Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

Newsmoto

Yamaha YZ250F ΜΥ2021: Ρυθμίζεις και κερδίζεις

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Το YZ250F του 2021 μας αποκαλύπτεται πιστό στο DNA της εταιρείας για καταξίωση μέσα από τους αγώνες.

Σε κάθε επίπεδο αυτό το motocross μοντέλο δείχνει να διαθέτει ότι χρειάζεται για να κερδίσει σε όλες τις συνθήκες. Για το μοντέλο του 2021 η Yamaha στοχεύει ακόμα ψηλότερα και το εξοπλίζει με σημαντικά βελτιωμένο κινητήρα, ανανεωμένο πλαίσιο, νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, νέα φρένα αλλά και προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, που κυριαρχούν σε αυτή την εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία.

Κάθε σημαντικό εξάρτημα πάνω στη μοτοσυκλέτα έχει ανασχεδιαστεί και βελτιωθεί, έτσι ώστε να προσφέρει στον αναβάτη ένα πραγματικό πλεονέκτημα στην πίστα. Με την ανεστραμμένη κυλινδροκεφαλή, που παρέχει βελτιωμένη εισαγωγή και καλύτερη συγκέντρωση μαζών, ο τετραβάλβιδος κινητήρας των 250cc αποτελεί ήδη μια κατηγορία από μόνος του. Για το μοντέλο του 2021 οι μηχανικοί της Yamaha έκαναν μεγάλο αριθμό σημαντικών αλλαγών, που στόχο έχουν να προσφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα ισχυρότερης και ομαλότερης αγωνιστικής απόδοσης, καθώς και ένα βελτιωμένο κιβώτιο για ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων. Η ισχύς του κινητήρα έχει βελτιστοποιηθεί με τη χρήση ενός νέου εκκεντροφόρου εξαγωγής με ανανεωμένο προφίλ, ο οποίος μειώνει το ταυτόχρονο άνοιγμα των βαλβίδων. Σε συνδυασμό με τις βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις του ψεκασμού καυσίμου, η λειτουργία του κινητήρα πάνω από τις μεσαίες στροφές προσφέρει -σύμφωνα με τη Yamaha- υψηλότερο επίπεδο απόδοσης και μεγαλύτερη δυνατότητα ελέγχου.

Το σύστημα εισαγωγής στο μοντέλο του 2021 είναι ολοκαίνουργιο και το ανασχεδιασμένο κουτί του φίλτρου αέρα χωρίς χοάνη εισαγωγής έχει μικρύνει κατά 20mm, παρέχοντας ομαλότερη και πιο άμεση διαδρομή για τον εισερχόμενο αέρα. Μια άλλη βασική αλλαγή είναι η χρήση ενός νέου καλύμματος για το κουτί του φίλτρου αέρα, το οποίο τοποθετήθηκε στο μπροστινό μέρος της σέλας. Με νέους αγωγούς, το κάλυμμα του 2021 αυξάνει την ποσότητα του εισερχόμενου αέρα προσφέροντας ακόμα πιο καλή απόδοση στις υψηλές στροφές. Για να συμπληρωθεί η αυξημένη απόδοση τοποθετήθηκε και ένα νέο τελικό με αυξημένη χωρητικότητα. Μόλις 70mm μακρύτερο από το προηγούμενο, το νέο σύστημα σχεδιάστηκε για ομαλότερη επιτάχυνση. Το 3ο, 4ο και 5ο γρανάζι στους άξονες εισόδου και εξόδου έχουν ανασχεδιαστεί, ώστε να παρέχουν βελτιωμένη απόδοση του κιβωτίου ταχυτήτων και επιλεγμένα γρανάζια έχουν σφυρηλατηθεί για μεγαλύτερη αντοχή, ώστε να αναπεξέρχονται στις αυξημένες επιδόσεις του κινητήρα.

Νέο περιμετρικό πλαίσιο

Το YZ250F του 2021 είναι εξοπλισμένο με ένα νέο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο, το οποίο, ενώ είναι παρόμοιο εξωτερικά με το προηγούμενο, διαθέτει ορισμένες σημαντικές αλλαγές που αντιστοιχούν στις αυξημένες επιδόσεις του κινητήρα του 2021 και βελτιώνουν εμφανώς χειρισμό και απόδοση. Με τη λεπτομερή ρύθμιση των επιπέδων ακαμψίας του σκελετού σε κομβικές θέσεις, οι σχεδιαστές της Yamaha θέλησαν να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο που προσφέρει ελαφρύ χειρισμό σε συνδυασμό με ακρίβεια και αξιοπιστία. Άλλα εξαρτήματα του πλαισίου, όπως η τριπλή πάνω βάση, τα καβαλέτα του τιμονιού και ο μπροστινός άξονας, ανασχεδιάστηκαν για να συμβάλλουν στις αυξημένες επιδόσεις.

Αναβαθμισμένη ανάρτηση και πέδηση

Οι ρυθμίσεις στο πιρούνι (KYB) αναθεωρήθηκαν για πιο προοδευτική απόσβεση σε ολόκληρη τη διαδρομή του, κάτι που αναμένεται να προσφέρει στον αναβάτη μια καλύτερη αίσθηση. Προσφέρει επίσης καλύτερη απόσβεση κραδασμών, κάτι που βοηθά στη μείωση της καταπόνησης του αναβάτη. Στο πίσω μέρος, το αμορτισέρ (KYB) λειτουργεί με ανανεωμένες ρυθμίσεις για μεγαλύτερη σταθερότητα με μειωμένη απώλεια ισχύος. Όσον αφορά στον τομέα των φρένων, το βάρος του συστήματος πέδησης μειώθηκε για το 2021. Η ανασχεδιασμένη μπροστινή δαγκάνα είναι κατά 30% πιο άκαμπτη και χρησιμοποιεί έμβολα μεγαλύτερης διαμέτρου και τακάκια νέας σχεδίασης, ενώ στο νέο μπροστινό δίσκο των 270mm επιτεύχθηκε αύξηση 16% της επιφάνειας επαφής με τα τακάκια χωρίς καμία αύξηση του βάρους. Η σχεδίαση της δαγκάνας του πίσω φρένου είναι επίσης νέα και σε συνδυασμό με το νέο πίσω δίσκο των 240mm προσφέρουν μειωμένο βάρος κατά 120gr.

Σημασία στη λεπτομέρεια

Για να επιτευχθεί η βέλτιστη θέση οδήγησης και για καλύτερο έλεγχο, το τιμόνι τοποθετήθηκε ακόμα πιο μπροστά, ώστε ο αναβάτης να μπορεί να μεταφέρει το βάρος του πάνω από το μπροστινό τροχό όπου και όταν απαιτείται. Οι νέες βάσεις του τιμονιού διαθέτουν μια νέα ελαφρύτερη τιμονόπλακα, ενώ και οι δύο μονάδες διαθέτουν μεγαλύτερη ακαμψία για μειωμένη καταπόνηση στα χέρια του αναβάτη. Τα νέα μαρσπιέ από χρωμιομολυβδαινιούχο χάλυβα είναι επίσης ελαφρύτερα, όπως και ο νέος μπροστινός άξονας, στοιχεία που επιτρέπουν στο YZ250F να ζυγίζει μόλις 106Kg με πλήρες ρεζερβουάρ. Να σημειώσουμε εδώ πως η μοτοσυκλέτα είναι κατά μόλις 3 κιλά βαρύτερη από το δίχρονο YZ250!

Power Tuner

Η εφαρμογή Power Tuner είναι μια εύχρηστη ψηφιακή τεχνολογία που επιτρέπει στους αναβάτες να ρυθμίσουν με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά ισχύος του κινητήρα της μοτοσυκλέτας τους χρησιμοποιώντας smartphone ή/καιlaptop. Aναβάτες και μηχανικοί μπορούν να προβούν στη λήψη της δωρεάν εφαρμογής Power Tuner για συσκευές IOS ή Android και στη συνέχεια να συνδεθούν με το YZ250F προκειμένου να ρυθμίσουν το χρονισμό του ψεκασμού και της ανάφλεξης μέσω της μονάδας ελέγχου επικοινωνίας (CCU) της μοτοσυκλέτας. Μέσω της εφαρμογής Power Tuner, οι αναβάτες μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους ρυθμίσεις χρησιμοποιώντας το κουμπί που βρίσκεται στο τιμόνι και να αλλάζουν μεταξύ των δύο παραμέτρων λειτουργίας. Εκτός από το ότι είναι σε θέση να πραγματοποιήσει αλλαγές στις επιδόσεις του κινητήρα, η εφαρμογή Power Tuner μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την καταγραφή πληροφοριών για τον αγώνα και την παρακολούθηση μιας σειράς δεδομένων, όπως τα διαγνωστικά του συστήματος, το χρόνο λειτουργίας και τη συντήρηση, καθώς και για τη σύγκριση και την κοινή χρήση των αρχείων καταγραφής αγώνα και των ρυθμίσεων με άλλους αναβάτες.

Νέες εκδόσεις Monster Energy για τα YZ250F και YZ450F

Η ισχυρή σχέση ανάμεσα στη Yamaha και τη Monster Energy ενισχύεται ακόμα περισσότερο μέσω της νέας εργοστασιακής ομάδας MX2 Monster Energy Yamaha Factory με τους αναβάτες Jago Geerts και Ben Watson. Η εργοστασιακή ομάδα MXGP Monster Energy Yamaha Factory, για το 2021 αποτελείται από τους Gautier Paulin, Jeremy Seewer και Arnaud Tonus. Για να γιορτάσει αυτή την πλήρη εργοστασιακή επέλαση και στα δύο πρωταθλήματα MXGP και MX2, η Yamaha ανακοινώνει την κυκλοφορία των μοντέλων YZ250F Monster Energy Edition και YZ450F Monster Energy Edition.

Σε μαύρο και μπλε χρώμα και με τα αποκλειστικά γραφικά της Monster Energy, αυτά τα δύο νέα μοντέλα motocross προσφέρουν στους αναβάτες την ευκαιρία να αποκτήσουν μια επιθετικής σχεδίασης μοτοσυκλέτα παραγωγής του 2021 με τη γνήσια εργοστασιακή εμφάνιση των μοτοσυκλετών της ομάδας Grand Prix της Yamaha. Σημειώστε εδώ πως και τα δύο μοντέλα Monster Energy Edition διαθέτουν τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές με τα βασικά μοντέλα.

Διαβάστε επίσης:

Moto Guzzi V85 TT Travel: Όταν οι περιπλανήσεις είναι μακρινές

Silkolene: Σας την παρουσιάζουμε εκ των έσω

Αφιέρωμα Nέα Mοντέλα Mοτοσυκλετών 2021: Η ενδεκάδα που κερδίζει!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr