Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Newsmoto

Joan Mir MotoGP 2020: Το προφίλ ενός απρόσμενου πρωταθλητή

  • του Νίκου Τσαμάνδουρα (instagram.com/nikos_nts)

Είναι 23 ετών, κατάγεται από την Ισπανία και σε μια ταραχώδη αγωνιστική σεζόν που ακολούθησε τον παγκόσμιο ρυθμό της πανδημίας κατάφερε να στεφθεί Πρωταθλητής. Είναι ο Joan Mir και αυτή είναι η ιστορία του.

Γεννημένος την 1η Σεπτεμβρίου του 1997 στα μέρη του Jorge Lorenzo, στην ειδυλλιακή Μαγιόρκα, ο μικρός Joan κατάλαβε από πολύ νωρίς το πεπρωμένο του. Στα 6 του θα πρωτοανέβαινε σε μοτοσυκλέτα και πολύ σύντομα θα έμπαινε στις πίστες με χορηγό τον.. πατέρα του και πρότυπο τον αγωνιζόμενο στο εθνικό πρωτάθλημα θείο του, Joan Perelló. Η πορεία του είχε και την απαραίτητη τεχνική κατάρτιση, πρώτα στο σχολείο οδήγησης του πατέρα του Jorge Lorenzo και έπειτα, το 2009, στην ομοσπονδιακή σχολή μοτοσυκλέτας της Βαλεαρίδας με μέντορα το Dani Vadillo και ίνδαλμά του τον Valentino Rossi.

Οι διακρίσεις σε τοπικούς αγώνες έφεραν τη συμμετοχή στο Red Bull Rookies Cup, το οποίο, με τη σειρά του και σαν σωστό φυτώριο της Moto3, έφερε την πολυπόθητη είσοδο στα ..σκαμπό έστω των μεγάλων σαλονιών. Το 2016 θα ήταν η χρονιά όπου με τη Leopard Racing θα ξεκινούσε ένα ταξίδι που σίγουρα δε φανταζόταν ο μικρός Joan… Ένα χρόνο μετά και κατόπιν 10 επισκέψεων στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, ο πρώτος παγκόσμιος τίτλος με τις δάφνες της Moto3 θα ήταν γεγονός. Με τη φόρα του πρωταθλητή, το 2018 τον βρήκε στην ομάδα της Marc VDS και τη Moto2. Από εκεί όμως πέρασε -και σχεδόν δεν ακούμπησε- τερματίζοντας 6ος στη γενική κατάταξη, χωρίς καμία pole position αλλά ούτε και νίκη.

Αυτό που απέτυχαν να δουν πολλοί όμως, μάλλον το διέκρινε ο Davide Brivio. Έτσι, το 2019 θα ανέβαινε στα μεγάλα σαλόνια του MotoGP και στη σέλα της GSX-RR, μιας μοτοσυκλέτας που σίγουρα δεν είχε και πολλές αξιώσεις στο –μέχρι τότε- grid. ‘Ηταν όμως μόνο αντικαταστάτης του Andrea Iannone ή θα ερχόταν για να μείνει; Κάτι η μεθοδικότητα της Suzuki, κάτι και οι εργατοώρες εξέλιξης του επίσημου δοκιμαστή της ομάδας Sylvain Guintoli, όλα συνηγορούσαν σε ένα πρόσφορο έδαφος για διακρίσεις.

Η δουλειά του Mir το 2019 ήταν δύσκολη. Ένας άπειρος Rookie με μια υπό εξέλιξη μοτοσυκλέτα και η 12η θέση στη γενική κατάταξη της χρονιάς ήταν μάλλον αναμενόμενη. Αφενός απογοητευτική, αφετέρου διδακτική, πιθανότατα ήταν η μεγαλύτερη «σφαλιάρα» της καριέρας του και ενδεχομένως να του βγήκε σε καλό. Και φτάνουμε στο 2020. Σε μια χρονιά όπου όλα μπροστά στην παγκόσμια υγεία έρχονται δεύτερα, δεν θα μπορούσε το MotoGP να αποτελέσει εξαίρεση. Σαν να μην ήταν αρκετές οι αλλαγές ένεκα covid-19, έρχεται και ο τραυματισμός του Marquez στον πρώτο αγώνα για να μοιραστεί η τράπουλα δίνοντας ελπίδες και σε όλους τους υπόλοιπους.

Εννιά διαφορετικοί νικητές γράφτηκαν στην ιστορία του MotoGP του 2020. Το όνομα του Mir για πρώτη και μόνο μια φορά. Όμως, όταν οι περισσότεροι αναβάτες έπεφταν και σηκωνόντουσαν, ο Mir τερμάτιζε συνήθως εντός 5άδας και συνολικά 7 φορές στο βάθρο. Αυτό συνεπάγεται λέξεις όπως συνέπεια, σταθερότητα και ταχύτητα. Αν προστεθεί και η επαναληψιμότητα μέσα στο 2021, έχουμε ένα σοβαρό διεκδικητή και του επόμενου τίτλου. Το πλέον ενδιαφέρον όμως είναι άλλο και πρόκειται για το γεγονός πως εφέτος είχαμε έναν «πρωταθλητή-αντιστάρ». Μέχρι τώρα τουλάχιστον, δεν είδαμε τον Joan να επιδεικνύει τατουάζ και κοιλιακούς, παρά μόνο γυρολόγια. Ταυτόχρονα, πατώντας και με τα δυο πόδια στη Γη έκανε λόγο και για τα προβλήματα όλων όσων πραγματικά βλέπουν τη ζωή τους να συνθλίβεται λόγω του κορωνοϊού. Αντιφατικό γεγονός αν αναλογιστεί κανείς το παράλληλο σύμπαν στο οποίο ζουν αυτοί οι άνθρωποι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως η εξέλιξη του Joan Mir –με βάση το παρελθόν- μπορεί να έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον για το μέλλον του σαν αναβάτη αλλά και σαν προσωπικότητα. Σε μόλις 5 χρόνια από την επίσημη πρεμιέρα του ξεχώρισε σε υπερθετικό βαθμό. Κάτι που τον βάζει στην ίδια –βαριά- λίστα με τους Nicky Hayden, Eddie Lawson, Freddie Spencer, ‘King’ Kenny Roberts, Giacomo Agostini και Mike Hailwood, που επίσης στέφθηκαν Πρωταθλητές σε χρόνο ρεκόρ.

Στη Suzuki πανηγυρίζουν ακόμα για τον τίτλο που τους προσέφερε, κάτι απόλυτα δικαιολογημένο αν αναλογιστούμε πως περίμεναν για αυτόν 20 ολόκληρα χρόνια! Και όσο αυτοί πανηγυρίζουν, ο Mir ξοδεύει το χρόνο του στα γυμναστήρια και στα προπονητικά κέντρα, όντας ένας νέος με ωριμότητα ηλικιωμένου. Το 2021 είναι μπροστά του και μένει να αποδείξει πως ότι πέτυχε εφέτος δεν ήταν πυροτέχνημα. Και κάτι μας λέει πως αυτό ακριβώς θα κάνει, γυρίσει δεν γυρίσει ο Marquez.

Γενικότερα για το τι έγινε το 2020 στο MotoGP μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ. Έτσι και αλλιώς, το 2021 δεν αργεί…

Διαβάστε επίσης:

Moto Guzzi V7 MY2021: Το πέρασμα στη νέα εποχή

Peugeot Metropolis 400i MY2021: Η 3η γενιά είναι εδώ

MV Agusta Superveloce Alpine: Ιταλίδα με αέρα… Γαλλικό

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto