Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | Car Of The Year 2024
        array(3) {
  [554910]=>
  object(WP_Post)#7105 (24) {
    ["ID"]=>
    int(554910)
    ["post_author"]=>
    string(2) "55"
    ["post_date"]=>
    string(19) "2023-05-05 19:43:23"
    ["post_date_gmt"]=>
    string(19) "2023-05-05 16:43:23"
    ["post_content"]=>
    string(0) ""
    ["post_title"]=>
    string(27) "230505194323_Carlos Tavares"
    ["post_excerpt"]=>
    string(0) ""
    ["post_status"]=>
    string(7) "inherit"
    ["comment_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["ping_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["post_password"]=>
    string(0) ""
    ["post_name"]=>
    string(27) "230505194323_carlos-tavares"
    ["to_ping"]=>
    string(0) ""
    ["pinged"]=>
    string(0) ""
    ["post_modified"]=>
    string(19) "2023-05-05 19:43:23"
    ["post_modified_gmt"]=>
    string(19) "2023-05-05 16:43:23"
    ["post_content_filtered"]=>
    string(0) ""
    ["post_parent"]=>
    int(554908)
    ["guid"]=>
    string(82) "https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/05/230505194323_Carlos-Tavares.jpg"
    ["menu_order"]=>
    int(0)
    ["post_type"]=>
    string(10) "attachment"
    ["post_mime_type"]=>
    string(10) "image/jpeg"
    ["comment_count"]=>
    string(1) "0"
    ["filter"]=>
    string(3) "raw"
  }
  [554911]=>
  object(WP_Post)#7093 (24) {
    ["ID"]=>
    int(554911)
    ["post_author"]=>
    string(2) "55"
    ["post_date"]=>
    string(19) "2023-05-05 19:43:42"
    ["post_date_gmt"]=>
    string(19) "2023-05-05 16:43:42"
    ["post_content"]=>
    string(0) ""
    ["post_title"]=>
    string(26) "230505194342_Stellantis_II"
    ["post_excerpt"]=>
    string(0) ""
    ["post_status"]=>
    string(7) "inherit"
    ["comment_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["ping_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["post_password"]=>
    string(0) ""
    ["post_name"]=>
    string(26) "230505194342_stellantis_ii"
    ["to_ping"]=>
    string(0) ""
    ["pinged"]=>
    string(0) ""
    ["post_modified"]=>
    string(19) "2023-05-05 19:43:42"
    ["post_modified_gmt"]=>
    string(19) "2023-05-05 16:43:42"
    ["post_content_filtered"]=>
    string(0) ""
    ["post_parent"]=>
    int(554908)
    ["guid"]=>
    string(81) "https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/05/230505194342_Stellantis_II.jpg"
    ["menu_order"]=>
    int(0)
    ["post_type"]=>
    string(10) "attachment"
    ["post_mime_type"]=>
    string(10) "image/jpeg"
    ["comment_count"]=>
    string(1) "0"
    ["filter"]=>
    string(3) "raw"
  }
  [554912]=>
  object(WP_Post)#7144 (24) {
    ["ID"]=>
    int(554912)
    ["post_author"]=>
    string(2) "55"
    ["post_date"]=>
    string(19) "2023-05-05 19:43:47"
    ["post_date_gmt"]=>
    string(19) "2023-05-05 16:43:47"
    ["post_content"]=>
    string(0) ""
    ["post_title"]=>
    string(30) "230505194347_Stellantis e-fuel"
    ["post_excerpt"]=>
    string(0) ""
    ["post_status"]=>
    string(7) "inherit"
    ["comment_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["ping_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["post_password"]=>
    string(0) ""
    ["post_name"]=>
    string(30) "230505194347_stellantis-e-fuel"
    ["to_ping"]=>
    string(0) ""
    ["pinged"]=>
    string(0) ""
    ["post_modified"]=>
    string(19) "2023-05-05 19:43:47"
    ["post_modified_gmt"]=>
    string(19) "2023-05-05 16:43:47"
    ["post_content_filtered"]=>
    string(0) ""
    ["post_parent"]=>
    int(554908)
    ["guid"]=>
    string(85) "https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/05/230505194347_Stellantis-e-fuel.jpg"
    ["menu_order"]=>
    int(0)
    ["post_type"]=>
    string(10) "attachment"
    ["post_mime_type"]=>
    string(10) "image/jpeg"
    ["comment_count"]=>
    string(1) "0"
    ["filter"]=>
    string(3) "raw"
  }
}
    

ΝΕΑ

Τι λέει ο Κάρλος Ταβάρες της Stellantis για τα συνθετικά καύσιμα;

  • Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης (kz@newsauto.gr)

Ο Κάρλος Ταβάρες, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, αναφέρθηκε στην πρόσφατη πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συνέχιση χρήσης θερμικών κινητήρων και μετά το 2035.

Ο Κάρλος Ταβάρες, ο ισχυρός άντρας του Ομίλου Stellantis, βρέθηκε πρόσφατα στο εργοστάσιο τής Opel (Vauxhall) στο Luton (Βρετανία) και κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σε αυτό συνομίλησε με δημοσιογράφους.

Ερωτηθείς για το θέμα της χρήσης συνθετικών καυσίμων (e-fuels) ως βασική προϋπόθεση για τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια αυτοκίνητα και μετά το 2035 παρότρυνε τους γραφειοκράτες τής Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακολουθήσουν μία συγκεκριμένη πολιτική και να αποφεύγουν αλλαγές στους κανονισμούς οι οποίες «προκαλούν σύγχυση και χάος», όπως είπε.

Ο Ταβάρες, σε συζήτηση που είχε με συνάδελφο του βρετανικού Autocar, δήλωσε ότι η διεύρυνση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για να επιτραπούν τα συνθετικά καύσιμα υπονόμευσε την πορεία που είχε ήδη καθοριστεί από τις εταιρείες ως προς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Μάλιστα, τόνισε ότι η αυτή η απόφαση ελήφθη από την Ε.Ε. σε μια εποχή όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης (και όχι μόνο) είχαν καθορίσει ήδη τις επενδύσεις και τα σχέδια υλοποίησης των χρονοδιαγραμμάτων αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση για την επόμενη εικοσαετία.

Αναφερόμενος στο τι μπορεί να γίνει πλέον υπό το νέο πλαίσιο αποφάσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Ταβάρες (φωτογραφία κάτω) αναφέρθηκε σε δύο πιθανά σενάρια, δηλώνοντας σχετικά: «Το πρώτο σενάριο είναι ότι (τα συνθετικά καύσιμα) δεν παραβιάζουν τα θεσμοθετημένα πρότυπα. Τότε είμαστε ασφαλείς και συνεχίζουμε να πιέζουμε την ανάπτυξη των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

»Το δεύτερο σενάριο είναι να σπάσουν τα πρότυπα. Τι κάνουμε (τότε); Απομένουν 12 χρόνια ακόμα, σωστά; (σημ.: πριν την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2035).

»Τι θα συμβεί αν κάποιοι από αυτούς τους τύπους καταλήξουν σε μια σημαντική ανακάλυψη και πουν ότι βρήκαμε έναν τρόπο να μειώσουμε τρομερά το κόστος παραγωγής των συνθετικών καυσίμων και τώρα βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο, χωρίς την επιβολή φόρου;

»Μπορώ να απαντήσω σε αυτές τις ερωτήσεις; Όχι. Βλέπετε, το προς το πού πηγαίνουμε είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Για να εφαρμόσουμε την παρούσα στρατηγική χρειαζόμαστε 20 χρόνια.

»Ποια είναι η πιθανότητα να μπορέσει κάποιος να δημιουργήσει μια σημαντική τεχνολογία σε αυτό το χρονικό διάστημα και να πει: βρήκα κάτι το οποίο έχει πολύ μικρότερο κόστος για την κοινωνία, είναι πιο αποτελεσματικό για το περιβάλλον και πολύ ευκολότερο να εφαρμοστεί;».

Με τα λόγια του, ο Ταβάρες αντιτίθεται στο γεγονός ότι τις αποφάσεις τις λαμβάνουν πολιτικοί οι οποίοι δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με την τεχνολογία και το πώς αυτή είναι δυνατόν να εφαρμοστεί αποτελεσματικά κάθε φορά.

Αναφερόμενος σχετικά, δήλωσε: «Δεν είναι δογματικό, έχει να κάνει με το γεγονός ότι επί έναν αιώνα (οι αυτοκινητοβιομηχανίες) εργαζόμαστε συνεχώς για να βελτιστοποιήσουμε την τεχνολογία. Και άξαφνα, ο υπόλοιπος κόσμος θα ήθελε από εμάς να κάνουμε το ίδιο αποτελεσματική μια νέα τεχνολογία σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

»Οι πολιτικοί είναι πολύ αξιοσέβαστοι, (όμως) δεν είμαι πραγματικά σίγουρος ότι ακούν. Μοιράζομαι με εσάς αυτή την παρατήρηση, όχι με επιθετικό τρόπο επειδή δεν θα ήθελα να είμαι τη θέση ενός πολιτικού αρχηγού στην εποχή μας.

»Νομίζω ότι είναι μια αδύνατη δουλειά (αυτή που κάνουν). Τους σέβομαι, συνεπώς. Αλλά, την ίδια στιγμή, αν κανείς δεν υποβάλλει τις δύσκολες ερωτήσεις, τότε ποιος θα το κάνει;», κατέληξε με νόημα ο Ταβάρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Stellantis δοκιμάζει συνθετικά καύσιμα
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels)
Γκρίνια για το μισθό των… 23,5 εκατομμυρίων ευρώ

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ