Γιατί τα Polestar 4 και 5 δεν έχουν πίσω παρμπρίζ;
ΝΕΑΓιατί τα Polestar 4 και 5 δεν έχουν πίσω παρμπρίζ;
ΝΕΑΗ επιλογή αυτή της Polestar μπορεί να ξένισε πολλούς, όμως για όλα υπάρχει κάποιος λόγος και κάποιος σκοπός, ξέχωρα από την εμφάνιση.
Όταν η Polestar παρουσίασε το 4, το στοιχείο πού όλοι παρατήρησαν και που αμέσως έδειξαν με το δάχτυλο ήταν η έλλειψη πίσω παρμπρίζ. Η ίδια φιλοσοφία υιοθετήθηκε και στο επόμενο σεντάν που εμφανίστηκε πρόσφατα στο κοινό, το Polestar 5, δείχνοντας έτσι πως η εταιρεία έχει «παντρευτεί» αυτό το κόνσεπτ.
WHAT CAR
Αν θέλεις να κάνεις όπισθεν, οι κάμερες σε καλύπτουν απόλυτα. Αυτή τουλάχιστον φέρεται να είναι πια η φιλοσοφία της σουηδικής εταιρείας ή τουλάχιστον έτσι αντιλαμβάνεται εκείνη το πώς θα γίνεται η οπισθοπορεία στο μέλλον.
Αυτό ξεκίνησε, επειδή οι σχεδιαστές της Polestar ήθελαν πέραν του στυλ, η οροφή να έχει ένα ύφος κουπέ, δηλαδή χαμηλωμένο ύψος και λεπτά κοψίματα. Η πρόκληση λοιπόν, ήταν όλα αυτά να συνδυαστούν, χωρίς να χάσουν το αιχμηρό look και να διακινδυνεύσουν τις βασικές παραμέτρους ασφαλείας.
Με αυτά κατά νου, η ομάδα ντιζάιν της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας προτίμησε να μετατρέψει εντελώς τη μορφή πίσω από το πώς προοριζόταν αρχικά. Η απόφαση λοιπόν ήταν, αφαίρεση του πίσω παρμπρίζ εντελώς!
Χάρη σε αυτή τη ριζική αλλαγή, η ομάδα κατάφερε σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος, Γκρέιαμ Λάμπερτ, να χαμηλώσει την οροφή όσο ήθελε χωρίς αυτή να επηρεάζει το υπόλοιπο μέρος του αμαξώματος και το άκαμπτο σασί, το οποίο παρεμπιπτόντως έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει καλό χειρισμό και απόλυτη ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης.
Αν κάποιος αλλάξει για λίγο τον τρόπο σκέψης και τις συνήθειές του μέσα σε ένα αυτοκίνητο, ίσως μπορέσει να μπει στη λογική της Polestar, η οποία με αυτές τις αλλαγές κατάφερε το αυτοκίνητο δείχνει αρκετά χαμηλωμένο σε επίπεδα κουπέ, μακρύ και αιχμηρό.
Ο Λάμπερτ το πήγε ένα βήμα παραπέρα βέβαια, έχοντας αμέριστη πίστη σε αυτό το κόνσεπτ, δηλώντας ότι δεν χρειάζεται πραγματικά το πίσω παρμπρίζ, διότι «…πόσες φορές κοιτάς πίσω σου;».
Τολμηρή δήλωση που σίγουρα δεν βρίσκει σύμφωνη την κοινή γνώμη στον χώρο του αυτοκινήτου, αλλά ακόμα και αυτό κάπου στηρίζεται, παρότι ακούγεται εντελώς ανασφαλές εκ πρώτης σκέψεως.
Η Polestar έχει αντικαταστήσει την πίσω ορατότητα με μία πεντακάθαρη σε εικόνα κάμερα η οποία βρίσκεται στο ίδιο ακριβώς σημείο που κοιτάμε στο διάφανο παρμπρίζ.
Θεωρητικά λοιπόν, ο οδηγός μπορεί να έχει μία ακόμα πιο ξεκάθαρη εικόνα από αυτήν που είχε με τον καθρέφτη, διότι η κάμερα θα καλύπτει ένα πολύ μεγαλύτερο φάσμα χώρου, χαρίζοντας πλήρη ορατότητα.
Είναι αυτή μία πρακτική επανάσταση που ξεκινάει η Polestar στα αυτοκίνητα την οποία θα ακολουθήσουν και θα υιοθετήσουν και οι υπόλοιποι;
Μόνο η ιστορία θα το δείξει αυτό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Polestar 5 θα έxει την πιο γρήγορη φόρτιση που έχουμε δει
Το Polestar 4 θα έχει το δικό του smartphone
Αυτό είναι το ηλεκτρικό Polestar 5 με τα 884 άλογα! (+video)