καινοτομία της Formula E  που δίνει τη δυνατότητα στους φιλάθλους να παίξουν το ρόλο τους στην εξέλιξη του αγώνα. Κατεβάζεις το app της Formula E και μπορείς να επιλέξεις τον οδηγό στον οποίο θέλεις να δώσεις την έξτρα βοήθεια. Οι τρεις που παίρνουν σε κάθε αγώνα τις περισσότερες ψήφους μπορούν τραβώντας ένα μοχλό να έχουν για 5 sec  40PS παραπάνω. Κάτι σαν το DRS της F1 καθώς ενεργοποιείται μετά το 2ο γύρο του αγώνα.

Advertisement

28 6d8

Τα ελαστικά με τα οποία προμηθεύει η Michelin τα μονοθέσια της Formula E διαρκούν για όλο το διήμερο του αγώνα.

Advertisement

Είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε στα πιτ της Michelin τον Pascal Couasnon αγωνιστικό διευθυντή της εταιρείας και να μιλήσουμε μαζί του για την παρουσία τους στη Formula Ε αλλά και άλλες μορφές αγώνων: “Είναι πολύ σημαντική για τη Michelin η παρουσία στο πρωτάθλημα Formula E. Για μένα θα ήταν δύσκολο να σκεφτώ άλλο κατασκευαστή ελαστικών για τη Formula  E καθώς η Michelin εμφάνισε πρώτη το ελαστικό χαμηλής αντίστασης κύλισης το 1992. Ως κατασκευαστές ελαστικών για αυτοκίνητα παραγωγής είμαστε ήδη στην 7η γενιά πράσινων ελαστικών. Οπότε η εμπλοκή μας σε αγώνες όπου τα ελαστικά πρέπει να εξοικονομούν ενέργεια ακόμη και σε ακραίες καταστάσεις είναι σημαντική για μας. Θεωρούμε τους αγώνες ένα εργαστήριο εξέλιξης. Επιλέγουμε διαφορετικά είδη αγώνων για διαφορετικούς λόγους. Είμαστε στο WRC γιατί θέλουμε να δοκιμάζουμε τα ελαστικά σε όλων των ειδών τα οδοστρώματα και ν’ αναπτύξουμε λύσεις για όλα τα είδη δρόμων ακόμη και τους πολύ κακοτράχηλους όπου χρειάζονται λάστιχα ανθεκτικά στο κλατάρισμα. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο για χώρες στις οποίες το οδικό δίκτυο δεν είναι καλό. Είμαστε στο Le Mans γιατί θέλουμε ν’ αναπτύσσουμε σπορ ελαστικά, πολύ γρήγορα και σταθερά όσον αφορά στην απόδοση για μεγάλη διάρκεια. Εκεί συμπληρώνουμε πάνω από 700km μ’ ένα σετ ελαστικών σχεδόν 2.5 φορές την απόσταση ενός GP. Στη Formula E βλέπουμε μια νέα πρόκληση καθώς χρησιμοποιούμε ένα σετ ελαστικών ανά αυτοκίνητο για όλο το διήμερο του αγώνα που περιλαμβάνει ελεύθερα δοκιμαστικά, κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα μιας ώρας. Το ελαστικό που έχουμε σ’ αυτή την κατηγορία είναι γρήγορο, όχι πάρα πολύ γρήγορο για να είμαι ειλικρινής αλλά είναι σταθερό και εξοικονομεί ενέργεια. Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον γιατί συλλέγουμε πολλά δεδομένα και μπορούμε να μάθουμε πολλά στο κέντρο έρευνας που διαθέτουμε. Σκεφτόμαστε για το 2016 να χρησιμοποιούμε ένα σετ ελαστικών για 2 αγώνες ανά αυτοκίνητο στη Formula E”.

28 6d6

Στιγμιότυπο από την εκκίνηση του αγώνα.

Advertisement

Καθότι ο αγωνιστικός διευθυντής της Michelin είναι ο άνθρωπος που συνέταξε την αίτηση επιστροφής της εταιρείας στη F1, από το 2017 θα ήταν παράλειψή μας να μην τον ρωτήσουμε σχετικά. Ο Γάλλος μας απάντησε ευθέως: “Ναι σκεφτόμαστε να επιστρέψουμε στη F1, το θέλουμε και γι’ αυτό υποβάλλαμε το σχετικό αίτημα στη FIA. Ούτως ή άλλως συνεργαζόμαστε στενά μαζί τους σε πολλά πρωταθλήματα. Όμως δεν πρόκειται να πάμε στη F1 και να δεχτούμε ότι μας ζητήσουν. Δε μας ενδιαφέρει να φτιάχνουμε εύθραυστα ελαστικά χωρίς αυτό να είναι μομφή προς τον ανταγωνισμό. Έχουμε θέσει με σαφήνεια τους όρους μας και αυτοί είναι: Ελαστικά 18 ιντσών, σταθερή απόδοση κατά τη διάρκεια του αγώνα, δεν μας ενδιαφέρει να φτιάξουμε εύθραυστα ελαστικά για λίγους γύρους. Δε θεωρούμε πως η αναβάθμιση του θεάματος έρχεται από την υπέρμετρη φθορά των ελαστικών, αν λοιπόν η F1 θεωρήσει καλή την οπτική μας θα προχωρήσουμε μαζί τους αν όχι το σεβόμαστε”.
Πάντως από τη συζήτησή μας ήταν σαφές πως θέλουν να επιστρέψουν στη F1 οπότε ρωτήσαμε αν ετοιμάζονται γι’ αυτό: “Όσον αφορά στην προετοιμασία μας δεν έχουμε ακόμη φτιάξει νέα ελαστικά F1, έχουμε όμως αρκετά μεγάλη εμπειρία από τα Formula Renault 3.5 και τα υβριδικά αυτοκίνητα του Le Mans όπου η ταχύτητα, η ροπή και τα πλευρικά φορτία δεν απέχουν πολύ”.
Θυμίζουμε πως η Michelin έφυγε από τη F1 στα τέλη του 2006 ενώ είχε προηγηθεί το 2005 το φιάσκο της Ινδιανάπολης όπου τα ελαστικά της ήταν εκτός προδιαγραφών. Πάντως αν πιστέψει κανείς την ατάκα του Richard Branson της Virgin ότι η Formula E θα έχει σε 5 χρόνια μεγαλύτερη απήχηση από τη Formula 1 τότε η παρουσία της Michelin εκεί αποκτά άλλη διάσταση.

28 6d3

Ψύξη των μπαταριών.