Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι εξοπλισμό κόβουν οι κατασκευαστές για να γλιτώσουν τσιπ;

Ελλάδα 15:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι εξοπλισμό κόβουν οι κατασκευαστές για να γλιτώσουν τσιπ;

ΝΕΑ

Τι εξοπλισμό κόβουν οι κατασκευαστές για να γλιτώσουν τσιπ;

ΝΕΑ

Δεμένα είναι τα χέρια των αυτοκινητοβιομηχανιών ανά τον κόσμο που αφαιρούν μερικές από τις βασικές τεχνολογίες των μοντέλων τους, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν τσιπ. Που βάζουν ψαλίδι οι Tesla και BMW;

Advertisement
Advertisement

Συνεχίζει η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών που έχει δυσχεράνει το παραγωγικό έργο των αυτοκινητοβιομηχανιών, παρά την αυξημένη ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα.

Οι κατασκευαστές αναζητούν μανιωδώς τρόπους για την εξομάλυνση της κατάστασης, ένας από τους οποίους είναι να ψαλιδίζουν τον εξοπλισμό των μοντέλων τους.

Επί παραδείγματι, η Tesla προσπαθεί να εξοικονομήσει τσιπ δια της κατασκευής πολλών μοντέλων της δίχως θύρες USB-C. Δημοσιεύματα, μάλιστα, αναφέρουν πως η συγκεκριμένη πολιτική υλοποιείται εν αγνοία των καταναλωτών, οι οποίοι διαπιστώνουν την απουσία των συγκεκριμένων θυρών κατά την παραλαβή του αυτοκινήτου τους.

Advertisement
Advertisement

Σημειώνεται ότι οι θύρες USB-C έχουν αφαιρεθεί τόσο από την κεντρική κονσόλα όσο και από τα πίσω καθίσματα, ενώ αρκετές είναι και οι περιπτώσεις που απουσιάζει και η επιλογή ασύρματης φόρτισης των smartphones.

Η Tesla δεν έχει επικοινωνήσει την πρωτοβουλία της, αλλά όλα δείχνουν πως σε μεταγενέστερο χρόνο οι θύρες USB-C θα ενσωματωθούν στα αυτοκίνητά της δωρεάν στο πλαίσιο υπηρεσιών after sales.

Μερικώς απογυμνωμένα προσέφερε νωρίτερα εντός του έτους τα μοντέλα της και η General Motors, η οποία φείδεται ημιαγωγών μέσω της μη ενσωμάτωσης του συστήματος start-stop, μειώνοντας την τιμή των μοντέλων κατά 50 δολάρια (44 ευρώ).

Advertisement

Νωπές παραμένουν παράλληλα οι εικόνες χιλιάδων pick-up της GM να βρίσκονται… σχεδόν παρατημένα, δίχως τσιπ στον προαύλιο χώρο του εργοστασίου της εταιρείας στην πόλη Kokomo στην πολιτεία της Ιντιάνα.

Ακόμα, πολλά αυτοκίνητα του Αμερικανού κατασκευαστή –συμπεριλαμβανομένων των Chevrolet Colorado, Blazer, Equinox, και κάποιων Silverado, όπως και των GMC Canyon και GMC Terrain, δεν διαθέτουν την τεχνολογία θερμαινόμενων καθισμάτων. Τα συγκεκριμένα μοντέλα έφεραν μειωμένη τιμή από 150 (131 ευρώ) έως 500 δολάρια (436 ευρώ).

Advertisement

Με τα χέρια δεμένα είναι και η BMW που κατασκευάζει πολλά μοντέλα της χωρίς οθόνες αφής, όπως τα Σειρά 3, 4 Coupe & Convertible, 4 Series Gran Coupe, Z4 και μερικές εκδόσεις των X6 και X7.

Τα παραπάνω οχήματα συνοδεύονται από έναν κωδικό 6UY που υποδηλώνει την έλλειψη touchscreen, με τους αγοραστές να έχουν επιστροφή 500 ευρώ.

Advertisement

Οι κατασκευαστές καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για την εξομάλυνση της κατάστασης και εκτιμούν πως από τα μέσα του επόμενου έτους θα ανακύψουν σημάδια ανάκαμψης. Από την άλλη, έχουν υποστεί ισχυρό οικονομικό πλήγμα, με τα κέρδη τους να είναι σημαντικά μειωμένα.

Για παράδειγμα, τα καθαρά κέρδη της GM το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν 2,4 δισ. δολάρια, όταν αντίστοιχο διάστημα του 2020 είχε καταγράψει κέρδη 4 δισ. δολαρίων.

«Βουτιά» καταγράφηκε –μεταξύ άλλων- και στα καθαρά κέρδη της Honda, με την πτώση να φτάνει τις 31 ποσοστιαίες μονάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ημιαγωγοί: Μηνύματα αισιοδοξίας για ανάκαμψη της παραγωγής
Επένδυση 400 εκ. ευρώ από τη Bosch για ημιαγωγούς
Jaguar Land Rover: Oικονομικό πλήγμα λόγω ημιαγωγών