Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

Newsmoto

Moto Guzzi V85 TT Travel: Όταν οι περιπλανήσεις είναι μακρινές

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Η πρώτη modern classic On/Off Adventure της αγοράς απέκτησε μια περισσότερο ταξιδιάρικη έκδοση, η οποία απευθύνεται σε όσους θέλουν τις ανέσεις και τον εξοπλισμό που απαιτούν oι πολύωρες διαδρομές.

Και το σημαντικό στην όλη υπόθεση έχει να κάνει με τον πραγματικά διττό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, κάτι που σημαίνει ότι τα ταξίδια μπορούν να περιλαμβάνουν και οδήγηση εκτός δρόμου. Γιατί το όλο στήσιμο και οι προδιαγραφές του V85 TT προσφέρουν στον αναβάτη τη σιγουριά και την αυτοπεποίθηση να κινηθεί με ευκολία ακόμα και σε δύσβατα εδάφη.

V85 TT

Το Piaggio group αποφάσισε τo 2019 να μπει με αξιώσεις σε μια δημοφιλή και διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία, αυτή των μεσαίων μοτοσυκλετών On/Off, δημιουργώντας μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη από το μηδέν, αυτό που λέμε από λευκή κόλλα χαρτί. Το “TT” στην ονομασία του μοντέλου προφανώς δεν μεταφράζεται σε Tourist Trophy αλλά προέρχεται από το ιταλικό “Tutto Terreno”, που σημαίνει “για κάθε τερέν”, επισημαίνοντας τη διττή φύση της μοτοσυκλέτας. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, όχι μόνο από πλευράς τεχνολογίας όσο –πολύ περισσότερο- γιατί αντλεί σχεδίαση από τα V65 και V75 Baja που πρωταγωνιστούσαν σε αγώνες Rally raid τη δεκαετία του ’80 βασιζόμενα σε μοντέλα παραγωγής και όχι σε πρωτότυπες αγωνιστικές κατασκευές.

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, όπως έχουμε διαπιστώσει από πρώτο χέρι, διακρίνεται από το συνδυασμό χαμηλού βάρους και αυξημένης ακαμψίας, ενώ ο νέος κινητήρας V-2 των 850cc παραμένει μεν αερόψυκτος και εγκάρσιας διάταξης, πλην όμως τώρα πια αποδίδει 80 ίππους και –φυσικά- καλύπτει τις προδιαγραφές του Euro4. Άρα έχουμε να κάνουμε με ένα μηχανικό σύνολο που σέβεται το περιβάλλον, κοινώς καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και ρυπαίνει ελάχιστα το περιβάλλον, πάντα σε σχέση με τον αντίστοιχο (επίσης Euro4) των μοντέλων V9 με τους μόλις 55Hp. Το ΤΤ προσφέρει βασικό εξοπλισμό υψηλών προδιαγραφών, που περιλαμβάνει σύστημα διαχείρισης γκαζιού Ride-By-Wire πολλαπλής χαρτογράφησης, δικάναλο και απενεργοποιούμενο ABS, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης αλλά και όργανα με συνδεσιμότητα (μέσω της εφαρμογής Moto Guzzi MIA).

V85 TT Travel

Σχεδιάστηκε αναμφίβολα για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και με τα αξεσουάρ που διαθέτει πάνω του μετατρέπεται σε ιδανικό σύντροφο στα ταξίδια της αναζήτησης. Λεπτομέρειες όπως η νέα ζελατίνα (60% μεγαλύτερη από αυτή της απλής έκδοσης), οι δύο πλαϊνές βαλίτσες, τα θερμαινόμενα γκριπ, το σύστημα πολυμέσων Moto Guzzi MIA, οι προβολείς ομίχλης LED και τα ελαστικά Michelin Anakee Adventure, αναδεικνύονται σε εργαλεία που χρειάζεσαι για να αφιερωθείς στην αναζήτηση της απόλυτης περιπέτειας. Oi πλαϊνές βαλίτσες είναι κατασκευασμένες από πλαστικό με ένθετα αλουμινίου και έχουν χωρητικότητα 37Lt (η δεξιά) και 27,5Lt (η αριστερή) αντίστοιχα, ενώ χρησιμοποιούν το ίδιο κλειδί με τη μοτοσυκλέτα. Για την εγκατάστασή τους δεν απαιτούνται ογκώδη στηρίγματα, αφήνοντας ανέπαφες τις γραμμές του οχήματος όταν αφαιρεθούν. Οι πλευρικές διαστάσεις τους περιορίζονται στα 928mm, καθώς σχεδιάστηκαν ταυτόχρονα με την ανάπτυξη της ίδιας της μοτοσυκλέτας.

Το ύψος της σέλας είναι στα 830mm, επιτρέποντας σε έναν αναβάτη με ανάστημα άνω του μετρίου να πατά γερά τα πόδια του στο έδαφος (άρα και να χειρίζεται με μεγαλύτερη ευκολία τη μοτοσυκλέτα στα δύσβατα κομμάτια της διαδρομής του), ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ των 21 λίτρων προσφέρει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων και ανακουφίζει οδηγό και συνεπιβάτη απαλάσσοντάς τους από το άγχος της αναζήτησης βενζινάδικου.

Δομικά, το V85TT Travel βασίζεται σε ένα ατσάλινο πλαίσιο με στοιχεία χωροδικτυώματος, τα οποία είναι πιο έκδηλα στην περιοχή του υποπλαισίου. Στο μπροστινό μέρος, την ανάρτηση αναλαμβάνει ένα USD πιρούνι 41mm (διαδρομή 170mm), με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου και της απόσβεσης επαναφοράς, ενώ σε ότι αφορά στα φρένα, δύο τετραπίστονες δαγκάνες ακτινικής έδρασης συνεργάζονται με δίσκους 320mm μπροστά. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί μονό αμορτισέρ έκκεντρα χωρίς την χρήση μοχλικού. Η διαδρομή του είναι επίσης 170mm, ενώ ρυθμίζεται επίσης ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου (με εργαλείο) και την απόσβεση επαναφοράς. Το δε φρένο, συνίσταται από μια διπίστονη δαγκάνα και έναν δίσκο διαμέτρου 260mm. Δεν θα μπορούσε βέβαια να λείπει και το ABS, το οποίο είναι δικάναλο και με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης.

Περάν της επιστροφής της Moto Guzzi στην adventure κατηγορία, τα V85TT & Travel σηματοδοτούν επίσης και την ένταξή ενός νέου μηχανικού συνόλου στην γκάμα της εταιρείας. Ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας ακολουθεί φυσικά την παραδοσιακή διάταξη της Moto Guzzi. Πρόκειται για έναν αερόψυκτο V2 εγκάρσιας διάταξης, με το στρόφαλο παράλληλα με τον διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας, ωστόσο έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί φέροντας αρκετά σύγχρονα χαρακτηριστικά. Η απόδοση των 80 ίππων είναι εντυπωσιακή, αν αναλογιστεί κανείς ότι παράγεται από ένα αερόψυκτο, διβάλβιδο και συμβατό με τις Euro 4 προδιαγραφές μηχανικό σύνολο. Ακόμα περισσότερο εντυπωσιάζει η τιμή της ροπής στα 80Nm/5.000rpm, με το 90% αυτής να είναι διαθέσιμο στις 3.750rpm! Η Μοtο Guzzi έχει ενσωματώσει προηγμένες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως το ride-by-wire γκάζι και την ύπαρξη τριών mode απόδοσης, Road, Rain και Off-Road. Πέραν της μεταβολής του τρόπου που αποδίδει την ισχύ ο κινητήρας, τα modes αυτά επιδρούν επίσης και στο ABS αλλά και στο Traction Control της μοτοσυκλέτας.

Στην επιλογή Road, η απόδοση του κινητήρα είναι αυτό που λέμε “standard” με άμεση απόκριση το γκάζι, ενώ το ABS είναι ενεργό και το Traction Control επιτρέπει ένα ασφαλές ποσοστό υπερστροφής. Στο Rain Mode η απόκριση είναι πολύ ομαλή, ενώ το Traction Control βρίσκεται σε κατάσταση… εγρήγορσης, “κόβοντας” ακόμα και την παραμικρή υποψία υπερστροφής, ενώ το ABS είναι φυσικά ενεργό. Επιλέγοντας Off-Road mode το Traction Control μπαίνει αυτόματα στη λιγότερο επεμβατική ρύθμισή του, ενώ το ABS λειτουργεί μόνο στο ένα κανάλι, αυτό που ελέγχει το μπροστινό τροχό, επιτρέποντας το κατά βούληση μπλοκάρισμα του πίσω. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ABS και στα δύο κανάλια. Η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση αλλά όχι ακαριαία και υπάρχει μεγαλύτερο φρένο από τον κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού.

To TT Travel φέρει επίσης cruise control, το οποίο είναι εξαιρετικά απλό στη χρήση απαιτώντας το πάτημα μόνο ενός κουμπιού για να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί, ενώ προσφέρει επίσης τη δυνατότητα αυξομείωσης της ταχύτητας με πολύ εύκολο και πάλι τρόπο. Ο πίνακας οργάνων της μοτοσυκλέτας είναι μια έγχρωμη ΤFT οθόνη, στην οποία προβάλλεται πληθώρα πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένου και ενός υπολογιστή ταξιδιού. Η οθόνη μεταβάλλει το φωτισμό και την αντίθεσή της άμεσα, ανάλογα των συνθηκών και καταγράφοντας τις αυξομειώσεις του φωτός μέσω ενός αισθητήρα, ενώ προσφέρεται επίσης η δυνατότητα ρύθμισης της προειδοποίησης για αλλαγή ταχύτητας σε ένα συγκεκριμένο όριο στροφών.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα σύνδεσης της μοτοσυκλέτας σε smart συσκευές, μέσω της multimedia πλατφόρμας που η Moto Guzzi ονομάζει “ΜΙΑ”. Ο αναβάτης μπορεί να έχει πρόσβαση σε πρόσθετες πληροφορίες για τη λειτουργική και κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας, αφού υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με την κεντρική μονάδα διαχείρισης (ECU), ενώ στις πιο ..κλασικές λειτουργίες περιλαμβάνονται η διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων, η ακρόαση play list μουσικής και φυσικά η πλοήγηση, πάντα με τη χρήση συσκευής intercom στο κράνος.

Η έκδοση TT Travel σε προϊδεάζει για περιπέτεια στην έρημο, κάτι που οφείλεται και στον ιδιαίτερο χρωματικό συνδυασμό της, ονόματι Sabbia Namib (Sabbia σημαίνει “άμμος” στα ιταλικά). Η μοτοσυκλέτα συνοδεύεται από τετραετή εγγύηση και οδική βοήθεια και η τιμή της ξεκινά από τα 13.150€. Μπορείτε να δείτε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της εδώ.

Διαβάστε επίσης:

Honda CB650R/CBR650R MY2021: Αναβαθμίσεις και Euro5

Silkolene: Σας την παρουσιάζουμε εκ των έσω

Αφιέρωμα Nέα Mοντέλα Mοτοσυκλετών 2021: Η ενδεκάδα που κερδίζει!

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr