Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

Newsmoto

Peugeot Metropolis 400i MY2021: Η 3η γενιά είναι εδώ

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Το τρίτροχο πρωτότυπο που είχαμε δει πέρυσι το φθινόπωρο παίρνει σάρκα και οστά με κάθε επισημότητα σαν μοντέλο 2021.

Πρόσφατα η Peugeot Motocycles παρουσίασε την τρίτη γενιά του Metropolis και όπως περήφανα γράφουν οι Γάλλοι στο press kit του μοντέλου: “Είναι ισχυρό, ασφαλές και «συνδεδεμένο”, φέρνοντας το χαρακτηριστικό του στυλ στην premium κατηγορία των scooter. Ο 100% made in France κινητήρας προδιαγραφών Euro5 και η δυνατότητα συνδεσιμότητας τελευταίας γενιάς i-Connect είναι τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, προσφέροντας επιδόσεις και χρηστικότητα σε υπερθετικό βαθμό”.

Τεχνολογίες αυτοκινήτου

Η περίπλοκη σιλουέτα και οι γραμμές του νέου τρίτροχου αντικατοπτρίζουν το οικογενειακό DNA της φίρμας, εφαρμόζοντας τεχνολογίες προερχόμενες από τον κόσμο του αυτοκινήτου. Full Led φωτισμός με τα φώτα ημέρας (DRL) να δίνουν το παρόν, θυμίζουν έντονα το μοντέλο 508 της Peugeot, ενώ στο πίσω μέρος η οικογενειακή ταύτιση έρχεται μέσα από τα φώτα LED “3 claw”, κατευθείαν από το πρωτότυπο αυτοκίνητο Peugeot Instinct. Το αυτοκινητιστικό DNA ενισχύεται μέσα από τον πλήρως επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, όπου η κεντρική οθόνη LCD και οι δύο κλασικοί αναλογικοί δείκτες έχουν δώσει τη θέση τους σε μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, που βρίσκεται στο κέντρο και η οποία περιβάλλεται από τα αναλογικά ανεστραμμένα όργανα του Peugeot 308 (οδόμετρο και στροφόμετρο).

Η ασφάλεια στο επίκεντρο

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από τρία δισκόφρενα με νέα υλικά τριβής για βελτιστοποιημένη διάρκεια ζωής. Όπως και στην προηγούμενη έκδοση, το νέο Metropolis ενσωματώνει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος (ABS) τελευταίας γενιάς, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Continental. Η πέδηση ενισχύεται και με ένα σύστημα συνδυασμένης λειτουργίας SBC (Synchro Braking Concept). Το μοντέλο διαθέτει επιπρόσθετα και σύστημα προειδοποίησης για φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το οποίο ενεργοποιεί αυτόματα τα φλας. Αυτό το σύστημα ενεργοποιείται όταν το scooter επιβραδύνει σε περισσότερα από 6m/s και -στη συνέχεια- σβήνει τα φώτα κινδύνου όταν η επιβράδυνση πέσει κάτω από τα 2m/s.

Αυτός ο μηχανισμός, που αναπτύχθηκε αρχικά για αυτοκίνητα, προσφέρεται για πρώτη φορά σε τρίκυκλο. To Metropolis επωφελείται επίσης από ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης αλλά και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφορετικών χαρτών απόδοσης του κινητήρα (Urban, Sport, Off) ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και το στυλ οδήγησης. Και για να προσφέρει μια πιο ξέγνοιαστη οδηγική εμπειρία, είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία Smart Key, που καθιστά εφικτή τη λειτουργία χωρίς κλειδιά όταν ανοίγουμε το κάλυμμα του χώρου αποθήκευσης ή του ρεζερβουάρ καυσίμου.

Συνδεσιμότητα i-Connect

Μια εφαρμογή επιτρέπει στους αναβάτες να συνδέουν το smartphone τους στον πίνακα οργάνων και να κάνουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις πριν φτάσουν στο όχημα. Το σύστημα πλοήγησης είναι απλοποιημένο σε σύγκριση με το κλασικό GPS, το οποίο εμφανίζει πολλές πρόσθετες πληροφορίες που δεν είναι χρήσιμες για τα 2/3 των οδηγών. Ο πίνακας ελέγχου εμφανίζει επίσης τις κλήσεις και ορισμένα από τα μηνύματα κειμένου που λαμβάνονται, καθώς και πιο παραδοσιακές πληροφορίες όπως αυτονομία, επίπεδο στάθμης καυσίμου, κατανάλωση, επίπεδο φόρτισης μπαταρίας, ημερομηνία και ώρα. Πρόσθετα χαρακτηριστικά είναι επίσης διαθέσιμα, όπως η προσαρμογή του ταμπλό σε τρία χρώματα: ενώ η ένταση προσαρμόζεται αυτόματα, ο αναβάτης έχει την επιλογή μεταξύ άσπρου ή μαύρου φόντου με κόκκινες, μπλε ή χρυσές ενδείξεις. Διαθέσιμη είναι και η επιλογή ανάμεσα σε πέντε γλώσσες.

Κινητήρας LFE

Ο μονοκύλινδρος των 400cc έχει τεχνολογία χαμηλών τριβών (Low Friction Engine) και πληροί τις απαιτήσεις του Euro5. Έχει νέο χρονισμό, με το μπλοκ να διαθέτει ένα συνδυασμό εδράνων, στροφαλοφόρου άξονα και εκκεντροφόρου υψηλής απόδοσης με μειωμένες τριβές. Το σύστημα της τροφοδοσίας αποτελείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό της Dell’Orto, ενώ η απόδοση του τετράχρονου μονοκύλινδρου συνόλου φτάνει τους 35,6Ηp στις 7.250rpm, με μια ροπή της τάξεως των 38,1Nm στις 5.750rpm. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η κατανάλωση βρίσκεται στα 3,9Lt/100km και oι εκπομπές CO2 στα 89g/km, ενώ η αυτονομία με το ρεζερβουάρ των 13,5 λίτρων μπορεί να φτάσει μέχρι τα 300 χιλιόμετρα.

Δύο οι εκδόσεις

Το Metropolis του 2021 έχει τις ίδιες διαστάσεις και χαρακτηριστικά με την προηγούμενη έκδοση, όπως το επίπεδο δάπεδο και τη μεγάλη χωρητικότητα (17 λίτρων) του διπλού αποθηκευτικού χώρου. Κάτω από τη σέλα μπορεί να δεχθεί κράνος τύπου jet ή φορητό υπολογιστή, ενώ ο πίσω χώρος προσφέρει δυνατότητα αποθήκευσης σε full-face κράνος ή άλλα ογκώδη αντικείμενα. Και οι δύο χώροι είναι εξοπλισμένοι με ηλεκτρικό σύστημα ανοίγματος. Η θήκη για γάντια έχει χωρητικότητα αποθήκευσης ενός λίτρου και δυνατότητα αποθήκευσης κινητού τηλεφώνου με υποδοχή 12V ή USB, ανάλογα με την έκδοση.

Η Active αφορά στο entry-level μοντέλο, που είναι εξοπλισμένο με όλες τις νέες εφαρμογές, όπως μαύρους τροχούς 13 ιντσών, ABS-SBC, τροφοδοτικό 12V, ταμπλό με οθόνη TFT 5 ιντσών, χειροκίνητο ρυθμιζόμενο παρμπρίζ, επίπεδο δάπεδο, ρυθμιζόμενη πλάτη αναβάτη, νέο πεντάλ φρένου και μαύρα αντίβαρα τιμονιού. Η ακριβότερη έκδοση Allure διαθέτει επιπρόσθετα αντίβαρα χρωμίου στο τιμόνι, θύρα USB, μαύρες γυαλιστερές ζάντες, ταμπλό με λειτουργία i-Connect και “premium” καθρέφτες. Η Peugeot προσφέρει και μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ για τους αναβάτες που επιθυμούν να εξατομικεύσουν το scooter τους.

Το νέο Metropolis αναμένεται σύντομα στη χώρα μας, με την τιμή του να μην έχει ανακοινωθεί για την ώρα. Όταν και εφόσον μάθουμε κάτι θα σας ενημερώσουμε.

Διαβάστε επίσης:

MV Agusta Superveloce Alpine: Ιταλίδα με αέρα… Γαλλικό

Honda Forza 750: Mega scooter υπεροχής

Voge LX300GY Rally: Ένα προσιτό On/Off

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto