Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Πόσο επηρεάζει η κρίση των τσιπ τα κέρδη των κατασκευαστών;

  • newsautoteam

Ford, VW και General Motors μετρούν τις οικονομικές πληγές που έχουν υποστεί από το χάος που έχει προκαλέσει η έλλειψη ημιαγωγών.

Η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών δεν αποδεικνύεται άβολη αποκλειστικά για τους καταναλωτές που είναι αναγκασμένοι να εξοπλιστούν με περισσή υπομονή ωσότου παραλάβουν το νέο τους ΙΧ. Ζημιωμένες είναι και αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες βλέπουν τις ταμειακές τους ροές να είναι αποδυναμωμένες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ford, όπως φαίνεται από τα ανακοινωθέντα οικονομικά της αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του έτους. Τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν σε 1,8 δισ. δολάρια (1,54 δισ. ευρώ), όταν τα συνολικά έσοδα της αμερικανικής εταιρείας έφτασαν τα 35,5 δισ. (30,4 δισ. ευρώ).

Ήταν δηλαδή μειωμένα κατά περίπου 5%, συγκριτικά με τα 37,5 δισ. δολάρια (32,2 δισ. ευρώ) που είχε παράγει το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Επιπλέον, τα προσαρμοσμένα κέρδη της προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ήταν 3 δισ. δολάρια (2,57 δισ ευρώ), όταν το διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2020 είχαν φτάσει τα 3,7 δισ (3,2 δισ ευρώ). 

Όσον αφορά τη General Motors, τα καθαρά της κέρδη το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν 2,4 δισ. δολάρια (2,05 δισ. ευρώ), με τα συνολικά έσοδα να αντιστοιχούν 26,8 δισ. (24,5 δισ ευρω).

Πρόκειται για μια σημαντική μείωση ύψους -25%, δεδομένου ότι το αντίστοιχο 3μηνο του 2020 είχε ανακοινώσει καθαρά κέρδη 4 δισ δολάρια. ( 3,4 δισ ευρώ) και συνολικά έσοδα 35,5 δισ δολάρια (30,4 δισ ευρώ).

Ισχυρό πλήγμα δέχθηκαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων της, που ήταν μειωμένες κατά 27 ποσοστιαίες μονάδες.  

Ανεπηρέαστος από την κρίση των τσιπ, δεν έμεινε ούτε ο όμιλος VW που είδε τα τριμηνιαία λειτουργικά του κέρδη να διαμορφώνονται σε 2,4 δισ. δολάρια (2,04 δισ ευρώ), σημειώνοντας πτώση ύψους 12% σε σχέση με πέρυσι. Μειωμένα ήταν και τα περιθώρια κέρδους, από 5,4% σε 4,9%.

«Μετά από τα αποτελέσματα ρεκόρ το πρώτο μισό τους έτους, το αδιέξοδο με τους ημιαγωγούς το τρίτο τρίμηνο του έτους, κατέστησε ξεκάθαρο ότι δεν είμαστε αρκετά ανθεκτικοί στις ρωγμές της παραγωγικής δύναμης», ανέφερε χαρακτηριτικά ο CFO του ομίλου VW, Arno Antlitz.

Επιπροσθέτως, τα οικονομικά αποτέλεσμα του Group καταδεικνύουν «βουτιά» ύψους 24,4% στις παραδόσεις οχημάτων, με όλες τις μεγάλες μάρκες του (VW, Seat, Audi και Skoda) να καταγράφουν σημαντική οικονομική ζημιά.

Τα παραπάνω αποτελέσματα έχουν θορυβήσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου, Herbert Diess, ο οποίος ωστόσο δηλώνει: «Είμαστε αποφασισμένοι να διατηρήσουμε την ισχυρή θέση μας απέναντι τόσο στις παραδοσιακές όσο και στις πρωτοεμφανιζόμενες ανταγωνιστικές δυνάμεις. Την ίδια ώρα που εστιάζουμε στη δυναμική υλοποίηση του μετασχηματισμού μας σε κλιματικά ουδέτερη εταιρεία παροχή υπηρεσιών ψηφιακής κινητικότητας μέσω του στρατηγικού πλάνου “New Auto”».

Σημειώνεται ότι παρά το οικονομικό πλήγμα και την αποδιοργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο όμιλος VW σημειώνει σημαντική πρόοδο στο πεδίο των ηλεκτρικών οχημάτων.

Μόλις το τελευταίο τρίμηνο του έτους κατάφερε να ταξινομήσει 122.100 σχετικής τεχνολογίας οχήματα, 109% δηλαδή περισσότερα απ’ ό,τι το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιοι ημιαγωγοί; Οι Τούρκοι πετάνε
Ημιαγωγοί: Η Hyundai παίρνει την κατάσταση στα χέρια της
Ημιαγωγοί: Μηνύματα αισιοδοξίας για ανάκαμψη της παραγωγής

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto