Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δ. Πάτσιος (ΣΕΑΑ) στο Newsauto: Οι χρόνοι παράδοσης καινούριων ΙΧ δεν θα μειωθούν

Ελλάδα 17:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δ. Πάτσιος (ΣΕΑΑ) στο Newsauto: Οι χρόνοι παράδοσης καινούριων ΙΧ δεν θα μειωθούν

ΝΕΑ

Δ. Πάτσιος (ΣΕΑΑ) στο Newsauto: Οι χρόνοι παράδοσης καινούριων ΙΧ δεν θα μειωθούν

ΝΕΑ

Ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ, κ. Δημήτρης Πάτσιος, εξηγεί τους λόγους που επέφεραν την αυγουστιάτικη καθίζηση στις πωλήσεις καινούριων ΙΧ –  Τι αναφέρει για τις τιμές και τι συμβουλεύει τους καταναλωτές.

Advertisement
Advertisement

Ισχυρό είναι το πλήγμα που έχει προκαλέσει η έλλειψη ημιαγωγών στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με τους κατασκευαστές να προβάλλουν ανήμποροι να ισοσκελίσουν την προσφορά με τη ζήτηση.

Εταιρείες ανακοινώνουν «φρένο» στην παραγωγική διαδικασία μειώνοντας τις βάρδιες, άλλες αναγκάζονται να προσφέρουν τα αυτοκίνητα με «πετσοκομμένο» εξοπλισμό και στο… βάθος η Ταϊβάν που μοιάζει ως η μοναδική σανίδα σωτηρίας.

Οι παρενέργειες του παγκόσμιου αυτού φαινομένου δεν άργησαν να εμφανιστούν και στη χώρα μας. Μετά από ένα ξέφρενο ράλι συνεχούς αύξησης των πωλήσεων καινούριων επιβατικών, τον Αύγουστο ελληνική αγορά αυτοκινήτου σημείωσε καθίζηση, δημιουργώντας πλήθος ερωτημάτων.

Advertisement
Advertisement

Πολλοί, έσπευσαν να αποδώσουν  την εμπορική οπισθοχώρηση στη μείωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για καινούριο ΙΧ. Πρόκειται, ωστόσο, για μια εσφαλμένη εκτίμηση. Τα βιβλία των παραγγελιών είναι γεμάτα, αλλά η κρίση με τους ημιαγωγούς έχει… δέσει τα χέρια των κατασκευαστών που έχουν μειώσει την παραγωγή. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που μετακυλίεται στις αντιπροσωπείες που με τη σειρά τους αδυνατούν να παραδώσουν τα αυτοκίνητα εν ευθέτω χρόνω.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ, κ. Δημήτρης Πάτσιος

Δημήτρης Πάτσιος: Δεν αναμένεται μείωση του χρόνου παράδοσης

Κατανοώντας την αγωνία των καταναλωτών, το Newsauto επικοινώνησε με τον Γενικό Διευθυντή του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), κ. Δημήτρη Πάτσιο, ο οποίος έριξε φως στο τοπίο.

Ο κ. Πάτσιος, προβλέπει επιβράδυνση του ρυθμού ανάκαμψης της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, θεωρεί πως δεν πρέπει να περιμένουμε μείωση στους χρόνους παράδοσης, και εξέφρασε την εκτίμησή τους πως δεν θα μειωθούν οι τιμές των ΙΧ «όταν η ζήτηση υπερκαλύπτει επί μακρόν την προσφορά».

Advertisement

Τέλος, αναφέρθηκε στους καταναλωτές ζητώντας τους να επιδείξουν γρήγορα αντανακλαστικά. «Οι συστάσεις προς τους καταναλωτές είναι δύο, αφενός η έρευνα της αγοράς και αφετέρου η άμεση παραγγελία, καθώς οι χρόνοι παράδοσης δεν αναμένεται να μειωθούν στο άμεσο μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ.Πάτσιος.

Αναλυτικά:

 – Που οφείλεται η ποσοστιαία πτώση στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2020, πόσο μάλλον όταν προηγήθηκε ράλι ανάκαμψης;

Advertisement

Δ.Πάτσιος: Οι συνέπειες των ζητημάτων που αντιμετωπίζουν τα εργοστάσια από τις αρχές της άνοιξης με τους προμηθευτές microchip είναι πλέον αντιληπτές στις αγορές  αυτοκινήτου παγκοσμίως. Ομοίως, διαπιστώνονται προβλήματα στις μεταφορές. Έναντι όλων αυτών, οι συστάσεις προς τους καταναλωτές είναι δύο, αφενός η έρευνα της αγοράς και αφετέρου η άμεση παραγγελία, καθώς οι χρόνοι παράδοσης δεν αναμένεται να μειωθούν στο άμεσο μέλλον.

– Θα πρέπει να περιμένουμε αντίστοιχη -πτωτική- εικόνα και τους επόμενους μήνες;

Δ.Πάτσιος: Οι εισαγωγικές επιχειρήσεις αυτοκινήτων καταβάλουν τις μέγιστες προσπάθειες να καλύψουν τη ζήτηση, που είναι ιδιαίτερα ισχυρή, όμως ασφαλώς η προσφορά θα υπολείπεται για ορισμένους μήνες ακόμα.

Advertisement

Πλέον πιθανό αποτέλεσμα είναι η υποχώρηση της αγοράς στους επόμενους μήνες, ως προς τη δυναμικότητα της. Όμως αυτό μικρή αξία για τους καταναλωτές και για αυτό θα πρέπει να τονιστεί ξανά ότι η άμεση παραγγελία, έστω με μεταγενέστερη παράδοση, είναι η βέλτιστη λύση.

– Ποια είναι η κατάσταση με τους ημιαγωγούς και μέχρι πότε προβλέπεται να κρατήσει η έλλειψη;

Δ.Πάτσιος: Το ζήτημα των microchips έχει επηρεάσει πλήθος βιομηχανικών ειδών και συχνά αναφέρεται στα διεθνή μέσα ότι εργοστάσια και κυβερνήσεις στην Ασία επιδιώκουν την αύξηση της παραγωγής. Δυστυχώς όμως, η εξομάλυνση της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν είναι ακόμα ορατή.

– Η αποδιοργάνωση των εφοδιαστικών αλυσίδων και η έλλειψη μικροτσίπ θα επιφέρει αύξηση στις τιμές των καινούριων ΙΧ;

Δ.Πάτσιος: Αν και δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση ως προς τις τιμολογιακές πολιτικές των εταιρειών, δύσκολα κανείς μπορεί να εκτιμήσει τη μείωση τιμών, όταν η ζήτηση υπερκαλύπτει επί μακρόν την προσφορά. Και πάλι όμως, η καλή έρευνα της αγοράς, μόνο οφέλη μπορεί να αποφέρει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ακριβότερα τα chips, ακριβότερα και τα αυτοκίνητα
Γιατί πάτησαν «φρένο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
Hμιαγωγοί: Στον «πάγο» η αυτοκινητοβιομηχανία για όλο το 2022