Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

Newsmoto

Honda CB1100X ΜΥ2022: Φήμες για μεγάλο Street Adventure

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Ενώ καλά καλά δεν έχουμε δει όλα τα νέα μοντέλα του 2021, έρχονται πηγές από την Ιαπωνία να μας αποκαλύψουν την πρόθεση της Honda να βγάλει στην παραγωγή το 2022 ένα μοντέλο τύπου Crossover με τον δικύλινδρο κινητήρα του Africa Twin 1100 .

Η είδηση είναι νέα αλλά οι ρίζες της όχι, καθόσον από την έκθεση του Μιλάνου το 2019 η Honda μας είχε προϊδεάσει για το τι μέλλει γενέσθαι με την παρουσίαση του πρωτότυπου CB4X. Ήταν τότε όπου για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Honda στη Ρώμη παρουσίασε ένα δικό του -αν μη τι άλλο εντυπωσιακό- concept, που αφορούσε σε ένα μοντέλο Street Adventure με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 650cc, το οποίο -σύμφωνα με τη Honda- κατασκευάστηκε για να προσφέρει “διασκέδαση επτά μέρες την εβδομάδα”. Η σχεδίαση του εν λόγω πρωτότυπου ανήκει στον Ιταλό Valerio Aiello και -πάντα σύμφωνα με τη Honda- δημιουργήθηκε “με στόχο να εξερευνήσει και να θέσει νέα όρια στη σχεδίαση μοτοσυκλετών”.

To 2018 ο Aiello και η ομάδα του είχαν παρουσιάσει το concept NSC, το οποίο ένα χρόνο μετά εξελίχθηκε στο μοντέλο παραγωγής CB650R. Με βάση αυτό το χρονοδιάγραμμα, το CB1100X θα έπρεπε ήδη να έχει παρουσιαστεί σαν μοντέλο παραγωγής, αλλά μάλλον η πανδημία δεν επέτρεψε να γίνει πραγματικότητα. Βέβαια, θα υπήρχε μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το πρωτότυπο CB4X και αυτή δεν είναι άλλη από τον κινητήρα, ο οποίος αφορά πλέον σε αυτόν του νέου Africa (δικύλινδρος εν σειρά 1084cc) και όχι στον τετρακύλινδρο εν σειρά των 650cc που χρησιμοποιούσε το εκθεσιακό πρωτότυπο. Και με δεδομένη τη συνήθεια της Honda να δημιουργεί πλατφόρμες σε πολλές κατηγορίες και κυβικά, αλλά και την πρόσφατη παρουσίαση του custom Rebel CMX1100 με τον κινητήρα του Africa, πιστεύουμε ότι απλά είναι θέμα χρόνου να δούμε το CB1100X να κυκλοφορεί ανάμεσά μας.

Οι “mock-up” φωτογραφίες που διέρρευσαν στο διαδίκτυο προέρχονται από το ιαπωνικό περιοδικό μοτοσυκλέτα AutoBy, το οποίο έχει ρεκόρ ακρίβειας στις προβλέψεις του κατά το παρελθόν, ειδικά όσον αφορά σε μοντέλα της Honda. Είναι προφανές ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής του πλανήτη θέλει να μπει με αξιώσεις σε μια κατηγορία που παρουσιάζει μεγάλη άνθηση και στην οποία πρωταγωνιστούν μοντέλα όπως τα BMW F 900 XR και Yamaha Tracer 9. Το επερχόμενο CBX αναμένεται να αντικαταστήσει το ρηξικέλευθο VFR800X Crossrunner και αυτό οφείλεται ξεκάθαρα στην αδυναμία του V4 κινητήρα του τελευταίου να ξεπεράσει τις προδιαγραφές του Euro5. Δυστυχώς, η μπάλα θα πάρει μαζί της και άλλα μοντέλα διάφορων κατασκευαστών, αλλά για το συγκεκριμένο φλέγον θέμα θα επανέρθουμε σύντομα με σχετικό άρθρο. Το μόνο ευχάριστο είναι πως τα εργοστάσια θα “υποχρεωθούν” να τα αντικαταστήσουν με νέες προτάσεις και πως, με δεδομένο τον έντονο ανταγωνισμό, αυτές αναμένεται να είναι άκρως ενδιαφέρουσες.

Συνεχίζοντας με τα του CBX και πάντα σύμφωνα με τις πληροφορίες του AutoBy, το νέο μοντέλο θα διαθέτει ατσάλινο πλαίσιο τύπου “ραχοκοκκαλιάς” και αυτό ταιριάζει με μια αίτηση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας που υπέβαλε η Honda στις αρχές του περασμένου έτους. Στο γράφημα που σας δείχνουμε, μπορούμε να δούμε πως “αγκαλιάζει” τον κινητήρα του Africa και πως έχει σωληνωτή κατασκευή. Μπορούμε επίσης να δούμε πως το υποπλαίσιο θα είναι προσθαφαιρούμενο και κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο, αλλά και πως μπροστά θα υπάρχει ανεστραμμένο πιρούνι και διπλά δισκόφρενα με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες.

Από την εν λόγω πατέντα δεν αποκαλύπτεται κάτι που να φανερώνει την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, οι Ιάπωνες συνάδερφοι πάντως ισχυρίζονται πως αυτή δεν θα θυμίζει σε τίποτα(;) τα μικρότερα Street Adventure CB500X και NC750X. Λένε μάλιστα πως θα φέρει στην επιφάνεια έναν τελείως καινούργιο σχεδιασμό, πάνω στον οποίο θα βαδίσουν και τα μελλοντικά μοντέλα της Honda με μικρότερο κινητήρα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η ιπποδύναμη του νέου CBX αναμένεται να είναι περί τους 100 ίππους και η ροπή στα 105Nm, πάνω κάτω δηλαδή στα νούμερα του Africa 1100, ενώ είναι σίγουρο πως τα πάντα θα ελέγχονται με ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας και πως θα υπάρχει και έκδοση με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT).

Ότι είναι να γίνει θα γίνει μέσα στο 2021, το πιθανότερο είναι το μοντέλο να παρουσιαστεί στην έκθεση του Μιλάνου τον ερχόμενο Νοέμβριο. Αν διεξαχθεί φυσικά, κάτι που το ευχόμαστε όλοι.

Διαβάστε επίσης:

Honda CMX1100 Rebel: Επαναστάτης με αιτία τα περισσότερα κυβικά

Yamaha YZ250F ΜΥ2021: Ρυθμίζεις και κερδίζεις

Moto Guzzi V85 TT Travel: Όταν οι περιπλανήσεις είναι μακρινές

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr