Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ανάλυση: Tι νέο φέρνει η MASERATI MC20

Ελλάδα 4:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ανάλυση: Tι νέο φέρνει η MASERATI MC20

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ανάλυση: Tι νέο φέρνει η MASERATI MC20

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ελάχιστοι το είδαν να έρχεται. Ενας αντίπαλος για τη Ferrari με την υπογραφή της, συνήθως χαμηλών τόνων, Maserati. Ιδού επτά λόγοι για τους οποίους η MC20 θα προκαλέσει αϋπνίες στο Μαρανέλο.

Advertisement
Advertisement

1. ΔΑΠΕΔΟ CARBON ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΠO F1

Η νέα ναυαρχίδα της Maserati είναι ένα υπεραυτοκίνητο με επιδόσεις, δάπεδο υψηλής τεχνολογίας κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και δείκτη κεφαλογυρίσματος ικανό να κοντράρει τα καλύτερα supercar του πλανήτη. Συμπεριλαμβανομένων και αυτών της άλλοτε ομόσταυλης Ferrari. Πρόκειται για ένα μοντέλο που θα εμπνεύσει πηχυαίους τίτλους και θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος τoυ επανακαθορισμού της Maserati, ο οποίος περιλαμβάνει επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων σε εργοστάσια, σχεδιασμό ενός νέου SUV, εξέλιξη μιας νέας γενιάς κινητήρων υψηλής τεχνολογίας (ξεκινώντας από την MC20) και ένα αμιγώς ηλεκτρικό GranTurismo / GranCabrio.

Advertisement
Advertisement

H Μaserati μπορεί να είχε πέσει σε χειμερία νάρκη, αλλά δεν σκοπεύει να συνεχίσει έτσι. Η MC20 αποτελεί έκπληξη διότι εξελίχθηκε σε χρόνο-ρεκόρ. Μέχρι τα μέσα του 2018 ήταν η αδελφή Alfa Romeo που είχε ένα κεντρομήχανο supercar στα πλάνα της. Το σχέδιο εγκαταλείφθηκε όταν η επιστροφή της Alfa απέτυχε. Mόλις δύο χρόνια αργότερα είναι η σειρά της Maserati να εξελίξει το πιο καθαρόαιμο αυτοκίνητο της FCA και να ζητήσει -σαφώς πιο πειστικά- τιμές supercar. Η MC20 θα είναι διαθέσιμη ως coupé και convertible και, περιέργως, με την επιλογή ενός twin-turbo V6 630 PS ή ενός αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης. Η παραγωγή της βενζινοκίνητης έκδοσης θα ξεκινήσει σύντομα. Η ηλεκτρική θα ακολουθήσει την επόμενη χρονιά. Ο 3λιτρος V6 χρησιμοποιεί τεχνολογία καύσης που προέρχεται από την F1 για την αύξηση απόδοσης ισχύος με σκοπό την επίτευξη εντυπωσιακών επιδόσεων: η τελική ταχύτητα της MC20 θα ξεπερνά τα 325 km/h, η επιτάχυνση στα 100 km/h από στάση θα απαιτεί λιγότερα από 3,0’’, τα 0-200 km/h 8,8’’. Τιμές καλύτερες από αυτές της McLaren 570S, παρόλο που η Maserati είναι ελαφρώς βαρύτερη (1.470 αντί 1.452 kg).

Η δυνατότητα επιλογής μεταξύ βενζινοκίνητης ή ηλεκτροκίνητης έκδοσης μοιάζει περίεργη όταν οι Ferrari, McLaren και Aston Martin εξελίσσουν υβριδικά συστήματα μετάδοσης βασισμένα σε κινητήρες V6. Ωστόσο διευκολύνει την κατασκευή του δαπέδου, κάτι πολύ ευπρόσδεκτο από τη στιγμή που θα κατέβει και σε αγώνες. Αλλωστε ΜC σημαίνει Maserati Corse και το πιο πιθανό είναι να βρεθεί αντίπαλος των Ferrari 488 GT3 και GTE στις πίστες. Το τελευταίο supercar της Maserati ήταν η MC12 του 2014. Και εκείνο το αυτοκίνητο είχε εξελιχθεί έχοντας τους αγώνες κατά νου και ήρθε αντιμέτωπο με τη Ferrari Enzo. Ωστόσο η νέα MC20 δεν έχει πλέον κανένα κοινό εξάρτημα με τη Ferrari. Γιατί αυτό το αυτοκίνητο και γιατί τώρα; «Είναι σημαντικό να έχουμε ένα σπορ μοντέλο», απαντά ο project manager, Megan Clancy. «Ιστορικά, η παράδοσή μας βασίζεται σε 100 χρόνια αγώνων και κατασκευής σπορ αυτοκινήτων. Ο ρόλος της MC20 είναι διττός: να επιστρέψει στις ρίζες της Maserati και να μας οδηγήσει σε μια νέα εποχή».

Advertisement

2. ΘΑ ΤΑ ΒΑΛΕΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ

Advertisement

Η τιμή δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά η MC20 στοχεύει ανταγωνιστές με κόστος μεταξύ 200.000 και 300.000 ευρώ. Η Μaserati προσπαθεί να διαφοροποιηθεί κατασκευάζοντας το ελαφρύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, κερδίζοντας αντιπάλους με ηχηρά ονόματα σε αναλογία κιλών ανά ίππο και επιδόσεις.

 3. ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕΡΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΑ

Η ανάρτηση διαθέτει διπλά ψαλίδια από σφυρηλατημένο αλουμίνιο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ (και μπουτόν ρύθμισης για κακό οδόστρωμα στο στυλ της Ferrari). Ο υπεύθυνος εξέλιξης, Federico Landini, υπόσχεται πως η γεωμετρία της ανάρτησης όχι μόνο θα εξασφαλίζει συνεχή επαφή των τροχών με το οδόστρωμα, αλλά και μηδενική μεταφορά δυνάμεων στο τιμόνι κατά την έντονη επιβράδυνση «μέχρι το κέντρο της στροφής». Δεν υπάρχουν ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία. «Αποφασίσαμε να έχουμε καθαρή, πάντοτε παρούσα αρνητική άντωση», υποστηρίζει ο Landini. Η MC20 παράγει 100 kg κάθετης δύναμης στα 240 km/h – μια καλή τιμή για αυτοκίνητο παραγωγής.

Advertisement

4. ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ MC20 ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΓΟΥΣΤΟ

Το μονοκόκ πλαίσιο της MC20 σχεδιάστηκε εξαρχής για να υποστηρίζει αμάξωμα κουπέ και convertible, με θερμικό ή ηλεκτρικό κινητήρα. Η ηλεκτρική MC20 που θα παρουσιαστεί το 2021 θα διαθέτει εξαιρετικές επιδόσεις, όπως τελική μεγαλύτερη των 300 km/h, 0-100 km/h σε 2,8’’, 0-200 km/h σε 8,4’’ (τέσσερα δέκατα ταχύτερη της βενζινοκίνητης έκδοσης) και αυτονομία μεγαλύτερη των 370 km. Δεν θα είναι πολύ διαφορετική στην εμφάνιση, υπόσχεται ο διευθυντής σχεδιασμού Marco Tencone: «Το αμάξωμα της ηλεκτρικής έκδοσης θα μοιάζει πολύ με αυτό του V6. Οι αεραγωγοί δεν χρησιμοποιούνται με τον ίδιο τρόπο, αλλά δεν διαφέρουν πολύ στην εμφάνιση. Ο αεραγωγός μιας Maserati οφείλει να είναι λειτουργικός – δεν θα ταπωθεί, ούτε θα είναι ψεύτικος».

5. ΕΙΝΑΙ ΛΙΤΗ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ

Η φιλοσοφία της καμπίνας των επιβατών περιγράφεται ως «λειτουργική πολυτέλεια» από τη Maserati. Η ειδική επί των υλικών εσωτερικού χώρου, Danila Giordano, υποστηρίζει ότι έχει δοθεί έμφαση στην ελαχιστοποίηση της απόσπασης της προσοχής του οδηγού και περιγράφει το εσωτερικό σαν ένα «μινιμαλιστικό μαύρο καμβά». Ενθετα κομμάτια Alcantara κομμένα με λέιζερ τοποθετούνται στα καθίσματα δίνοντας χρώμα, ενώ μελλοντικά θα διατίθενται αρκετές επιλογές εξατομίκευσης του χώρου.

ΘΕΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ
Μία οθόνη συνδεδεμένη με ευρυγώνια κάμερα αντικαθιστά τον παραδοσιακό εσωτερικό καθρέπτη. Οι εικόνες της κάμερας οπισθοπορείας, ωστόσο, προβάλλονται στην κεντρική οθόνη.

ΑΝΤΙ ΡΟΛΟΓΙΟΥ
Μιας και δεν υπάρχει αναλογικό ρολόι στο ταμπλό -επί σειρά ετών το σήμα κατατεθέν της Maserati-, ο περιστροφικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί σαν αντρικό ρολόι χειρός. Με τη βοήθειά του ρυθμίζονται οι παράμετροι των τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: Wet, Sport, Corsa και GT.

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ
Οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω αυξάνουν τον δείκτη κεφαλογυρίσματος, ενώ προσφέρουν ευκολότερη πρόσβαση σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ
Παρά τη μινιμαλιστική προσέγγιση, η MC20 εξοπλίζεται με αρκετές ψηφιακές ανέσεις. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συνδυάζεται με μια κεντρική οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10,25’’ με ενσωματωμένο Wi-Fi hot spot. Μια εφαρμογή στο τηλέφωνο εμφανίζει επίπεδο καυσίμου και λαδιού, πιέσεις ελαστικών και παρόμοια στοιχεία, ενώ φυσικά η MC20 μπορεί να συνδεθεί με Alexa και Google.

6. Ο V6 EINAI ΔIAMANTI

Η ισχύς της MC20 προέρχεται από έναν 3λιτρο V6 που αποδίδει 210 PS ανά λίτρο χωρητικότητας, ήτοι 630 PS συνολικά. Μιλάμε για επίπεδα McLaren F1 με τους μισούς κυλίνδρους. Σύμφωνα με τη Maserati, πρόκειται για τον δυνατότερο V6 της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Στα μέσα του 2018 ο Federico (Landini) ήρθε και μας είπε ότι πρέπει να εξελίξουμε έναν πολύ δυνατό νέο κινητήρα», εξηγεί ο αρχιμηχανικός του V6, Matteo Valentini, και συνεχίζει: «Ο χρόνος ήταν λιγότερος απ’ ό,τι συνήθως, αλλά ευτυχώς είχαμε αρχίσει να δουλεύουμε πάνω σε μια νέα τεχνολογία καύσης το 2016 και καταφέραμε να τη βγάλουμε στην παραγωγή σε ελάχιστο χρόνο». Η τεχνολογία αυτή αναφέρεται ως Maserati Twin Combustion. Για κάθε κύλινδρο ο ψεκασμός καυσίμου μπορεί να διαχωριστεί σε δύο θαλάμους: τον συμβατικό κύριο θάλαμο καύσης και έναν ξεχωριστό μικρό προθάλαμο που βρίσκεται πάνω του. Σε υψηλό φορτίο η ανάφλεξη ξεκινά από τον προθάλαμο και καθώς το φλεγόμενο μείγμα αέρα/καυσίμου εξαπλώνεται και διοχετεύεται μέσω ειδικά διαμορφωμένων οπών στον κύριο θάλαμο, αναφλέγει εκεί και το υπόλοιπο μείγμα. Το αποτέλεσμα είναι μια ταχύτερη και αποδοτικότερη καύση.

Ο προθάλαμος ενεργοποιείται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, με ένα δεύτερο μπουζί να εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία όταν αυτός δεν χρησιμοποιείται. «Ουσιαστικά ο κινητήρας έχει δύο επιλογές ανάφλεξης και η ECU επιλέγει την καλύτερη», δηλώνει ο Valentini. Ο προθάλαμος δεν είναι τελείως καινούρια τεχνολογία, αφού υπάρχει ήδη στην F1. «Αλλά η F1 τη χρησιμοποιεί ως διακόπτη – δεν συγκρίνεται με τη χρήση σε αυτοκίνητο δρόμου. Το μεγάλο βήμα ήταν η προσαρμογή της τεχνολογίας στην καθημερινή χρήση. Η απόδοση που πετύχαμε δείχνει πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν είναι τελειωμένος, κάτι που θα αποδείξουμε με το εν λόγω project», προσθέτει ο ίδιος. Το νέο σύνολο θα κατασκευάζεται στη Mόντενα και ονομάζεται Nettuno (Ποσειδώνας), παραπέμποντας στο έμβλημα της Maserati, την τρίαινα. Θα αποτελέσει τη βάση μιας νέας γενιάς κινητήρων για διάφορα μελλοντικά μοντέλα.

7. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ MASERATI

Δεν μπορείς να πιστέψεις ότι η MC20 σχεδιάστηκε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα – είναι πολύ πιθανό ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Maserati, Marco Tencone, και η ομάδα του να σκιτσάριζαν σπορ αυτοκίνητα με κινητήρα στο κέντρο στον ελεύθερο χρόνο τους… «Ηταν λίγο σαν να επιστρέφαμε στο παλιό ιταλικό design», λέει χαμογελώντας ο Tencone. «Ακολουθήσαμε την προσέγγιση της παραδοσιακής carrozzeria, όπου ξεκινούσαν με το δάπεδο και προσπαθούσαν να δημιουργήσουν το καλύτερο δυνατό αμάξωμα. Θέλαμε να δείξουμε το τεχνικό περιεχόμενο, γι’ αυτό και επιλέξαμε να μη βάψουμε το carbon σασί. Η αντίθεση μεταξύ του χρώματος του αμαξώματος και του σκούρου ανθρακονήματος κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει πιο συμπαγές, κρύβοντας το πραγματικό του μήκος. Με ενιαίο χρώμα, η αίσθηση θα ήταν τελείως διαφορετική».

Πώς κατάφεραν όμως να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με καθαρές φόρμες, χωρίς υπερβολικά σπόιλερ, αεροτομές και ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα; «Καθορίσαμε το ύψος της ουράς και τις θέσεις των αεραγωγών εξαρχής έτσι ώστε να έχουμε την επιθυμητή αεροδυναμική επίδοση. Χρησιμοποιήσαμε τους περιορισμούς ως πλεονέκτημα», εξηγεί ο Tencone. Παρά την ύπαρξη βαθιών τομών στο καπό και το πίσω μέρος για ψύξη και παραγωγή αρνητικής άντωσης, οι αεραγωγοί είναι σχεδιασμένοι με τέτοιον τρόπο που σχεδόν εξαφανίζονται κοιτώντας το αυτοκίνητο, «χωρίς το βλέμμα σου να κολλήσει σε ένα συγκεκριμένο σημείο», κατά τον ίδιο. Οι προβολείς μοιάζουν σαν γλυπτά μπροστά στα οριζόντια φώτα της σημερινής γκάμας της ιταλικής εταιρείας. «Με αυτό το αυτοκίνητο ξεκινάμε μια νέα οικογένεια μοντέλων με συγκεκριμένη σχεδιαστική κατεύθυνση. Και η MC20 μπορεί να αποτελέσει σταθμό για τη Maserati».

Οφείλει όμως να κερδίσει την προσοχή των supercar influencers, διατηρώντας ταυτόχρονα μια απόλυτη αυθεντικότητα. «Πολλοί από τους πιθανούς πελάτες μας κατέχουν πέντε ή περισσότερα αυτοκίνητα και θέλουν να είναι οι πρώτοι που θα αποκτήσουν ένα νέο μοντέλο», λέει ο project manager Megan Clancy. «Η πλειονότητα είναι παρορμητικοί αγοραστές και συνήθως ενδιαφέρονται εξίσου τόσο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά όσο και για τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες», προσθέτει. Υπό αυτό το πρίσμα οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω δεν ήταν μόνο μια λύση για ευκολότερη πρόσβαση. Λειτουργούν και ως… δόλωμα. «Η πρόκληση ήταν η εξέλιξη ενός αυτοκινήτου που θα μπορούσε να συμμετάσχει σε αγώνες, αλλά παράλληλα να οδηγηθεί και σε καθημερινή βάση», λέει ο Federico Landini. Γι’ αυτό υπάρχει ένας πάγκος πίσω από τα καθίσματα που χωράει δύο βαλίτσες καμπίνας αεροπλάνου και συνολικά 150 lt χώρος αποσκευών εμπρός και πίσω.

Εχουμε ξαναζήσει τη στιγμή όπου μια εμβληματική ιταλική εταιρεία επιστρέφει στην κατασκευή σπορ αυτοκινήτου με κινητήρα στο κέντρο και carbon δάπεδο και το συλλογικό φαντασιακό των απανταχού petrolheads βρίσκεται σε έκσταση. Ωστόσο, η Alfa Romeo 4C δεν κατάφερε να σταθεί αντάξια των προσδοκιών. Από την άλλη, η Giulia Quadrifoglio, που εξελίχθηκε σε ένα παρόμοιο πλαίσιο αναβίωσης των αξιών του παρελθόντος, είναι εξαιρετική. Ας ελπίσουμε η MC20 να αποδειχτεί στον δρόμο εξίσου ενδιαφέρουσα όσο στα σχέδια και τις φωτογραφίες. Ενα κορυφαίο supercar από τη Maserati θα ήταν μια αναπάντεχη έκπληξη!

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.000 cc, V6, BI-TURBO, 630 PS @ 7.500 rpm, 74,4 kgm @ 3.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E-Π)
0-100 KM/H: 2,9”
|0-200 KM/H: 8,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 325 km/h|
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 10,5 lt/100 km
CO2: 250 g/km
ΒΑΡΟΣ: 1.470 kg
ΤΙΜΗ: €244.000 (εκτιμώμενη)