Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 2ο

Ελλάδα 14:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 2ο

NEWSMOTO

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 2ο

NEWSMOTO

Στο 1ο μέρος που προηγήθηκε είδαμε εν τάχει τα highlights του 2020, όπως μας τα χάρισε ο κόσμος του MotoGP.

Advertisement
Advertisement

Η ανατροπή ήρθε παντού, σε κατασκευαστές αλλά και αναβάτες. Κομβικό σημείο ο τραυματισμός του Marc Marquez στον πρώτο αγώνα της σεζόν, προκαλώντας σοκ στο αγωνιστικό σύμπαν, κυρίως εξαιτίας της μετέπειτα –χείριστης- διαχείρισής του, που εν τέλει τον έθεσε εκτός δράσης.

Η προσέγγιση της ανασκόπησης μας είναι «ομαδοκεντρική» και αφού είδαμε τους τέσσερις πρώτους συνεχίζουμε με τους υπόλοιπους. Η σκυτάλη στην ομάδα της Pramac Ducati που πήρε την 5η θέση.

Advertisement
Advertisement

5. Pramac Ducati – 183 Βαθμοί

Οι Miller και Bagnaia αποτέλεσαν το ανθρώπινο δυναμικό της Pramac για το 2020. Δυστυχώς, οι ατυχίες και οι τραυματισμοί δεν επέτρεψαν στο Bagnaia να λάμψει όσο θα μπορούσε, οπότε τα κάστανα έπρεπε να βγάλει από τη φωτιά ο… «VivaMiller». Ο Αυστραλός τα πήγε αρκετά καλά, ανεβαίνοντας 4 φορές στο βάθρο.

Για το 2021: Εφόσον φεύγουν και οι δυο τωρινοί αναβάτες για χάρη της εργοστασιακής ομάδας, άνοιξε ο δρόμος όχι μόνο για τον Johann Zarco αλλά και για τον εκ της Moto2 ερχόμενο Jorge Martin. O Martin τερμάτισε 5ος στο φετινό πρωτάθλημα ενώ αποτελεί και τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Moto3 του 2018.

Advertisement

6. Monster Yamaha – 178 Βαθμοί

Advertisement

Εδώ, φαίνεται πως ο Lin Jarvis έχει μπει στο πετσί του ρόλου του καπετάνιου του Τιτανικού. Με τη δορυφορική ομάδα της Petronas να σημειώνει συνολικά 6 νίκες έναντι της μόλις μιας του Maverick Vinales, φαίνεται πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Αν προσθέσουμε στην εξίσωση και το σκάνδαλο με την ποινή που εισέπραξε η Yamaha εξαιτίας της παράτυπης επέμβασης στις βαλβίδες των κινητήρων της, δένει ένα άνοστο γλυκό κακών επιδόσεων και σαφούς αναξιοπιστίας. Ένα γλυκό του οποίου την επίγευση η Yamaha θα προσπαθήσει να ξεχάσει, ειδικά μετά τη δύσκολη αυλαία της Πορτογαλίας.

Για το 2021: Ο Vinales μένει, o Rossi φεύγει και οπωσδήποτε η είδηση είναι ο εργοστασιακός πλέον Fabio Quartararo. Αν δε βρεθεί κάτι που να «αναπτερώσει» τη μοτοσυκλέτα, το έργο των αναβατών προβλέπεται εξαιρετικά δύσκολο και για το 2021.

Advertisement

7. Tech3 KTM – 152 Βαθμοί

Η δεύτερη ομάδα της KTM, με την ουσιαστικά ίδια μοτοσυκλέτα, αποτέλεσε για το 2020 μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις. Οι Miguel Oliveira και Iker Lecuona έδωσαν πολύ καλά δείγματα γραφής. Ειδικά στην περίπτωση του Oliveira, ο οποίος πήρε και 2 νίκες κερδίζοντας επάξια τη σέλα στη μοτοσυκλέτα της επίσημης ομάδας της KTM.

Για το 2021: O Iker Lecuona μένει και στη θέση του Oliveira έρχεται ο Danilo Petrucci, ελπίζοντας να βρει γόνιμο έδαφος στη μοτοσυκλέτα και την κατανόηση -που σύμφωνα με τα λεγόμενα του- δεν είχε στη Ducati.

8. LCR Honda – 148 Βαθμοί

Με το (μεγάλο) Marquez να λείπει, η δορυφορική ομάδα της Honda ανέλαβε να βγάλει τα κάστανα από την ιαπωνική φωτιά. Ο Takaaki Nakagami έδωσε ρεσιτάλ μέσα στο 2020, ωστόσο δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από τη 10η θέση στην τελική βαθμολογία, με το καλύτερο του αποτέλεσμα να είναι μια 4η θέση στον 1ο αγώνα της Valencia. O Cal Crutchlow υπήρξε άτυχος μέσα στο 2020, με τραυματισμούς να έρχονται από το πουθενά. Η ενεργός του δράση ανήκει στο παρελθόν, καθώς από το 2021 θα αποτελεί αναβάτη εξέλιξης της Yamaha με την προοπτική των wild card συμμετοχών ανοικτή.

Για το 2021: Ο Takaaki Nakagami μένει και στη θέση του Crutchlow έρχεται ο Alex Marquez, σε ένα άτυπο –και δικαιολογημένο- υποβιβασμό του από τη Repsol Honda.

9. Repsol Honda – 101 Βαθμοί

Με ένα ιστορικό χαμηλό για τα αποτελέσματά της, η εργοστασιακή ομάδα της Honda είναι εκείνη που προσπαθεί να ξεχάσει το 2020 περισσότερο όλων. Με το σύμπαν της να περιστρέφεται γύρω από τον πολυ-πρωταθλητή Marc Marquez, η απουσία του μεταφράστηκε σε απουσία και της Honda συνολικά. Το βάρος που πήρε στις πλάτες του ο νεοφώτιστος στη μεγάλη κατηγορία Alex Marquez ασήκωτο. Το έργο του Stefan Bradl επίσης δύσκολο και περιορισμένο στη συλλογή βαθμών.

Για το 2021: Οι δυο 2ες θέσεις που πήρε ο (μικρός) Marquez σε LeMans και Aragon, δεν ήταν αρκετές για τη Honda, η οποία τον «υποβίβασε» στη δορυφορική ομάδα της LCR φέρνοντας στη θέση του τον Pol Espargaro. O Marc Marquez δηλώνεται ως ενεργός αναβάτης, αν και με την εξέλιξη της ανάρρωσής του να είναι άγνωστη, ο Stefan Bradl σίγουρα είναι standby.

10. Esponsorama Ducati – 87 Βαθμοί

Ένας Zarco δε φέρνει την άνοιξη, είναι η φράση που συνοψίζει τα γεγονότα στη δεύτερη δορυφορική ομάδα της Ducati. Ο Γάλλος κατάφερε ως και μια 3η θέση στο Brno, ωστόσο τίποτα δεν θυμίζει τον αναβάτη πυροτέχνημα της πάλαι ποτέ Tech3 Yamaha. Επίσης, ο Tito Rabat μόνο αρνητικές εντυπώσεις προκάλεσε μέσα στο 2020, κάνοντας πολλούς να αναρωτιούνται για το λόγο ύπαρξής του στο grid.

Για το 2021: Με το Zarco να πηγαίνει στην Pramac Ducati και το μέλλον του Rabat να είναι άγνωστο, νέο (αλλά ήδη καταξιωμένο) αίμα έρχεται. Ο πρωταθλητής της Μoto2 Enea Bastianini και ο δευραθλητής της ίδιας κατηγορίας Luca Marini (ετεροθαλής αδερφός του Valentino Rossi) είναι οι αναβάτες που θα προσπαθήσουν για το κάτι καλύτερο.

11. Aprilia – 54 Βαθμοί

Για το 2020 ο Aleix Espargaro προσπάθησε, αλλά αν με τη μοτοσυκλέτα που έχεις φτάνεις σπανίως τη 10αδα, δε μπορείς να ζητάς πολλά. Πολλώ δε μάλλον αν αντικαθιστάς το ντοπέ και αποκλεισμένο για 4 χρόνια από τους αγώνες, Andrea Innone, όπως έκανε ο Lorenzo Savadori με μηδενική συλλογή βαθμών.

Για το 2021: Μόνο εσάς και εμάς δεν προσέγγισε η αγωνιστική ομάδα της Aprilia για τις θέσεις των αναβατών της, με τους Espargaro, Savadori και Smith (σαν αναβάτης εξέλιξης) να παραμένουν κατόπιν απόρριψης από αναβάτες όπως ο Andrea Dovizioso και –όπως φημολογείται- ο Lorenzo αλλά και o εκ της Moto2 Joe Roberts. Από τη μια σίγουρα δεν αξίζει αυτή η θέση σε ένα τόσο καταξιωμένο κατασκευαστή. Από την άλλη η RS-GP θέλει δουλειά και οι διαφαινόμενοι αναβάτες τα θέλουν όλα.. στρωμένα. Δύσκολη η κατάσταση!

Φινάλε

Μετά από ένα λειψό πρωτάθλημα εξαιτίας των ταξιδιωτικών περιορισμών του Covid-19, με διπλούς αγώνες στις ίδιες πίστες και δίχως θεατές, δε μπορούμε να μιλήσουμε για ένα αντιπροσωπευτικό πρωτάθλημα. Σε αυτό συνηγορεί και η απουσία του Marc Marquez. Από την άλλη, μέσα στο 2020 είδαμε πρωτόγνωρα επίπεδα ανταγωνισμού με συνολικά 9 διαφορετικούς νικητές! Να πίστευαν άραγε πως τώρα που λείπει το «Μυρμήγκι» έχουν όλοι ελπίδες Τίτλου;

Εμείς θα πούμε όχι, πιστεύοντας πως απλά συγκυριακά ανέβηκε το επίπεδο. Και μακάρι το επίπεδο να μείνει ίδιο και το 2021, με το Marc Marquez να επιστρέφει αλώβητος. Αυτή ναι, θα ήταν μια πετυχημένη συνταγή για εμάς σαν θεατές αλλά και για το MotoGP σαν θεσμό.

Διαβάστε επίσης:

BMW F 750 GS, F 850 GS, F 850 GS Adventure: Τα μοντέλα του 2021 είναι ήδη εδώ!

Ducati Monster MY2021: Αλλαγή ταυτότητας

Honda CRF300L/Rally MY21: Για το εντούρο της καθημερινότητας