Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Over The Air: Τι συμβαίνει με την αύξηση ισχύος

Ελλάδα 10:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Over The Air: Τι συμβαίνει με την αύξηση ισχύος

ΝΕΑ

Over The Air: Τι συμβαίνει με την αύξηση ισχύος

ΝΕΑ

Η νέα τάση στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι η αναβάθμισή τους μέσω της πρακτικής «Over The Air» (ΟΤΑ). Αυτή αφορά και στην αύξηση της απόδοσής τους. Με το ανάλογο κόστος, φυσικά.

Advertisement
Advertisement

Είναι ένας από τους τρόπους για να κερδίζουν χρήματα οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετά την πώληση. Ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου οχήματος μπορεί να επιλέξει να βελτιώσει τόσο τον εξοπλισμό του όσο και να αυξήσει την ισχύ του όταν η εταιρεία θα έχει έτοιμη την αντίστοιχη αναβάθμιση λογισμικού.

Προτάσσεται η ευκολία για τον ίδιο καθώς δεν χρειάζεται να χάσει χρόνο και να διανύσει απόσταση για να πάει το αυτοκίνητό του στο (εξουσιοδοτημένο) συνεργείο και να αναμένει πότε θα είναι έτοιμο να το παραλάβει.

Η «απομακρυσμένη» αναβάθμιση γίνεται μέσω διαδικτύου, «κατεβάζοντας» στο αυτοκίνητο το αντίστοιχο επικαιροποιημένο λογισμικό, όσο αυτό είναι σταθμευμένο.

Advertisement
Advertisement

Ως γνωστόν, σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα η OTA αναβάθμιση αφορά και στην αύξηση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα (ή των ηλεκτροκινητήρων του) και όχι μόνο σε επιμέρους εφαρμογές του συστήματος infotainment που αυτό διαθέτει.

Πρωτοπόρος σε αυτή τη διαδικασία είναι (ποια άλλη;) η Tesla η οποία παρέχει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των μοντέλων της να αυξήσουν την ισχύ τους μετά την αγορά. Αυτό γίνεται βαθμηδόν, δηλαδή με «πακέτα» μεγαλύτερης απόδοσης, πληρώνοντας το ανάλογο ποσό που απαιτείται κάθε φορά για το αντίστοιχο επιθυμητό.

Advertisement

Την ίδια πρακτική ακολουθούν πλέον και οι Mercedes-Benz και η Polestar. Πρόσφατα, η τελευταία ανακοίνωσε την αύξηση της ισχύος του Polestar 2 κατά 70 ίππους με κόστος 1.195 δολάρια (περίπου 1.100 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία). Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, στη βασική έκδοσή του αποδίδει 272 ίππους.

Η διαδικασία OTA για τη βελτίωση της απόδοσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά την αγορά του είναι εφικτή λόγω της «φύσης» του ηλεκτροκινητήρα. Μπορεί να γίνει πράξη πραγματοποιώντας αλλαγές στον μετατροπέα ηλεκτρικής ενέργειας που διαθέτει το αυτοκίνητο οι οποίες γίνονται απομακρυσμένα.

Advertisement

Το ρεύμα «μετατρέπεται» απευθείας σε ροπή και η τάση του καθορίζει την ταχύτητα περιστροφής του (ηλεκτροκινητήρας). Η αύξηση του παρεχόμενου ρεύματος έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη αύξηση και της ισχύος.

Βεβαίως, αυτό σημαίνει και την αύξηση της θερμοκρασίας του κυκλώματος, των μπαταριών και του συστήματος μετάδοσης της ροπής στους τροχούς. Όμως, υπάρχει το αντίστοιχο κύκλωμα ψύξης το οποίο φροντίζει να κρατά την αναπτυσσόμενη θερμότητα στο επιθυμητό επίπεδο κάθε φορά.

Advertisement

Επειδή έχουμε να κάνουμε με μπαταρίες, το όριο που μπορεί να αυξηθεί η απόδοση ενός ηλεκτροκινητήρα εξαρτάται ευθέως από τη χημεία των στοιχείων που αποτελούν τη συστοιχία τους. Όπως, επίσης, και από το σύστημα διαχείρισης της θερμότητας.

Η αναβάθμιση της ισχύος ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου μέσω διαδικασίας OTA είναι ένας τομέας ο οποίος εξελίσσεται. Στο μέλλον, πιθανότατα θα γίνει πιο αποδοτικός αλλά και πιο προσιτός οικονομικά για όποιον ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Over-the-air: Οι αναβαθμίσεις που αλλάζουν την αυτοκίνηση
Περισσότεροι ίπποι στα αυτοκίνητα μέσω…. internet
Mercedes EQS: Θα αναβαθμίζεται μέσω… κινητού